Aracmı? Amacmı?
_
herkesin kendince hayalleri, hedefleri vardır... acaba hiç düşündükmü,, hedefe giden yol da, hedeflerimizin yanısıra neler yaşantımıza taşınacaktır..
ve yol boyu bizlere ne gibi uyarılar verilecek, ne gibi müjdelere yapılacaktır.. karşımıza çıkacak olanlara isyanmı edeceğiz yoksa tevekkülmü edeceğiz.?
idaeller ve hedefler illede kişiye kazandırdıkları olacaktır ama ya kişiye götürdükleri getirdiklerinden daha çok olursa ne yapacağız.?
bilindigi gibi arac amaca ulaşmak için bir sebeptir, vesiledir..
amacımıza giden yolda, hoşa giden veya gitmeyen çok sey göreceğiz ve öğreneceğiz.. kimbilir,, belki yeni dostluklar kazanacağız veya nefretle nefes alacağız..
-
insan sosyal bir varlık olduğu için, hedefleri ve onların sebep olduğu sonuclar onunla beraber çevresinide etkileycektir..
bu yüzdendir ki öncelikle hedefe ulaşmak için kendimizle beraber çevremizede zarar getirmeyecek sonuclar istemeliyiz..
buda en güzeli empati ile olur.. kişi kendine yapılmasından hoşlanmadığını başkasına yapmaktan korunmalı..
____
mesela namaz; namazı en güzelinden bir arac olarak görmeliyiz huzur dolu yaşantımıza.. kuran-ın bir çok ayetinde, "sabırla, namazla dua edin" diye buyruluyor bu sebeple..
kişi namaza giden yol nerden geçer diye araştırmalı ve namazla tanışınca gerisi de kolaylaştırılır..
ve namaza kavuşanın gönlü ise artık rahattır ve harici ibadetlerini kolaylıkla yapacaktır..
mü’minin yaşantısı, davranışları onu her daim namaza götürmeli ve namazdanda diyer güzelliklere taşıyabilmeli..
namazı bir araçtan ziyade amaç olarak görmeliyiz.. aslında namaz,, arac olmakla beraber bir amaçtır..
çünkü namaz; dinin direği, mü’minin miracıdır.. imanın alameti, şükrün ifadesidir.. bir kulluk imtihanı,, kalplerin cilası ve korucusudur..
namaz; kulun rabbi ile konuşması, rabbine kavuşmasıdır.. hayat yolunda sonsuz nur’umuzdur..
namaz; sıkıntılı zamanlarımızda sığınağımız.. sevinçli zamanlarda şükür makamımız olmalıdır..
efendimiz,, boşuna "gözümün nuru namaz" dememiştir..
evet namaz nurdur, çünkü yolumuz onunla aydınlanacaktır ve sorguya çekildiğimiz ilk güzel ahlak ve namaz olacaktır..
-
ve bir işe başladığımızda allah’ın adı ile başlamayıda unutmamalı.. çünkü her hayırın başı besmeledir diye boşa denmemiştir..
kaderi ancak dua değiştirebilir ama bu bize dua ile takdir olmuşsa gerçekleşir.. bu sebeple, bu günü bol dua ile değerlendirmek gerekir.. çünkü cuma, duaların kabul olduğu zamanlardan bir zamanı içinde barındırır..
samimiyetle yapılan dualarımızın kabul görmesi dileğimle, cuma’mız mübarek olsun efendim..
selamet ve sevgi dileklerimle..
_
Şahinde Hülya Kahraman/18aralık2008
YORUMLAR
-Efendimiz s.a.v. ne demis; "gözümün nuru namaz"...
-Evet namaz nurdur, cünkü yolumuz sirat köprüsünde onunla aydinlanacaktir ve sorguya cekildigimizde MIZAN’a ilk konacak olan; ’güzel ahlak’ ve Namaz olacaktir...
-Her hedefe kostugumuzda ve o yolda bir ise basladigimizda Allah’in adi ile baslamayi unutmamak gerekir, cünkü her hayirin basi ’BESMELEDiR’ diye bosa denmemistir...
-Dua ve besmele ile hepinize hedeflerinizde hayirli sonuclar diliyorum...
-Yarin/bugün CUMA... Günü en zirvede (bol dua ile) degerlendirmek gerekir, cünkü Cuma Dualarin kabul oldugu zamanlardan bir zamani icinde barindirir...
-ihlas ve samimiyetle yapilan Dualarinizin kabul görmesi dilegiyle HAYIRLI CUMALAR efendim, kalin selametle
-cuma'mın en güzel
HEDİYESİ OLDU
bu anlamsal
ve
bir o kadar edebi yazın sevgili hülya
...
KIL BENİ EY NAMAZ..
Kıl beni ey namaz,
Çöllerden topla hücrelerimi
Rahmetinin serinliğinde yıka kalbimi..
Kıl beni ey namaz,
Ruhumu secdede yeniden fısılda bana
Şah damarı yakınlığından emzir yetimliklerimi..
Kıl beni ey namaz,
Dağlar küçülsün, denizler taşsın, dağılsın kalabalıklar
Rüku rüku doğrult eğriliklerimi..
Kıl beni ey namaz,
İkiye bölünsün kalbim kıblenin şakağında
Sevgilinin işaret parmağı değsin göğsüme..
Kıl beni ey namaz,
Topla sevdalarımı kırık aynaların çatlaklarından
Ömrüme ilikle sevinçlerimi firuze düşler düşür alnımın şafağına..
Kıl beni ey namaz,
Tenim İbrahim gibi ateşe düşmüşken
Gül kokulu serinlikler değdir yüreğime..
Kıl beni ey namaz,
Günahın, isyanın, nisyanın kuytusunda büyüttüğüm pişmanlıklarımın yüzünü kaldır yerden
Al karanlıklarımı, al karanlıklarımı gözbebeklerinde yıka..!
Kıl beni ey namaz.
İnsan kıl beni..
Doğru kıl.
Duru kıl.
Diri kıl beni.
İnsan kıl bu bedeni...
Koru beni. Benden.
Rahmetin çok, azı özüme yeter.
Pakla beni. Pak eyle.
Her şeyden geçtim. Sensiz eyleme.
Gizlidir hâlim, mağfiretine ayan eyle.
Aklım karışır, anlatamam.
Fikrim yetersiz kalır, anlayaman.
Sesim kısılır, duyuramam.
Kelâmınla yol göster zihnime.
Kapındayım işte, pabuçlarımı tersine çevirme.
.........................................................
çok güzeldi yazınız kendimi alamadım okurken büyüsünden..
okudukça derinleştim..
yüreğinize sağlık can...
VALLA FİKİRLERİNİ TARTIŞACAK DÜZEYDE DEĞİLİM..DERİNLİĞİM İNANAN VE İNANÇLARI DOĞRULTUDA YAŞAYAN BİRİYİM..BUNUNLADA MUTLU OLUYORUM..HAK VE HAYRI SEVİYORUM..KARINCAYLA ADEM ARASINDAKİ CANIN AYNI DEĞER VE KIYMETTE OLDUĞUNA İNANIRUIM..İŞTE BUNUN İÇİN "yaratılanı severim yaratanmdan ötürü.."
VEL HASILI KELAM,"komşusu açken tok yatan bizden değildir " Rİ HAYAT İLKESİ OLARAK UGULAMAYA ÇALIŞAN BİRİYİM ..HERKESİN HAYATI KENDİ,NE AİT AMA GÖNLÜM İSTERKİ, İNANAN İNANMAYAN HERKES UYGULASIN..BAKIN O ZAMAN EZEN VE EZİLEN OLUR MU..BEN BAL BAKLAVI YERKEN ,ÇOP KARIŞTIRAN ..EKMEK BULAMAYAN KALIR MI..HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE GERÇEKLEŞSIN.
-Namazi bir aracdan ziyade amac olarak görmeliyiz; Yani Namaz arac olmakla beraber amactir...
Yakın zamanda sayın ''maskosu'' rumuzlu şairimizin sayfasından NAMAZ konulu aşağıdaki güzel şiiri okumuş çok etkilenmiştim.
Şimdi de bu güzel yazıyı okudum yine etkilendim.
İki şairimizide kutluyorum.
Birbirlerini tamamlayacağına inandığımdan şiiride aşağıya ekliyorum.
SAYGILARIMLA.
"NAMAZ"
İmandan sonra İslam’ın, birinci şartıdır Namaz.
Cemî-i zikri Mevla’nın, Mü’minlik kartıdır Namaz.
Kulluk ispatıdır kulun, beş vakit huzurda bulun,
Değeri yok fani çulun, her daim artıdır Namaz.
Hakiki mümine miraç, günahları affa araç,
Derdini arz eyle de aç, lehine tartıdır Namaz.
Visal için en kısa yol, dur huzura nura gark ol,
Halik’ının gönlüne dol, korugan çatıdır Namaz.
Ferahlanır Habîbullah, dosta kavuşur ehlullah,
Mertebesi ru-yetullah, ulvîlik katıdır Namaz.
Cümle âşıkların gülü, her biri onda bir ölü,
İhya eder yağar çölü, kulun teatıdır Namaz.
Huzur ve huşuun başı, kulun nefisle savaşı,
Secdelerin mahzun yaşı, hak seyahatidir Namaz.
Temizle ruhu bul hayat; zahir olur nice âyât,
Âlemi emre seyahat; bineği atıdır Namaz.
Ruh yükselir kemal bulur, kalp masivadan kurtulur,
Rızaya kapı kurulur, muhabbet hattıdır Namaz.
Fahşâdan alı kor seni, nur ile yıkar bedeni,
Rabbe yakınlık nedeni, kulun rahatıdır Namaz.
Rahmanî koku var onda, sırları tarifsiz tonda,
Her gün en başta en sonda, dünyanın tadıdır Namaz.
Mâsivadan sıyrıl da gir, ihlâs ile kalmasın kir,
Maveraya dalsın fikir, yakîn* hayatıdır Namaz.
Salih yıldız ne bu hayret, figan etme eyle gayret,
Geç kendinden cemal seyret, Sübhan hak nâtıdır Namaz…
Salih Yıldız……12.12.2008
* Yakîn- İman kuvvetiyle bir şeyi açıkça görmek.