- 1231 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Saf Balın Hikayesi
sen saf balın hikayesini bilir misin?
o,çalışkan arılar,belki günlerce belki aylarca...en güzel,en hoş,en taze çiçeklerden
topladıkları,toplayabildikleri çiçek tozlarını mesafe ne olursa olsun
sabırla yuvalarına taşırlar.yapılan bal zamanı gelince tabaklara konur,ekmeğimize tad olur,
belki bir cam kavanozda bir marketin rafından evlerimize gelir.
zamanında yenilmeyen,raflarda,dolaplarda aylarca bekletilen "uygun şartlarda" saklanmayan bal
"kristalleşir-şekerleşir"...ve çogumuz onu,bu bozulmuş,diyerekten çöpe atarız.
dur dur,atma!aslında o saf balın özelliğidir.şartlar uygun olmazsa kristalleşir,yani aslında "özü" saftır,iyidir,kaliteli,değerlidir...
yapman gereken,sıcak suda kavonozdaki balı biraz bekletmek,eski hale gelene dek...
GELELİM BİZE,
...eğer sen özünde iyiySEN,temizSEN,değerliySEN hakiki İNSANsan;sana uygun olmayan şartlar seni bozmuş,
seni o olmak istediğin senden uzaklaştırmış,başkalarına seni başka göstertmiş olabilir,
yani anlayacağın "kristalleştin" olsun.yıllar geçer,işte böyle olursan,sen o "özünü" her zaman koru,korumasını bil,
eğer koruyamayacağım korkusundaysan,sana uzakta olsa imkanın varsa git bul o "uygun şartı" ve özüne dön...
BALIM SAFSA EĞER,UYGUN ŞARTTA ÖZÜNE DÖNER...
YORUMLAR
Güzel bir yazı...
Özü , sözü bir olanı nerde olursa tanırsın.Altın gibi, çamurda bile parlar, değerinden bir şey kaybetmez, çamura düşmeyle..
Özü, duru olan bir şekilde yönünü bulur, yeter ki bulmak istesin.Neyi bulmak isterse onu bulur , iyi,faydalı olmak isteyene çamur kısa süreli sıçrar..Özü değiştirmez.
Kısa ve öz yazınızı KUTLARIM....
Bal,arı,çiçek tozu(polen)nektar kelimelerini okuyunca yorum bırakmadan geçemiyeceğim.
--Arılarımız bizim için,tabiatta ki doğal dengenin korunması için,yaşamın devamı için çok gerekli canlılar.Onların kıymetini bilmek lazım.
Mesleğim de arıcılık olduğu için bu yazınızla arılarımızı gündeme getirdiğin için teşekkürlerimi sunuyorum.
Konuyla ilgili biraz da ben teknik bilgi vereyim.
--Arılar(işçi arılar)yazın 42 günlük ömürlerinin 21 gününü kovan içi hizmetleri(yavruların beslenmesi,mum örme,petek gözlerinin temizlenmesi,kovana gelen nektarın depolanması , olgunlaştırılması ve bala dönüştürülmesi, kovan önünde bekçilik v.b.)yaptıktan sonra tarlacı arı durumuna gelerek kalan 21 günlük ömrünü de kovana nektar,polen,su,propolis gibi maddeleri taşıyarak geçirir.
5 km.lik daire içindeki en leziz ve en taze çiçeklerden aldığı bitki öz sularını(nektar)hortumlarıyla kursaklarına alıp kendinden de bazı enzimler katarak bala dönüştürüp petek gözlerine boşaltırlar.Kovan içindeki genç arılar gelen balın fazla suyunu kanat çırparak buharlaştırırlar ve üzerini mum tabakasıyla kapatıp balın olgunlaşmasını sağlarlar. İşte soframıza gelen bal ,bala dönüştürülmüş nektardır.
Bütün bitkisel ballar(çam balı hariç,çam balı salgı balı grubuna dahildir) zamanla kristalize olur.(donar) Kristalize olma durumu balda tabii bir olaydır.Ayçiçek balı erken, kestane balı geç donar.Donan bal görünüm olarak tereyağı halini alır ve değerinden hiç bir şey kaybetmez. Bu haliyle yenile bildiği halde 40 C yi aşmayan sıcaklıkta çözdürüldüğünde de yapısı bozulmaz.Yüksek sıcaklıklarda eritmek balın yapısını bozar.En iyisi ise balın doğal haliyle tüketilmesidir.
--Bala su karışmadığı sürece,ağzı kapalı kavanozda rafta yıllar boyu kalsa da bozulmaz.Buzdolabına da bal konulmaz.
---Bal hem gıda hem de ilaçtır.Vucud da sindirilmeye gerek kalmadan direk kana karışır.
GELELİM BİZE;
İnsanoğlu da yaşadığı bir sürü evrelerden geçerken hayatı tanır , olgunlaşır.Sözünü ,sohbetini ,işini nasıl yapacağını öğrenir.Bazen yanlış yapsada uygun arkadaşlar edinmişse onların sayesin de tekrar özüne döner diyelim.
Kutluyorum yazını.
SAYGILARIMLA.