- 833 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (2)
PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (2)
Paylaşımlar paylaşımlar paylaşımlar... Paylaşımsız paylaşımlar ... Acı bir gerçekdir bu...
Bir yazar’ın yazdığı roman, şairin şiiri, ressamın tablosu, bestekarın bestesi, şarkısı...Kısacası yüreklerin yürek sesleri...Paylaşılmayı bekler durur... Paylaşılabildiği ölçüde, ses ’ dir insanlık için... Paylaşmayan insanlar için, paylaşmayan toplumlar için, sunarsınız paylaşıma, ama paylaşılamadığından, PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR olarak kalır öylece...
Bu bölümde ; makaleler eklemek gibi bir imkan verilmiş biz üyelere.Ama ya ben bilemedim, çözemedim, ya da gerçekten de böyle, yazının içeriğinde, satır başı yapılamıyor.Yeni bir satırbaşına geçilemiyor.Burada bu biçimde satır başı yaparak yazılsa da, sitede yayına alındığında hiç nefes almaksızın başlayıp bittiği son noktaya kadar asla satır başları, boşlukları olmayan bir yazı halinde yayınlanıyor...Bu durumu düzeltmek çok mu zor bilemiyorum.Ama , site yönetiminden, değerli yönetici ANSIZIN’ dan bu yazıların satırbaşları ve boşluklarıyla yayınlanabilmesi sorununu , düzeltmelerini rica ediyorum...
Paylaşılmayı bekleyen öylesine çok paylaşım var ki, insanlara paylaşmalarını öneriyorum...Bilmek için , okumak, anlamak, öğrenmek gerekir... "Ben en iyi bilenim" iddiasındaki zavallılara değil elbette bu tavsiyem...Onlar için asla yapabileceğimiz hiç bir güzellik zaten yoktur...Onlar o mükemmel, o her şeyi en iyi bilen zat-ı muhteremler ; kendilerine aşık,kendilerine sevdalı yaşarlar toplumumuzun içerisinde...Bizim insanımız şöyle, böyle..zaten bizim insanımızda şu yok bu yok entel dantel takılmalarında içkilerini yudumlarken toplumu, bizim insanımızı hor gören o mükemmel duyarlılıkları ile, bu ülkeyi, fersah fersah ötelerde güzelliklere, aydınlıklara çıkarırlar!!!...Ortada görünen geriye gidişlerde ise onların hiç bir payları yoktur zaten...Onlar uzaylılardır, bu toplum içerisinde, uzaylı gibi yaşayanlardır...
Şimdilik, sevgi ve saygılarla...Bu konu hiç bitmeyecek, bu yazı dizisi de hep sürecek...
Paylaşımsız paylaşımlardan...Paylaşmayı bilen bireylere doğru bir adım olsun dileği ile....
................................................................................................................
PAYLAŞIMSIZ PAYLAŞIMLAR (1)
Yaşamımızın içerisinde , zorunlu nedenlerle ya da, isteyerek bir çok paylaşımları yaşıyoruz.Paylaşımlarımızı güzel kılan şey ise, hep biliriz ki, paylaşımların , karşılıklı yaşanabilmesi dir.Sevgi, saygı, şefkat, arkadaşlık, dostluk paylaşımlarını düşündüğümüzde, hepsinde de birlikte paylaşılan şeylerin güzellikleri oluşturduğunu biliriz hepimiz.
Sanat, edebiyat, ve şiir paylaşımları ise, zorunlu olarak değil, isteyerek tercih ettiğimiz paylaşımlardır öyle değil mi? Ama bakıyorum ki, şiir ve edebiyat eserlerini paylaşırken ; yazarlara, şairlere, ve eserlerine karşı haksızlıklar yapıyoruz... Paylaşımsızlık ölçeğinde, sözde paylaşımlar içerisindeyiz.
Bir şiir sitesinde erkek ve bayan şair dostların ekledikleri şiirler paylaşımlara sunulmaktadır elbette... Paylaşıma sunulan, şiirler midir? şairler midir? şairlerin cinsiyetleri paylaşımlarda ne derecede önemlidir? Düşünüyorum da, insanımız, paylaşıma sunulan şiiri paylaşmanın çok uzağında... İki kelimecik bile olsa yüreğinden o şiir, yazı ya da eser için gelen duygularını, yorum olarak eklemekten de çok uzak kalıyor...
Üzücü bir durum bu aslında...Konuyu fazla uzatmadan bağlamak istiyorum bu yazımı.Bence, şiir sever dostlar, okudukları, paylaştıkları bir şiir ile ilgili iki kelimecik dahi olsa, bir yorum eklemeyi alışkanlık haline getirmeliler...Pozitif yönde ya da eleştirel yönde olsun, kısacık da olsa bir yorum, şaire, paylaşıma sunduğu şiir ile ilgili bir fikir ve yön verecektir çünkü...Ve yüreklerle paylaşımın, ve duygu düşünce dünyalarının gerçek anlamda paylaşılmasının da bence gereği bu olmalı diye düşünüyorum...
Paylaşımsız paylaşımlardan, paylaşımcı, yürekten, yürekli paylaşımlara geçmekte yarar var diyorum.
Tüm dostlara, sevgi ve saygılarımla...
YORUMLAR
:))
bizden de size sevgi ve saygılar,
güzel bir düşünce,güzel bir yazı
pek çok arkadaş da katılıyordur düşüncenize emin olun.
ama öyle çok ki değerli yazılar ,şiirler hangi birini okuyacağımı bilemiyorum,yetişemiyorum.
bu günde tasadüfen rastladım yazınıza
iyikide rastlamışım
teşekkürler yürekden paylaşımınıza