- 1378 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN ANLAMI
Hayatta bir anlam olmak zorunda mıdır?Neden hayatta hep bir anlam ararız?Gözlemliyorum da mutlu huzurlu olduğumuz zamanlarda hiç sormuyoruz hayatın anlamını.Ne zaman işler yolunda gitmese ne zaman sıkıntıya düşsek ne zaman beklentilerimiz gerçekleşmese hemen hayatı sorguluyoruz ya da suçluyoruz.Dünyanın adaletsizliğinden diğerlerinin bize haksızlık yaptığından filan bahsediyoruz.Daima kendimizi haklı ve madur görme eğilimindeyiz.Acaba neden...?
Gerçekten hayatın anlamı var mı?Varsa ne?Hayatın anlamı olmak zorunda mı?Hayat anlamsız olsa ne olur?Saçma olsa ne olur?Dünya adaletli olmak zorunda mı?Böyle bir zorunluluk gerekli mi?Gerekliyse neden gerekli?Sonu gelmeyen cevabı verilemeyen,verilse bile gerçek mi yalan mı olduğu bilinemeyen,ispatlanamayan bir sürü sorular...
Bence hayatı sorgulamaktan vazgeçelim.İsteklerimize ulaşmak için savaşalım.Kendi adaletimizi kendimiz yaratalım.Ama başka insanları da düşünelim.Var olan her canlıya yaşama özgürlüğü verelim.Yalnız kendimiz için değil her ezilen acı çeken için savaşalım.Bu dünyayı daha yaşanılır kılmak için savaşalım.Mutluluk belli bir zümrenin olmasın kaynakları belli bir zümre kullanmasın.Yaşayan her canlı eşit olarak kullansın.Kimse kimsenin emeğini sömürmesin.Kimse kimseden üstün olmasın.Herkes özgürlüğünün sınırını bilsin.Kimse kimseyi yok saymasın.Gelin böyle bir dünya için savaşarak ölelim.Hayatın anlamı da bu olsun..
YORUMLAR
hayat anlam verenler için anlamlıdır.kimin nasıl bir anlam yükleyeceğine bağlıdır hayatın anlamı.ben hayatta anlam aramayalım diyorum çünkü o anlamı daima biz yaratıyoruz farkında olalım ya da olmayalım..sadece nasıl bir anlam vereceğiz hayata bütün broblem bu.herkes kendi inancına ve dünya görüşüne göre mutlaka hayata anlam veriyo farkında olarak ya da olmayarak.ben sadece yaşamak istiyorum anlam vermeme özgürlüğümü kullanarak