Cesaret
Cesaret
Biz insanların gelişiminde cesaret, önemli bir etkendir. Birçok engelleri aşmada, mesleki olarak ilerlemede, yeni ufuklar keşfetmede gerekli bir ilaçtır. Cesareti olan çok büyük bir hazineye sahiptir. Bir insanın emellerine ulaşmasındaki engel, çoğu zaman kendi içinde büyüttüğü korkularıdır. Bunları da sahip olduğu cesaretle aşıp, istediklerini elde edebilir.
Cesaret insanları mesleki alanda olsun, diğer alanlarda olsun sürükleyen bir lokomotiftir.
Ona sahip olan kişi dağları aşmada daha yürekli olur. Dürüstlüğün, doğruluğun kişinin yapısında oluşması için gerekli olan bir güçtür. Konfüçyüs un dediği gibi: Doğru olan şeyi gördüğü halde yapamamak cesaretsizliktir. Cesaretli bir insan, doğruluğuna inandığı konunun üzerine çekinmeden gider. Günümüzde kendi kabuğuna çekilen insan, cesaret konusunda yeterli güce sahip olmakta zorlanmaktadır. Sadece kendisini düşünen insan, kafasında korkuları, bencilliği ile birleşince cesaretsizliği daha da artmıştır. Zaman zaman hayal ettiği korkuları aşamayan insanın, yaşamında birçok konularda ilerleme kaydetmekte güçlük çekmektedir. Cesaretli insan mücadeleyi seven, uğraş vermekten kaçınmayan aksine uğraşı seven kişidir. Yaşamı seven, daha çok sarılan kişiler daha cesaret gösterip, yaşamında kalıcı eserler bırakırlar. Sevmek cesaret sahibi olmanın, en önde gelen nedenlerinden birisidir. Deniz ne kadar fırtınalı olursa olsun, martı hiçbir zaman sevdiği denizden vazgeçmez. Anonim olan bu özdeyiş, sevgi ve cesaretin bir arada ne kadar güçlü bir kuvvete sahip olduğunun güzel bir ifadesi olmaktadır. Sevgi ve beraberinde gelen istekle cesaret sizi ileriye götürecek bir güçtür. Çoğu zaman cesaretimiz olmadığı dönemlerde, birisini sevdiğimizi bile söyleme gücünden çoğu kez yoksunuzdur. Bir kişiyi sevmede, bir işi yapmada cesaretsiz olursak, sonradan çok pişmanlık duyduğumuz gibi, yaşam denen dere akıp gitmiştir. Bir cesaretsizlik hayatımızda kapanmayacak yaralara neden olabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.