- 1524 Okunma
- 13 Yorum
- 1 Beğeni
Sahici aşklar olmadan sahici şiirde olmazmış
“Anlamsızım.Kendimi anlamlandırmak da istemiyorum .Böylesi daha iyi gibi geliyor.itiraf etmeliyim hiç bu kadar korkmamıştım.Korktuğum yaşadıklarım yada yaşayacaklarım değil, kendimden korkuyorum.Ve ilk kez kendime hiç güvenmiyorum” dedim..Kelimelerim tam böyle miydi?Dinleyen ne anladı, onu da tam hatırlamıyorum.Baharın çarptığı ve Ege’nin mora çalan mavisinde günden güne mistikleşen bu şehir gözümde bir sevgili şehrim oluyor, bir kaçmam gereken hapishane…Bütün yollarım tutuldu.Ne bir adım ileri gidebiliyorum, ne bir adım geri..
Kaç gündür şiire dokunmuyorum.şiir canımı acıtıyor. Kaç yıldır kadına neden dokunmuyorsam şiire de aynı nedenle dokunmuyorum galiba..Annem dahil hiç birisini anlamadım.Onların da beni anladığını sanmıyorum. Kelimelerim bitiyor.Kelimelerim hızla tükeniyor.Kelimelerim boğazıma düğümleniyor.Kelimelerim yüzünden yutkunamıyorum.
Kelimelerim bitti anne
O şarkılar yedi hepsini
O küçük kadınlar
Ve kaldırımları kentin
Şimdi şiir kasıyor kendini
Sancısı tutmuş gebe gibi
Geriliyorum şehrin rahmine
Gözlerime bak anne
Çaresizliğime
On beş yıl olmuş bu mısraları yazalı. Ne garip Onbeş yıl sonra dönüp aynı yere gelmişim. Onbeş yıldır,yüzleşmemişim yüreğimle,sormamışım bile…Derdin ne diye? Sanırım çarpıp sana, kendime döndüm..Bir de baktım ki ne sen gerçeksin..ne de ben..? Sahici şiirler yazdığımı sanıyordum oysa, meğer sahici aşklar olmadan sahici şiirde olmazmış. Ne acı..Ben ne yapıyordum yıllardır…Bir büyü üzerimden kalkmış gibi,bir kuyunun içinde karanlıkta yaşamış hiçbir şeyden haberim yok gibi çıktım geldim hayata yeniden…Sanki bir kapıdan geçtim geldim. Bir anda dünyanın ortasında buluverdim kendimi, yalnız ve çırılçıplak, bir bebek kadar savunmasız…
İşin kötüsü ne saatleri durdurmak ne de saatleri geriye almak mümkün…Konak Meydanı’ndaki saat kulesine bakıyorum günlerdir..Yüzlerce yıldır orada öylece duran kuleye…Kaç adam daha, kaç yıl önce aynı duygularla baktı acaba, çaresiz ve Kundera’nın dediği gibi “varolmanın dayanılmaz hafifliğinde”….Aşk ve zaman arasındaki sırrı kaç kişi merak etmiştir, kaç kişi aşkı saate bakarak anlamıştır? Eğer bir bensem ve bu bir ilk ise buradan bağırmalıyım insanlara….özgürlüğe yüreklerinin ihtiyacı olan özgürlüğe çağırmalıyım..Kendi zindanlarında bir tuğla olmamaları için…sahici aşklara ve aşkı yaratan Allah’a çağırmalıyım onları bilmeliler “her şey bir şeyle,bir şey her şeyle ilgilidir”
YORUMLAR
….özgürlüğe yüreklerinin ihtiyacı olan özgürlüğe çağırmalıyım..Kendi zindanlarında bir tuğla olmamaları için…sahici aşklara ve aşkı yaratan Allah’a çağırmalıyım onları bilmeliler “her şey bir şeyle,bir şey her şeyle ilgilidir”
teşekkürler!.. şu cümle yeter tek başına her şeyin farkına varmak için...
Sevgili şair dostum
Erkekler mars'tan,kadınlarda venüs'ten gelip
Dünya denen bu alemde iki ruh bir beden olmaya çalışsada
bir yerde bir şeyler nedense hep yarım.
Dediğiniz gibi
aşkı yaratan Allah’a çağırmalıyım onları bilmeliler “her şey bir şeyle,bir şey her şeyle ilgilidir”
Yüreğiniz dert görmesin bu hoş yazılar için yürek dolusu tşklerimle
yüreğimle,sormamışım bile…Derdin ne diye? Sanırım çarpıp sana, kendime döndüm..Bir de baktım ki ne sen gerçeksin..ne de ben..? Sahici şiirler yazdığımı sanıyordum oysa, meğer sahici aşklar olmadan sahici şiirde olmazmış. Ne acı..Ben ne yapıyordum yıllardır…..................
BENDE BİRŞEYLER YAPTIĞIMI SANIYORDUM :((
biraz düşünsem iyi olacak.......................
sahici olsa iyi olacak...................
yada ...
bende gitsem iyi olcak...
teşekkürler
düşündürdüğün için
"Sanırım çarpıp sana, kendime döndüm..Bir de baktım ki ne sen gerçeksin..ne de ben..? Sahici şiirler yazdığımı sanıyordum oysa, meğer sahici aşklar olmadan sahici şiirde olmazmış"
Sitede tesadüfen bir şiirini görüp mevcut diğer şiirlerini de okuyan bir şiir sever olarak düşüncem; bizlerin okuduğu bu şiirler aşkın varlığında mı yokluğunda mı yazıldı, elbette bilemeyiz fakat her halükarda okuduğum en güzel aşk şiirleri olduklarını söyleyebilirim...
Bu yazı da yine diğer yazıların gibi doğal bir akıcılıkta, hiç zorlanma hissedilmeden okunan, insanın kendiyle yaptığı bir iç sohbet niteliğindeydi...
Bu kadar okunulabilir ve beğenilir olmasının nedeni belki de bu denli samimi bir dille yazılmış olmasıdır...
Kutluyorum bu güzel anlatımı, tebriklerimle...
özgürlüğe yüreklerinin ihtiyacı olan özgürlüğe çağırmalıyım..Kendi zindanlarında bir tuğla olmamaları için…sahici aşklara ve aşkı yaratan Allah’a çağırmalıyım onları bilmeliler “her şey bir şeyle,bir şey her şeyle ilgilidir”...
tek gerçek bu işte...
bu sırrı bileni tutamazsınız, aşkın en gerçeğini bileni yalanlarla ve sahtelerle avutamazsınız...
dünyasal büyülerle ve zenginliklerle gözünü boyayamazsınız...
ruhtaki zenginliklerle doyar ancak onun ruhu...
ruhun dışa vuran gözkamaştırıcı ışığıyla büyülenebilir ancak...
çok derin ve bilinçte farkındalık yaratan bir yazıydı...
sevgiler...saygılar...kutlarım...
Vallahi bu sayfaya nasıl geldim bilemiyorum ben forumlara bakıcaktım birden forum konusu diye tıkladım yazı çıktı Alla alla dedim.........leyla olunca işte........dolan dolan aklım ..........yazıyı okumaya da pek niyetim yoktu ama yazarın ismine bakınca .......Gizzz.........değer dedim......okuyalım bakalım nedir ne değildir........merak işte.........biraz da başlık kızdırdı.........yalan nerden aşk olabiliyor ki de bir kıyaslama tipi yapıp oluşturabilelim..........aşk=gerçek........bilmeyenlerin ettiklerinin acısını neden ben çekeyim çektireyim..........cahillik işte efendim...........
Sahici şiirler yazdığımı sanıyordum oysa, meğer sahici aşklar olmadan sahici şiirde olmazmış.
_______________
bu tez tipli cümleye kesinlikle ne anlam veriyorum ne de anlamın can bulmasına izin............aşk.........düşünmek dahi..........imrenmek dahi............yaşanacak olmasa bile üzgünüm yollarını aşındırmaya başlamak ve yalanlardan bir nebze de olsa yani sadece hayatın aşk tarafından yalanlardan arınmaktır kendi adına.............kendi yalanından korkmalıdır insan en çok öyle ya kendisinden akıl değil zaten yürek korkmaz mı insanın.........başkasına akıl çalışsın...........
___________
aşk............bu aralar aşık mı oluyorum nedir bilemiycem sebebi ama çok iyimserim sanırım..............
__________Aşk ve zaman arasındaki sırrı kaç kişi merak etmiştir, kaç kişi aşkı saate bakarak anlamıştır? __________
aşk ve zaman.........ya bunlar anne - çocuk gibidirler..........zaman aşkın annesidir yani doğurandır onun için baba olamıyor yazık.........babaya da mezar derim..........Allah muhafaza benimkinden uzak olsun varsın aşkım yetim olsun.................
___________________
ve__________________
hani şiirlerimde finallerimde takılıyorsunuz ....beğeniyorsunuz ya........burdaki durum fevkalade ötesinde.........hani bir ünlü diyor ya "fevkaladenin fevkınde " midir nedir bunun gibi bişi da söyleyenin ismi lazım değil.............
Aşk.............Allah'tır zaten...........o aşktır zaten..........içimizde onun aşkı ile doğuyoruz yeryüzüne ............tabi Yaradan şekli bize bırakıyor da nasıl ne taraftan görmemiz de muamma......o da akla......kalbe.........ve aşk sadece kalple olmuyor.......kalp hakikaten karın doyurmuyor..........azcık akıla da iş buyuralım ki habire babaları gelip aşklarımızı söküp götürmesinler....................yetim kalsın aşkım yetim...............
__________________
Şahan Çoker .........kutlarım........çok güzeldi.......reyhan kokuları dumanlandı gözlerim de.......tazesi var ya hani....öyle........
Aşk,şiir,inanç,kadın ve kaos....
Yaşadıklarımız çok zaman yaşayacaklarımızında teminatıdır ve ben böyle düşünenlerdenim.
Şiirde aşk teması evet çok yaptım ama aşksız başkkalarının hisleriyle yazdım.İnanmadım öyle bir duygu olduğuna hala da inancım tek cisimsiz aşka.Bu nedenle kendiden bile kaçışım bu nedenle aşksız yaşayışım...
Saygılarımla