- 545 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
İMZA KAMPANYASI
"1915’te Osmanlı Ermenilerinin maruz kaldığı Büyük Felaket’e duyarsız kalınmasını, bunun inkâr edilmesini vicdanım kabul etmiyor. Bu adaletsizliği reddediyor, kendi payıma Ermeni kardeşlerimin duygu ve acılarını paylaşıyor, onlardan özür diliyorum. "
demişler muhterem aydınlarımız ve bu metni imzaya açmışlar..!!
Bahsi geçen aydınlarımız insanlık adına çok tutarlı bir eyleme imza atmışlar.
Dünyanın neresinde bir zulüm olduysa hepsinin üstüne aynı kararlılıkla gidilip, zulum yapanlar ile zulüme uğrayanların hesaplaşmaları için ellerinden geleni yapmışlar, adeta ulvi bir misyon üstlenmişler!!
Bu anlamda bu değerli aydınlarımız, cihan savaşında dünyanın dört bir tarafından Anadoluyu işgale gelen, Çanakkaleden geçip Osmanlının kalbi İstanbula ulaşmaya çalışan emperyalist dünyanın paralı parasız askerlerine bile yazdıkları yazılarla dünyayı dar etmişlerdir bugüne kadar!!
Kurtuluş savaşında Anadoluyu işgal eden, çoluk çocuk yaşlı kadın sivil asker ayırdetmeden insanlarımızı katleden Fransızına, İngilizine, İtalyanına, Yunanına karşı amansız bir kalem mücadelesine girişmişler, geçmişte yaptıklarının bedelini ödettirmek için, zulümlerinden sebeplenen Anadolu insanının aziz hatırası için, diz çöktürüp özür diletmemişler mi sanki emperyalist dedelerin torunlarına...
Karabağda, Hocalıda katliama uğrayan Azeri kardeşlerimiz için, canlarını dişlerine takarak
ermeni komitacıların dünya çapında lanetlenmesine, yerin dibine batırılmasına vesile olmuşlar, Ermenilerin, onların destekçilerinin özür dilemesi için milyonlarca makale yazmış, binlerce seminer düzenlemiş, yüzlerce gösteride en ön sıralarda hançerelerini patlatırcasına öfkelerini haykırmamışlar mıdır.?
Elbette ki otuz binden fazla can alan terör belası için, kundağında kendi kanından boğulan bebe katilleri için, PKK destekçilği yapan Batı dünyasının tüm etkili yetkili kuruluşlarını makale bombardımanına tutmuşlar, yüzlerini adeta çarşamba pazarına çevirmişlerdir etkinlikleriyle.
Türk’e ait ne varsa, Türk’ün uğradığı ne zulüm varsa, hiç bir tanesini bile es geçmeden hepsinin üzerine titiz bir şekilde gidip, müsebbiplerinin utançlarından insan içine çıkamayacak hale gelmesini sağlamışlar, özür dileme kuyruğuna giren zulümseverlerden dilediklerini seçerek özürlerini kabul etmişler, dilediklerini de özürlerini bekleterek sürüm sürüm süründürmüşlerdir hatta...
Bütün bunların yanında şimdi de, küçücük bir tutarlılık gösterisi olarak savaş yıllarında düşmanla işbirliği yaparken, çeteciklerle arkadan hançer saplamaya meraklı bir kaç kişinin hakkını elbette bu tutarlı mantık silsilesi içinde eleştirecekler, sorumluların özür dilemelerini isteyeceklerdi.
Ne var ki bunda?
Savaşın doğal şartlarında tarih boyunca binlercesi yaşanan hadiselerden , sadece Ermenilere ait olanını cımbızla seçip, onlardan daha fazla gürültü çıkararak, "acaba tarihçilere mi bıraksak" diye düşünen tarafsız bilim adamlarının üstünden dahi zıplayarak, daha fazla "ulan, tutarlılık adına bak kendi geçmişimi bile eleştirebiliyorum" mastürbasyonu yaparak imza kampanyası yapmak suç mu yani?
Bu kampanyayı yapmak, biz aydın Türklere nasip olduysa bundan mutluluk duymamız gerekmez mi aynı zamanda?
Bakın bütün dünya, kendi geçmişlerinde uğradıkları haksızlıkların peşinden nasıl takipçi oluyor?
Bizim onlardan ne eksiğimiz var?
Batıyla entegre olabilmiş bir Türkiye, icabında ABD kongresinde onaylanmasını beklemeden kendi meclisinde "Soykırımı "kabul eden tasarıyı geçirebilip, kendini batıya ispat edebilmeli değil mi?
*** Ama, biz Türküz..!!
-Hadi ya?
Olsun, karıştırmayın orayı..Çağdaşlık, özgür dünya, ıvır da, zıvır da...
*** ?????
Hadi gelin, çekinmeyin, bir imza da siz verin..!
Artık mühürü nereye basarsanız??
YORUMLAR
Tarih sebep-sonuç ilişkileri ile değerlendirilir.
Bir olay varsa önce sebebi vardır sonra sonucu doğar.
Tarihi olayı sonucu ile değerlendirirsen bu iyi niyetlilik değildir.
Şimdi bu olayı değerlendirelim.Sonrada can alıcı soru ile konuy noktlayalım.
1- 1915 te Türkler, Ermenilere en ufak bir zarar vermeden Ermeniler Rus ve Fransızların kışkırtması ile Masum silahsız insanlarımızı katlettiler mi hemde hunharca ? EVET mi HAYIR mı?
2- Yüzyıllardır bizim olan topraklarda bağımsız devlet kurmak için devlete isyan ettiler mi? İsyanın karşılığı idam mıdır değil midir? Hangi devlet isyan edenlere karşı hoşgörülü davramıştır.? Bu sözlerim doğru mu yanlış mı? EVET mi HAYIR mı?
3- Ermenileri göç etti isek neden hala ülkemizde binlerce Ermeni var hatta yakın zamana kaar sayıları çok fazla idi asıl vatanlarına yada batıya göç ettiler.
Doğru mu yanlış mı?
4 - Ülkemizde tek etnik unsurlar Ermeniler midir? Başka etnik unsurlar durdukları yerde sürüldüler(Tehcir) mi?
Bu soruları uzatabilirim ama buna gerek yok.
Gelelim olayın asıl can damarına;
Ermeniler olayın sebebi değil midir?
O halde öncelikle Ermenilerin bu olaylara sebep oldukları için ÖZÜR dilemeleri gerekmiyor mu ?
Evet asıl konunun özü budur.
Bu soruyu göz ardı eden, görmemezlikten gelen kim olursa olsun iyi niyetli değildir ve bu Milletle, bu Vatanla bir hesaplaşması vardır.
Ermeniler ve Ermeniciler önce yaptıkları hunharca katliamlar için özür dilesinler affetmek büyüklüktür deyip affederiz. Bizde keşke sizde bu olaya sebep vermeseydiniz bizde size tehcir uygulamazdık diyerek özür beyan ederdik.
Bizim Türk tarihimiz bellidir. Hesabını veremeyeceğimiz bir noktası dahi yoktur.
Bakılması gereken bir sonuç varsa Sureti Haktan gözüküp hümanistlik naraları atanların önce hangi amaç ve gerekçelerle bir milleti suçladıklarına bakmak lazım. Fonlarla beslenen insanlardan farklı tepki gelmesi zaten akla aykırıdır.
Orhan PAMUK efendi çok hümanistti ya aldığı ödül ve konuşma paralarını dedesinin işlemiş olduğu cinayet karşılığı Ermenilere tazminat olarak verse olmaz mı. Sakın Orhan PAMUk ve onun gibi değerlerini parayla satan insanların Ermenilere acıdığını falan düşünmeyin. Orhan PAMUK a verin 1 milyon dolar söylediği sözün tam tersini söyletirsiniz.
Neyse HEPİMİZ ERMENİYİZ diyenlere söylenecek fazla bir söz yok.
Biz TÜRK OĞLU TÜRKÜZ.
Değerli Erolbaşcı kardeşim,
Yazılarınız öylesine derin ,öylesine düşündürücüki,ama bizler ne yazık ki,düşüncelerimizi söyleyemediğimiz gibide düşünme fukaralığına soyunduk ne yazık ki.Elalem kendilerine yapılan en ufak haksızlıkta dünyayı ayağa kaldırıyor bizlerde neredeyse geçmişimizi dahi hatırlamama çabasına düşmekteyiz.Bunca oyunların içinde halamı gaflet uykularında kalacağız nereye kadar.Değerli yorumculara aynen katılıyorum.Allah yar ve yardımcımız olsun.Varolasınız.
Saygılarımla
Bahar
sayin erol hacami yurekten kutlarim. Okudukca dusundum, dusundukce careler uretteye gayret ettim bu yozlasmamiza, vurdum duymazligimiza...
sevgili Roamtik ve fikret kardeslerim ne guzel ifade etmisler, onlarin yorumlarida basli basina insanimizi uyandirabilecek etkinlikte...
oofff erol hocam,
durumlar pek ic acici degil. ermeniler ve bir baskalari uzerimize belli merkez(ler)den durmadan kiskirtiliyor.
zor donemecten geciyor develtimizde, halkimizda...
saygilar efendim ...
Satılmış kalemleri okuyup okumamak, destekleyip desteklememek, protesto edip etmemek bizim elimizde... ama...
Ülkemiz maalesef öyle bir hale geldi ki... ülkenin lehine değil de, aleyhine faaliyet gösterenler saygınlık kazanıyor !
İçinde bulunduğumuz bu sitede dahi bu içerikteki bir yazıya kaç okuyucu ve kaç destek olduğu dikkate alınırsa demek istediğim netleşir...
Sıradan bile denmeyecek bir çok şiire (!) alkışlar gırla giderken bu isimlerin birkaçı gelip buraya * Vatan hainlerini lanetliyoruz * diye desteğini vermez. İsimlerinin bu mealde bir yazının altında görünmesinden korkarlar.
Tek dertleri şiirleri alkış alsın ve bol bol pohlansınlar olan bir toplum haline gelmişsek; aczimizi anlatacak kelime bulurlarsa onu da anlatacak şiir yazarlar sanırım ! (alkışı bekleyerek)
Saygılarla
Rom@ntik tarafından 12/13/2008 9:28:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın Başcı ; mühürü tam yerine basmışsınız aslında , tabii anlayabildilerse !
Emperyalist bombardımanlar öylesine isabet almış ki, içimizden Türk olduklarını unutan ve hatta inkar edebilenler bile oluyor.. Aslında bunların kaybettikleri Türklük değil, onurları,gururları,benlikleridir. Akli selim Ermenilerin bile onlar gibi düşünmedikleri apaçık ortadayken onlar sırf yalakalık uğruna böyle şeyler yapmaya çalışıyorlar..
Önce insan olmalıyız ; insan olmanın verdiği erdem sayesinde akıl,mantık ve dürüstlük bizi en doğru yola götürecektir. Paylaşımınız için teşekkürler.