- 24312 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİREY AİLE TOPLUM
BİREY-AİLE-TOPLUM
Öncelikle her konu da olduğu gibi bu konuda da çekirdekten başlayarak gövdenin en uç noktasına kadar incelenmesi gereken hayli mefhumun varlığı ve bu mefhumların ehemmiyetleri üzerinde yeterince durmak gerekir. Çünkü bu konu bireysel ve toplumsal hayatı her yönüyle ve tüm evrelerde etkilemektedir.
Bir delikanlının benliğini, bir genç kızın hayallerini, bir çocuğun dünyasını, bir anne nin sevgisini ve bir baba nın şefkatini en güzel bir biçimde temaşa edebildiğimiz aynı zamanda bunların hepsini barındıran sihirli bir sandıktır Aile…
Aile; yapısı itibarı ile bir psikolog , bir fizyoterapist , bir jinekolog , bir ruh dünyası düzenleyicisi , koruyucu bir kalkandır. Koruyuculuğu Aile fertlerini direkt, toplumu da dolaylı olarak kapsadığı için Aile dünya nın koruyucusudur demekte hiçbir sakınca görmüyorum. Bilakis bu özellikle günümüzde en güzel biçimde gözler önüne serilmiş durumdadır. Bu özellikleriyle Aile birimi eşsiz ve vazgeçilmezdir. Kişilerin vicdanen rahat olarak her türlü ihtiyaçlarını karşılayabildikleri tek kurumdur.
Sınır çizgileri ilahi desenler ile belirlenmiş, karşılıklı olarak vazifelerini eksiksiz yerine getiren Anne-Baba-Çocuk piramitinden ibaret olan bir Aile Cennet ten bir köşe olur. İnsanın kendisini yarım olmaktan kurtaracak eşine kavuşmasıdır. Ve eşini yarımlıktan kurtarmasıdır. Benliğine gerçek mana da sahip olmasıdır. Mutlu olabilme ve mutlu edebilme sanatının uygulanmasına vesile olan en üst düzeydeki eğitim ve öğretim kurumudur.
Bugün toplumlar arasında mutlu olabilen ve birilerini mutlu edebilen insanlar hala var ise bu değerli hazine nin varlığının tek sebebi değilse de en önemli sebebi Aile birimidir. Kişilerin ruhi dinamiklerini en doğru olana yönlendirmesi hayatını düzene koyabilmesi bu birimin yaşatılması için elden her ne geliyor ise seferber etmek gerektiğinin işaretidir. Rahat etmek , rahat yaşamak , rahat uyumak istiyorsak Aile biriminin ayakta durmasını sağlamalı ve teşvik etmeliyiz.
Global çerçeveden suç dağılımlarına bakıldığında gerçek manada şuurlu bir aile de yetişip te insanlara rahatsızlık verecek davranışlar içerisine giren insan sayısı neredeyse yok denecek kadar az dır. Suç işleyenlerin bir çoğu, hatta ve hatta neredeyse hepsi düzenli bir ailesi olmayan ya da bu şekilde bir aile de yetişmemiş olan insanlardan oluşmaktadır.
Aile öyle bir kurumdur ki;
- En güzel duygular Aile de yaşanır
- En güzel günler aile de yaşanır.
- En çok sevilen ailededir
- En çok seven ailededir
- Sana kıyamayan ailededir
- Senin kıyamadığın ailededir
- Senden huzur bulan
- Sana huzur veren
- Senin güvendiğin
- Sana güvenen
- Senin değer verdiğin
- Sana değer veren
- Aklı sadece sende olan
- Senin aklının sadece kendisinde kaldığı
- Canın , canan ın , en değerlin
- Canı , canan ı , en değerlisi sin
Bu duyguların aile den başka bir ortamda vicdanen rahat olarak yaşanılabilmesi pek te muhtemel değildir.
Kişinin sevgi ve şefkat duygularının sınırları zorladığı, sadece kendisi için yaşarken hayat güzeldir diyen bir kişinin diğer yarısı olan eşi için yaşamak deyince hayata,heyecan verici ve çook tatlı deyiverdiği muhteşem bir birlikteliktir. Sevmek insanı insan yapar duygusunun öğretildiği bir yüksek lisans birimidir… aile…
- Aile; bir renge boyanmaktır kii her mekanda farkını belli eden
- Bir kokuya bürünmektir kii her ortamda genizlere ferahlık veren
- Bir şekle girmektir ki her kalıba uymayan
şairin dediği gibi;
boyandım rengine solmazam ayruk
Aşıkım aşıkım ölmezem ayruk
Bayram KILIÇ