- 671 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
değişim...
Değişmedi, değişmediler, sen değiştin… Değiştirdin savrulan çehreni. Senden habersiz boyun çekti, enin alabildiğince geniş şimdi, oldu mu ya! Olur olmazdı da, düşünülmeyen bir zamandı, denk gelince nasıl da bir avuç yağmura kandın. Hayat sence oyun, oyalanırdın kendince, öyle sandıkça, sınandıkça yıkandın ve unuttun hırçınlığını ve esmeyi unuttun ve kırıp dökmeyi de…
Lodos, bile bile lades…
Bu son… Bu, sondan bir evvelki adım; yoldan yordamdan ve dahi candan geçmek gibi, hazırdan yenen huzuru, inatla biriktirirken tükenmek gibi… Yenir yutulur lokma değil; ama yetersiz de değil. Payına bir, düşenine bir; pata!
Yeter ağlama!
Çıkamam diye yıllarca saydıklarını, saymaktan üşenmediklerini anlat, telaşlanmadan anlat. Hiç biri saklamaya değmez, saklanmaya değmediği gibi… Kaçıncı gecenin bilmem kaçıncı sabahındasın; hani çıkamazdın! Hani takvimlere bakmaz; acı yeşil yakmaz, titremeyen mavi beş para etmezdi, hadi canım sende!
Şimdicik ve hemencecik o kırılgan ve o incecik saçmalıklarını, ölümüne sadakat yemini eden kuruntularını, kulak sadakası yanlışlarını kundaklara sar; varsa bir adın varsın kundakçıya çıksın. Korkaksın bilirim, korkuluklarını devir hele; üstüne kırk yama vurmak işten bile değil, yetmezse kırk kilit, olmadı oyalanma at gitsin!
Öteki, beriki ve dahi diken üstünde yaşayanı; böğürtleni, o yüzüne gözüne bulaşan, o mayhoş, o hoş lezzetten ölmeyi düşünmez, bilmez misin? Ölümü öp doğruyu söyle; dün dağ bayır dolaşıp aramadın mı, toplayıp yemedin mi, her gün her gün ölmek nasıl bir şey… O mor diken dutunun adı; it üzümüdür de, itin önüne atsan ne fayda!
Haberin olsun…
Anlasaydın anlatırdım. Sen yine de bırak gemileri, seyrince yol alsın…
Zor oyunu bozar; zorlamak niye! Günün içinden bile gün doğar bakmasını bilene; aynabakarlar çiçeğe durur, çerçeveletir asarsın daluykuna. Ay yine aynı yerde, yanı başında şu bu, neyse ne ve ellerinde sayısız düşüşlerin varken; avucunun içi gibi bildiğin omuzların bunca sağlamken, çıkamam demek, ayak diremek nasıl bir inat. Ki uyduran var mı olmanın bedeline!
MüzeyyenkızılyaR
15.12.008
Pata: oyunda yenen ve yenilenin olmaması.
Aynabakar: Büyük, yumurtamsı, kırmızımsı mavi renkli bir erik türü.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.