- 1999 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HİKMETLER DERYASINDAN ALTIN SÖZLER ADLI KİTABIMDAN
Hikmet; kainat,insan ve kutsal kitabımız Kur’anın sırlarını çözmek,ibadetlerin sırla-rını kavramak,eşyanın hakikatini anlamak,baktığı her yerde Allah’ın ayetlerinin tecellilerini görmek, ilmel yakin,aynel yakin,hakk-el yakin mertebelerinin sırlarını çözerek Allah’a “ki yay misali belki daha da yakın “ hale gelmek,Allah’ın ahlakıyla ahlaklanmak,Kur’anın yolunda yürümek ve yaşayan,yürüyen Kur’an olmaktır.
Ayrıca hikmet,ilim amel ve imanımızın,söz ve davranışımızın,içimizin dışımızın
bir ve her halimizde Allah’ın hükmü doğrultusunda olmamızı gerektirir.İhya-ı Ulumu’d -Din adlı kitabında İmam-ı Gazali,hikmet konusunda şu hadisi bildiriyor;
“Hikmet,kişinin şerefine şeref katar,köleyi yükselterek melikler meclisine oturtur.”
Resulullah efendimiz bu hadisle ilim ve hikmetin,dünyevi faydasına işaret etmiştir.
ahretin kazancı daha hayırlı ve kalıcıdır.İlim ve hikmet,öyle bir sırdır ki ona sahip olanın saltanatı manevi,tacı tahtı,ünü,ünvanı dünya sultanlarını kıskandıracak yüceliktedir.
Gerçeği bilen, Fatih Sultan Mehmet Han Istanbul’un fethini
gerçekleştirdikten sonra Ak Şemsettin isimli manevi hocasına kendisini ilim ve hikmeti
Allah yoluna vermek İbrahim bin Edhem gibi tacı tahtı terk etmek istemiş ise de hocası bunun doğru olmayacağını beyan etmiş,kendisine bahşedilen görevinde çok şerefli olduğunu o yolda yürümesi gerektiğini bildirir.
Resul olan peygamberlere kitapla birlikte hikmette verilmiştir.Onların her işi bir hikmete (ince sırra dayanır.Resullerin dışında,Lokman,Hızır gibi bazı Allah dostlarına da hikmet ilmi verilmiştir..Hikmet ilmi her kese anlatılamaz.Zira hikmet ilmini herkes anlayamaz.Herkes gönlünün yüceliği,kabının büyüklüğü ölçüsünde,Allah’ın hususi p*0 ilmi olan hikmet’ten ancak onun dilediği kadarını kavrayabilir.
“Kendisine hikmet verilene bol hayır verilmiştir.”(Bakara 269
HİKMETLER
Hikmet hakkında yazılan Hz.Ali tarafından yazıldığı rivayet edilen bir şiir;
“Dedim sendedir,fakat görmüyorsun
Dermanın sendedir,fakat görmüyorsun
Koskoca alem içine yerleştirilmiş
Sen kendini hala küçük bir şey sanıyorsun”
Hz.Ali (R.A
Hikmet gözüyle gören,hikmet kulağıyla işiten,hikmetle söyleyen,hulasa her işini hikmetle yapan arifler söz ve iddialarını mutlaka Kur’an ve hadislere dayandırır,mübalağaya,övünmeğe itibar etmezler.Örneğin; insanı tanımlarken onu kainatın gözbebeği olarak ifade ederken “Biz insanı en güzel surette yarattık”
“Ademi topraktan yarattım,sonra ruhumdan ruh üfledim.” Mealindeki ilahi ayetlerinden esinlenmişlerdir.
Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Mürdüm-ü dide-i ekvan olan ademsin sen
(Kendine iyi bak,sen alemin özüsün,/Bütün bir varlık evreninin gözbebeğisin.
Hz.Muhammed’in hakikati:Bedeni mürsel nebi,aklı mukarrep melek hükmündedir.
Bu yüzden Peygamberimizin Allah ile görüştüğü özel anlarda,ne mukarrep melek (Cebrail; peygamberimizin manevi yönü nede mürsel nebi (Peygamberin zahiri yönü araya giremez.
Muhyiddin-i Arabi
İnsanoğlunun nur mayası; zulmet mayasına galip gelirse..Ve bunun bir sonucu olarak ruhaniyeti cismaniyetini alt ederse…Melelklerden daha faziletli olur.Feleki geçer
Ötelere gider.Bunun aksine; insanoğlunun mayasında zulmet galip gelirse…Cismaniyeti ruhaniyetini örterse…O zaman sadece şeytana tafdil edilir.Yani şeytandan biraz daha üstün olur…Halbuki öbürü meleklerden daha üstündü….
Muhyiddin-i Arabi
Her kim Rabbına; adım adım varılacağını sanırsa…hataya düşmüş olur..Sonra..Her kim kendini; Hakkın cemaline karşı perdeli sanırsa…O da nimetlerden mahrum kalır.
Muhyiddin-i Arabi
Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar,normal adamı şaşırtır,küçük adamı ise kibirlendirir.
Hz.ALİ
Bilgi cesaret verir,cehalet küstahlık. Hz.Ali
Bilgiyle dirilenler ölmez.
Hz.Ali
Ey yaşam senin bu kadar değerli oluşun ölüm sayesindedir.
SENECA
Suyun rengi kabının rengi gibidir.
Cüneyd-i Bağdadi
Güzel yüz aynaya aşıktır. Mevlana
Ruh üfleme onu nefes denilen yakıcı olmayan ateşle canlandırmaktır.Sendeki sönük iman ateşini canlandıran nefestir.
Mevlana
Mutluluğu çözemediğiniz sırlarda arayın,göreceksiniz onu yakalayacaksınız.
Batılı bir filozof
Geçmişle uğraşılıyorsa,gelecek kaybedilmiştir.
George Washington
Doğan her çocuk Allah’ın bu dünyadan hala umut kesmediğinin delilidir.
Satre
“Niyetiniz pozitif olsun,çünkü niyetiniz düşünce yapınız olur,
Düşünceniz pozitif olsun; çünkü düşünceniz davranışınız olur,
Davranışınız pozitif olsun,çünkü davranışınız karakteriniz olur,
Karekteriniz pozitif olsun,çünkü karekteriniz kaderiniz olur.”
Alex CARREL
İdealist insan,yüce bir amaca odaklanıp bilincini iyiliğe proğramlayan,o amaç uğrunda gece gündüz yol alan,prensip sahibi,tutarlı insandır.
Rahmani
Hayat yaşamayı,mutluluk gülümsemeyi,sevgi hak etmeyi,vefa hatırlamayı,dostluk ise paylaşmayı bilenler içindir.
Anonim
Hakkı bilmek,görmek,olmak.İşte yaratılışın yüce sırrı.İşte besmelenin Tevhidin hakikati.Rahman ilmel yakin makamıdır; o bilinir,Rahim aynel yakin makamıdır o görünür,besmele Hakkal yakin makamıdır olunur.
Rahmani
Biz onunla benliğimizden soyunur,onunla o oluruz.Bunda şaşılacak hiçbir sey yok.Onun mukaddes vadisine Mu’sa gibi nalınlarını çıkarıp varlıksız olarak girersen o seni İsevilik makamında göğe çeker,Muhammedilik makamında “Nalınlarınla gel mukaddes vadi şenlensin” diyerek kendi katından verdiği varlık libasıyla kabul eder.Geldim,gördüm,oldum diyebilene ne mutlu.
Rahmani
“Bilge,düşüncenin gökkuşağını bütün renkleriyle seven adam.Bilge; düşüncelerini her ışığa açan,hakikati bölmeyen,gerçeği tezatlarıyla kabul eden adam.”
Cemil Meriç
Güçsüz adalet kargaşa ve zaafı,adaletsiz güç ise zulüm ve terörü doğurur.
Anonim
Namaz Alemlerin Rabbinin huzurunda olduğunun bilincinde olmak,
beş vakit namaz huzurda olmanın bir nişanesi,nefis murakabe ve muhakemesi,ilahi makama günde 5 vakitte verilen bir tekmil olsa gerek.
Rahmani
İnsan vücudu “Makro Cosmos’”un bir parçasıdır.
Alex CARREL
Mademki kainatın bir parçasıyız,Epiktetos’un dediği gibi onun nizamlarına göre yaşamalıyız,daha doğrusu öz varlığımızın icap ettirdiği şekilde yaşamalıyız.Zira insan iradesi asla kainatı dğiştiremez,ilahi kanunların ve kaderin elinden kurtulamaz.
Alex CARREL
NİETZSCHE; “Evlerinizi Vezüv’ün çevresine kurun”.diye seslenir
FİLOZOFLARA,Onlara daha yüksek bir kader bilincine doğru yol aldırmak için.Çünkü,insanın içinde yaşadığı tehlikenin büyüklüğü,büyüklüğün de bir anlamda ölçüsüdür.
İnsana”Kendini bil”demek,yalnız gururunu kırmak değil,değerini de bildirmektir.
ÇİÇERO
Romen Diyojen insan arıyordu,elinde kandil karanlık bizans caddelerinde.Aklın varsa sende bir Diyojen ol! Zira,onun aradığı hakikatti ve,hakikati bilen alim bir insandı.
Rahmani
İnsan,ruhunu canlandırmak,ruh zerrelerinin yalaz verdiği iman ateşini güçlendirmek yoluyla kendi kaderine müsbet bir yön verebilir.
Her başarısızlığın şeytandan geldiğini söylemek,sorunların çözümünü
Tanrıya yada şeytanın kendisine havale etmektir.
Olivier ROY
İnsanın elde ettiği olumlu ve olumsuz sonuçları “şans” veya “kader”olarak değerlendirmesi,kişinin olaylara yaklaşımını ve alacağı sorunu olumsuz yönde etkileyen en önemli faktördür.Zira,şans kuvvetliden yanadır..(Rus atasözü
Doç.Dr.Acar Baltaş (Psikolog
Tevazu,Cenab-ı Hak karşısında kendisinde asla varlık görmemek,yaratılanı hoş ve mazur görmektir.Zira farklılık esma tecellilerindendir.
Haydar BAŞ
Hikmet mü’minin yitiğiyse,insanlık bu yitik hazineyi yeniden bulmaktır.
İnsanlığın kayıp şehri,Atlantis yada Mu uygarlığı gibi aramasıcehennemde cennneti, cennette cavidanı özlemek,gurbette sılayı özlemekle eşdeğerdir.
Rahmani
Aşk-ı ilahi,ilahi nefes,ruhtur.Onu ancak Allah dostlarında bulabilirsin
Rahmani
İnsanlar bir vücudun azaları gibidir.Yaratılışları bir mayadandır.Bu uzuvlara bir dert gelse diğerlerinin de rahatı kaçar.
Şeyh Sadi
İlgi bilgiyi,bilgi otoriteyi,otorite disiplini doğurur.
Anonim
Günah işleyen insandır,buna üzülen evliya olabilir,bununla övünen ise bir
şeytandır.
F.Fuller
Uyanın ve hayal kurun.Büyük hayalleri olanlar asla uyuyamazlar.
Pat MESİTİ
Başaran insanın en önemli özelliği,nereye gittiğinin tamamen bilincinde olmasıdır.
Michael BEER
Yarın olacağınız şey olmaya bu günden başlayın.
St.JEMORE
Terbiye sınırlarından dışarıya çıkan,bir daha içeri giremez.
BOİLEAU
Uzun yaşamak için değil,doğru yaşamak için çalışıp çabalayınız.
SENECA
Fakir insan,malı az olan değil arzusu çok olandır.
SENECA
Başkalarının iyi haline bakım üzülme,senin haline de bakıp kıskanan çok kişi vardır.
Russy Rubutin
En yükseğe çıkmak için en alçaktan başlayınız.
Syrus
Evliyalar olmasaydı,dünya yok olurdu.
Salihler olmasaydı,günahkarlar helak olurdu.
Alimler olmasaydı,insanlar hayvan gibi olurdu.
Ahmaklar olmasaydı,dünya ma’mur olmazdı.
Rüzgar olmasaydı,dünyayı fena koku kaplardı.
Adil sultanlar olmasaydı,insanlar birbirlerini yerlerdi.
Hasan-ı Basri Hz.leri
Harekette birlik olmazsa,fikirde birlik faydasızdır.
M.İKBAL
Kendine hakim olan başkalarına da hakim olur.
Konfiçyus
İnsanları niçin öldürüyorsunuz,zaten yakında ölecekler.
Konfiçyus
Hata etmek bir şey değildir,Hata ettiğini unutmak kötülüktür.
Konfüçyus
Doğru olan şeyi gördüğü halde yapmamak cesaretsizliktir.
Konfüçyus
Düşünmeden öğrenmek faydasız,öğrenmeden düşünmek tehlikelidir.
Konfüçyus
İyi bir adam gördüğünüz vakit onu taklit etmeye çalışın.Kötü bir adam gördüğünüz vakit, onun kusurlarını kendinizde de arayın.
Konfüçyus
O yüz,her hattı tevhit kaleminden bir satır;
O yüz ki,göz değince Allah’ı hatırlatır.
N.F.Kısakürek
Bir bölünmez ki insan,onu zaman bölüyor;
İnsan her an dirilip her saniye ölüyor.
N.F.Kısakürek
Gençlik bahara,ihtiyarlık ise kışa benzer.Öyle bir kış ki arkasından bahar gelmeyecek.
Firdevsi
İnsanların en fenası birine ayrı,diğerine ayrı görünen iki yüzlü insanlardır.
Hz.Muhammed
Herkesin üç kişiliği vardır; sahip olduğu,sahip olduğunu sandığı,ortaya çıkardığı.
Alphonse KARR
Nice elbise gördüm içinde insan yok,nice insan gördüm üzerinde elbise yok.
Romen Diyojen
Elbise içindeki insanın kim olduğunu,insanlar ne bilirler.? Mektup içinde ne olduğunu,ancak onu yazan bilir.
Sadi
Kurtlar birbirine düştükleri zaman aralarından koyunlar rahatça geçerler.
Sadi
Kimde ilim,cömertlik ve Allah korkusu yoksa,o kimse manasız,kuru bir surettir.
Sadi
Düşmanın tatlı sözüne aldanma,balın içinde zehir de bulunabilir.
Sadi
Üç şey sürekli kalmaz,ticaretsiz mal,tekrarsız bilgi,cesaretsiz iktidar.
Sadi
Sadi Her ne kadar insan elinde büyümüş olsa da kurdun yavrusu sonunda kurt olur.
Sadi
İki şey aklın eksikliğini gösterir,konuşulacak yerde susmak,susulacak yerde konuşmak.
Sadi
Kurtlar birbirine düştüğü zaman aralarında koyun rahat eder.
Sadi
İnsan ne kadar yükselirse gönlü o kadar alçak olmalıdır.
Anonim
İnsanlar ancak hayalleriyle yaşar ve biraz yaşamaya başlayınca tüm hayalleri kaybederler.
VOLTAİRE
İyiliğin bilgisine sahip olmayana diğer bütün bilgiler zarar verir.
Montaigne
Kendini herkese uydurmak için yontmaya koyulanlar,sonunda yontula yontula tükenip giderler.
R.HULL
Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret etmedikçe insan yeri okyanuslar keşfedemez.
Andre GİDE
Kim kazanmazsa bu dünyada bir ekmek parası,dostunun yüz karası,düşmanının maskarası.
M.Akif ERSOY
Hiçbir zafere çiçekli yollardan gidilmez.
La FONTEİN
Dünyayı kara gören insan,herkesi kendisi kadar kötü sanır ve bunun için herkesten nefret eder.
Bernard SHAW
Büyük bir savaşçı olamak için önce koruyucu ruha bulman gerekir.Ruhun koruyucu ruhla birleşirse o zaman güce ulaşırsın.
“ Kod Adı Sonsuzluk “filminden
Ancak,Allaha inandığım zaman yaşadığımı anladım.
Tolstoy
Düşünce soyut,eylemse gerçek güçtür.Düşünceler suç sayılamaz.
Rahmani
Yaratıcı düşünce ufuk ötesini görmek gibidir.Bir kere görmeye başladınızmı ötesi gelir.
Anonim
Kibir ve öfke insanın başına çok felaketler getirir.
Lokman Hekim
Boş oturmak pas gibidir.İnsanı çalışmaktan daha çabuk eskitir.
Franklin
İnsan kendi ile haram arasında dağ gibi engeller görmedikçe takvaya ulaşamaz.
Süfyan bin UYEYNE
İyi olmak kolaydır,zor olan adil olmaktır.
Victor HUGO
Bir milletin büyüklüğü nüfusunun çokluğu ile değil,akıllı ve fazilet sahibi adamların sayısı ile belli olur.
Victor HUGO
Kötüler,salgın hastalığı olup ta onu başkalarına da bulaştırarak çektikleri acı ve ızdırabın manen de olsa azalacağını sanan vebalı yada veremlilere benzer. Alev saçan gabap ve şehvetlerinin ateşi ile,başkalarının kalplerinde de cehennem ateşini tutuşturmak ister.
Rahmani
Her şeyin taklidi olduğu gibi kahramanlarında taklitleri vardır.Onların ucuz kahramanlıkları Don Kişot’varidir,hayali yel değirmenlerini dev sanarak saldırıp dururlar.Gerçek kahramanlar ise büyük,küçük demeden her savaşta” önde gidenlerdir.
Rahmani
“Başarı istediğini elde etmek,mutluluk ise,elde ettiğini sevmektir.”
Thomas FULLER
“Herşeyin yenisi,dostun eskisi makbuldür.
Anonim
İnsanlar kızgın yada heyecanlı olduklarında hemen gerçek kişiliklerini açığa çıkarırlar.Zira,normal zamanlarda insanlar maskeler kullanarak gerçek yüzlerini gizleyebilirler.
Anonim
Tevhid,Allah(cc.’u vahdaniyet yönüyle tanımaktır.
İmam-ı Maturidi
Cahiller içinde bir alim,ölüler içinde bir diri gibidir.
Hz.Muhammed(s.a.v)
Kuvvetli kimse demek,güreşte başkalarını yenen değil,ancak hiddet anında kendine hakim olandır.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Hayır olmayan her sözden dilini çek,ancak bu sayede şeytana galebe çalarsın.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Sabır ile dua mü’minin en güzel silahıdır.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Cennet kılıçların gölgesi altındadır.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Ülkeler kılıçla alınır,ancak adaletle korunur.
Timurlenk
Her söylediğin doğru olmalı,fakat her doğruyu söylemek doğru değildir.
Bediiüzzaman
Nefsini ıslah etmeyen,başkasını ıslah edemez
Bediüzzaman
İnsanların Allah katında en kötüsü,fenalığından korkularak kendisine hürmet edilen kimsedir.
Hz.Muhammed(s.a.v.)
Kalbinde hardal tanesi kadar iman olan hiçbir kimse cehenneme girmez; hardal tanesi kadar tekebbür bulunan kimsede cennete giremez.
Hz.Muhammed (s.a.v
İmanca en mükemmeliniz,ahlakça en güzelinizdir.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Kolaylaştırınız güçleştirmeyiniz.Müjdeleyiniz nefret ettirmeyiniz.
Hz.Muhammed (s.a.v.)
Haksızlık etmekten sakınınız,zira haksızlık kıyamet gününde zulmettir.
Hz.Muhammed (s.a.v)
İman çıplaktır,elbisesi takva,süsü haya,meyveside ilimdir.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Allah katında en sevimli ev,içinde yetime ikram olunan evdir.
Hz.Muhammed (s.a.v)
Cehennem,nefsin arzu ettiği şeylerden,Cennet ise nefsin sevmediği şeylerle kuşatılmıştır.
Hz.Muhammed(s.a.v.)
İnsanların en mes’ud ve hayırlısı ömrü uzun ve ameli güzel olanıdır.
Hz.Muhammed(s.a.v.
Temizlik,imanın yarısıdır.
Hz.Muhammed(s.a.v.
Kardeşine yapacağın iyilik,güler yüzden ibaret olsa dahi küçümseme.
Hz.Muhammed(s.a.v.)
Komşusu açken,tok yatan bizden değildir.
Hz.Muhammed(s.a.v.
Kim ki Allah’tan başkası için öğrenir,onunla Allah’tan başkasının rızasını amaçlarsa,ateşteki yerini hazırlasın.
Hz.Muhammed (s.a.v
İnsanların en fenası,birine ayrı,diğerlerine ayrı görünen iki yüzlü insanlardır.
Hz.Muhammed (s.a.v
Cahiller arasında bir alim ölüler içinde bir diri gibidir.
Hz.Muhammed (s.a.v
Kardeşinin başına gelene sevinme,Allah ona afiyet verir de aynı musibeti senin başına geçirir.
Hz.Muhammed (s.a.v
Hoşlanmadığına sabretmedikçe,hoşlandığını ele geçiremezsin.
Hz.İsa
Kim ki öğrenir,öğrendiği ile amel eder ve öğretirse,göklerde saygı ile anılır.
Hz.İsa
İlim servetten daha hayırlıdır.Çünkü,serveti sen
korursun,halbuki ilim seni korur.
Hz.Ali
“Kendine hoşça bak; Sen kendini küçük bir şey sanırsın,oysa cümle
alem sendedir..”
Hz.Ali
Hoşlanmadığına sabretmedikçe,hoşlanmdığına kavuşamazsın.
Hz.Ali
İnsanların en kötüsü,iyiliği kötülükle karşılayan ve insanların en iyisi kötülüğü iyilikle karşılayandır.
Hz.Ali (r.a.
Hesaba çekilmeden önce kendinizi hesaba çekiniz.
Hz.Ömer. (r.a.
Sakın oturduğun yerde,”Allah’ım rızkımı ver “ deyip durmayın.Biliyorsunuz ki gökten ne altın yağar ne de gümüş.
Hz.Ömer(r.a.
Tevbekarlarla sohbet edin,zira onların kalpleri daha yumuşaktır.
Hz.Ömer(r.a.
Amellerin en faziletlisi gizli günahları terk etmektir.
Antaki
Hayat bir hikayeye benzer,mühim olan eserin uzun olması değil iyi olmasıdır.
Seneca
Saygı olan yerde korku olur ama,korkju olan yerde her zaman saygı olmaz.
Eflatun
Yalnız yaptıklarımızdan değil yapmadıklarımızdan da sorumluyuz.
Moliere
Dünyayı kara gören insan,herkesi kendisi kadar kötü sanır ve bunun için herkesten nefret eder.
Bernard SHAW
Huzur dolu bir kalple bir parça ekmek,vicdan azabı ile beraber olan zenginlikten bin kere daha iyidir.
Amenemope
Bilginin efendisi olmak için çalışmanın uşağı olmak şarttır.
Balzac
Cesaret insanı zafere,kararsızlık tehlikeye,korkaklık ölüme götürür.
Yavuz Sultan Selim Han
Mutluluğun değerini,ancak onu kaybettikten sonra anlarız.
Plautus
Konuşmanın zamanını bilmeyen dinlemenin de zamanını bilmez.
Syrus
Bir dostun üzüntüsüne her kim olursa katılır; bir dostun başarılarına ise ancak yüksek bir ruhta olanlar sevinir.
Oscar WİLDE
Halkın kendi kendine yarattığı ihtiyaçların her biri kendi boyunlarına bağladıkları birer zincirdir.
Jan Jak ROUSSOU
Yalnız sadaka vermekle kalmayın acıyın da,ıstırapları dindiren,paradan çok şefkattir.
Jan Jak ROUSSOU
İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular,şimdi yeni sulardır.
Heraklet
Bir kimseye edilecek iyiliğin en mükemmeli o kimseyi minnet altında bırakmayanıdır.
Balzac
İnsanın kendine güveni,büyük işlere girişmenin ilk şartıdır.
Johnson
Kibirli ve cimri adamın,ne kadar vasıfları oılursa olsun,dikkate alınmaya değmez.
Konfüçyus
En ağır günah,insanın kendisini günahsız bilmek gururudur.
Thomas CARLYLE
Zaman büyük bir öğretmendir.Yalnız ne yazık ki daima öğrencilerini öldürür.
Curt GOERTZ
Fırsat herkesin ayağına gelir.Ama fırsatı değerlendiren azdır.
Bulwer LYTON
Başkalarını bilen kimse bilgili,kendini bilen kimse akıllıdır.
Lao TZSE
Şükür Hakk’ın kuluna verdiğini O’nun yolunda kullanmaktır.
Abdulhakim ARVASİ
İlim,bölüşüldükçe artan hazinedir.
Bhartihari
Zafere ilave edilecek yegane süs tevazudur.
Ducios
Nasihat etmek kolay,örnek olmak zordur.
La ROCHEFAUCAULD
Mutluluk her şeyden önce vücut sağlığıdır.
Curtis
Terbiye iyiyi,büyüğü ve güzeli sevmektir.
Ernest RENAN
Kendi kendine yardım etmeyi bilmeyene kimse yardım etmez.
Pastolozzi
Nefsin yok ve hiç sayan,nefsini sürekli tezkiye eden,nefsini kınayan ve temize çıkarmayan Alemlerin Rabbi olan yüce Allah’ın tasarrufunda olduğunu bilen Rabbini bilir
Rahmani
İnsanlar hikmetini bilmedikleri ve çözemedikleri,çaresiz kalarak üstesinden gelemedikleri acze düştükleri,durumlarda şans ve kadere inanır,Allah’a sığınırlar.
Rahmani
İnsanın elde ettiği olumlu ve olumsuz sonuçları,”şans” veya “kader” olarak değerlendirmesi,kişinin olaylara yaklaşımını ve alacağı sonucu olumsuz yönde etkileyen önemli bir faktördür. Zira; Şans kuvvetliden yanadır.(Bir Rus AtasözüGerçektende şans insan hayatında çok az rol oynar.Şans,doğru zamanda doğru açıda durmaktır.
Doc.Dr.Acar BALTAŞ (Psikolog
Başarıya giden yol kendine söz geçirmekten geçer.
Doc.Dr.Acar BALTAŞ (Psikolog
Başarılı olan bütün insanların ortak özelliği sebepleri dışlarında değil içlerinde aramalarıdır.
Doc.Dr.Acar BALTAŞ (Psikolog
Başarılı olanlar şartlardan şikayet etmek,pişmanlık duymak ve hayıflanmak yerine önlerindeki problemi nasıl çözeceklerine bakarlar.
Doc.Dr.Acar BALTAŞ (Psikolog
İnsanlar kendi elleriyle yaptıkları yasaları putlaştırmamalı ve kendi hatalarını
kader-i ilahiye yüklememeli ve kendi kaderlerini mantıksızlık çıkmazına mahkum etmemelidir.
Rahmani
Allah zalimlerin başını da,alimlerin başınıda aynı kaza kılıcıyla vurur ama birinin başı cehenneme,diğerinin başı cennet-i alaya ulaşır.
Rahmani
O ezel denilen “ sonsuz öncelerde” verilen hükümdür.Bu yüzden mutlak kaza değişmez.
Rahmani
Doğruluk; iyiye,güzele,akla,insaf ve vicdan yoluna çağıran cennet yoluna götüren sadık bir kılavuzdur.Onu bulunca asla terk etme.!
Rahmani
Akıl ve mantıkça en zayıf olanlar,hiçbir delilleri olmadığı halde büyüklenerek,hak etmediklerini bildikleri halde Allah’ın mekr’inden ve azabından emin olanlar ahmaklar ile, ahiret hayatını yok sayan budalalardır.
Rahmani
Bu ilahi bir kuraldır.”Önce hak et,sonra iste.”
M.İKBAL
İyiyi,güzeli,doğruyu,hayır ve Hakkı,hakikati O’nun emri ve rızası olduğu için sevmek ve cennete koşmak; kötüyü,çirkini,eğriyi,şer ve batılı kerih görerek O’nun rızası olmadığı için buğz ederek cehennemden kaçmak; işte sırat işte müstakim yol.
Sırat sana dünya hayatı olarak bahşedilen ömür,müstakim olansa sensin.
Rahmani,
Aşk; sonsuzluğa götüren sihirli bir yol,her kapıyı açan sihirli bir anahtar,her engeli aşan bir Burak,uzakları gören ve sezen bir anka kuşu,adeta sonsuzluğun sırrıdır.
Rahmani
Hayallerimiz,bazen geleceğimizin projesi,aklımız mimarı,arzu ve isteklerimiz müteahhidi,irade ve azmimiz yapı ustası,gayret ve çalışmamız ise inşaat işçileri gibidir.
Rahmani
Sükutunu uzat,düşünmeyi çoğalt,gülmeyi azalt.Zira çok gülme kalbi ifsad eder.
İbni MESUD (R.A.
İnsanın varlığı zakkum ağacına,kötü ahlak ve ameller dalları,günahların verdiği vicdan azabı ise zehirli meyvelerine benzer.,yokluk Tuba ağacı güzel ahlak ve ameller ise dalları,sevapların verdiği huzur ise cennet meyvelerine benzer. Bu alemde zakkum ağacını dikenler ahrette gazap meyvelerini, Tuba ağacını dikenler ise ahrette rahmet meyvelerini devşireceklerdir.
Rahmani
Hizmet seni yüksekliğin en üst tabakasına çeker.
Abdullah DEHLEVİ
Geleceği görmek hayata ve olaylara en yüksek ufuktan bakmakla elde edilir.Önce ufku,daha sonra ufuk ötesini görmeye başlarsın.
Rahmani
Her bildiğini söyleme,her söylediğini bil..
CLAVDİUS
Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızla çarpma.Geri dönmek isteyebilirsin.
Don HEROLD
Güller,laleler bütün çiçekler solar.Çelik ve demir kırılabilir ama sağlam dostluk ne solar ne de kırılır
NİETZSCHE
Sevgi her zaman yaratıcı,korku ise daima yıkıcıdır.
Emmet FOX
Yüzünüzü güneşe döndüğünüz zaman gölgeler hep arkanızda kalır.
Helen KELLER
Her sorun içinde armağan saklar.
Richard BACH
Yitirenler başarısızlığın getireceği cezaları düşünürlerken; kazananlar başarının getireceği ödülleri gözlerinin önünde canlandırırlar.
Rod GİLBERT
Mutluluk,güzelliğin içinde doğanların değil,çirkinliklerin bile güzel yanlarını keşfedebilecek kadar güzellik kaşifi olanlarındır.
Muhammed BOZDAĞ
Şeytan ayrıntıda gizlidir.Ancak ayrıntılar bilinmeden hakikat aydınlanamaz.
Anonim
Yiğitlik intikam almak değil,tahammül etmektir.
SHAEKESPEARE
Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler,elinden büyük iş gelmeyenlerdir.
EFLATUN
Öğrenmek akıntıya karşı yüzmek gibidir,ilerleyemediğiniz taktirde gerilersiniz.
Anonim
Akıllı insan düşerken bile kendini yes’e kaptırmaz.
Anonim
Savaşın iyisi b,barışın kötüsü yoktur.
BENJAMİN FRANKLİN
Yanılgı insanlar içindir,ancak silginiz kaleminizden önce bitiyo0rsa,fazlaca yanlış yapıyorsunuz demektir.
J.JENKİNS
Zamanında bir adım atmayan tembel,sonradan yüz adım atmak zorunda kalır.
GİOVİO
Bilginin efendisi olmak için,çalışmanın uşağı olmak şarttır.
BALZAC
Menfaatler gözü en tatlı bir şekilde kör eden birer vasıtadırlar.
Blaise PASCAL
İnsanlar yanlış yapabilirler,ancak büyük insanlar yanlışlarını anlarlar.
F.Von KOTZEBUE
Karanlık geceleri ben uykusuz geçirirken,sen sabaha kadar uyuyorsun.Ondan sonra da bana yetişmek istiyorsun.
Zemahşeri
İnsanlar hayalleriyle yaşarlar,ancak biraz yaşamaya başlayınca tüm hayallerini kaybederler.
VOLTAİRE
Korkaklar hiçbir zaman zafer anıtları dikmemişlerdir.
W.WATSON
Her saadet ızdırapla satın alınır.
Manzoni
Her ızdırabın öğrettiği bir şey vardır.
BALZAC
Çözümde görev almayanlar,çözümün bir parçası olurlar.
Goethe
İyi insanlarla arkadaş olunuz.Kötü kimseyle arkadaşlık etmektense,yalnız olmak evladır.
Washington