- 5128 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Aile İçi Şiddet
Geçmişten günümüze süre gelen alie içi vakaları her geçen gün çogalarak sürmekte ve nesilere aktarılmada sakınca görülmamektedir
benim rahatsız oldugum konu şu ben aile içi şiddete veye aile içi kavgalara karşı degilim olamam da çünkü her evligin veya her ev ortamının yaşadıgı günlük olaylardır... Ancak rahatsız oldugum konu şu hani 1 -7 yaş arası çocuklar vardır her aile içi kavga ve geçimsizlikte etkilenir... Ürkerek bir köşeye yıgılı verirler olayları tepkisizce yaşlı gözlerle kalplerinde dua okuyarak izlerler rahatsız oldugum konu aslında budur kısa süreli kavgalar ve söz düeloları önemli degil o kadar ama bu olayı alışkanlık haline getirmiş nice aileler var düşünüyorumda neden böylesine bir toplum neden böylesine cahilce davranışlar sergiiyoruz diye kendi kendime hep soruyorum bence olay egitim eksikligi ...Egitimsiz kişiler eş seçerken yeterince dikatli davranmadıklarını düşünüyorum...
Ve neticesinde bu tür olaylar ceyran ediyor oysa egitimli bilgili anlayışlı kişiler olarak ön plana çıksaydık bu tür olaylar belkide hiç olmayacakdüzenli daha yaşanır bir toplumda yaşamımızı sürdürecektik
bu yüzden her anne ve babaya seslanmek istiyorum lütfen aile içi yaşanacak olaylar da biraz daha dikatli olalım yarınlarımızı karatmayalım
çünkü onlar çok gelecegimiz saygılar.
YORUMLAR
şiddet sadece aile boyutunda değil bence aile içi şiddet modernleşmeye zorlanan toplumların geldiği son noktadır
doğaya fikirlere düşünceye sağduyya hoşgörüye olan şiddet bizi artık bu boyutlara taşımıştır medeniyetin yanlış alınan yanları insanın üzerine iki beden küçük gelen bir elbise gibidir
bundan bunalan ve bastırıllmış tüm dürtülerini dışavurmaya kalkan insanoğlunun geldiği son noktadır bence
öyle kiii
insanlığımızı kaybettik kendimzde yaniden arar olduk
yazıyı kutluyorum gündemde olan bir konuydu ve tartışmaya açık olması da önemli tabi
DAYAK HER ŞEKİLDE KÖTÜDÜR.KADINA YÖNELIK CINSEL TACIZ ÇOCUK SUISTIMALI GIBI HER TÜRLÜ BASKI ŞİDDET,SÖVGÜ,HEPSİNİN NE ÇOÇUKLARIN NE DE BAŞKALARININ YANINDA YAPILMASINA KARŞIYIM.EĞİTİMLİ İNSANLARIN EŞLERİNE DAHA ÇOK BASKI OLUŞTURDUKLARI ANKETLERDEDE AÇIKCA BELLİ..ÖNEMLİ OLAN ALLAH KORKUSU VE VİCDANLA İLGİLİ BİRDE İNSANIN RUHSAL DURUMUNA BAĞLI .HASTANADE3 YATMALARI GEREKİR.
Karedsim ilk basta ben (aile içi şiddete veye aile içi kavgalarakısa süreli kavgalar ve söz düeloları önemli degil karşı degilim olamam da ) demissin.Sonrada(kısa süreli kavgalar ve söz düeloları önemli degil ) demissin, bunlarin arasindaki fark daglar kadar!Peki diyorsunki 1-7 yas arasindaki cocuklarin yanlarinda kavga olmasin, etkileniyorlar demisin.....
Peki bende sana cevabimi söyle vermek istiyorum.
1: .evet 1-7 arasi cocuklar baya bir etkileniyor aile arasindaki sidete, ama sunu belirtmek istiyorum, cocuk her yasta cocuktur! Ve annesini dayak yerken, babasinin annesinin asalamalarini duyarken, hangi yasta olursa olsun etkilenir!
2:Egitim lazim diyorsun.Ne gibi egitim onu yazmadigindan, ben okumaktan bahsedecegim... Okumakla egitim olmuyor, adam gibi adam olunmuyor.Nice hakimler. Doktorlar var, is yerinde stres olup esinden hincini cikaran.Ve almanyada yapilan bir tesbite göre, en cok esini döven ilk basta gelen Doktorlarin, sonra Polislerin oldugunu kanitladilar.Egitim annenin ve babanin ailesinden daha tohumdan gelen egitim önemlidir! Eyerki o ana baba ailesinden bu egitimi almissa ben ona adam gibi adam derim.
3: Neden esler hanimlarini döver diye düsünürsek, herhalde ilk basta erkekler daha kuvvetli oldugundan diye düsünürüz.Fakat esini döven bir erkek ya babasinin izinden gidendir, yada esindendolayi kendisini asalik duygusuna kapilandandir.
4: Birde genetik olanlari var, baba dedeye cekenler. Ve en kötüsüde bu.Hani derlerya kafasinda vidasi eksik, aynen öyle.Gercektende beyin yapisinda ön tarafta bir damar eksikligi oluyormus ve bu insan ister istemez hircin ve kavgaci oluyormus..meselaMIke Tyson gibi, bununda tesbidi yapilmistir. Bu genetikligi kapan insanlar elinde olmadan hic sebep olmadan saldiriya gecebiliyorlarmis..Tedavisi yokmus...
Evet kardesim, sana yürekten katiliyorum...Cocuklarimizi iyi yetistirmeye calisalim, iyi ve sevgi dolu toplumumuz icin..Onlar bir teyip gibi herseyi cekip ileriki zamanda genelde uyguluyorlar...
Saygilarimla...
P.M