- 864 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Yorgun Sandaletler
Başı yönetemeyeceği söylenmiş önceden ayakların.
Ayaklar, akılsız başın derdini çekse de, baş baş olarak kalmış, ayak ise bağrına basmış taş. Ummadığı taş yarsa da baş, ayak; hep yerinde, başın emrinde kalmış, koşup ulaştırmış hastaneye başını. Baş çatmış kaşlarını, ayak bilmese de özüne ait suçlarını. Ancak o ki, ayak ayaklıktan kesilince baş yolmuş saçlarını. Ölümün adıymış ayaksızlık. Yan gelmiş gövde yerlere, baş uzanmış bir seksen yere.
Şimdi ayaklar rahatta gerine gerine. İlk kez başın başı, başıyla belaya düşmüş. Beklemiş ayaklar ayaklansın da , baş yücelerde sürsün serince sefasını.
Olmamış...
Ayaklar rehavet içinde, yorgunmuş sandaletler de...
Ölüm ayakların işine gelmiş, ölüm renginde gülümsemişler.
Başın başlığı ayaklar üstünde anlamlıymış.
Şimdi baş bir başına almış ölümü başına, taş başına...
Daha bir o kadar başına konacak taşlar da....
Oysa bir diğer yanda farkeden olmamış.
Yorgunmuş sandaletler de...
YORUMLAR
Sandaletler onca yorulup çöplere atılıyorsa; ayakların nice imtihanlardan geçerek ne çok yorulmuş olabileceklerine de ancak sandaletler tanıklık edebilir...
Ah, ayaklar! Hangi baş ödeyebilir ki ayakların hakkını? Sadece baş mı; ne eller, ne gövdeler ne de dillerin nankörlüğü...
İlk kez ayaklarımızın üzerinde duramayınca onların ne denli değerli olduğunu anlar oluyoruz, maalesef üstadım.
Kısa ama çok kıymetliydi yazınız...
Selamlar, saygılar ve teşekkürler olsun yazan değerli kaleme.
Tüya tarafından 13.12.2021 18:03:59 zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili aslıaslı biliyorum dediğiniz durum sizin yazılarınızda yok, bende var. Bakış açısı değişmez de malzeme değişebilir, haklısınız. Üslup kişiliktir, mezara kadar yolu var diyelim. Sevgi ve saygılarımla.
Şaban Üstad, arife tarif gerekmediğini sizde hep müşahade ettim. Saygılarımla.
AZDA ÖZÜ VE GÜÇLÜ SÖZÜ SÖYLEMŞİŞSİN SEVGİLİ TAYANÇ,
DİNLENME SIRASI SANDALETLERDE OH NE GÜZEL, GÜLDÜM;SAHİPSİZ AYAKKABILARDA ÖLÜM SESSİZLİĞİ...
AKILSIZ BAŞIN CEZASINI AYAK ÇEKTİ HEP,
AMA ŞU DAHA DOĞRU,
HER SABAH AYNAYA BAK
KÜÇÜĞÜNE DEĞİL,
BÜYÜK AYNAYA BAK
GÖRDÜĞÜN BEDEN
AKLINI EN ÜSTTE TAŞIMAK İÇİNDİR.SAYGIYLA, AKILLADIRICI YAZI İÇİN TEŞEKKÜRLER.
Şaban Aktaş tarafından 12/20/2008 2:26:35 PM zamanında düzenlenmiştir.