- 697 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZÜR DİLEYEN ŞEREF FUKARALARINADIR
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
ÖZÜR DİLEYEN ŞEREF FUKARALARINADIR...
Ben Kadir DURAK ....
MALATYA ARAPGİRLİYİM....
ARAPGİR KOLAĞASI FUAT BEYİN .... ABLASI GÜL HANIM AĞA’NIN KIZI OLAN GÜL KIZI HATÇE’NİN TORUNUYUM....
YNAİ ARAPGİR KOLAĞASI FUAT BEY’İN ÖZ YEĞENİNİN TORUNUYUM.
MEMLEKETİMİN EKMEĞİNİ YİYEREK KARINLARINI DOYURDUĞUM ERMENİLER...İSTİKAL SAVAŞINDAN ÖNCE ORTALIĞI KAN GÖLÜNE ÇEVİRMİŞLERDİR.
ERMENİLER; NİNEMİN DAYISI KOLAĞASI FUAT BEY’İ DÜĞÜNE ÇAĞIIRIRLAR...
DÜĞÜNE EL FENERİ İLE GİDEN FUAT BEY DÜĞÜN DÖNÜŞÜ ARAPGİR DEMİRKAPILAR GİRİŞİNDE KAPI ARKASINDA BEKLEŞEN ÜÇ BEŞ ERMENİ KÖPEĞİ TARAFINDAN BAŞINA ÇUVAL GEÇİRİLİP CANLI CANLI BALTA İLE KIRK PARÇAYA BÖLÜNMÜŞ, ÇUVALIN İÇİNE PARÇALARI KONULUP TAPANTARLASINA BU ÇUVAL BIRAKILIR
(((TAPANTARLASI: BU GÜNKÜ SAĞLIK MESLEK LİSESİ’NİN "ŞİMDİ KAPALI OLAN VE SAĞLIK OCAĞI YAPILAMSINA UĞRAŞILAN BİNA" BULUNDUĞU ALANDIR.))) ....
DÜZCE KÖYÜ (ESKİ ADI AŞAĞI PAĞNİK= PAĞNİGİ KUNDİ= KÜÇÜK PAĞNİK) AHALİSİNDEN OLUP; ASKERE GİDENLER GENELLİKLE DOĞU CEPHESİNE KAZIM KARABEKİR ORDULARINA KATILMIŞLARDIR... ARAPGİR ESKİŞEHİR MAHALLESİ, ZORHAP MAHALLESİ, SULUCA MAHALLESİ, BİRBİRİNE YAKIN OLAN MAHALLELERDİR... BURALARDAN GİDENLER İLE SERGE VE ŞIHLAR MAHALLESİNDEN GELENLER KOZLUK ÇAYI MEYDAN KÖPRÜSÜNDE BULUŞURLAR.....
((( HERKES ASLINA ÇEKER))) MAKALEMİZDE BAHSİ GEÇEN KÖPRÜDÜR....
BURADAN; KEMALİYE ILICA ERZİNCAN YOLUNU TAKİP EDEREK BİNBİR GÜÇLÜKLE CEHPHEYE GİTMEYE ÇALIŞIRLARDI...
MAVİLİK DERESİ EV TEHLİKELİ BÖLGEYDİ...
O BÖLGEYE PUSU KURAN ERMENİLER YALNIZ GEÇEN YADA TEDBİRİ AZ OLAN VATAN EVLATLARINI KATLEDERLERDİ...
ŞEPİK (ŞİMDİKİ YAYLACIK) KÖYÜNDE DAHA ÇOK ERMENİLER OTURURDU... ARAPGİR’DE MİREŞOĞLU’NUN BABASI (((YİNE "HERKES ASLINA ÇEKER" MAKALESİNDE BAHSİ GEÇEN ERMENİ AİLEDİR))) İLE İŞBİRLİĞİ YAPAN ERMENİLER TUZAKLAR KURAR EŞKİYALIK YAPAR, TÜRKLERİN PARALARINI ALIRLAR...
KÖYE YAKIN DURAN BİR KAÇ İYİ NİYETLİ İMİŞ GÖRÜNEN ERMENİLER DE ... "AÇSINIZDIR GELİN EKMEĞİMİZİ YİYİN BİZ SİZLERİN ÇOK EKMEĞİNİZİ YEDİK" DENİLEREK EVLERE DAVET EDİLİR.. BU DAVETİ KABUL EDEN TÜRK İNSANI MİSAFİR OLDUĞU EVDE; GECELEYİNCE, BOYNU KESİLEREK ŞEHİT EDİLİRDİ....
BUNA EN CANLI ŞAHİT İSE... HALEN ANKARA İZMİR VE ARAPGİR’DE TORUNLARI OTURAN.... MEHMET OĞLU RÜŞTÜ DAYIDIR.... RÜŞTÜ DAYI BİR EVE DAVET EDİLİR... KENDİSİNE ODA AYRILIR. ODADA SEDİR GİBİ UZANACAK BİR KANEPE VARDIR.. KANEPEYE UZANIR.... RÜŞTÜ DAYI ERMENİCE BİLMEKTEDİR... ERMENİLER KENDİ ARALARINDA KONUŞURLARKEN.. EVDE MİSAFİR EDELİM.. UYUYUNCA HALLEDİN.. DERLER BİRBİRİNE.. RÜŞTÜ DAYI BUNU DUYAR... UZANDIĞI KANEPEDEN.. GÖZÜNE BİR TÜRLÜ UYKU GİRMEZ...
BİR ARA KANEPENİN YAN PERDESİNİ KALDIRIR Kİ.. KAN PIHTISI VAR.. İYİCE DİKKAT EDER.. Kİ ... KENDİ KÖYÜNDEN YANİ AĞAŞI PAĞNİKLİ.... MEHMET NAMIK OĞLU KADİR EFENDİ.... ( (((İŞTE O KADİR EFENDİ’NİN ÖZ BE ÖZ TORUNUYUM))).... RÜŞTÜ DAYININ GÖZÜNE NASIL UYKU GİRSİN... EN YAKIN ARKADAŞI, KARŞI KOMŞUSUNUN BAŞI KANEPENİN ALTINDADIR... ...
FATİHA OKUR.. KANEPEN... AŞAĞI İNER KENARA OTURUR.. KALDIĞI ODA İKİNCİ KATTADIR.. PENCERESİ BAHÇEYE BAKIYOR.. BAHÇE KAPISI KAPALI.. BAHÇEDE KÖPEK VAR.. DUVARLARI ÇOK YÜKSEK.. ... ANİ KARAR VERİR... FANİLASINI ÇIKARIR... MEHMET NAMIK OĞLU KADİR EFENDİ’NİN BAŞINI FANİLASINA SARAR.... ÜSTÜNDEKİ GÖMLEĞİ ÇIKARIR... PALTOSUNU BOHÇA YAPAR... PANTOLONUNU ÇIKARIR.... ONU DA BOHÇASINA DÜĞÜM YAPAR... ÇAPRAZ ŞEKİLDE SIRTINA BOHÇASI GELECEK ŞEKİLDE BOYNUNA ASAR .. SIRTINDA ŞEHİDİNİ ALMIŞTIR RÜŞTÜ DAYI...
AYLARDAN MART AYIDIR....
DIŞARI BUZ GİBİ.... YAĞMUR KARLA KARIŞIK YAĞIYOR... RÜŞTÜ DAYI PENCEREYİ AÇAR.... ÜZERİNDE GİYSİ OLARAK BİR TEK UZUN BİR DON VARDIR.... KARŞIYA BAKAR.. KÖPEKLERE BAKAR... "KÖPEKLER BİR ŞEY YAPAMAZ ARTIK. ÇÜNKÜ EN AZGIN KÖPEK BİLE ÇIPLAK İNSANDAN KORKAR PUSAR KALIR DİYE MIRILDANIR...."
BAHÇE KAPSINA DOĞRU BAKAR.... ZAMANI ÇOK DAR... BAHÇE KAPISINDA BİR FENER ASILIDIR...
"İHTİMAL VERMEZLER BU YANA BAKMAZLAR.. BAHÇE KAPSININ DEMİRLERİNE TIRMANIRIM." DİYE DÜŞÜNÜR...
PENCEREDEN ATLAR.. BAHÇE KAPISININ DEMİRİNE TIRMANIR...
BAHÇE DUVARININ ÜSTÜNDE EĞİLEREK BEŞ ALTI ADIM ATAR VE DIŞARIYA ATLAR..
NEDENİ İSE..
BAHÇE KAPISININ SADECE İÇ KISMINDA FENER ASILIDIR.. DIŞ KISMINDA FENER YOKTUR.. FENERİN OLMADIĞI YERDE O GECE TÜRK ÖLDÜRECEKLERİ İÇİN ÖLDÜRÜLECEK OLAN TÜRK’ÜN CESEDİNİ GÖTÜRECEK İTLERİNİ BEKLETİRLER." DİYE DÜŞÜNÜR..
BUNDAN DOLAYI; BAHÇE DUVARININ ÜSTÜNDEN BEŞ ALTI ADIM EĞİLEREK YÜRÜDÜKTEN SONRA DIŞARIYA ATLAR..
HIZLA KOŞMAYA BAŞLAR...
MAVİLİK DERESİ... "KAHRETSİN ORAYA DOĞRU KOŞMAKTAN BAŞKA ÇAREM YOK..." DİYE SÖYLENİR...
DEREYE YAKLAŞIRKEN PEŞİNDEN BAĞRIŞIP, KOŞANLARI FARKEDER....
AMA RÜŞTÜ DAYI ARTIK YOL ALACAKTIR....
"YOL ALACAM, CANIM İÇİN DEĞİL AMA ŞEHİDİMİN BAŞINI SİZE VERMİYECEM." DİYE MIRILDANIR...
DERENİN KENARINA GELİR Kİ...İKİ DAĞ ARASI DOLU.. DERE COŞMUŞ..
DERE KOZLUK ÇAYINA DOĞRU ÖNÜNE GELEN HERŞEYİ YERİNDEN SÖKÜP SÜRÜKLÜYOR..
RÜŞTA DAYI; DEDEMİ BANA ANLATTIĞI ZAMAN OKUMA YAZMAYI HEÜZ ÖĞRENMİŞTİM...
O BANA DEDEMİ ANLATIRKEN,
BEN DE;
"EY MAVİLİK MAVİLİK.
YAP BANA BİR ABİLİK
SIRTIMDA ŞEHİDİM VAR..
YAPMASINLAR KAHPELİK...
ŞÖYLE ŞU AZGIN SUYA
DALGA DALSIN UYKUYA
DUYARSIN ÜMİDİM VAR
DÜŞMEYEYİM PUSUYA...
___((((BU ŞİİRİN DEVAMI 10.12.2008 ÇARŞAMBA GÜNÜ SAAT 22:37 DE TAMAMLANMIŞTIR.
ŞİİR "HUŞUDADIR ŞUHEDA" ADIYLA YAYINDADIR.))))
RÜŞTÜ DAYI ANLATIRKEN O ANI YAŞIYORDU. ADETA, DEHŞETİ YAŞIYORDU....
BİR KAÇ SALMA AĞAÇ VARDIR SUYA YAKIN YERDE...
ONLARIN İKİSİNİ BAĞ (ASMA) ÇUBUĞU İLE BAĞLAR....
SUYA DOĞRU GÜÇ BELA GETİRİR...
SIRTINDA ŞEHİT BAŞI OLAN BOHÇASI.. ELLERİNİ İKİ YANA AÇAR... O BAĞLADIĞI SALMALARA ADETA SARILIR.. KENDİNİ AZGIN SULARA BIRAKIR...
SABAH DÜĞERLİ DÜZÜNE İNEN TÜRK ÇETESİNİN REİSİ AŞAĞI PAĞNİKLİ MUSTAFA OĞLU DELİ AHMET’İN ADAMLARI BİR ÇESET VAR.. DİYE BAĞIRILAR.. DELİ AHMET ADAMLARININ BULUNDUĞU YERE GİDER... CESEDİN YÜZÜNE BAKAR.. "BU BİZİM RÜŞTÜ." DER... KOLUNU TUTAR VE NABZA BAKAR.. NABIZ ATMAKTADIR...
ADAMLARINA TALİMAT VERİR...
"RÜŞTÜ’YÜ YER ALTINADAKİ BAĞ DAMINA ALIN...."
ADAMLAR; AĞAÇLARDAN VE ASLADAN SEDYE YAPARLAR, RÜŞTÜ’YÜ SEDYENİN ÜSTÜNE YATIRIP; BAĞ DAMINA GÖTÜRÜLER..
KAR SUYU İLE ILIK SU HEP HAZIR BEKLETİLİR...
HEP HAZIRLIKLIDIR DELİ AHMET... DONMAYA KARŞI HER ZAMAN HAZIR BEKLETİLİR KAR SUYU....
KAR İLE RÜŞTÜ DAYININ HER YERİNİ OVALARLAR... SOĞUĞA YAKIN ÇORBA GETİRİRLER... İÇİNE KİL TOPRAK ATARLAR... MOR RENKLİ KİL TOPRAK DOZU İYİ AYARLANIRSA.. ANİ İÇ KANAMALARI ÖNLEMEK İÇİN BİRE BİR TEDAVİ YÖNTEMİDİR....
AVUÇLARI İLE RÜŞTÜ DAYIYA ÇORBA VERİRLER... BİR İKİ YUDUM MOR RENKLİ KİL TOPRAKLI ÇORBA İNER RÜŞTÜ DAYININ MİDESİNE...
KAR İLE OVMAYI BIRAKIRLAR.. BEZİ SUYA BANIP VÜCUDUNDA GEZDİRİLER... RÜŞTÜ DAYININ NEFESİ HİSSEDİLİR...
RÜŞTÜ DAYI GÖZLERİ KAPALI ŞEKİLDE, MIRILDAYAN SES İLE "KADİR NERDE..." DİYE SORAR...
DELİ AHMET; "KADİR GÖKLERDE.." DİYE CEVAP VERİR.
RÜŞTÜ DAYI; " BEN DE GİDECE.." DER..
DELİ AHMET " KADİR BURADA KALMANI İSTEDİ." DER..
...DELİ AHMET; TECRÜBELİ BİR ÇETE REİSİDİR. O ANDA "KADİR KİM?" DİYE SORMAZ.. RÜŞTÜ DAYIYI RAHATLATACAK KELİMELER SÖYLER...
RÜŞTÜ DAYI YEDİ GÜN SONRA AYAĞA KALKAR...
AMA HER GÜN; "KADİR NERDE?" DİYE SORAR.... YUYUR UYNAIR "KADİR NERDE?" DİYE SORU SORAR.
DELİ AHMET HEP AYNI CEVABI VERİR; " KADİR GÖKLERDE...", "SENİN BURA KALAMANI İSTEDİ.."
RÜŞTÜ DAYI KENDİNE GELİR AYAĞA KALKAR..
DELİ AHMET..
"ŞİMDİ SÖYLE BAKALIM RÜŞTÜ, BU KADİR BİZİM KADİR’Mİ?"
RÜŞTÜ DAYI; "EVET DELİ EVET, BİZİM KADİR, BİZİM KADİR’İN BAŞI BOHÇAMDAYDI, CELLATLARA BAŞINI VERMEDİM, NEREDE ŞEHİDİMİN BAŞI?" DİYE HAYIFLANIP, BAŞINI ELLERİNİN ARASINA ALIR...
DELİ AHMET;
"MERAKLANMA RÜŞTÜ; KADİR’İN ÜŞÜMESİNE MELEKLERİN GÖNLÜ RAZI GELMEMİŞTİR.. ONU ARŞA KALDIRMIŞLAŞDIR." DER...
MAVİLİK DERESİ İLE DÜĞERLİ DÜZÜNÜN ARASI; TAMAMI TAMAMINA 13 KM LİK YOLDUR.. MAVİLİK DERESİNDEN DÜĞERLİ DÜZÜNE KADAR AĞAÇ ÜSTÜNDE ÇIPLAK VAZİYETTE SÜRÜKLENEN VE ALLAH’IN (C.C) İZNİ İLE VEFAT ETMEYEN RÜŞTÜ DAYI... DOKSAN SEKİZ YAŞINDA VEFAT ETMİŞTİ...
TORUNU KADİR KÖSE ANKARA’DA
TORUNU BEDİR KÖSE İZMİR’DE
TORUNUN ADİL KÖSE ARAPGİRDE YAŞAMAKTADIR....
..........
ŞİMDİ BU GERÇEK KARŞISINDA HALEN ÖZÜR DİLEYECEK VAR MI..
EY VATANIN EKMEĞİNİ YİYİP İHANETİ MODA HALİNE GETİREN ŞEFER FUKARALARI....
SİZİN DEDELERİNİZ KİM.... YOKSA SİZ 1915 MAHSÜLÜ MÜSÜNÜZ? SÖYLEYİN, SÖYELYİN DE SOYUNUZU, SOPUNUZU BİLELİM, BELLEYELİM...
O ZAMAN DA DİYELİM Kİ; "EKMEK YEDİĞİNİZ YERE HİZMET ETMEK ZORUNDASINIZ.... HADDİNİZİ BİLİN, YA DA AİT OLDUĞUNUZ YERE GİDİN."
BU MEMLEKET SAHİPSİZ DEĞİL... TÜRK’ÜN AYRANI KABARMAYA GÖRSÜN...
ONUN İÇİN HERKES HADİNİ BİLECEK...
HER KARIŞININ ALTINDA ECDADIMIN KANI OLAN BU TOPRAKLARA İHANETE DEVAM EDERSENİZ..
AND OLSUN Kİ YEMİN OLSUN Kİ; HEM VALLAHİ HEM BİLLAHİ O ŞEHİTLER AYAĞA KALKAR SİZİ İHANETİNİZDE BOĞAR...
ÖZÜR DİLİYORLARMIŞ ŞU ALÇAKLARA BAKINIZ ALÇAKLARA VATANIMIN EKMEĞİNİ YİYECEKLER OLUK GİBİ KAN DÖKECEKLER SONRA ÜÇ BEŞ SOYSUZ KALKIP ÖZÜR DİLEYECEKMİŞ...
ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN...
,
NOT: KISA BİR SÜRE SONRA SİZLERE;
YİNE ŞEPİK KÖYÜNDE ERMENİLERCE KURULAN TUZAKTAN KAÇARKEN.. MAVİLİK DERESİNİ GEÇİP... KOZLUK ÇAYINI YÜZEREK KARŞIYA GEÇEN .. DOMUZ PINARINDAN PAĞNİK KÖY YOLUNA DOĞRU GELEN AMA KIZILPINAR’IN KOZLUK ÇAYI TARAFINDA BULUNAN DOMUZ PINARI KIRAN MEVKİİNDE HAK’KIN RAHMETİNE KAVUŞAN... YUKARI PAĞNİK’Lİ (BUDAK KÖYÜ) PALAGİLLERDEN YUSUF EYÜP’ÜN HİKAYESİNİ ARZ EDECEĞİM......
YORUMLAR
Aşağılık komplekslerini, yaltaklanmayla süslemek olarak değerlendiriyorum ben bu özür fukaralarını...
Kimin için, kimden özür diliyorsunuz?
Dört bir yandan Anadolunun içlerine uzanan işgalci dünya devletlerinin hangisi özür diledi ki bizden?
Ya da siz hangisinden özür beklediniz ki?
Hangisini özür dilemeye davet ettiniz, zorladınız ki?
Önemli bir konuda önemli bir yazı.
Tebrik ve saygıyla..