- 551 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKSUZ BİR TOPLUM
Çocuksuz bir yaşam, çocuksuz bir toplum denildiğin de hiçbirimizin imkânsız diye nitelendirdiği, olmazsa olmaz dediklerimizdendir. Tabi ki toplum ailelerden oluşmakta. Ailelerin yapısı topluma şekil vermektedir. Aile dediğimiz zaman anne, baba ve çocuktan oluşan toplumsal bir yapıdır. Çocuk, ailenin ve toplumun ayrılmaz bir parçasıdır. Çocuk sevgisi ve kendi çocuğuna sahip olma duygusu insanın doğasında olan bir ihtiyaçtır. Hayatımıza renk, heyecan katmak için sürtüşmelere ihtiyaç duymak için çocuklu bir aileye sahip olmak gerekiyor. Çocuk bir yönden bireyin hayatına şekil ve yön veriyor. Çocuğumuzu okula götürüp, getirmek için kendi yaşam kurallarımızı değiştiririz. Nitekim çağdaş hayatın ve düşüncenin getirdiği en büyük zararlardan biriside çocuksuz bir hayat tarzını benimsemek olmuştur. Günümüz de çocuk yetişkin bireyi engelleyici kısıtlayıcı bir öğe haline gelmiş. Özgürlüklerimizi kısıtladığı, iş hayatımızı ve sosyal hayatımıza bir takım yeni kuralların eklendiği ve kendi kurallarımızdan vazgeçmek zorunluluğu getirdiği düşüncesi hâkim olmaktadır yeni toplum bireylerinde. Ekonominin getirdiği zorluklar neticesinde çocuksuz bireylerin sayısı katlanarak çoğalmaktadır. Çocuk yetiştirmek hiçte kolay değil. Çocuk yetiştirmek ilgi, sevgi ve özen gerektirir. Çocuk büyüdükçe sorunları ve ihtiyaçların artması sonucunda maliyetleri de artmaktadır. Oysa kedi ve köpekler sorun çıkartmıyorlar gibi bence anlamsız karşılaştırmalar yapılıyor. Hayvan sevilir ve korunmalıdır bu yapılması gereken bir erdemdir. Ama çocuk insanın yaratılışında vardır. Her anne çocuk sahibi olma isteğine sahiptir. Bazen " biz çocuk istemiyoruz onun yerine eve bir kedi ya da köpek almaya karar verdik " gibi şeyleri duymuşuzdur. Çocuk sevgisi ile hayvan sevgisi birbirinden tamamen ayrı şeylerdir. Birde günümüz kadınlarının çocuk yapmak istememesi onun yerine " efendim ben kariyer yapacağım, efendim çocuk kariyerim için engeldir " gibi düşünceler toplumumuzda az değil.
Çocuksuz bir hayat günümüz Avrupa ve Amerika sın da bir moda olarak görülmektedir. Sayıları da günden güne artmaktadır. Şu an Amerika da her üç aileden biri çocuksuz bir hayat yaşamaktadır. Tekelci bireyselliğin gelişmekte olduğu toplularda bu tarz hayat benimsenmektedir. Maalesef günümüz Türkiye sin de batı hayranlığı en üst safhada olduğu kuşku duyulmaz bir gerçektir. Batının çocuksuz hayat bir modelmiş gibi kendimize model almaya başlamışız.
Çocuksuz bir hayat özellikle kadınların hayatlarını etkiliyor. Stres, depresyon gibi
Psikolojik sorunlar yaşanılmaktadır. İlerleyen yaşlar da yalnızlık gibi sosyal sorunlar ortaya çıkmaktadır.
Çocuksuz bir toplum düşünebilir mi?
Sizin için
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.