.....
.....
YORUMLAR
... ve yolcu ettik Sinanı...ilk kez bir asker uğurlamasıydı katıldığım...tanrım! bu kadar zor olabileceği hiç aklıma gelmemişti...şükrettim kızımın oluşuna...öyle garip duygulara girdim ki, en çokda anneleri anlayamadım(!) o düğüne gönderir gibi büyük bir coşkuyla askere gönderdikleri evlatları, hani o EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER derken duydukları o heyecanı ve gururu, hani o gözü yaşlı biraz buruk ama çokça onurlu anneleri..neden mi?
böyle bir uğurlamanın ardından ( allah korusun ) evladın şehit oldu ana haberini aldıkları zaman nasıl oldu da vatan sağolsun diyerek metin durabildiler? hiç akıllarına gelmedimi NEDEN BÜYÜKLERDEN BİRİNİN DEĞİLDE ( tarihin hiç bir sayfasında yoktur milletvekilinin, başbakanın, bakanın vs oğlunun şehit olduğu, şehit ancak halktan çıkar, hani o kendi yağıyla kavrulan, hani kimsenin tavuğuna kışt dememiş, hani tek derdi ailesini geçindirmek olan, hani tek yaptırımının OY olduğu ve onu da bir türlü doğru kullanmayı öğrenemediği halk.
"vatan sağolsun, elbette ya vatan sol olacak değil ya değil mi (!) "
birer birer yok edilen ( avlanan ) bu nesil tamamen azaldığında vatan kimin için sağ olacak ve kime kalacak, merak konusu.
şimdi bir çok ön yargılı arkadaşımız beni vatan düşmanı gibi lanse edecek :)) oysa gerçek asla bu değil...ben bu vatanı seviyorum, Atamın izinden giden ve NEDEN sorusunu sormayı bilen bilinçleri özlüyorum...68 liler belki masa başında vatan kurtarmaya çalışıyorlar diye alay konusu oldu ama bakıldığı zaman en azından KONUŞABİLDİLER! internet cafelerinde, bilardo salonlarında, abuk subuk sinema salonlarında 3 film birden ya da basit ve ucuz komediler izleyerek sürüleşmediler.
faşisti de komünisti de kendi düşünsel alanında onurluca ve sabit duruşlarıyla savundukları fikrin arkasından gittiler. ( şimdi gidilen tek yer ya rock bar ya alışveriş merkezleri, BABAM SAĞOLSUN, ALIN TERİ DEDİĞİNİZ NEDİR Kİ )
SÖZÜN ÖZÜ:
Sevgili Sinan, isterdim ki baban hayatta olsaydı da şöyle bir baksaydı yüzüne, öpseydi alnından sıcacık ve OĞLUM BEKLİYORUM, DİKKAT ET KENDİNE deseydi.
Annen keşke hasta olmasaydı da ( yada göz yaşlarını senden kaçıramayacağını anlamasaydı da ) ÜSTÜNÜ SIKI GİY KUZUM deseydi.
Keşke herşeye rağmen herşeyi s...tir edip ar etmeden, o dik duruşu, o güçlü resmi hiçe sayıp sarılıp sana ağlalayabilseydim.
ve keşke sen gider ayak bana asi küheylanın son dörtlüğünü okuyabilseydin!
Asi bir Küheylanam
Kesmez beni bu acılar
Beni vursada bu puştlar
Ancak sırtımdan vururlar
gözüm; yerin solumuzda bakidir, dost demişiz, can demişiz, kardeş demişiz ve bir özge can bellemişiz...VATANSAĞOLSUN, VATAN SOL OLSUN :)) AMA ÖNCE SEN SAĞOL.
biz burada ve bekleyen olacağız yine şiirleşmek için.
sevgiler TALAY.
Artık Düş Yolcusu nöbette.
Artık Düş Yolcusu'nun ayak izlerini harita çizgisi olarak ezberleyen Kızılay ve Bakanlıklar kaldırımları öksüz.
Ulen Düş Yolcusu,
Artık bizim Arya kimin kulağını çekecek.
Artık bizim Karaca sen karşısında yokken seni nasıl taklit edecek. Karaca kiminle şakalaşacak.
Bizim evde Nur Dağlı'nın "hakikaten bu çocuğun yüzünde nur var" diye ikna olduğu, oturduğun ve yattığın üçlü koltuk senin için ne diyecek?
Duyduğuma göre Düş Yolcusu asker yolunda diye Karaca bugün eve kapanmış.
Akşam senin muhtar çakmağını araklayacaktım ama unutmuşum, fakat sen giderken evdeki bayram çukulotalarından koca bir avuç araklamayı unutmamışın, Arya seni yakalamış.
Evde birisi üstünde Capital yazan bir çakmak unutmuş ama o yaramaz¹ Ben senin muhtar çakmağını göz koymuştum.
Kaybetme onu, dönüşte çalarım.
Güle güle git gel koca Düş Yolcusu Sinan Talay.
Sayılı gün tez geçer.
Vay ki vay ahali kaynatmış haberimiz yok benden kurtulamazsınız öyle hemencecik :))))
Paşam merak etme viskiyi saklıyorum döndüğüm gün kafaya dikip bir dikişte bitiricem :))))
Sonrasında toplarsınız artık yerden :))
Abi iyi ki geldin diyorum... Ne iyi ettin ne hoş ettin gönlünümüzü....
Şimdilerde gözüm arkada kalmayacak biliyorum dostlarım emin ellerde...
Paşam nöbet tutmak kolay hele ki kişi şiirse :)))
Siz asıl dönüşteki şiir bombardımanı için hazırlıklı olun :))))
E be Karaca E Be Filiz Can, E Be Toynak abi, E Be Paşam, E Be İhsan abi yalan yok boğazda rakıları yuvarlayacak olsamda özleyeceğim sizleri hem de çok...
Filiz Can'ın o deli kahkalarını, Cumhurcuğumun o her söz espri çıkarmasını, İhsan Abi'nin Hemingway tarzı anlatışlarını, Paşam'ın o engin ve dingin gönlünü, Toynak Abimin o tatlı ve güzel şivesiyle harika fıkralarını hepsini çok ama çok özleyeceğim.
Bazen kısa süreli molalar da gerekliymiş; İnsan ayrı kalınca daha çok bağlanır daha çok özümser daha çok severmiş...
Hepinizi sevgi ve muhabbetle kucaklıyorum...
İyi ki Varsınız ve iyi ki ben bu harika ekibin bir parçasıyım.
Not: Rahatlıkla uyuyabilirsiniz artık Düşyolcusu nöbette :)))
Sevgiler
Abi unuttum ya.
Bizim Koca Sinan'ın hatıra olarak getirdiğin o Visyiyi öyle bir güzel cebine koyuşu vardı ki...
Dönüşe kadar saklayacak,
Yine toplandığımızda açacak.
İnşallah eve gidene dek mideye indirmemiştir.;))
Biz o gelene kadar daha çok toplanırız, Sinan çatlasın elinde tüfek nöbet tutarken;))
Eminin nöbet tutarken yıldızlara bol bol şiir okur o..
RamazanTopoğlu tarafından 12/13/2008 6:36:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gönüldaş insanların birleşen uyumlu enerjisi vallahi ilaç gibi geliyor sevgili Toynak, önceki telefon aramalarında iyi ki parmakların hata yapmış, bir aradın pir türünden derler ya işte öyle oldu. Sezgilerini sev lütfen. Zenginlik kattın, onur verdin. Neşe estirdin.
Elinde dolu poşetlerle çıkıp gelişin rüzgar gibi eve girişin coşkun şiir dizesi gibiydi be abi. Fakat pişirdiğimiz, ortadan dilimlenmiş zeytin yağlı taze fasulye, tava ateşinde sersemletildikten sonra fırına sürülen, mantar, patates, azıcık havuç, rendelenmiş domates, üç beş parça dilimlenmiş domates; karabiber, kekik, pul biler, maydonoz, dere otuyla desteklenmiş kemiği ayıklanmış tavuk butlu Ramozotti yemeğinden ve süslü karnıyarıktan yemedin be abi, tok geldin.Üzgünüz. Vallahi tadını pek beğendiler bizimkiler, o natürmort mevye tabağı senin için hazırlandı. Oysa isteseydin fırında bolca vardı.
Ne de güzel kestane çizermişsin sevgili Toynak.
Kestane çizerken o derisi yüzülen insanlar fıkrasını anlatma anında elindeki bıçak beni de çizer diye korktum abi ama çatırmadım be Abi:)
Sen gelmeden önce Son Arya mutfak düzenli dursun diye şiirsel şiirsel porselen tabaklarla uğraşıyordu, makinaya yerleştiriyordu, bir görsen çok güzel cam bardak yıkıyor.
Benim mutfak Seni de sevdi be Toynak abi. Her zaman gelsin O'nun ellerini de hünerli dedi. Zaten toplantıdaki hamsili pilavın tadını biliyoruz, mutfaktakilere bile nasip olmuş.
Koca Sinan Osmanlı Padişahlarından birine benzeyen haliyle aramızda fiziki olarak olmayacak ama kurduğumuz sofralarda hep yeri olacak, o gür sesi kulaklarımızda çınlayacak.
Son Arya ile Cumhur Karaca ve öteki arkadaşlarımız toplandtığımızda hasretlik şiiri okuyacaklar beş ay Ey koca Sinan nöbette misin diye?
Toynakcığımız, bizim evin duvarlarına plak iğnesi dayasan kimbilir ne hatıralar bağırır. Kahkahalar, Aryalar, senfoniler, türküler, şarkılar, gözlaşı sesleri... Karaca'nın Arya'nın okuduğu şiirler, hüzünler, sevinçler ve her şey.
Artık bizim evin duvarlarındaki kayıtlara TOYNAK fıkraları, neşesi varliğı da eklendi, eksik olma abi.
Varsın tava sapları kırılsın bol bol. Gönüller kırılmasın.
Bir dahaki toplanmamızda o söz verdiğin hamsiden yapacaksın bizlere.
Unutma. Hani buğulama, pilav dışında bir şey dedin sen, her neyse işte ondan.
Dur Arya'yı kızdıralım biraz:))
Öptüm yüreklerinden:))
RamazanTopoğlu tarafından 12/13/2008 6:31:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
En büyük asker bizim asker. Allah'tan askerlikten düşmeden gönderiyoruz, yoksa şunun şurasına kaç yılı kalmıştı askerlikten düşmeye:))
gecenin keyfine keyif veren abiliğin bizler için de unutulmayacak anıydı. gerçi sen baştan gelmiş olsaydın, İhsan abinin 16 aylık askerlik döneminin ilk sekiz ayını dinleme fırsatı bulurdun. senin geldiğin saatlerde İhsan abi izne gitmişti, sonrasını zaten o güzel ve doyumsuz sohbetten dolayı dinleyemedik :))
paşaya tava alacam abi. almazsam olmaz. sap doğru yerden kırılsaydı yapıştırırdık ama mecburen yenisini alacaz:))
Arya idmanlara başladıysa tamamdır. artık kestaneleri pişirip pişirip getirir. bak abi, horon da öğrenecekmiş. bundan sonra tutabilene aşk olsun:))
abi, doğru arkadaşlıklar, yalansız, dürüst arkadaşlıklar gönül birlikteliği bu olsa gerek.
EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER
Sevgili düşyolcusu mayısta yanımızda inşallah. ama merak etmesin İstanbul'da yalnız bırakmayız arkadaşımızı.
Selametle gitsin gelsin.
Abi geceyi bir kez daha yaşattığın için teşekkür ederiz.
Cumhur Karaca
amanınnnnn Toynak abiiii bana bunu nasıl yaparsınnn :)) " yahuu ben demedim mi abiii şu yüreğimi rahat bırak henüz fetva almadım diye :)))
hem sen ne cesur bir adamsın yahu, bir çok kişi adımı anmaktan ar edip teşekkür bile etmezken sen neden bizim için ve bol aryalı bir sayfa açıyosun gözüm:))) sonra kazaya kurban gitmeyesin :)
evet sevgili Toynak ağabeyimiz, işin şakası bir tarafa da Sevgili Sinan ( düş eren berk ) bu akşam gidiyor askere :(( bilmeyen yoktur sanırım mahşerin dört atlısı gibiyizdir Sinan talay ben deniz Ramazan Topoğlu ve Cumhur karaca...bir çok insanın hayal dahi edemeyeceği sonuna kadar sağlam, sonuna kadar egolardan sıyrılmış, ben merkezden uzaklaşmış harika bir dostluktur ( allah nazarlardan saklasın )...şimdi sevgili sinanı gönderiyor olmak içimizde garip bir suskunluğa ve garip bir hüzne neden oldu...allahtan kısa dönem gidiyor kardeşimiz...sağlıcakla gitsin gelsin diliyoruz.
senin tam bu toplantının üstüne araman ve bizim hadi sen de gel dememiz bir tesadüf olabilir mi ? ben buna tesadüf diyemiyorum, gönül akışıdır adı...hiç yabancımız değildin, hep tanıdık, hep gülen bir yüz:)
Pelinden bahsetmeyi unutmuşsun can:)) sen gelmeden uykuya teslim olmuştu kuzucum, gider ayak görebildin.
ama bir horon alacağımız var senden abi :)) hernekadar 3 ayak gibi basit bir halayı dahi beceremesem de hala umudum var :)))
hem bakarsın bir dahakine kendimi sallamadan tavayı sallamayı becerebilirim ( evde alıştırma yapıyom :) )
EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER :))) haa uşağum yalanda değul haniii ula celmiş bizim uşak 31 yaşunaaa ha puni havaya atsak tutamayacağumuz bellidur daaa sonra sakata çıkariruz çocuğu :) onin içun atmayacağuz ve tutmayaceğuz:)
Toynak abi geceyi iyi resmetmişsin de bi de şu KILINÇ ı doğru yazsan v/ aryaaaaa ihya olceem heee :)))
emeğine sağlık can.
sevgi ve daim dostlukla.