- 951 Okunma
- 26 Yorum
- 0 Beğeni
SESSIZ DAVETIYE..
Gecmis bayraminiz kutlu olsun…
Nasil.. ? Sevdiklerinizle ve hatta sevmediginiz komsularinizla birlikte guzel bir bayram gecirebildinizmi. ?.”Birlikte » diyorum…Olmak istedikleriniz ,olamadiklariniz,istemesenizde birlikte olmak zorunda olduklariniz..Hep « Birlikte » guzel bir bayram gecirmissinizdir umarim..Su « Birliktelik » nedir. ? Neden « Birlik » »Beraberlik » onemli bir kavram olarak dayatilir.. ? Guzel bir seymidir yoksa benim bilmedigim bir sektorun gidalandigi ozunu olusturan « sermaye » midir.. ? Insanin temel yasama gereksinimidir..? Insan haklari evrensel beyannamesinin hangi maddesindedir.? Bu bir hak midir yoksa “istenmesi suc” hummali bir davranismidir..?Mesela “Ben bayrami ailemle birlikte gecirmek istiyorum” desem..Insan olarak bir hakkimi talepmi ediyor olurum,yoksa sucmu isliyorum..?”Birlikte olmak”..NEDIR.? Parami,cep telefonumu benden calar zorla elimden alirsaniz Hirsizlik,Gasp olur degilmi.?Peki en temel ihtiyacimi,ailemle “birlikte” olma istegimi buna ait duslerimi bende calarsaniz..? Hemde her firsatta “birlik””beraberlik” mesajlari verilen soysuzu sopsuzu kanlisi kansizi tum cihani aleme “birliktelik” cagrisi yaptiginiz bir zamanda bunu yaparsaniz.? Anliyorum tabiki ama emin olmak icin bir kez daha sormak sizden duymak istiyorum..Aylardir ailesini gormemis gencecik bir “insan”in hic degilse “bayramda birlikte olmak” istegi sucmu..? Hakmi..?
-Suc sa en buyuk cezayi verin bu densize..”Birlikte olmakmis » asin gitsin..
-Hak sa hakkini verin..engel olanlardan hesap sorun bakalim sorabilirseniz..
Yureginiz basiyorsa tepki gosterin..Suya yazsam kurur..Duvara yazsam catlar…
Ne iktidarin nede muhalefetin kiralik kalemi degilim..
Hukukcuda degilim hukuksuzda..
Ne calanim ne cirpan..Ne kart hamili yakinimdir yazanim var ..Olsaydi burada yazmak zorunda kalmazdim zaten..
« Bir Telefon Herseyi Halleder »
Icinde Turkiye sevgisi olan ve her firsatta bunu aslanlar gibi dile getiren genc bir insanin yasadiklarini sizlere yazan elimden utanacagim,ama bunun bir insanlik borcu ve en temel hakkindan yoksun birakilan « Ailesiyle birlikte olma istegi » suc sayilan bir kardesin acisini paylasma sorumlulugu oldugunu dusunuyorum..Hemde ayni salonda beyaz kadin ticarethanesi sahiplerinin ayni gerekceyle tutulan « sermayelerini »kurtarma operasyonu duzenleyislerini goren o goze ragmen…
« Bir Telefon Herseyi Halleder »
Az sabredin..Yazacagim neler oldu..Once bir taraflar toplansin bakalim..Isterseniz birlikte cagiralim bakalim kaci gelecek buraya..Gozlerinin icine baka baka sormak bagir cagir yazmak istiyorum..
• Fransada duzenlenen Ermeni Diasporasinin ardindan Azerbaycan da Turk Diasporasi duzenlendi… « Birlik,Beraberlik mesajlari verildi » « Birlikte olmanin » onemi anlatildi..
• Turkce konusan ulkeler asamblesi duzenlendi..Asya da ki Turkce konusan ulkelerin baskanlari « Birlik,Beraberlik cagrisi « yaptilar..Ve bir anlasmaya imza attilar..
• Bir silah patlasa ertesi gun gazetelerinde boy boy demecler verilir.. »Birlik” cagrilari yapilir…
• Onlarca can almis dagdaki eskiyaya bile cagrilar yapilir..”pismanlik yasasindan” faydalandirilir..Gun “Birlik beraberlik” gunudur..”Yasadan” faydalananlar Aileleriyle “birlik beraberlik” icinde “Bayramlasmalari” gosterilir saatlerce…
• “Bayramlik” Birlik beraberlik mesajlari sadece islam alemi degil Tum dunya dinli ve dinsizlerine en yetkili ve etkili agizlardan Televizyonlarin tum kanallarindan saatlerce yayinlanir..
Kimler Geldi..? Turk diasporasina katilanlar..? Turkce konusan ulkelerden turkiyede olan dernek baskanlari..? Avukat,Savci,Hakim..? Hukukcular..Gazeteciler..? Insan haklari savunuculari..? Iktidar yada Muhalefet partilerinin temsilcileri..? Her firsatta Turkluk diye bagirmaktan sesi kisilanlar..?
Gelmediler,gelemediler,asla gelemeyeceklerde..Bu ayip suratlarinda patlardi cunki okuduktan sonra sessiz kalirlarsa eger..Gelmemeyi,Duymamayi,Okumamayi yeglerler simdi yazacaklarimi..Burada yazdiklarimi okuyan sizlerde sessiz kalin..Oylede olacak..Dokunmayan yilan bin yil yasasin..Yapanin yaptiklari yanina kar kalsin…Ben susmayacagim..
Bir gun ara verecegim yazima izninizle..
Bu bir gun bana bir asir gibi gelecek..
Birilerinin uykulari kacacak bu bir gunluk surecte..
Belgelerle burada olacagim..Susmayacagim…
Bir telefonun herseyi hallettigi bir duzeni istemiyor yuregim beynim…
“Bir cinnet herseyi halleder aslinda”
Bakalim kac duyarli yurek “duvar olmaktan” cikip gelecek..Ne kadar “Birlik” teyiz..?
Herkes davetlimdir..Turkluk,insanlik,din,ozgurluk savunuculari..Emegin kutsalligini,okuma hakkini savunanlar..Evlatlarindan hasrette anneler,babalar..Sevgilisini gormek icin bekleyen sevgililer..Kardes,abi,abla,arkadas ozleminde olanlar..INSANLAR..Hepiniz davetlimsiniz..Yazdiklarimin disinda kalanlar siz gelmesenizde olur..Hatta gelirseniz ayip olur...
Yarin insallah…
Ersal Demir
Cotonou/Benin
YORUMLAR
Sevgili Ersel Demir karseşim,
Bitlik ve beraberlik üzerine çok ama çok güzel bir yazı yazmışsın. Diyecek hiç bir şey bulamıyorum. sadece diyorumki, "Kim olursan ol yinede gel" yazdıklarının dışındaki insanlarda gelsinler.
"Ben derimki Gelin canlar bir olalım."
Saygılarımla.
Sayginiza tesekkur ediyorum..Neyim biliyorum..Gostermelik arasina reklamlar alinan sanal olan ve sanal yasanan ben merkezli bir evren yalaninida bunu yasayanlarida goruyor biliyorum..Evet kendimi seviyorum ve kendimle barisigim..Yalansiz kucucuk bir dunyamda saygili yasiyorum..Iyimi kotumu ne farkindayim nede bilmek istiyorum..Size guzel bir yasam,mutluluklar diliyorum..
Bir damlada sayginiz olsun.
Sevgili Senben...
.Turkluk,insanlik,din,ozgurluk savunuculari..Emegin kutsalligini,okuma hakkini savunanlar..Evlatlarindan hasrette anneler,babalar..Sevgilisini gormek icin bekleyen sevgililer..Kardes,abi,abla,arkadas ozleminde olanlar..INSANLAR.
Insan oldugunun farkinda olan ve Insan dahil tum canlilari sevenler..Sizi sizleri seviyorum...
BEN GELDIM VE SONUNA KADAR DIKKATLICE OKUDUM. SÖZDE BIRLIK TAM ANLAMIYLA BÖYLE ANLATTILIRDI DUYAN YÜREK TEPKISIZ KALAMAZ CEKMEYEN BILMEZ SEVDIKLERIMIZI GÖRMEK BIZIMDE HAKKIMIZ KI HAKLI OLAN BU DEVIRDE BU DÜZENDE HEP YARGILANMISTIR MALISEF.BIZLER YANI YURTDISINDA YASAYANLARIN BAGZEN SADECE FINAS KAYANAGI GÖZÜYLE ÜLKELERINDE GÖRÜLMESINDEN DE RAHATSIZIM BIZ ÖNCE INSANIZ HAKLARIMIZI ALAMASAKTA BIZ GURBETCIYIZ ONCA RESMI TATILLERDE DEVRE DISI KALSAKTA BIZ EVLATIZ ANAMIZI BABAMIZI UZAKTAN GÖRMEK ZORUNDA OLSAKTA.