BESMELE ve DUA
_
/besmele ve dua_
din bir nasihattır ve bütünüyle yaşanabilinirse değer kazanır..
bilindiği üzere dua ibadetin özüdür ve ibadetin özü ise her an allah ile olmaktır..
kabul olmasını istediğimiz her duanın temelinde samimiyet ile euzü-besmele olmalıdır..
nasıl ki dua etmek bir ibadettir,, samimi istek ve besmelede ibadete dahildir..
kul her işe niyetlendiğinde önce sonucu hayırlı dilemeli,, sonrada samimi bir dua ve allah’tan istemeli..
ve ibadetin özü allah’a kulluksa,, allah’ın yap dediklerini yapmalı,, yasak ettiklerini terk etmeli..
ibadet deyince bazılarımızın aklına yanlızca "namaz - oruc - zekat - hac" gelir ama bu bu kadar değildir..
yani, islam 5 temel üzerine kurulmuşsa da 5 farz ile bitmeyip tümüyle 54 ve daha farzlasından oluşmaktadır..
insan beşer ve elbette zaman zaman şaşar ama her daim onu rahmetiyle kuşatıp bağışalayan rabb’ini hatırlayıp pişman olup kendine gelir..
kul; kötü gördüğü her şeyden rabb’inin izniyle korunur,, şükür ve duası ile hayat bulur.. bu sebeple duası ona güvencedir..
her şeyden önce yanlız Ondan yardım ister ve Ona sığınır.. bilir ki,, hocalar, ilaçlar, doktorlar,, hatta dualar bile ferahlamasına birer vesiledir..
_
duaların kabul olacağı özel günlerden biride bilindiği gibi cuma günüdür..
"bu cuma yeniden elini yaradana aç, temizle gönlünü kirden kibirden,, seni öz’ünden uzaklaştıran gururdan."
_
hepimize cuması mübarek olsun.. ve dualarda bir’leşmemiz duası ile yaradana emanet olalım..
_
Şahinde Hülya Kahraman/26aralık2008/06:23
_
Şahinde Hülya Kahraman/26aralık2008/06:23
YORUMLAR
-Bu Cuma dileklerini, sikayetini bildir´... Aczzini göster... Akit gözyaslarini huzurunda ve kazancli ayril Yaradanin kapisindan...
-Hepinize Rahmeti, Berketi ve Feyizi BOL olan CUMA diliyorum... Dualarinizla bir bütün olmaniz dilgiyle, Yaradana emanet olunuz.. ...Tskler bu dualarin icin ....allah kabul etsin ...eline saglik....
Hülyaaaa bu yazın varya muhteşemmm..........................
Dört dörtlük bir yazı bu...
Benden ************10*********** puan...
Bazıları okusunda ders alsın bundan...
Aklın fikrin başka şeylerle iştigal ederken yatıp kalkmanın ibadet olmadığını anlasınlar...
Allah rızası için;
Muhtaçlara yardım etmenin, düşküne el uzatmanın, kötülüklerden sakınmanın, adeletli yönetmenin, çalmamanın, kul hakkı yememenin, yetim malına el uzatmananın, insanları kandırmamanın, onurlu, şerefli, haysiyetli olmanın...
Kısacası ALLAH'ın rızası gözetilerek yapılan, yada yapılmayan her işin...
BİR İBADET OLDUĞUNU...
Hemde şuursuz yatılıp kalkılarak kılınan namazdan daha evla bir ibadet olduğunu...
Herkes bilmeli...
Ve dünya hayatını ona göre tanzim etmelidir...
ALLAH CC kutsal kelamında namazınızı kılın dedikten sonra en çok söylediği;
İYİLİĞİ EMRET... KÖTÜLÜKTEN MEN ET 'dir...
Kimki kötülüğü görüp susuyorsa bunun ALLAH İNDİNDE makbul kul olması mümkün değil...
Peygamber Efendimiz (SAV) bir hadis şerifte;
Haksızlık karşısında susan dil şeytandır... Buyurmaktadır...
Ve devamında buyurmaktadır ki...
Bir kötülük gördüğünde onu;
Elinle düzelt...
Gücün yetmezse dilinle düzelt...
Bunada gücün yetmezse kalbinle buğuz et demektedir...
Kimki hakim olduğu güçlü olduğu yerde iyiliği tesis etmezse, o da ALLAH'ın makbul kulları arasına giremez...
Saygılarımla...