- 629 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Özür Dilesek mi Acaba!
CANIM TÜRKİYEM KİM BİLİR HÂLÂ HANGİ OYUNLARIN İÇERİSİNDESİN
Ben kendi haline emekli bir öğretmenim. Sade bir vatandaşım. Adına (Kim demişse ve niçin demişlerse) aydın! Denilen birkaç kişi, ne hikmetse oturup düşünmüşler ve Ermenilerden özür dileyelim bir kampanya başlatalım demişler…
Niye şimdi demişler acaba diye bir soru takıldı kafama. Ardından başka sorular geldi. Sizlerle paylaşmak istedim.
ABD, Gürcistan’a Rusya’nın istediğini yapmasına engel olmaya çalıştı ama kaybetti. Orta Asya ve Türk Cumhuriyetleri nezdinde itibar kaybetti.
Nükleer santral konusunda İran’a istediğini yaptıramadı.
Obama başkan seçilirse Ermeni soykırımını yasa tasarısını destekleyeceğim dedi.
ABD Irak’ta Vietnam’daki gibi bir hezimete doğru gidiyor.
Ermenistan’ın coğrafi konumu sebebiyle gelişebilmek ve büyüyebilmek için Türk hava ve kara yollarına çok büyük bir ihtiyaç duyuyor.
Cumhurbaşkanımız Ermenistan’a gitti.
Onlarınki de bize gelecek. Ortada bir yumuşama var. Belki Karabağ meselesi halledilecek tatlılıkla Azerbaycan’ın lehine belki.
Fransa Ermeni soykırımı yoktur diyenlere hapis cezası verecek olan kanunu geri çekti.
Tam bu esnada bizimkiler Ermeni’lerden özür dileyelim dediler.
Acaba niye?
Biz Türk milleti olarak barışı her zaman yeğlemiş bir milletiz. Düşmanlarımıza bile savaş anında insanca yaklaşan belki tek milletiz. Ermenilerle aramızda yumuşama olmasını isteriz ve Cumhurbaşkanımızın oraya gitmesini ve havanın yumuşamasını itidalle, sakin bir şekilde karşıladık genel olarak.
Böyle bir özür dilenirse, ortadaki yumuşak hava dağılacak, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Ermenilerin yaptıkları her zulüm ve Türkleri yok etme planı tekrar akıllara gelecek. İçte bulunan nefret duygusu tekrar alevlenecek. Yapılanların hepsi boşa gidecek ve gerginlik devam edecek.
Bu gerginlik esnasında Obama verdiği sözü tutacak Amerika ile ilişkiler iyice bozulacak.
İleride Ermenistan’la bir savaş çıkma ihtimaline karşılık, sanayisi zor duruma girmekte olan ABD silah satabilecek. Fransa, Ermenistan’a nükleer santral kurma çabasında o arada bunu gerçekleştirebilir.
Ermeniler bütün dünyaya soy kırımı kabul ettirdikten Türk Devletinden sonra özür diletecek sonra da ya Türkiye’nin ödeyemeyeceği miktarda tazminat ve ardından toprak isteyecekler.
Hani diasporanın yerinde olsam, birkaç yazara iyi bir para yardımında bulunsam, devletiniz özür dilemiyor, bari siz başlatsanız desem acaba bizdeki aydın!lardan kaçını ikna edebilirim.
Ermeniler arasında da yumuşama eğilimi varken diasporanın güçlenmesi için gerginlik gerekir. Bilindiği gibi diaspora sertlik taraftarıdır. Varlığını koruması için de gerginlik arar hep.
Bu zevat böyle bir kampanya başlatarak ne yapmak istedi acaba? Kim istedi? Niye şimdi? Daha önce ve sonra değil?
Acaba Türkiye devlet olarak özür dilese halkın tepkisi nasıl olur sorusunun cevabı mı aranıyor? Irak’ta yahut güneydoğuda bir şeyler olacak da dikkat mi dağıtılmak istendi? Dersim İsyanının asıl sebebi bildiğiniz gibi Atatürk’ün, Kerkük, Musul, Süleymaniye ve Erbil’e asker gönderme hazırlığını neredeyse tamamlamış olması değil midir. İngilizler orada acele ile bir krallık kurmuşlardı.Benzer şeylerin hazırlığı mıdır bu özür meselesi…
…
Bir özür dileme kampanyasının ardından insanın aklına neler geliyor görüyor musunuz?
Aslında özre başlamışken bu aydın! Zevat, Malazgirt savaşı sebebiyle Bizanslılardan, haçlı seferleri sebebiyle Avrupa devletlerinden, Sırbistan’dan, Bulgaristan’dan, Macaristan’dan, Yunanistan’dan, Rusya’dan, Arap devletlerinden, hatta ve hatta İspanya’dan, Çanakkale savaşları sebebiyle ilgili diğer devletlerden de özür dilesek mi acaba…
Sağlık ve mutluluklar diliyorum.
Turgut UZDU