- 879 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİNİN GÜCÜ
İki güvercin varmış,biri çam ağacında diğeri çınar ağacında büyümüş.Çınar ağacında büyüyen sevgisiz bir güvercinmiş kendinden başka kimseyi sevmezmiş herkese tepeden bakarmış çok duygusuz çok acımasızmış uçmayı öğreninceye kadar anne ve baba güvercin çok iyi bakıp büyütselerde huyunu değiştirememişler artık büyüyüp uçma vakti gelmiş.
Karşılarında komşu olan çam ağacında büyüyüp yetişen başka güvercin daha varmış onunda uçma zamanı gelmişfakat küçüklüklerinden beri hiç birbirlerini görmemişler bile hatta tanımıyorlarmış bile ama anne ve babaları birbirlerini hep tanıyormuş ama birbirlerinin farkında bile hiç değillermiş.çam ağacında yetişen güvercin uçmak istemiyormuş çünkü ailesine çok düşkünmüş,ama kanatlarını açıp uçmak zorunda olduğu için ilk uçuşunu yapmış ve çınar ağacında büyüyen güvercinde kanatlarını açmış ve uçmaya başlamış.
Fakat çınar ağacında büyüyen güvercin ,çam ağacında büyüyen güvercine çarpmış yanlışlıkla çam ağacındaki güvercin çok kızmış çok söylenmiş okadar çok şey söylemişki kalbini kırmış,zavallı güvercin çok özür dilemişsede affetmemiş,en sonda demişki;hizmetç,in olurum yeterki beni affet demiş sen yuvanda oturup gezersin ben sana yiyecek taşırım demiş çınar ağacında büyüyen güvercine çok cazip gelmiş peki demiş ve çam ağacında büyüyen güvercin ona hizmet etmeye başlamış.Fakat aşk bu ya iyi aklpli güvercin kötü kalpli güvercine aşık olmuş ama ona hiç belli etmemiş ne kadar kötü aklplide olsa aşık olmuş bir kere işte ve aşık olduğunu hiç belli etmemiş...
Bir gün kötü kalpli güvercin çok mutlu bir şekilde yuva yapmaya başlamış hizmetçisi olan güvercin ona yardım etmek istemiş kötü kalpli güvercin defol git başımdan senin yardımına ihtiyacım yok demiş artık hizmetçiliğinide istemiyorum demiş iyi kalpli hizmetçi güvercinin canı çok yanmış çok üzülmüş uçup gitmiş onun yanından aradan o kadar çok zaman geçmiş ki ailesini görmek istemiş ve ailesinin yuvasına gitmiş ama ailesinin yuvası artık orada değilmiş güvercin çok üzülmüş okadar üzlmüş ki gözlerinden yaş gelmiş o an dua etmiş Allahım al canımı demiş ama duası kabul olmamış uçmuş günlerce yem aramış kendine camii bahçesine atılan simit ve ekmek kırıklarıyla karnını doyurmuş bir den guguk sesiyle irkilmiş ardına dönüp baktığında ise kötü kalpli güvercin başka bir dişi kuşla uçuyormuş mutlu bir şekilde zavallı güvercin o kadar üzülmüş ki o an keşke ben öbür dişi kuşun yerinde olsaydım diye düşünmüş ve bir anda kötü kalpli güvercin bir zamanlar hizmetçisi olan güvercini tanımış yanındaki dişi kuşa bak hizmetçim demiş bir zamanlar hizmetçimdi deyip kahkahalar atmış zavalı güvercin o kadar üzülmüş ki uçup gitmiş hemen aksilik bu ya şiddetli bir rüzgar çıkmış iyi kalpli güvercin zar zor uçmaya çalışmış bakmış ki zorlanacak camii kavuğuna girip rüzgardan korunmaya çalışmış ve iki gün rüzgar geçene kadar aç susuz camiinin orda kalmış...
Güneş doğmuş fırtına bitmiş iyi kalpli güvercin korunduğu yerden çıkmış. İlk işi yiyecek aramak olmuş o kadar çok diyar gezmiş ki yiyecek bulmak için çok yorulmuş ama gene bulamamış yaşadığı yere tekrardan geri gelmiş fakat çınar ağacında büyüyen, sevdiği güvercini görememiş, çok üzülmüş. Kanatlarını açıp uçmaya başlamış, çünkü nerde olduğunu merak ediyormuş ,biraz uçunca onu bulmuş ama kötü kalpli güvercin çok üzgünmüş iyi kalpli güvercin yanına uçarak derdin ne anlat demiş.Kötü kalpli güvercin demiş ki;karımı kedi yedi ve bakmam gereken yavrularım var nasıl bakarım diye düşünüyorum demiş İYi kalpli güvercin düşünmeden ben bakarım demiş, ama nasıl olur ben sana kötülük yaptım sen bana iyilik yapıyorsun demiş ,iyi kalpli güvercinde bunun önemi yok demiş ve hizmetçisi olmuş yeniden yavru güvercinler büyüyene kadar bakmış .
Kötü kalpli güvercin çok pişmanmış bütün yaptıklarından yavruları büyüyüp uçunca daha çok pişman olmuş iyi kalpli güvercine yaptığı kötülüklerden hep vicdan azabı duymuş . İyi kalpli güvercin dmişki; yavrularda uçtu benim yapacağım birşey kalmadı artık bende gideyim demiş .Kötü kalpli güvercin demiş ki tek birşey soracağım neden benimle hep bukadar ilgilendin ben sana bir zamanlar kötülük yaptım demiş ve iyi kalpli güvercin de demiş ki; çünkü ben sana aşıktım ne kadar kötü olsanda seni seviyordum demiş ve kötü kalpli güvercin çok daha pişman olmuş ama iyi kalpli güvercin demiş ki ben gidiyorum bu diyardan demiş aşkın içimde kalsın olurmu demiş .Kötü kalpli güvercin olmaz demiş kalbindeki bana olan sevgini çıkar öyle git demiş güvercin ama sevgi görülmez istendiği zaman açıp gösterilmez demiş .Kötü kalpli güvercin o zaman gitme benimle kal demiş .İyi kalpli güvercin çok mutlu olmuş ve dua etmiş Allahım benim sevgimin bir amacı vardı ama umudum yoktu beni mutlu etttğin için teşekkür ederim demek o kadar çok sevdim ki bana sevdiğimi verdin demiş.
Kötü kalpli güvercin dalga geçer gibi kahkahalar atmış yine kalbini kırmış kendisini seven güvercinin Kötü aklpli güvercin demiş ki ben gidiyorum başka birini seviyorum demiş ve uçup gitmiş .İyi aklpli güvercin yine Allaha dua etmiş az bir mutluluk yaşadım ama en azından yalan bana yalan bile söylemiş olsa kısa mutluluğu yetti demiş ve kötü kalpli güvercinin bıraktığı yuvada yaşamaya başlamış çünkü onu o kadar çok sevmiş ki gitse bile hatıraları yeter diye düşünmüş.
Bilememiş kötü kalpli güvercin ,iyi kalpli güvercin daha çok üzülsün diye gitti ,daha çok acı duymasını istediği için çekip gitsede bilememiş kendisini daha çok seveceğini ve bir ömür boyu bekleyeneceğini ve sevgiliyi beklemenin güzel olduğunu bilse gidermiydi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.