Aliskanliklarimiz...
-Aslinda alisknaliklarimiz bizimle var olmali ama neden bizim aleyhimize gibi dersiniz... Edindigimiz aliskanliklarimiz bize hayatimizi kolaylastirmasi gerekirken neden onun esiri oluyoruz acaba??
-Cünkü aliskanliklarimiz aliskanlik olmaktan cikmis yasam tarzimiz olmussa coktan, o zaman alisknaliklarimizin kölesi olmusuz ve birde bakmisizki kendimize yabanciyiz bile...
-Eminim, derin düsünmüs olsaydik farkina elbette varacagiz, hangi aslikanliginizin bizileri esir aldigini ... Nefsi kontrol her zaman iyidir, faydalidir...
-Ama bu her alsiknaligimizin kötü oldugunun anlamina gelmez... Faydali, hayirli ve güzellikler dolu bir alisknaliklarimizda olabilir...
-insan cevresinde sahit oldugu davranis bicimini bir baslamaya görsün bir kac gün sonra o yeni olan davranis bicimi onu benimsemistir bile...
-Hani derlerya ’üzüm üzüme baka baka kararir’ diye aynende öylede olur zaten...
-Bence 3 gün kafi... Eminim farkinda bile olunmadan günler sonra ya sen karsindakine benzemeye baslarsin yada karsindaki seninle sanki "colonlan"mis gibi yasamaya baslar...
-Bu alisknaliklarimizin biri söz hakimiyetiyle ilgilendirir diyeride davranislarimila, aslinda her ikisde bizim yasam tarzimizi ortaya koyar...
-Söz ve daranis aliskanliklarinizin ardina uyku, yeme calisma v.s. gibi alisknaliklarimizida siralayabiliriz...
- Mesela ben, kalktikdan sonra pijama ile dolasmayi severim ama bunu kizim yaparsa kizarim... Ne haddime önce kendim uygulamam lazimki sözümun tesiri olsun ve karsimdakinden bekleyeyim...
*
-Oglum Kerem 7 yasinda ve ana okula baslamadan önce tanimadigi/duymadigi kelimeleri ordaki baska cocuklardan ögrenmisti, daha sonra okula baslayinca ’bu yabanci sözler’ dahada cogaldi... Ancak biz kullanmasakta bile bu kelimeleri cocuk cevresinden duyuyor ve 3 gün gecmeden benimsiyor alisiyor...
-Evde sizinle yasayan cocuklariniz varsa bu daha da önemlidir cünkü cocuklar hayati, oyunlarinin yanisira duyarak, görerek kisaca yasayarak ögrenirler...
-Düsünelim bir kere; Ne verirsek cocuklarimiza onu alacagiz geriye ... ’ne ekersek onu bicegiz’... Hic tomates ekip fasulye toplayan oldumu acaba?
-Heleki cocuklar daha cabuk alisiyorlar... Bir ufak cocugu hatta bebegi ’Tarzan’ filminde oldugu gibi bir maymunun eline birakin, ne ögrenir acaba dersiniz???
-Tv’de bir ögretmenin sözü halen aklimda...
-Bazi duyarsiz, empatiden yoksun bencil veliler vardir... Cocuklar arasinda bir sorun ciktiginda; Benim cocugum akilli, banane diyer cocukdan annesi babasi var der ve diyerinin ’kötü’ davranislarina göz yumar, kulagini kapar kisacasi aldirmaz ’bana dokunmayan yilan bin yil yasasin’ dercesine...
-Zamaninda es gectigi diyer’yabanci’ cocukgün gelecek belkide onun cocugu icin bir tuzak belkide zehir olacaktir... Cünkü kendi cocugu gün gelecek disarda oynarken olsun , daha sonra okulda olsun v.s. kendi cocuguyla oyanyacaktir...
-Bir Meyve dolusu kabin icinde bir elma cürümeye dursun, o cürük elma alinip müdahale edilmedikce hastaligi diyer meyvelerede bulasacaktir...
-Halbuki KiSi yanliz kendinden soumlu degildir... Kendisiyle beraber ailesinden, cevresinden yakinlik derecesine göre sorumludur...
*
-Bugün PAZAR... Hadi birak derdi ve isi...
-Sevdiklerinle mutlu olmayi kendine erteleme...
-Evet... SEN önce kendin icin mutlu ol...
-Sen mutlu olunca karsindakide mutlu olacaktir seninle birlikte...
-Cünkü Mutlulukta bulasicidir, bir ALISKANLIKTIR...
-sevin, gülümseyin, pozitif enerjiniz cevrenizede yayilsin...
-Efendimizin tavsiyesine uyalim ve ’Sevdiklerimize GEC olmadan onlari cek sevdiklerimizi söylelim’ Hepinize... Sevdikleriyle beraber MUTLU ve HUZURLU bir PAZAR diliyorum...
selam ve dua ile.
Sahinde Hülya Kahraman /21.12.2008
YORUMLAR
Bugün PAZAR... Hadi birak derdi ve isi...
-Sevdiklerinle mutlu olmayi kendine erteleme...
-Evet... SEN önce kendin icin mutlu ol...
-Sen mutlu olunca karsindakide mutlu olacaktir seninle birlikte...
-Cünkü Mutlulukta bulasicidir, bir ALISKANLIKTIR...
-sevin, gülümseyin, pozitif enerjiniz cevrenizede yayilsin...
Hepinize... Sevdikleriyle beraber MUTLU ve HUZURLU bir PAZAR diliyorum...
selam ve dua ile.
gülümse
işte bu
BAYILDIĞIM
SEVDİĞİM
HOŞLANDIĞIM harika
bir paylaşım okudum
YÜREİNDEN
ve
yüreğin o kadar güzel ve naif ki
ONU ÜZENE
çok kızarım
...