- 782 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
İSRAİL= HAMAS
Her zaman,
Ayak seslerini duyarım gecede yaklaşan,
Ve sen yerim olursun sürgündeki,
Zindanım olursun.
Öldürmeye çalış beni
İlk ve son olsun
Yaklaşan ayak seslerinle
Öldürme beni.
(Mahmud Derviş- Filistin’in ulusal şairi)
Bazen mensup olduğumuz ırk,din,milet vs. bazı gerçekleri görmemize büyük engeldir. İsrail’in 2 gün önce Filistin’de bir polis okulunu bombalaması tüm dünyanın dikkatini Ortadoğu coğrafyasına çekti.
Altı aylık ateşkes sona ermiş Hamas’ın füze saldırılarıyla savaş yine başlamıştı. Dikkat edin liderler ateşkes yaptıklarında sadece altı ay için yapmışlar.Neden? Neden on yıllık değil de altı aylık? Yani masum insanların öleceğini biliyorlar. O iki ülkede yaşayan insanlar kendilerine altı aylık süre verildiği için Haniye’ye, Nasrallah’a ya da Ehud Olmert’e mihnet mi duymalılar yoksa bu liderlere sahip oldukları için için utanç mı duymalılar?
350 nin üzerinde ölü var.Marks’ın deyimiyle yine istatistiki konuşuyoruz. 350 kişi diyoruz. Bu rakam aslında tek tek insanların trajedilerini görmemize büyük bir engeldir.
Ateşkes biter bitmez bildiğim kadarıyla Hamas başlamış ilk önce buna dünden razı olan İsrail’de birkaç defa küçük dozda tepki vermiş, en son yapacağını da yapmış, havadan vurmuş. Ortada 350 ölü(şimdilik), 1500 tane de yaralı var. Diyelim ki ilk başta İsrail vursun, neden Hamas hemen tepki göstersin ki. Hamaslı yetkililer şunu diyebilirlerdi pekala;’Biz ateşkesin uzatılmasından yanayız.’ Ve bu konuda birkaç güçlü ülkeyi devreye sokup İsrail’i ikna edebilirdi. Ama yapmadı. Neden? Cihat için..
Bazı kesimler halen İslamı 11. yy’ın islamı olarak biliyor. Dünya değişti, islam da özünü koruyarak çağa cevap verecek hale geldi. Bu hep görmezden geliniyor. Bizim ülkedeki bazı cemaatlerde de bu durum var.
Kuran’da ’Masum bir insanın öldürülmesinin bütün insanlığın öldürülmesi’ ile eş tutuluyor. Burada insanın ırkı, milleti önemli değildir. Buna karşın Tevrat’ın on emri içinde de ’öldürmeyeceksin’ emri var. Şimdi bu iki tarafın yaptıklarının dinle bir alakası var mı?
Eğer bilsem ki bir insan ölmeyecek her şeyi feda ederim. Çünkü insan her şeyin üstündedir. Milletin, bayrağın, vatanın kısacası herşeyin. Bir insan öldükten sonra geriye bunların kalmasının ne önemi var ki. Aslında bunu Avrupa farketti. Yani bireyin devlet dahil her şeyin üzerinde olduğunu.
Neden yıllardır Arap ülkelerinin Filistin’i İsrail’e karşı bir yem olarak kullandığı gerçeğini görmezden geliyoruz. Suudi kralının bir kahvaltı için harcadığı parayla yüzlerce Filistinli karnını doyurabilir. Necmettin Erbakan’ın deyimiyle ‘Her Müslüman bir kova su dökse İsrail batar’ Neden Müslümanlar Filistin’e özde değilde sözde davranıyorlar.
Erbakan az önce yazdığım cümleyi kullandı, hep siyonizme karşı da durdu ama İsraille yapılan önemli antlaşmaların hepsi Erbakan ve onun talebesi olan Erdoğan zamanında yapılmadı mı? Bizim devletin gücü de ordan geliyor sanırım. Bir siyasetçi bir düşünceye karşıysa ilk önce o kişi ile o düşünceyle uzlaştırır.
Erdoğan saldırı sonrası İsrail’i kınadı. Türkiye’nin savunma için verdiği paraların o bombaların yapımında kulladığını bilmiyor mu sanki. Neden fiili bir tepki vermiyor. Bu devletin bir politası değil mi ABD Senatosundan Ermeni soykırımı tasarısının geçmemesi için Yahudi lobisini desteklemek. Bugün halk sokağa dökülmüştü. O halk bilmiyor mu verdikleri vergilerle Filistinli kardeşleri ölüyor. Ahmet Kaya’nın deyimiyle ‘ Ne yaman çelişki.’ Ve ne de güzel bir postmodern durum.
Benim gözümde Hamas ile İsrail arasında bir fark yoktur. Ve yazımı bitirirken Filistin’e atılan bomba kadar bomba bir soruyla bitireyim. Acaba İsrail’in elindeki imkanlar Hamas’ın elinde olsaydı onlarda aynı şeyi yaparlar mıydı?
YORUMLAR
Benim gözümde Hamas ile İsrail arasında bir fark yoktur. Ve yazımı bitirirken Filistin’e atılan bomba kadar bomba bir soruyla bitireyim. Acaba İsrail’in elindeki imkanlar Hamas’ın elinde olsaydı onlarda aynı şeyi yaparlar mıydı?
DEMİŞSİNİZ!
ALA!
Peki Daha dün Gazze de öldürülen, masuım çoluk çocuğun, İsrail'li çocuklardan ne farkı vardı?
Ben
im için de ; Şimdilerde İsrailliler Gazze sınırında bir tepeye seyirlik için gidip elleirnde dürbünleri ile bombalanan Gazze yi seyrediyorlarmış. Aileleriyle birlikte oraya giden ağzındaki sakıcı şaklatan İsrail'li çocukların da; ellerinde dürbünle izledikleri Gazzede katledilen çocuklardan hiç bir farkları olmamalı!
Ama dehşet bir fark var
ve farkı görüyoruz!
maalesef!
Hamas ve Hizbullah'ın içerisinde bulundukları ülkelerin burjuvazileriyle herhangi bir proplemleri olmadığı gibi yarın bir gün kurulacak bağımsız bir ülkenin de ordusu olmaya hazırdır ve şu an itibarı ile de içerisinde bulunmuş oldukları ülkelerin yani burjuvazinin silahlı örgütleridir.
Anti-Amerikancılıkla anti-Emraryalizm demek aynı değildir . Yani Chavez ne kadar Sosyalist değilse Hamas da bir o kadar Filistin halkının temsilcisi değildir ...
Emperyalizm Kapitalizmin gelişmiş halidir yani şunu demek istiyorum ki bazı şeyleri birbirine karıştırmamak gerekir...
Hamas adından da anlaşıldığı üzere bir İslami Direniş Hareketidir yani genelde Filistin halkının temsilciliğini yapmamaktadır.
Siyonist İsrail Devletinin asıl amacı o bölgede yaşayan masum Filistin halkını yok etmektir. Yapılan saldırıları ben de kınıyor ve ben de yorumumu sevgili Mahmud Derviş'ten bir şiirle noktalamak istiyorum, şiir çok uzun olduğu için ben sadece sonunu ekliyorum ;
Bir daha diyorum!
Bir daha!
Kütükte kayıtlıyım.
Birinci sayfanın ta başına.
Nefret etmem insanlardan,
saldırmam hiç kimseye.
Ama aç korlarsa beni,
korlarsa çırılçıplak,
yerim etini beni soyanın,
hem de yerim çiğ çiğ.
Açlığımı kolla benim
ve öfkemi.
Damarıma basma.
Sevgilerimle şiir çeketli çocuk ...
''Bazen mensup olduğumuz ırk,din,milet vs. bazı gerçekleri görmemize büyük engeldir. İsrail’in 2 gün önce Filistin’de
bir polis okulunu bombalaması tüm dünyanın dikkatini Ortadoğu coğrafyasına çekti.''
Demişsiniz...Pekii,medya ve dünya gözlerini açmış izliyor,ülke de durum ne?
-Bunca sulu gözlü tavırlar nedir?
-Filistin ve Hamas gerçeği nedir?
-İsrail gerçeği nedir?
Kulaktan dolma ''yahudi lobisi''taraftarı medyanın verdiği haberlerle hangi doğruyu göreceksiniz?..
Öncelikle bir konunun ayrımına varalım Sn.şiir ceketli çocuk Hamas bir terör örgütü değildir!..
Asla olmamıştır...Vatan savunması yapan ile işgalci güç arasındaki farkı iyi anlamak gerek.
Hamas israil'e füze attığı vakit kaç kişi ölüyor?...Ya israil Filistin'i vurduğu vakit kaç kişi ölüyor?..
Aradaki teknolojik,bilimsel gerçekleri görmeden Hamas'ı işgalci güçler ile aynı kefeye koymanız son derece esef vericidir.
Sizce Hamas 2005 seçimlerinde neden bu denli bir başarı elde etti?Siz demokratik seçimlerle seçilenlere ve halkın
güven oyunu almış kişilere nasıl terörist diyorsunuz,anlayamadım açıkcası...
Hamas israil ile karşılaştırılamaz...Ateşkesi Hamas bozdu diyorsunuz.Amenna fakat peki ya tetikleyici unsurlar nedir?..
Türk hükümetinin daha farklı bir tutum sergilemesi nasıl mümkün olacaktır?Söyler misiniz?...
Mümkün mü bu?..
21.01.1994 tarihinde israil ile Savunma İşbirliği Anlaşması imzalayanlar kimlerdir?Amerikan rüyasını gerçekleştirmek için
çırpınan hükümetlerden ne bekler ki yurdum insanı?Anlamak çok güç...
Saygılar
1980 den önce ve sonra
israilden işkenceci getirdiler.
filistin askısını öğrendiler.
bunların hepsi aynı çanağa pisler.
geçen sene 1 masyısta işçilere kim meydan dayağı attırdı.
bizim karnımız tok bunlara.
ama insanız zülmün her türlüsüne karşıyız.saygılar...