EDEBİYAT DEFTERİ'NDE SADECE BAZEN/BAZENLERE
Yazdıklarım sadece buraya….defterimde gördüklerime…..defterimizde demek istedim sanırım…….amacım yermek kesinlikle değil…….yerginin olması gereken yerde bulunmam…..neden mi kendime yakıştırmam…….bana ne…..bir tek benim mi gözlerim var sanki……tüm işler bana mı kalsın…….sakın ola eleştiri diye görülmesin kelimem……yergi başka eleştiri başka…..tabi ikisinin isimlerini bilmek ve bir de bunların içlerine inmek…….farklı olsa gerek…….
Şiir…yazı…yazılara inmeyeceğim…öykülere romanlara hiç değmeyeceğim…onlar zaten başka…değsem kopamayacağım gerçekten……hayatım sığmıyor hayatıma onların ebatları daha da büyük…bir gün ki o gün hiç olmayacak hiç gelmeyecek olur da hani ucuna gidersem belki……..
Şiirdeyken ne gerekir…ölçü…kafiye…dörtlük…hece…serbest…nokta…virgül…artık ne varsa pazarda…bence hiç biri değil…bende konuşamaz bunlar…göz dikersem sadece süse, hayatımda hiç yer vermediğime ben de süslerim sayfaları yüreksizliğimle…
Belki bir çok yere bir çok gerçeğe ters…….ama üzgünüm ne kadar büyük olsalar da en az gerçeklikleri kadar gerçekler sıralıyorum…ama onların ki biraz da başka…büyük hececiler…serbestciler…çoğunda hayatlar var…yürekler var…..ve yanında bunların edepler de var…susulur ben susarım orda…ama bazılarının maalesef ne kadar büyük olsalar da hayatla kendileriyle alakaları yok….kandırıyorlar tabi bizler de kandırılanlar tayfasına gidiyoruz…onlara tepki suratlarına dahi bakmamak ama burada öyle değil…konuşabiliyoruz…şiir yazıyoruz bazen şiir dilenden soruyor cevaplıyoruz…en güzeli…sonra yorumlar…orda noktalayacağım yazımı…şiir... önce bitsin hele…
Yazarken benim maddi kaynaklarım sadece kalem…ve defterlerim sonra da klavyem… ama her yerde aynısını göremiyorum…şiirde benim özüm vardır…ve gerçek her şiirde öyledir…şiirde kendimi anlatmam…sadece başka hayatlar vardır başka insanlar vardır diyeneler de olabilir..peki kimin aklı konuşuyor orda..evet yürek olmayabilir ama akıl kimin…o da benim değil ya….kendi gönlümüzden dokunuruz oraya sonra hatta kalem bile bizimdir hiç kaçış yok…o bizizdir…üzgünüm…
Şiir densin….çok güzel görünsün diye taklide gitmeyin….. üzgünüm sizler de sırıtır şiirler….taklit değil benimkiiiiiii…derler…şimdi günümüzde sanat yapıyorlar diye görünenlerden çok güzel örnekler verirdim aşırıcılar diye afiş ederdim de umrumda olmaz onlar….ama burada oluyorlar…nedir…şiir adı görüyorum etkileniyorum sayfaya gidiyorum etkilendiğimle geri dönüyorum…şiirmiş…say gitsin diyorum…akılla şiir yazılmaz…kesinlikle ama kesinlikle yazılmaz….yazılana şiir denmez…güzel görünebilir iyi de şiir değilse ben de güzelim kendime şiir diyemem ya…
Kısacası yüreğiniz yoksa desteklerle yol alın yollarda…zaten susacaksınız o kesin bir son ama kaybolanlardan olmayın diye diyorum…adınız kalmalı …yoksa bana ne senden…senin görevin kendini düşünmek benim işim değil…
Ve yorumlarımız…
“kaleme kuvvet.yüreğinize sağlık…daim olsun kaleminiz…yüreğinize kuvvet….bir de emeğinize sağlık vs vs vs” bunlar hani sadece yorumlarda bunların olması demek değildir hiç bişi yok…çok özel ifadelerdirler…bendeki anlamları sıralayacağım…belki şiirle konuşamaz herkes ama doğruyu görebilir…bunlarla kısaca kendini eleverir…
“kaleme kuvvet”…eğer şiirin şiir olmasının zamana ihtiyacı varsa…şiir denmesi için ben kaleme kuvvet derim tabi umut varsa…
“yüreğinize sağlık”…gerçekten yürek varsa yürek dökülmüş belki şiir için zaman da gerek ikisini bir kullanırım ama yüreğime işlemişse bu dökülür benden…konuyla ilgi alaka kurulmasın…her konuyu her yürek hissedebilir korkulmasın ya da acayiplenmesin…
“daim olsun kaleminiz”…çok güzel hem yürek var hem şiir var demektir…istenebilinecek tek şey sürekli olmasıdır…
“yüreğinize kuvvet”…yürek var belki ama eksik görüyor eksik dokunuyor…zamana ihtiyacı var o da umut varsa bu dilenir…
“emeğinize sağlık”…eğer hiçbir şey göremiyorsam…ne şiir ne duygu…sadece var olmak için olmaksa istenilen saygım var klavye için olsa bile yorulmuş demektir… bari emeğine sağlık olsun kalemin…
Kutlamak bir de…o da her şey tam gibi…
Böyleleri de değerlidirler yani…basit gibi görülmemeli….
Bir de eleştiriler…wallahi ben eleştiri yaptığımda hep engelleniyorum….üstüne bir de şikayetler…hehehehe…ama seviyorum onları da güldürüyorlar …gülüşlerim çok pahalı çünkü…neden mi …eskiden hahahaha kahkaha…sonra biri gözlerle gülmeyi öğretti…gözlerine bakınca…ve şimdilerde hatırlayınca…başkadır başka…eleştiri isteniyorsa yürek olmalı…dayanamıyorsan yüreksizsin…kusura bakma…şiirde yola çıkmışsan öyle…üzgünüm….
Şiirle konuşabilmek belki zordur…zor görünür ama gereksiz diye bakan olursa en az sen kadar gereksizdir cümlen diyorum…ne işim var o zaman benim burada…msn denen o şeyde bir kardeşim beni sürekli iter dışarıya…orda yapma…evet kardeşim de burada ama üye değil…yolunu çizmiş benim küçük kardeşim büyük şairim…burada yorulunca gidicem zaten oraya…cevapsızlıklara…ama derdim başka şeylerle değil olamadı henüz…ama olacak…ben de makinelaşınca…donunca…kalbim…hazırlık yapıyorum zaten…yürekten…da kimseye tavsiye etmem…her göz orda olmaya and etse de….yüreğiniz varken neden yüreksizlik iş görsün…olması gerekenle asla ama asla yaşanmaz…olmasını istediğimiz olmalı her şeyde…
Yüreğinizle yaşamanız dileğimle…yürekle varız….parayla asla olmadığı gibi… süslenmelerle de olamaz…
Sevgimle…
YORUMLAR
suzan hanım öyle düşünmemelisiniz...yazının başlığına bakın EDEBİYAT DEFTERİNDE SADECE BAZEN/BAZENLERE_________
YANİ BAZILARINA DEMEK İSTİYORUM..........EVET BAKILDIĞI ZAMAN ÖYLE DEĞİL...ama zamanın ve de zamandakilerin sürekliliği yok ki benim burda çok büyük kalem olduklarına inandıklarım genelde sadece şiirleriyle konuştuklarım vardır..........o derece herkese yazılması gereken bir şey olsaydı benim burda ne işim var......sadece azınlık kısma.....ya da benim gördüğüm kısma çok oturup inceleyemediğim herkesi de bir gerçek ama gittiklerimi çok iyi tanıyorum.......en son bi blog var ona gittim yaptığım yoruma şair nerdeyse bela okuyacak bana........garip değil mi......ve dediğim gibi herkese asla ve katta değil söylenilenler.......öyle anlamayın........ki çok bariz şeyler var yapanlara gitmiş oklar...ve kimse yine kusura bakmasın aksi asla ama asla dile dahi getirilemez bunların.......küçük noktaları ele aldım ...yani kesinliklerine kesinlik getirebileceklerimi......
sevgimle....
sadece sustum bu yazıyı okumayı bitirdikten sonra...
düşündüm düşündüm..
ne yazsam acaba dedim kendimce...
gerçek ama bir o kadarda oklar fırlatan bir yazıydı..
hepimiz alındık üzerimize sanırım :))
ama mangal yürekli birininde bunları yazması gerekiyordu..
gerçekten ve gerçekten yüreğine sağlık olsun can...
içeriği anlatımı çok güzeldi..
Çizdim unutmayacağım:
".....gülüşlerim çok pahalı çünkü...."
Gülmek güldürmek ciddi eylem. "Mizah ciddi iştir" derlerdi başka konu..
Evet yazan gülüşlerim çok pahalı diyor.
Şiir ve sanat üzerine akıcı bir söyleşi gerçekleştirmiş yazarı. sonuna dek okudrum, sanıyorum epeyce tortusu kaldı bilincime.
Kelebek kanatlı kitap figürü de hoşuma gitti, baktım.
Açılmamış arka sayfalardan bir zar kanat daha taşmış gördüm.
Yazıda duraksama yaratıp anlık düşünme esleri yaratan noktalı anlatım yazı teatralliğinde dikkat çekiçi. Noktalara yüklenilmiş enerji, bir kaç virgil, bir kat tırnak, ve de acıtmayan incitmeyen, irkilten efendi tırnaklamalar.
Söyleşi sempatikliğinin öğeleriyle barışık.
Sevdim ben.
Adetten oldugu uzere yazinizdan bir alinti yapip amanda ne hos olmus demeyecegim diyemeyecegim..Yazarken tukettiginiz kaynaginizi gorebiliyorum..Burada herkesin bir olus amaci var ama iyi ama kotu..Biz hep iyiye yoralim..Yazdiklarinizin icerik olarak bir cogunu goruyor yasiyorum..Noktalar yuzunden basi dertte olanlardanim ah birde siirsel edepsizligim olmasa,bununda adini koydum kendimce "siir soylenilmeyeni soylenemeyeni soylemektir"..Tabi hemen ne dinliligim kaliyor nede dinsizligim..Sokak dilliymisim..Dogrudur yasamimizin buyuk bir bolumu nede olsa sokakta geciyor..Izninizle yaziniza mim koyup ornekler listeme alacagim..Bangir bangir bagiran (bilirsiniz bos tenekeler cok ses cikartir) seslerin sesini gun gelip kisacagim..Bu sitemizde olur yada olmaz ben genel anlamda rahatsizliktan bahsediyorum..
Icerigi guzel mesajlarla dolu yazinizdan dolayi sizi kutluyorum.
Saygilarimla.
Ersal Demir
canım "yüreğine kuvvet"....yani şiirde yürek var var olmaya çalışıyor..........adam en azından yüreğini konuşturmaya çalışıyor ama işte zamanla daha iyi olucak diye.........yürek görmek kolay mı bitanem...bu benim için çok güzeldir demek...kullanmışsam mutlu olmuşumdur demektir...sevinmişimdir yürek konuşturmak marifet ister....seninkiyle aynı yani....yüreğin kuvvetlensinde biz hep böyle şiirler okuyalım yani....
ve senin tarzına gelince....bu söylediklerini yaz bir yere yıllar geçsin yani yaşam devam etsin gör bak neler oluyor sana........sende sadece başlangıç yar........tarzın oturunca mükemmel bir şey olacak...kalemin....
demişti Gizzz ablam dersin unutma...ben güveniyorum kendime...
Gizzz tarafından 12/15/2008 4:43:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
valla ablacığım sen büyük bir yorumcu felan olmalıymışsın... Dediğin gibi kimi insanlar hep iyi yorum isterler, kötü bi yorum yapınca da terelellenirler... Yorum bu adı üstünde, her şeye açık olmak gerekir ki hele bir de burda yayınlanıyorsa şiirleri... Bence zaten şiir yaşandıkça yazılır, hissettikçe dökülür kağıda ve kaleme ama sadece şiir olsun diye yazanlar da yok değil tabi, zaten kendini belli ediyor o tipteki şiirler...
Bi de ablacığım "yüreğinize kuvvet" yazılınca yorumlara ben hep "yüreğinize kuvvat gelsin de biz de daha fazla okuyalım şiirlerinizi" diye yorumluyorum, hani sanki pohpohlama gibi oluyo d,iye düşündüm hep... Şimdi sen öyle yazınca bi düşündüm, yüreğinize kuvvat yorumunu ben de çok kullandım hatta sana bile kullanmışımdır belki ama benim dediğim anlamda yazdım hep... Acaba sen ve diğerleri senin gibi yorumladılarsa beğenmediğimi ya da eksik gördüğümü anlamış olabilirler mi..... Sen de hep öylemi anladın.... ki senin gibi bir anlatımım olsun çok isterdim ama herkezin bi tarzı var işte, çıkamıyorum dışına ya da şöyle söylim kendimi o şekilde daha iyi anlatabiliyorum...
Yüreğine kuvvet ablacığım... ( benim yorumladığım manada yazdım..........)