*Her biten yeni bir baslangicin habercisidir!
-Elbette her baslangicin oldugu gibi her baslananin bir sonu olmali, olmaliki bir yenisine belkide daha iyisine, güzeline baslayabilmeli...
-Nasilki her basarisizlik ’belki’ yeni bir basariya tesvik oluyorsa, her ’bitisde’ yeni bir baslangicin müydelecisi olmali... Esen firtinanin ardindan gelen/dogan Günes gibi...
-Evrende hic bir sey bosa yaratilmadi, mutlak olarakdan Yaradan ’zerre’ büyüklügndeki mikrop’u bile ne hikmetlerle yaratistir hic düsündünüzmü??
-Hep daha iyisine daha güzeline kosar durur insan ama engellerle karsilasirsa kizar, halbuki biz anlamasakta nasip olanda bizim yararimiza yaratildigi anlamak zor olmamali...
*
-Bazen yiyiye, güzele ulasmak icin ’sabirla’ dikenli yollardan gecmeli... Yoksa engeller ve problemler neden yaratilmis olsun??
-Yaradan bizi hicmi sevmiyor dersiniz??
-Daha güzel bir soru; Biz Yaradani ne kadar seviyoruz acaba?? Onu seviyoruz ama Verdigi derdi niye sevmiyoruz, sevemiyoruz dersiniz!!?
-Bizim O’na karsi olan Sevgimizde neler eksik veya yanlisimiz nelerdir kendimize hic sordukmu?? Biraz derin düsünürsek bununda ’sirrina’ erecegimizden eminim...
-Herkes kendi adina muahasebe yapmali, hemde her GüN derin bir tefekkürle...
*
-Bazen baslamak icin uygun bir ani bekler insan ama o an gelmezsede yinede baslar... Ümitsizde olsa baslar ama ’mutlu’ sonu onu sasirtir hatta mutlu kilar...
-Belkide her zaman her isimiz rast gitmez, gitmemelide.... insan her el attigi isi basarmis olsa, bir ömür boyu nasil tercübe toplar dersiniz??
-insan yasadiklarindan ögrencek ve ögrendikleriylede yasamaya devam edecektir... Cünkü insan sürekli ögrenir, kendini yeniler hatta kendini yeniden kesfeder...
-Sevdigim bir söz vardir; ’Umudu olmayanin gelecegide yoktur’, gelecege inanci olmayanin bir gayretide olmaz ve bosuna kendini avutur durur....
-Buda sunu aklima getiriyor; Kisi knaatkar olarak yasar ve her ’bitisin’ ardindaki sirlari merak eder ve yeni baslangiclari sabirla beklerse her zaman kazanclidir...
*
-Hayatimizdan her gün biten seylerle yüzlesiriz, belki biterken farkinda olamayiz ama maziye karisip sonradan hatirlandiginda bize aci verir, belkide mutsuz ve huzursuz olmamiza yeterli olur...
-Ve hayel edipde gerceklestiremediklerimiz; Biz bilebilirmiyiz ’acaba’ O hayel ettiklerimiz sayet bize nasip olsaydi yeterince ’mutlu’ olabilecekmyidik...
-Acaba hayel edip kabul ettigim benim icin güzel olanmi yoksa güzel olan ne kadar benim icin hayirli diye kendine sormali...
-Bazen biten seyler bir daha iyisi ve güzeliyle yer degistirir ama bunun farkina varamaz... Kimde Yardandan baska ’gaybin’ anahtari??
*
-Bazen baslangiclar mutlu baslar ama beklenmedik hüzünle SON ’lanir ama yasananlardan herkes kendince ders cikarmali, olgunlasmanin yolu burdadir !!
-Hedef hep ileri olmali, olmaliki basari artsin, umutlar hic solmasin... Nasip olan acida olsa yararimiza olamazmi? illede Cigköfte acidir diye sevilmiyormu??
-Her ne kadar kisi yasadiklarindan kopmaya zorlansada, bitisler sonradan aci versede, razi olup buraya kadarmis diyebilmeli, demeli...
-Belkide yapilacak olan islerde, o kisi icin hayir olmayabilir, o zaman kapanan kapinin ardindan üzülmek yerine ’acaba’ baska ne yapabilirim diye kendine sorabilir...
-Hic isteksiz hedef, hedefsiz yol kabul görürmü? Her zaman büyük bir cesaretle yeni adimlar atmali hemde hic korkmadan...
*
-Yol alirken geriye hic bakilirmi, bakilirsa ne kadar düzgün gider insan, nereye gider ve nereye kadar?? Uzun yollarin bile ilk adimla basladigini hep hatirlamali...
-Her ne kadar arzu edilen gibi sonuclanmadiysa bile, hakkinda belkide hayirli olanin bu ’SON’ olabilecegini anlamali, kabul etmeli...
-Nedendir kaybettikleriyle hüzünlenir ve zaman harcar insan?? Halbuki sahip olduklariyla mutlu olmak varken...
-Ama aklilli insan eger tercübeliyse tahmin edebilir ve buda yasadiklarindan kazandigi tercübedir...
-Demekki her bitenin ardindan üzülmek yerine, gelecek olana ümitle hazirlanmali, baglanmali, istenmesede bile gelecekte nasip olanla yüzlesmeli...
*
-Hayatimiz, her ’aniyla’ bize sunulan ve yeniden telafisi olmayan Rabbimizin bir lütfudur ve sürekli buna sükretmeli, sükretmeliki Rabbim ni’metini arttirsin...
-Yanliz basina ’nefes’ alip vermek bile büyük bir ni’mettirki, bunun kiymetini nefes darligi/astimi yasayanlara bir sormali !!
-Ve bizler bu ni’meti her aninda derlendirmeli ve yasadiklarimizla mutlu olmasini kendimize bir borc bilmeliyiz...
-Yasadiklarimizi oldugu gibi kabul etmesini bilirsek, bitislerin bizleri mutsuz degil mutlu kilmasina saglayabiliriz...
___________Cümlemize hayirli ’bitisler’ mutlu ve hayirli ’baslangiclar’ diliyorum... ’mutlulugun’ Bir hedef degil bir yolculuk sekli oldugunu da asla unutmamali ...
Sahinde Hülya Kahraman /ekim’2008.
YORUMLAR
Hedef hep ileri olmali, olmaliki basari artsin, umutlar hic solmasin... Nasip olan acida olsa yararimiza olamazmi? illede Cigköfte acidir diye sevilmiyormu??
-------------------------------------------------------------------------
güzel yazmışsın yine tebrik eder ayrı etten teşekkür ederim...tavsiyelerin ve anlattıklların için...
Acaba hayel edip kabul ettigim benim icin güzel olanmi yoksa güzel olan ne kadar benim icin hayirli diye kendine sormali...
Kendine bu soruyu sormak çok etkin bir başlangıç noktası olabilir.Çünki bir ayeti kerime de bu gerçeği vurgular.Sizin şer zannettklerinizde hayır; hayır zannettiklerinizde şer vardır.Işığınız ayeti kerimeler olsun....
Sevgili Hüseyin...
-Yorumun icin tesekkürlerimi sunuyorum... Begendigine sevindim...
-Uzun olmasina gelince; ne yapayim bazen yazarken kendimden gectigimden olacaktir eminim, güya az tutmaya kararli ve dikkatliydim...
-Birazda kalin yazi oldugundanmi öyle oldu dersin vede satirlari acarak aktardigdanmi oldu acaba??
-Ama sözünü dikkate alacagim insallah...
selam ve dua ile...
Giriş;
Elbette her baslangicin oldugu gibi her baslananin bir sonu olmali, olmaliki bir yenisine belkide daha iyisine, güzeline baslayabilmeli...
Gelişme;
-Yanliz basina ’nefes’ alip vermek bile büyük bir ni’mettirki, bunun kiymetini nefes darligi/astimi yasayanlara bir sormali !!
Sonuç;
Ve bizler bu ni’meti her aninda derlendirmeli ve yasadiklarimizla mutlu olmasini kendimize bir borc bilmeliyiz...
Sanki bir kompozisyon okuyormuşum gibi geldi ve bölümlerine ayırdım.
Evet harika bir kompozisyon du.Ama biraz uzundu.
Öğüt verici güzel bir yazıydı.Katılıyorum tümüne.
Gerekli ögütleri aldık yazınızdan.
Teşekkür ederim aydınlatıcı yazınız için.
Kutluyorum emeğinizi.
SAYGILARIMLA.