- 1476 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SESSIZ DAVETIYE1
1.Vize Nedir?
Vize, bir devletin ülkesine seyahat edecek bir yabancının pasaportuna koyduğu ve bu yabancının ülkesine girebileceğini gösteren bir kayıttır.
2.Vize Nereden Alınır?
Vizeler, seyahat edilecek ülkenin,
1. Büyükelçiliğinin Konsolosluk Bölümünden;
2. Başkonsolosluğundan veya Konsolosluğundan alınır.
ONEMLI NOT : Vize talep eden ulkelere gidiste yani bulundugunuz ulkeden cikista pasaport kontrol gorevlisi Polisler gitmek istediginiz ulkenin « Vize istegi » durumuna bakar..Eger cikis icin bir eksiginiz var ise asla cikamazsiniz..Iste tam bu noktada bir soru.. :
* Diger ulke Pasaport Kontrol Polislerinin yaptigi kontrolde « Sinir,Giris vizesi » kapsaminda bulunan (Irak vatandasi Bir Turkmen) Turkiye ye seyahati uygun gorulen Insan hangi gerekce ile geri cevrilmistir.. ? Sucu nedir. ? (Turkiyede universite talebesi,Kiz kardesi bir baska Universitede ogrenci,Anne ve Babasi Gaziantep te ikamet eder.)
5.Bir Ülkenin Hangi Temsilciliğinden Vize Alabilirim?
Uluslararası kural; vize başvurusunun daimi ikametinizin olduğu yerden yapmanızdır. Örneğin; Almanya’da daimi ikametiniz var ve Malezya’ya seyahat edecek iseniz, vize başvurunuzu bu ülkedeki Malezya temsilciliğine yapabilirisiniz. Ukrayna’da oturma ve çalışma izni olan vatandaşımızın, İsviçre’deki ABD temsilciliğinden vize alması olanaksızdır.
Bir ülkenin Türkiye’de birden çok Başkonsolosluk ve Konsolosluğu var ise, vize başvurunuzu daimi ikametinizin bulunduğu yere yakın olan temsilciliğe yapmanız gerekir. Birden fazla temsilciliği olan ülkeler, temsilciliklerinin görev bölgelerini il-il belirlediklerinden, buna ilişkin bilginin doğrudan o ülkenin temsilciliklerinden alınması gerekir.
ONEMLI NOT : Turkiye Cumhuriyeti nin BENIN de konsoloslugu bulunmamaktadir..Bu bolgedeki islemler NIGERYA/ABUJA konsoloslugumuzdan yurutulmektedir..Lutfen Okuyunuz..
Güvenlik güçleri, silahlı militanların eylemleri karşısında yetersiz kalmaktadırlar.
Bu nedenle, vatandaşlarımızın yaşamsal bir neden bulunmadıkça Nijer Deltası’ndaki BAYELSA, DELTA ve RIVERS eyaletlerine gitmemeleri, gitmek zorunda kalanların bu bölgelerdeki tehlikeleri göz önünde tutacak şekilde azami dikkatle hareket etmeleri önemle duyurulur.
Diğer taraftan, sıradan suçluların veya asker/polis kıyafetine bürünmüş saldırganların gerçekleştirdiği şiddete dayalı suçlarla ülkenin hemen her yanında karşılaşılabilmektedir. Nitekim, ülkenin en büyük şehri ve ticari başkenti olan Lagos’ta işlenen suç oranında geçtiğimiz aylarda önemli artış yaşanmıştır. Şehrin Victoria Island ve Ikoyi Island gibi daha güvenli bölgelerinde bile banka soygunları ve silahlı gasp eylemleri yaşanmış olup, mağdurlar arasında yabancılar da bulunmaktadır.
www.turkembabuja.com/turkce/uyari/seyahat.asp
6.Kimlere Vize Verilmez?
Bir ülkeye hangi yabancın girebileceğine karar vermek, uluslararası hukuka göre, o devletin egemenlik yetkilerindendir. Bu husus, tartışılmaz temel bir kuraldır. Devletler ülkelerine hangi yabancıların girebileceğine kendi ulusal çıkarlarına göre belirlerler. Her devletin ülkesine girmeleri yasaklı yabancılar listesi vardır. Ayrıca, bu listede bulunmayan bir yabancı, diğer ülkeye ekonomik olarak yük olabilecekse, sosyal ve siyasal düzenini bozabilecekse, daha önce yasalarını çiğnemişse, ve kamu sağlığına risk oluşturabilecek.
11.Pasaportuma Vize Başvurum Reddedildikten Sonra Kaşe Vurulması İnsan Haklarının Çiğnenmesi değil midir?
Seyahat özgürlüğü temel insan haklarındandır. Ancak, devletlerin ülkelerine hangi yabancıların gireceklerine karar verme yetkileri tam ve tartışılmaz bir uluslararası hukuk ilkesidir. Sizin, bir ülkeye girememeniz, seyahat özgürlüğünüzün sınırlanması gibi görünse de, devletlerin de bu hakkı vardır. Kaşe ise, esasen, temsilciliğin yapılan işlemi izlemesine yardımcı olmaktadır. Bir pasaport, hamilinin bir ülkeye seyahat edebileceğine ilişkin hamilinin lehine kayıtlar içerebileceği gibi, aleyhine kayıtlar da içerebilir.
www.vizeturkiye.com/vize-islemleri/
Vize İşlemleri
Türkiye ile vize muafiyet anlaşması yapmamış ülke vatandaşlarının Türkiye’ye gelebilmeleri için vize almaları gerekmektedir. Dış Temsilciliklerimizden vize alan yabancılar sınır kapılarından ülkeye giriş yapabilirler.
Türkiye’ye girmesi yasak olan yabancıların ellerinde geçerli vizesi dahi olsa ülkeye kabul edilmezler.
Ayrıntılı bilgi için (0 312 412 32 37) nolu telefonu arayabilirsiniz
VİZE REJİMİ LİSTESİ
A.TÜRKİYE NİN VİZE UYGULAMADIĞI ÜLKELER
A.I. Umuma Mahsus Pasaport Hamilleri:
A.I.a. 90 Güne Kadar Vize Muafiyeti Uygulananlar:
Almanya,
Arjantin,
Bolivya,
Bulgaristan, Danimarka, Ekvator,
El Salvador,
Fas,
Finlandiya, Fransa,
Güney Kore, Hong Kong, (sadece HongKong Özel İdare Bölgesi pasaportları için),
Honduras,
İran,
İsrail, İsveç,
İsviçre,
İzlanda, Japonya, Lihtenstayn, Lüksemburg Malezya,
Monako,
Nikaragua,
San Marino,
Singapur,
Şili Trinidad-Tobago,
Tunus,
Uruguay,
Vatikan,
Yeni Zelanda, Yunanistan
A.I.b. 60 Güne Kadar Vize Muafiyeti Uygulananlar:
Bosna-Hersek Hırvatistan Makedonya
A.I.c. 30 güne Kadar Vize Muafiyeti Uygulananlar:
Kazakistan
Kosta Rika Kırgızistan Makau (sadece Makau Özel İdare Bölgesi pasaportları vizeden muaftır)
NOT :
1- KKTC vatandaşlarına süresiz vize muafiyeti uygulanmaktadır.
2- Yukarıda a, b ve c şıklarında kayıtlı ülkelerin (Bulgaristan hariç) vatandaşları transit vizeden muaftır.
Türk devletleri arasındaki vize duvarları yıkılıyor
BAKÜ- 11. Türk Devlet ve Toplulukları, Dostluk, Kardeşlik ve İşbirliği Kurultayı, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de toplandı. 1993 yılında Antalya’da toplanan ilk kurultayda, bundan sonraki kurultayların her birinin bir Türk ülkesinde yapılması esas alınmıştı. Fakat fiili durum sebebiyle 10 kurultay, Türkiye’de yapıldı. Şimdi 11’incisinin Azerbaycan’da yapılması önemli bir olaydır.
Kurultaydan önce 29 Temmuz 2007 günü Resmi Gazete’de yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile Azerbaycan, Moğolistan, Özbekistan, Tacikistan ve Türkmenistan’ın umuma mahsus pasaport hamili vatandaşlarına Türkiye’ye yapacakları azami 30 gün ikamet süreli turistik amaçlı seyahatlerinde vize muafiyeti sağlanması, bu ülkelerde sevinçle karşılandı.
Gürcistan, Kazakistan ve Kırgızistan vatandaşlarına vize muafiyeti daha önce tanınmıştı.
Türkiye, bu tek taraflı kararına bir karşılık beklemiyor ama bize göre bütün Türk devletleri Türkiye vatandaşlarına vizeyi kaldırmalı.
www.kerkukvakfi.com/makaleler.asp?id=827
Avrupa’ya örnek olsun
ÖZKAN, Kuzey Irak’lı zenginlerden gelen talep üzerine turizm işine girdiklerini ve Affan Air’i kurduklarını söyledi. “Bizim işimiz siyaset değil. Bazı çevrelerin eleştirisini aldık ama amacımız Türk turizminin gelişmesini sağlamak” diyen Özkan, Kuzey Irak’tan binlerce kişinin Antalya’da tatil yapmasının, “Türkiye turizmini baltalamak isteyen Avrupalılar’a da örnek” olacağı fikrinde. Erbil-Antalya seferinin ilk defa gerçekleşeceğini de belirten Özkan, Erbil-İstanbul arasında uçuş bulunduğunu, bunun da Fly Air tarafından yapıldığını söyledi.
VİZE SORUN DEĞİL
Türkiye’ye girişlerde Iraklı vatandaşlar için vize istendiğine dikkat çeken Özkan, “Antalya’ya gelecek olan Iraklı turistler vizelerini Antalya Havalimanı’nda alacaklar. İsterlerse gelmeden, Türkiye’nin Bağdat Büyükelçiliği’nden de alabilirler. Antalya’ya gelecek olan Iraklılar, vize problemi yaşamayacak” dedi.
Mutlu ÇÖLGEÇEN / ANKARA
www.irakturkleri.org/YHaberDetay.php?KonuId=0&HaberId=704
irakta yasayan turkmenlerin durumu
www.kerkuk.narod.ru/meltem.html
1-Dunyanin hangi ulkesinde ve hangi ulke vatandasi olursaniz olun..Eger bulundugunuz ulkeden cikip baska bir ulkeye gitmek isterseniz once bulundugunuz ulkenin pasaport kontrol polisi gitmek istediginiz ulkenin sizden istedigi « vize durumuna » bakar..(Konsolosluk vizesi isteyen ulkelere eger vize almamissaniz cikisiniz yapilmaz) vatandasi bulundugunuz ulkeden gideceginiz ulke eger vize istemiyor yada « sinir,giris vizesi » istiyor ise ancak bulundugunuz ulkeden cikis yapabilirsiniz…
2-Turkiye Irak vatandaslarindan (Irakta yasayan Turk nufusa ait Turkmen bile olsalar) vize istemektedir..Yukardaki orneklerdede anlatmaya calistigim gibi « sinir ,giris vizesi »..Yani hava alaninda vize almalisiniz…Isterseniz Turkiye ye gitmeden oncede konsolosluklardan vize alabilirsiniz..Mutlaka konsolosluk vizesi zorunlulugu bulunmamaktadir…
3-Yukaridaki Belge/Bilgi dizini yazilarin isiginda soruyor ve bilmek istiyorum… »Bayramini Ailesinin,Anne ve Babasinin ;Kiz kardesinin,Okul arkadaslarinin,Dostlarinin, yaninda gecirmeyi ve yasaminin bundan sonraki kisminda egitim gordugu universiteyi bitirmeyi, »Birlik » icinde ailesiyle birlikte yasamayi dusunen bu Irak Vatandasi Irak Turk nufusun bir bireyi Turkmen Kardesimizin SUCU NE.. ?
4-Istanbul Ataturk Havalimaninda saatlerce bir salonda tutulan (giris,sinir vizesi uygulanabilir statudedir) « vizen yok » bahanesiyle geri afrika ya gonderilen bu insana yapilan uygulamanin adi sizce nedir.. ? Ihmal mi.. ? Ihlalmi.. ? En temel en insani hakkindan mahrum edilen bu kardese yapilanlar yapildigiylami kalmali. ? Uygulamalar ile ilgili hukum ve kurallar bu kadar acik ve net iken yapilan bu davranisin adi nedir.. ? KIMSE YOKMU…DUYUN DUYUN DUYUN…Yureginiz basiyorsada cevap verin..
Yukarida internet sitelerini ziyaret ettigim Turkmen kuruluslari , Dunya Turk Nufusu uzerinde hergun soylemlerde olan yazi yazanlar..Malgalda kul birakmayan sahte kulhanlar nerdesiniz. ?
OLUMUN SOKAKLARINDA KOL GEZDIGI KUZEY IRAK..INANILMAZ ZULUM VE BASKILARIN HEDEFI IRAK TURKMENLERI ..
Toparliyorum..
Ailesi Turkiye de yasayan ,Kensisi ve kiz kardesi turkiyede universitelerimizde egitim goren Irak vatandasi,Erbilli Turkmen bir kardesimiz Konsoloslugumuzun bulunmadigi Bir ulke BENIN den (en yakin konsoloslugumuz Nijerya dadir ve yukarida internet sayfasini ve uyarisini sizlere yazdim) sinir,giris vizeli girebilecegi o cok sevdigi Turkiye de « Bayramini ailesiyle birlikte gecirmek » istemektedir..Yine yukarida yazdigim nedenlerden dolayi BENIN Polisinin yaptigi kontrolde cikisi UYGUN gorulerek (Gidecegi Ulkeye Konsolosluk vizesi gerekmeyen ulke vatandasi statusunde) cikisi saglanmistir..Fas Kasablanka aktarmali olarak Istanbul Havalimani na ulasmistir…SONUC…
« Vizen yok » gerekcesi ile havalimanindan geri cevrilmis ve hicbir dil din irk ve fiziki baglantisi bulunmayan Afrika da bir ulkeye sinirdisi edilmistir..SAYGILAR SUNARIM..
Bu kadar basitmi. ? Insanim Insan..Turk ve Muslumanim..Turkiye Cumhuriyeti vatandasiyim. !.Din Dil Irk bagim olan bu kardesimi sokaktami birakacagim. ? Turkiye Cumhuriyeti Vatandasi yim ben ve vatandaslik gorevimi yerine getirmeyecek yasanan bu olaya sessizmi kalacagim.. ? Ya siz……. ?
Merakta kalmayin..Allah bu tenden bu cani almadikca ne bu kardesimiz nede bir baska insan caresiz kalmayacak..Irak icin ucus biletlerini aldim..Bayram hevesi icinde kaldi olsun. ! Cani sagolsun nice bayramlar yasayacak daha...Fenami. ? Erbilli bir Turkmen Kardesim oldu..Sizin neyiniz var. ?(merak eden dostlara tum belgeleri diledikleri fax adresine faxlayabilir diledigi adrese yollayabilirim)
Ben insanlik gorevimi,vatandaslik gorevimi yerine getirdim..Icim rahat..YA SIZIN.. ?
Bu mektubum sagir sultan a ithafen yazilmistir..Icerigi acisindan gocunduracak bir kac dokunus olsada siradan bir mektuptur..Saygilarimla…
Ersal Demir
Cotonou/Benin
YORUMLAR
Sevgili kardeşim ersal;
Yazını okudum, güzel bir araştırma yazısı. Türkmen kardeşimizin başına gelenlerden dolayıda çok üzgünüm aslına bakarsan o kardeşimizi Normal prosüdür neyi gerektiriyorsa yapmış "BENIN Polisinin yaptigi kontrolde cikisi UYGUN gorulerek (Gidecegi Ulkeye Konsolosluk vizesi gerekmeyen ulke vatandasi statusunde) cikisi saglanmistir.."
Burada bizim pasaport polisinin yapacağı bir şey vardı kardeşimizi ülkeye almak. sonucta annesi, babası ve kız kardeşi burada elbetteki polis küçük bir sorgulama yapmış olsaydı bu gerçek ortaya çıkardı. Demekki yapılmadı.
ve türkmen kardeşimizi geri gönderdiler.
bunu yapanları kınıyorum. Senide duyarlı oluşundan dolayıda kutluyorum.
Saygılarımla.
# Biz Türkmeniz Grubu
# Isgal Altinda Olan Irak
# Irak Türkmen Cephesi Sitesi
# Kerkük Vakfı İnternet Sitesi
# Türkmen Sitesi
# Kerkük Feneri
# www.nejdetkocak.com
# www.turkmentimes.net
# Tekafül Hayır Cemiyeti
# ITC Salahattin Kolu
# Irak Türkmenleri Kültür Derneği - Kopenhag
# Tanış Irak Türkmen Derneği
# Türkmen Sesi Sayfası
# Türkmeneli Partisi
# www.iraqiyoon.com
# www.yanerkent.com
# www.erbilvakfi.org
# www.turkmenyolu.com
# www.nizamettin.net
# www.turkmeninstitute.org
# turkmeneli.blogspot.com/
# www.kerkukgazetesi.com
# www.turkmanmedia.com
# www.kerkukgazetesi.com
# www.telafer.com
# www.tuzkhurmato.com
# www.sinanerbil.com
# www.turkmeneliihd.com
# www.araahurra.com
# www.turkmenelinews.com
# www.irakturkleri.8m.com
# www.kerkukluulus.com.tr.tc/
# www.turkmeneli.org
# İstanbul Edebiyat Derneği
# Türk Dünyasını Kapsayan Site
# Global Strateji Enstitüsü
# Türkiye Yol Haritası
# Diplomatik Gözlem
# DOĞU TÜRKİSTAN'IN SESİ
# www.edebiyatogretmeni.net
# Bütün Medya Burada
# Türk Dünyası
# Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü
# www.irakhaber.com
# Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kurumu
# turkdunyasihd.org
# www.manaz.net
# http://ozturkler.com
Sitemizi ve bu yazimi link olarak verdigim birkac site bu..Devami gelecek..Bakalim kim ne kadar ve nereye kadar diyecek..
ASLINDA COK BASIT BIZE BIZDEN BASKASI ZARAR VERMIYOR KI ZATEN.YANLISLIKLAR ÜLKEMIZDE YAYILIYOR HEP DISARDAN BEKLENIYOR DISARIYA GÖRE HAREKET EDILIYOR AMA IS DISARDAKI VATANDASLARINA SIRA GELINCE ELDEN BIRSEY GELMIYOR.BIZ MILLET OLARAK BASKASININ OLAYINI CABUK KABULLENIRIZ AMA NE HIKMETSE KENDI DOGRUMUZ DAHI OLSA KABULETTIREMEYIZ !!!!!
A.TÜRKİYE NİN VİZE UYGULAMADIĞI ÜLKELER
A.I. Umuma Mahsus Pasaport Hamilleri:
A.I.a. 90 Güne Kadar Vize Muafiyeti Uygulananlar:
ALMANYA,
Arjantin,
Bolivya,
Bulgaristan, Danimarka, Ekvator,
El Salvador,
Fas,
Finlandiya, Fransa,
Güney Kore, Hong Kong, (sadece HongKong Özel İdare Bölgesi pasaportları için),
Honduras,
İran,
İsrail, İsveç,
İsviçre,
İzlanda, Japonya, Lihtenstayn, Lüksemburg Malezya,
Monako,
Nikaragua,
San Marino,
Singapur,
Şili Trinidad-Tobago,
Tunus,
Uruguay,
Vatikan,
Yeni Zelanda, Yunanistan
Bakiniz..Vize uygulamadigimiz ulkelerdendir ALMANYA..Onlar bize uyguluyor canlari sagolsun..Biz Bize Vize uyguluyoruz Bize..Hemde bagir cagir "birlik" "beraberlik" cagrilari yaptigimiz bir donemde..Yasal hakki olan "sinir-giris vizesini" bile vermiyoruz din dil irk ve kulturel ortakligimiz olan insana,insanlara.."Efendim bu oradaki gorevlinin sucudur" oylemi.? Eee ne olacak simdi..?Bu kadar kolaymi..? Yetkisi olanlarada cagrimdir bu..Ben vatandaslik gorevimi yaptim..Buyrun sizde yapin..
Saygilarimla.
SUNUDA EKLEMEDEN GECEMICEM; BEN ALMANYA DA OTURUYORUM ANNEMI 2 KEZ DAVET EDIP GETTIRTIM 3 AY VIZE USULÜ VE BU BAYRAM DA VIZE MAGDURU OLANLARDAN BIRIDE BENIM 2KERE GELIS YAPAN INSAN 3KEZ DENEDIGIMDE RED CEVABINI ALDIM VE ASLA ACIKLAMA HERHANGI BIR SONUC ALAMADIM ZORUNLU DEGILLERMIS( BU BAYRAM BENDE ANAMA SARILAMADIM ) AMA BAYRAMLAR ÖMÜR BITMEDIKCE BITMICEK TEKRAR DENICEM. LÜTFEN LÜTFEN BIRAZCIK PARMAKLARINIZ YÜREGINIZ CALISACAK ILGISIZ KALMAYIN.
IYI GECELER ELINIZE YÜREGINIZE INANCINIZA SAGLIK.KIM SESSIZ KALABILIR KI YADA AMAN BANA NE DIYE BILIRKI DENMEMELI BENCEDE INSAN HAKLARI DIYE ORTADA GEZENLER KENDI INSANINI NASIL SINIR DISI EDERLER AKLIM ALMIYOR, BUNUN ACIKLAMASIDA MALISEF YAPILMIYOR SEBEPSIZ SINIR DISI YETKI YOK ACIKLAMA YOK AMA INSANA ZULÜM VAR INSANIN EMEGINE HAKLARINA SALDIRI VAR.BIZI BIZLER ANLAMADIKTAN SONRA BASKASINDAN NE KADAR ANLAYIS BEKLENEBILINIR ISTER VIZELIK ISINIZ OLSUN ISTER OLMASIN BANANNECI OLMAYALIM LÜTFEN ARKADASIMIZIN YAKTIGI ISIKA BIZDE YENI UMUTLARLA ISIK TUTALIM. SAYGILARIMLA.
ELIF_CE tarafından 12/13/2008 2:47:12 AM zamanında düzenlenmiştir.