EN BÜYÜK KÜRT KENTİ:İSTANBUL.
Kürt halkına ilişkin anlamsız bir tartışma daha:Kürt sayısı,İstanbul Kürtleri vs.vs..
Birileri yeniden Amerikayı keşfe çıkıyor.Seçimlerden önce tanıdık sahneler.Ekstradan bir şey daha var bu kez:Heşt TV.Yani Kürtleri kürtçe ile vurma uğraşı.Keşke "adımlar" samimi olsa,çözüme dair umutlarımıza su serperdi.
30 yılı aşkındır yaşanan savaş durumu Kürtler üzerinde büyük toplumsal ve siyasal etkiler yaratmiştir.
Bu etkileri bölgenin konjoktür’ü içinde birden fazla bölüme ayırmak mümkündür:
1) Kürt halkının,aşılanmak istenen ölüm uykusundan uyanması.
a- Ulusal aklın gelişmesi.
b- Demokratik mücadelenin karakteristiği.
2) Uzun süren olğan üstü hal şartlarında Demokratik siyaset öznesinin yoğunlaşması.
a- Türkiye’deki statik durumun aşılmaya zorlanması.
b- Türkiye’nin uluslar arası standartlara zorlanması.
3) Bölge halkının savaşa bağlı ekonomik sıkıntısı.
Bilinen olumlu ve olumsuz etkiler arasından güncel tartışmaların ışığında bunlar bir daha belirtilebilir.
"Günaydın, gaflet uykusunun sakinleri.Kendi mahallesinin şarkıları ile mest olanlar günaydın" demek geliyor içimden..
Kürtlerin kim olduğu, ne istedikleri bunca zaman görmemezlikten gelinmeli miydi?
Kürt halkı Mezopotamya’nın en kadim halklarından biridir.Asırlarca komşu halklarla Barış içinde yaşamış, hiç bir çıkarsal ve işgal amaçlı saldırısı olmamıştır.Tarihte Kürt’ler ve ataları Med’ler özgürlükçü ve barış severdır.
Anadolu’da da Kürt geçmişi eskidir.Türk halkıyla Kardeşlik, kültürel alış verişin karşılıklı özümsemesi üzerinde gelişmiştir.
Tarihte 20 bin Kürt süvarisinin belirleyiciliği olmasaydı belkide Bizans’lı imparator Diyojen’nin yazgısı anlatıldığı gibi olmayacaktı.Yine,halifelik alınırken kürtlerden gönüllü askerler çıkar.1873’te, çarlık Rusya’sı ile girişilen savaşlarda, Maraş yöresinden Kara Fatma’nın destansı tavrıda aynı..Bu örneklerin ışık tuttuğu tarihsel olaylar resmi tarihin ilgisini çekmez.
Asıl değmek istediğim konu, İstanbul’lun neden en büyük Kürt kenti olduğu...
Kürtlerin İstanbul’daki yoğunluğu savaş nedeniyle yaşanan göçle olağanın üstüne çıkmiştır.Ama,Kürt’lerin İstanbul ile ilişkisi kimi kafa tasçı cevrelerin anlamak istemediği köklü ve eski bir olaydır.Kürt’lerin İstanbul geçmişi,fatih sultan Mehmed’in fethi kadar eskidir.
Bilindiği gibi constantinopolis fethi Molla GORANİ’nin fikridir.Fatih sultana bu fikri Ahmed (molla) Gorani aşılar.Gorani Iraklı bir Kürt’tür."1410 yılında Irak(k.ırak)ın şehrizor yöresinde Dünyaya gelen Molla Gorani,Bağdat,Şam,Kudüs ve kahire gibi büyük kentlerde kalır ve buralarda eğitim görür.Zaman zaman Şıhabuddin Ahmed,Ahmed Gorani diye anılan Molla Gorani,sultan II.Murat’ın isteği üzerine 1441 yılında Anadolu’ya gelir ve 1442 yılında Bursa’daki medreselerde çalışmaya başlar.1443 yılında Manisa’da bulunan fatih sultan Mehmed’in hocalığını yapar."İstanbul’un fethi için fatihi ikna eder.Aktif olarak hareket birliklerine katılan Gorani Fatifle birlikte İstanbul’a ayak basan ilk Kürt’tür.Fetih’ten sonra kadıaskerlik,şeyhülislamlık gib görevlerde bulunur.Halen İstanbul’un bir çok mekanı Gorani adını taşır.
Osmanlı’nın geç yıllarında yoğunlaşan İstanbul Kürt nüfusunun ilk işçi örgütlemeleride bu kent’te gerçekleşir.Rıhtım çalışınlarından oluşan kürt işçilerinin said-i nursi öncülüğünde örgütlenmeleri bir ilktir.Kürt basını ve cemîyetleri açısındanda önemliydi.Kürt isyanlarının bastırılmasından sonra,saray gözetiminde bulundurmak için bu kente çok sayıda aristokrat Kürt aileleri sürülmüştür.
Son günlerde yapılan anketler İstanbul Kürt nüfusunun 2 milyonu aştığı söyleniyor.Burda şaşkınlık yaratacak bir durum yok.Seçim arifesinde bu ayrıntıların tekrarlanması bir çok amaç güdüyor.
Ama şu unutulmamalı,Kürt’ler zaten yıllardan beri varlığını kabullendirmek için haykırıyor ve mücadele ediyor.Ancak devlet, Kürt halkının sosyolojik varlığını ve niteliğini görmek yerine niceliği ile ilgili.
Evet, Kürtler her yerdedir.Ankara’da,Konya’da,Çkurova’da,Ege illerindedir..Mesela değerli yazar Yaşar Kemal Van’lı bir Kürt ailesinin çocuğu olarak Çukurovada Torosların havasını teneffüs ederek büyümüş,Türk romancılığının öncülerindendir ve "roman dilimi anemin hayranlıkla dinlediğim kürtçe destanlarına borçluyum" diyor.Bu bize çözümler açısından bir perspektif verir.Ve,akılcı çözümler dayatır.
Anadolu’da etnik aidiyetleri "çoğunluk","aslı kurucu"luk,"azınlıklar" içinde toplamak çözüm değil ve sosyolojik gerçeklere aykırıdır.Bu kısır döngülerden kurtulalım."Mezopotamya’lı","Anadolu’lu",hatta "İstanbul’lu" ifadeleri daha kozmopolitik ve evrensel tanımlar karşılayan üst-kimlik’lerdir.
YORUMLAR
Kürtler bu memlekette her konuma ulaşmış ve her yerde temsil edilmiştir... yüce önder Atatürk'e laf eden arkadaşımızıda kınıyorum...tarih, sosyoloji, kitap okumadan kimse kendi düşünceleri doğrultusunda veya işine geldiği gibi yorum yapmamalı...neymiş efendim musulu kerkükü Atatürk neden almamış...yaşasaydı emin olun alırdı...eğer yüce önder ATATÜRKü mason doktoru zehirlemeseydi oralarıda alacaktı...ve siroz(içki içmesi) yalanı ile ATATÜRK e karşı bir antipati oluşturma çabalarıda olumlu sonuç verdi...Bildiklerinizle bilmediklerinizi iyi tartarak yorum yapınız lütfen...hatay devletini nasıl TÜRK toprağını yaptığını ve nasıl bir kıvrak zekası olduğunu tarihi okuyarak öğreniniz...Bana göre KÜRT meselesi önümüze sürülmüş suni bir meseledir...İki emperyalist devlet olan israil ve amerikanın türkiyeyi bölme çabaları...bu millet hep kardaşça yaşadı ve yaşamayada devam edecektir...
bir tarafta kürtler türklere faşitler diyorsa ,yada dedirtiliyorsa
diğer taraftada türkler kürtlere hain diyorsa ,yada dedirtiliyorsa
diğer taraftanda malum birileri Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu ( Türk'ünde,Kürdün'de Büyük Önderi ) gazi mustafa Kemal Atatürk'e dil Uzatıp Ve Onları Destekliyor larmış Gibi Yapıp Doğru Yada Yanlış Bazı Meseleleride Halâ Kaşıyıp Duruyorlarsa Ve Halâda Bu Ülkede Düşünce Özgürlüğü
Yok Deyip Diyenlerede Destek Amaçlı Ödüller Veriliyorsa Ve Ne Yazıkki Bazı Kürt Kardeşlerimizide Ayartmaya Ve Yanlarına Çekmeye Çalışıyorlarsa Ben Derimki Kürt Kardeşlerimde ,Türk Kardeşlerimde Duygu,Düşünce Ve Fikirlerinde Birlik Beraberlik Ve Kardeşliklerinde,Sevgi,Saygı Ve Dürüstlüklerinde Eskisindende Çok Daha Samimi Olsunlar
Yoksa Son Pişmanlığın Kimseye Bir Faydası Olmaz.
Soruyorum Şindi Hepinize ,Faşistler Kötüde,Koministler İyimi.?
Maddi Yada Manevi Anlamda Eşitlik Yüce Dinimiz İslâmda Yokmu ? Varda Göz Ardı Ediliyorsa Eğer.Şu Rejimin Yada Bu Rejimin Şu Görüşün Yada Bu Görüşün Ne Önemi Var.İnsanlarda Vicdan,Samimiyet Ve Allah Korkusu Yoksa.
Selam,Sevgi Ve Saygılarım Yunus Emreninde Dediği Gibi
" Yaradılanı Yaradandan Ötürü Sevenlere " Gönderiyorum.
ne yazık ki sistem bize bir gömlek diktirmiş kimimize dar geliyor kimize bol geliyor şimdi üstüne tam oturan yok mu var türkiyedeki hormunlu zengin işadamları saymama gerek yok zenginleri herkes biliyor.......
1-Kürtler tarihten bu yana Osmanlı toprakları içerisinde en sadık millet olarak kalmıştır.
2-Osmanlı devleti ne yazık ki Kürtleri Safevi(iran) devletine karşı doğudaki tampon bölgede kullanmıştır
3-Kürtleri bilim ve edebiyattan sürekli uzak tutmuştur.
4-Kurtuluş savaşı döneminde Atatürk sırfı kürtleri bölmek için Musul ve Kerkük topraklarını alabileceği halde düşman devletlerine bırakmıştır.
5-Cumhuriyetten sonra Türkiye de milliyetçilik gittikçe ateşlenmeye çalışıldı
6-5-6 eylül olaylarıyla Ermenileri ve Rumları Türkiyede atmaya çalıştılar ve kısmen başarılı oldular
7-Ondan sonra Darbelerle sistemin düzgün halini bozdular
8-Doğuya yatırım yapmaktan hormunlu zenginler tarafından dizginlendiler
9-70 ile 84 lü yıllar arasında Kürtlere büyük baskı ve işkenceler yaptılar
10-Ama ne yazık ki sert kayaya denk geldiklerini 2000 li yılların başında anladılar
11-Kürt sorununun haritasını ortaya atan sorunların çözümlemesini yapan yazarları birbir öldürdüler
12-Yıllarca masa başında oturup " efendim biz 30000 şehit verdik gerekirse yine vereceğiz diyen gaz veren insanlar" artık kaçacak delik arıyor
Kürtler ilk başlarda Sosyalizmi savunuyordu , türk devletinin baskıcı yönetiminin getirdiği dayatmalar nedeniyle kürtler artık sosyalizmden kopmakta ve " aşırı kürt milliyetçiğine " doğru kökleşmektedir.........
değerli kardeşim eğer bir insan hakkını savunmasını bilmiyorsa o insan bir hiçtir.............
svgler syglar slmlar
BİZANSIN ÇOCUKLARI..
Vatanımız tehlikede; hepimiz bu gerçeği görmeliyiz, devletimiz avuç içinde buz misali gözlerimizin önünde damla damla eriyor, Bizans’ın çocukları masa başında topraklarımızı paylaşıyor...
Vatanımız tehlikede; AB “biz Bizans’ın çocuklarıyız” diyor, ABD “Haçlı seferi başladı” diyor, bizi bu kutsal vatan toprağında işgalci gören, Anadolu’daki Müslüman Türk kimliği ve varlığını hedef almış bir zihniyetle karşı karşıyayız, görmeliyiz bunu.
Vatanımız tehlikede; bir Cumhurbaşkanımız var “Ne mutlu ki Türk’üm” demeyen, bir Başbakanımız var, o da öyle, “Ne Mutlu bana ki Türk’üm” demiyor. Ama bu millet tarihte de Türk’tü, bugün de Türk, gelecekte de hep Türk kalacak, elbette ki kalacak ama kimsenin bunu söylediği yok.
Her şey açık, gizli saklı bir şey yok, plan proje belli, tıpkı Birinci Dünya Harbinde olduğu gibi; bunlar Bizans’ın çocukları, kutsal topraklarımızı masa başında paylaşıyor, Ermeni Kürt diye bölmek istiyor, Müslüman Türk’ü Anadolu’dan silmek istiyor, onun için çıkıp “Hepimiz Ermeniyiz” diyorlar, özür diliyorlar, Kürdistan diyorlar, Türkiyeli diyorlar, Kürtçe TV kuruyorlar, tarihten beri Türk olan halkımıza Kürt diyorlar. Şimdi de Ergenekon adını alıp yerden yere vuruyorlar…
Biz Türk’üz, Ergenekon bizim destanımız, hem de var oluş destanımızdır. Türkiye’de hiç bir kişi, kurum ve makam Ergenekon’un adını terörle, şiddetle, bombayla, bir soruşturmaya kod adı verip yan yana getiremez, buna hakkı yoktur, hukuken de, siyaseten de, ahlaken de kimsenin hakkı yoktur.
Ergenekon diyorlar, kuvvet komutanlarımızı, aydın hukukçularımızı terörist diye gözaltına alıyorlar ama öte yanda otuz yıldır Türk milletinin evlatlarını haince vuran PKK teröristlerine Avrupa’da cirit attırıyorlar, bu nasıl iştir! Ergenekon diyorlar, komutanlarımızı gözaltına alıp konuşamazsın diyorlar ama öte yanda İmralı’daki bölücü başı hain yattığı yerden PKK terör örgütünü idare ediyor, bunu görmezden ve de duymazdan geliyorlar, bu nasıl adalettir!
Bir dava açıyorlar, bu davadaki dosya ile iki emekli orgenerali tutukluyorlar ama açılan davada bu iki emekli komutan yok, savunma yapamıyorlar, bu nasıl adil yargılama, bu nasıl hukuktur! Terör örgütü kasası diyorlar, Kuddusi Okkır’ı tutukluyorlar, adamcağız bakımsızlıktan cezaevinde ölüyor, para yok pul yok, cenazeyi belediye gömüyor ama öte yanda PKK terör örgütünün kara ve kanlı milyon dolarları AB’yi dolaşıyor, yeri belli yurdu belli, kimse müdahale etmiyor, bu para mermi oluyor bizi şehit ediyor, dönüp bakan olmuyor, bu nasıl terörle mücadele, bu nasıl hak, bu nasıl hukuktur!
Dedim ya her şey açık, bulmuşlar bir zamanlar terörü ranta çevirenleri, biliyorlar onlarda silah var bomba var, alıyorlar bir bir. Yanına aydınları, komutanları, hukukçuları ekliyorlar, sonra da dönüp bize,”işte silah işte cephane işte terör örgütü” diyorlar, kim yutar bu masalı! Türk milletinin ulusal direncini zayıflatıyor bunlar, savunma gücünü kırmak istiyorlar, Türk milletini tepkisiz, Türk Ordusunu etkisiz hale getirmek istiyorlar.
Uyanalım artık bu gaflet uykusundan, gerçekleri görelim artık! Bizans’ın çocukları bunlar, topraklarımızı istiyorlar, Türk milletini tarihten silmek, bizi yok etmek istiyor bunlar.
Haçlı seferini yeniden başlattılar, kutsal toprakları ele geçirdiler, bakın İsrail’in yaptıklarına, bir bir öldürüyor Filistinlileri. Kudüs’ü aldılar, Başkent yaptılar, şimdi sıra Anadolu’ya geldi. Sağ sol davalarıyla kardeşi kardeşe kırdırdılar, ASALA terör örgütünü yarattılar, diplomatlarımızı katlettiler, Ermeni meselesini yaratıp AB’nin siyasetine çektiler, bakın şimdi topraklarımızı isteyecekler bizden, sıra bize geldi.
Özal siyasetiyle ABD’nin Çekiç Gücüyle PKK’yı kurdular, vatandaşlarımızı öldürdüler, sonra da kalkıp bu vahşete Kürt meselesi dediler, yine sıra bize geldi. Tayyip siyasetiyle ABD’nin silahlı gücüyle Irak’ı işgal etliler, parçaladılar böldüler, bir buçuk milyon Iraklı Müslümanı öldürdüler, kuzeyde küçük bir Kürt devletini kurdular, şimdi sıra büyük Kürt devletine geldi, yani bize, parçalamak istiyorlar bizi.
Bu Bizans’ın çocukları vatanımızı istiyor bizden, parçalayıp bölmek istiyor. Kardeşi kardeşe kırdırıp, kardeşi kardeşe düşman yapıp bizi bizden ayırmak istiyor.
Düşmeyelim bu tuzağa, sarılalım birbirimize.
Vatanımız tehlikede artık, birliğimiz dirliğimiz tehlikede, bunu hepimiz görelim artık, görüp de sesimizi duyuralım artık, birleşip bu siyasete “dur” diyelim artık, yoksa tarihten silecekleri bizi…
ali şevket bey siz bırakın aslında milleti kışkırtma teranelerini yıllardır sizin gibi siyon uşağı zihniyetler kareşi kardeşe kırdırma çabası içindeler.
bu bayrak altında yaşıyorsunuz hangi bir gün namusunuza ,ananıza ,bacınıza yan gözle bakıldı.
istediğiniz galiba şu yahudi ,hristiyanlar ırak işgalinde olduğu gibi kürtlere işkence yapsın sünnetsizler müslümanların ocağına bucağına çöküp tecavüz etsin
siyasi hataları tüm sınır içerisinde yaşayan halka yükleyemezssiniz. biz kürdü ,türkü ,lazı ,çerkezi omuz omuza savaştık düşmana ne namus ne toprak verdik.kusura bakmayın ama bu ülkenin her karışını yine bizler kanımızın son damlasına kadar savunuruz azınlık kalan avrupa yalakaları olur.söyleyin bakim dağdaki terörist madem kürt kürt halkını svunuyor neden kürtleri kurşuna dizdiler kadın çocuk demeden neden eğitim görevlisi öğretmenleri kurşuna dizdiler. diyelim kürdistan kuruldu mantığınızı kullanın israil gibi milliyetci,ırkçı bir ülke petrol zengini topraklarda size hak ve hürriyet ,özgürlük verirmi?
gözünüzün önünde bir ırak dramı yaşandı.
bir filistin dramı yaşanmakta.nedense hep etnik köken ve din ayrımcılığına tırpan vuruyorsunuz ama başarılamayacak..
SİZİNLE BİR YAZI PAYLAŞAYIMMI?
Günaydın, gaflet uykusunun sakinleri.Kendi mahallesinin şarkıları ile mest olanlar günaydın" demek geliyor içimden..
Kürtlerin kim olduğu, ne istedikleri bunca zaman görmemezlikten gelinmeli miydi?
Sevgili fesih yazılarını ve şiirlerini beğeniyle okuyorum bu yazınızdan dolayıda kutluyorum.kürtler uyandı artık evet seçim yaklaşıyor tabiki yardımlar da öyle kürt kardeşlerimize kömür dağıtarak yemek dağıtarak onların kendilerini satacakları düşünülüyor ama hiç bir zaman öyle olmayacaktır kale yıkılmaz.kutluyorum tebrikler
evet anlatımın yerinde ve harikka bir çalışma.bu sürecin böylesine objektif,çözümleyici ve aydınlatıcı yazılara ihtiyacı vardır.nedense bu seçimlerin arifesinde türk basını,iktidarı ve mühalefetiyle yenide bir kürt keşfine çıkmiş gibi...kürtçe yeni bir kanal,gazetelerde kürtlere ilişkin yazı dizileri.sahte barış ve kardeşlik teraneleri...garip ve komik tutumlar.eskide olduğu gibi aptal,zavalı ve kandırılacak kürt aranıyor.piyasada teşir olmuş,işbirlikçi ve hain fosiller dışında pek kimsede yok.yeni kürtçe kanalde program yapacak bir kürt sanatcısı bile bulunamıyor.program yazıcılığını yapan doslarım bile kendilerine gelen teklifleri redetmişler.
artık herkes şu gerçeği biliyor iktidar hazırladığı semere eşek bulamıyor.bu semeri kendi sırtına almak zorundadır.
seçimler biter bitmez inkar ve imha süreçleri daha derinleşerek devam edecektır.kürtler asit koyularında eritilmeye devan edilecektır.iran gericiliğiyle birlikte kürt çağrafyasına bomba ve ateş yağdırılmaya devam edilecektır...
sevgili fesih
harika bir yazı ve anlamlı bir duyarlılık
saygılarımla
elinize ve yüreğinize sağlık. çok güzel bir yazıydı. ekleyeceğim bir not var o da şu. istatistikler maalesef sıradan insanların dramını gormemizi engelliyor. onların dramını da gormezden gelmek için de zaten ikide bir istatistikler ve anketler yapılmıyor mu. ve yaptıkları hiçbir anket de işe yaramıyor maaalesef
Öncelikle seni bu güzel araştırmandan dolayı kutluyorum fesih.
Bizler bir konuyu kültürel, tarihsel, sosyolojik kısaca her yönlü ele alıp değerlendirmeyi, fikir alış verişini ve tartışıp sonuca götürmesini ne zaman öğreneceğiz merak ediyorum doğrusu..
Bende Server Tanilli'nin Osmanlı İmparatorluğu Tarihi'nin birinci ve ikinci cildi var ve o kitapta ilgimi çeken ilk sayfayı açtığımda gördüğüm bir not olmuştu ve notta aynen şöyle yazıyor '' Kitabın 4-5 sayfalarında yer alan ve Osmanlı İmparatorluğu'nu bir bütün olarak gösteren bu 1 no.lu haritada, İmparatorluğun eyaletlerinden biri olarak, '' Kürdistan'' kelimesi de yer alıyordu. Ancak söz konusu haritayı bugün olduğu gibi basmak, ülkemizdeki kanunların -kimi zaman- keyfi yorumu ve uygulanması gözönünde tutulursa, bizi umulmadık sonuçlarla yüzyüze getirebilir. Haritada tahtifat yapmayı da yayıncılık onurumuza yediremediğimizden, okuyucularımıza açıklamakla yetiniyor, kendilerinin anlayışına sığınarak haritayı basmıyoruz. ''
Bana göre hiç bir şey bir şeyleri inkar ederek açıklanamaz ki açıklanıyor olsa bile gerçek ve doğru bilgilere de asla erişilemez ve erişilemediği içindir ki günümüzü anlamakta zorluk çekeceğimiz gibi geleceğe de güzel günler bırakamayız..
Yazınızda geçen İstanbulda Kürtler, seçim arifesi Kürt halkımız üzerinde oynanan çirkin oyunlar ve Kürt halkının geçmiş tarihi ile verdiğiniz bilgiler ilgi çekici olduğu kadar oldukça da önemli ve üzerinde durulması gereken konular diye düşününüyorum . Dediğiniz gibi İstanbul'a göç olayı yeni olmadığı gibi Osmanlı döneminde de Kürtlerin İstanbul'daki konumu oldukça önemli konular içermekte örneğin tarihe bakacak olursak 1900'lü yıllarında kurulan
Kürdistan Azm-i Kavî Cemiyeti Kürt halkının Osamanlı'daki ilk yasal örgütü olup kurucusu da Diyarbakır'lı Fikri Efendi'dir diye devam ediyor aslında ve oldukça ilginç açıklamalar ve bilgiler var. Bana göre bir insanın Tarihi geçmişini doğru biliyor olması hem önemli hem de çok güzel .. Umarım insanlarımız geçmişine bakareken bazı elbiselerini ve de at gözlüklerini çıkarıp öyle bakarlar yoksa anlamak mümkün olmadığı gibi geleceğimiz de pek aydınlık olmaz kanısındayım..
Yaşar Kemal'e gelince o hem Türkiye'de hem de dünyada önemli ve okunulası bir araştırmacı, yazarımızdır . Birileri anlamıyor diye o değerinden bir şey kaybetmiyor malesef..
Yazına tekrar gelebilirim fesih .. Kutluyorum arkadaşımı, sevgilerim çokça .......
Tuttturmuşlar bir mezopotamya gidiyorlar...Bu nedir böyle ?..
Yeni bir deyiş mi.Sözüm ona kurmayı düşündükleri ,bölmeyi istedikleri yerin adına şimdilerde bu kılıfı mı dikmişler ?
Atatürk Cumhuriyetin de ve bir bayrak altında yaşayan herkes eşittir.
Ayırım yapıp masumun kanına girmek isteyen çıkarcı, bölücü rantçı tellalların oyununa gelmemek lazım.
İstanbul'da son yıllarda yığılma oldu evet doğru en çokta teröre destek verenler para kaynaklarını bu büyük illerde sağlıyor.Nedeni belli.
Artık neler döndüğünü anlamak için, baktığımız noktaya tekrar bakmalıyız ki farkına varalım.Dün kürtleri bu gün ermenileri, yarın daha kimleri kışkırtacak.
Misafiriz şu alemde , bu kavga , bu öfke niye ?
Kürtlerin, azınlık olarak değerlendirildiği çıkarımınızı kendi yazınız tekzip ediyor?
Türk tarihinde Kürtler de zaten hep asli unsur olageldiler.
Osmanlı döneminde de öyleydi, sonrasında cumhuriyet döneminde de öyle oldu.Kürt halkının sosyolojik varlığını görmediğinden bahsettiğiniz devletin her kademesinde zaten var oldular.Molla Güraniden tutun da, Askeri, sivili, yargısı, c.başkanı vs. Hiçbir alan yok ki Kürt kimliklerinden dolayı farklı bir muameleye tabi tutulsunlar.
Kimsenin aklına da gelmez zaten bu durum.Düşünün, Türkü,Kürtü,Lazı, Çerkezi, Türkmeni,Pomakı vb. hangisi etnik alt kültürleri nedeniyle farklı muameleye tabi tutulmuşlar ülkede?
Farklı davranışlara muhatap olanlar da etnisitelerinden ziyade diğer özellikleriyle buna neden olmuşlardır. Ben Yaşar Kemali sevmem, ama Kürt kimlği dolayısıyla değil.Marksist kimliği dolayısıyla sevmem..
Bu etnisitesini, ayrıcalık, ayrılıkçılık olarak kullanmak isteyenlerin durumu ise farklı tabiiki.Bu türden bir anlayış, hedeflerine ulaştığında bahsettiğiniz diğer kimlikleri inkar noktasına götürebilir insanları ancak.Kürt nufus içinde bu türden yaklaşımı olanların oranı da zaten çok az.
Şöyle bir örnek verelim, Kürt nufus 15-20 milyon civarındaysa, ayrılıkçı bölücü kürt partisi DTP nin alabildiği oy oranı bu nüfusun ancak %20 sine yaklaşabilmekte..Büyük kürt nüfus ise zaten kendisini , yazıda ima edildiğinin aksine asli unsur dışında görmediğinden , kürtçülük yapmayan diğer partilerden dilediklerine yönelmişler..Siyasi kariyerlerine devam edenler de geçmişte olduğu gibi en üst noktalara tırmanabilmişler.
Devlet eliyle, kürt nufusun kürt kimliklerine ait değerlerinin yaşatılması korunması için TV kanalı kurulmasının ancak, ROJ tv nin manüplasyonlarına sekte vuracağından bahisle karşısında olmak gerekir.Zaten Heşt tv ye en çok karşı çıkışlar da ROJ tv ve destekçisi çevrelerde gelişiyor.
kürt........karşısında da her ne varsa ben ad bile konduramadım da yapabilene maşallah.......ermenilere özür dileyecek duruma düşen zihniyete........tek lafım bile zarar ziyan........kendime zarar veremem kim haklı kim haksız diyip düşünerek..........kanımı gelip değiştirebilecekler mi........damarlardan sökülecek mi gerçeğim ...........tabi ki hayır gerçeksizlikleri gibi........
oturup onları düşünecek kadar zaman harcamak bana yakışmaz malesef..........tarihte ne olmuş ne bitmiş ve ben hala tarihtekilerin sızılarını taşıyorsam..........kapasınlar çenelerini........beş para etmez ne isim ne de .........onlar beni kabullenseler vallahi ben küçülürüm........asırlardır dimdik ayakta durabilen kanımın rengi değişir........kimse sümme haşa Allah değildir.......kim kimi bağışlıyor.......kim kime kucak açıyor......kim kimi kabulleniyor........uuuppppssssss aheeeeeyyyyy nerdeyiz .........dünyada.......haddini bilmeyene elbet bir bildiren vardır..........
_____________-
sıcak bir yazıydı........tebessüm ettiren ve evet çok ferahlatan........ama dediğim gibi........yukarda........
sevgimle.........