FANUS
yıllar evvel bir arkadaşım,bakamadığından demle,çocuğunun israrı ile aldığı bir hindi yavrusunubenim hayvanlara düşkünlüğümü bildiğindenbırakıp gitmişti.
Evimin sadece geniş bir balkonu vardı.Yeni evlendiğim eşimin mırıldanmalarına kulak asmadan ,eskiden kalma bir kuş kafesine bizim hindiyi yerleştirdim.Ona özenle bakıyor tabiri caizse bir dediğini iki etmiyordum.Akşamları mesai dönüşünde yolumun üstündeki yemciden,yetişip büyümessi için ne tür yem gerekiyorsa alıyor,ayrıva bizim manava rica ile koparıp attığı marul yapraklarındanda sevgili hindime bir ziyafet çekiyordum.Velhasıl bu beraberlikten ikimiz de memnunduk.Onun avucumun içinden yem yemesi bana büyük bir haz veriyordu.
aylar geçiyor hindim o kadar bakıma rağmen büyüyemiyordu.Bu zaman zarfında en aşağı bir tavuk kadar olmalıydı.Ne yaptıysam olmadı.bu zaman içerisinde ancak iri bir civciv olabilmişti.
O yıllarda Ödemişte teknik öğretmen olan eniştemin büyük bahçeli bir evi vardı.Genellikle yılbaşlarında beraber olurduk.Civciv hindimi alıp ödemişe götürdüm.Eniştem yılbaşına kadaronu çok özel besleyeceğini hayvanın dar yerde olduğundan gelişemediğibi söyledi.Doğruydu.
Civciv hindimi emin ellere bırakıp yılbaşında buluşmak üzere döndük.Yeni yıla epey vardı.Biz o yılbaşı hindi eti
yiyecektik.Hemde özel yetiştirilmiş.
Yılbaşı gecesi yemeklerini bir güzel hazırlamıştı ablam.
Eh hindi de vardı.Keyfimize diyecek yoktu vesselam.
Koca bir tepsi içinde gelen yemek olsa olsa bizim hindiydi.Kapak açıldığı zaman donakalmıştım.Bir an eniştemin bizim hindiyi yediğini yerine bir piliç aldığını düşündüm.Hayır değildi.Gelen bizim hindiydi ve ancak bir piliç kadar büyüyebilmişti.Eniştemin onca emeğine rağmen gelişip serpilememişti.
Etrafımdakileri bilmem amma durum beni çok etkilemişti.
Demekki gelişmesinin oluştuğu zaman evresinde canlı,gerekli her türlü gıda verilse dahi doğal ortamında özgürce yaşamıyorsa kapatıldığı alana kendini uyduruyordu.Ve daha sonraları bu alan ne kadar genişletilirse genişletilsin durum değişmiyordu.
Bu olaydan kendime çok dersler çıkardım.Ne eşimi ne çocuklarımı kafese koymadım.Her türlü eleştirilre ve yakıştırmalara rağmen.İyi ki o arkadaşım bana o hindi yavrusunu vermişti.Bu olay olmasaydı bende etrafıma fanus kapatacak ve güdük insanlar yetiştirecektim.
sağ olasın arkadaş,senide rahmetle anıyorum civciv hindim.