AH BAYRAMLAR..
Ah bayramlar..
Ne kadar coşkuyla karşılarsak karşılayalım bayramlarda hep bir yanımız buruktur..
Hep bir arada bile olsak özlem yanımız hep sızlar aramızda olmayanlara..
Yine anama gidemiyorum ..
Sebep çok ayrılığa oysa kolaydır sebepleri aşmak.. Kolaya kaçıyoruz sanırım..
Çok arayacağız bu günleri bilirim, bilirim de dünya der sol yanımın çizik façasının üstüne kurulurum paşalar gibi..
Bir yanımı da sızlatır bayramın ne olduğunu bilmeden yapılan bu kutlamalar..
Hac ve kurban. Ne kadar özeldir ne kadar özüdür dinimizin ah bilseniz..
Ben H.z. Hacer’i çok seviyorum ..Onu anmak bile tüylerimi diken diken eder, boğazıma bir şeyler tıkar yutkunamam.. Hac’ın, Kurbanın, dinimizin anasıdır ve anaların ayağının altındadır cennet uyarısına ibrettir.. Anlayana ve idrak edebilene..
Bir ananın şefkatini timsal verir Yaratan bize ve ondan dolayı hac’a sebep kılar itikat ve şefkati . Öylesi bir tevekkül ki bir ağacın altında dört hurmayla bırakılır çölün ortasına fakat asla isyana düşmez.. Sadece tek sözü “ Allah’tan mı onu söyle “ der H.z. İbrahim’e ve Allah’tan olduğunu öğrendikten sonra asla reddetmez.. Ne acıdır bebeğine verecek suyunun kırbada bitmesi ve bebeğinin susuzluktan ağlaması çölün ortasında ki çaresizlik.. Hangi kul dayanabilir isyan etmeden bu duruma. Safa ve Merve arasında koşar medet diye.. Yok çölün ortasında kimse, bebek ağlar.. Yedi kere gidip gelir ve sonra ses duyar.. Yardım ister, duydum diye.. Döner insan suretinde melek yere vurur , su çıkar yerden.. Hz. Hacer zemzem(durdur) diye suyu avuçlar ziyan olmasın diye.. Oysa der Peygamberimiz ;
"Allah, İsmail’in anasına rahmet etsin. O Zemzem’i kendi haline bıraksaydı da, etrafını çevirip avuçlamasaydı, Zemzem kıyâmete kadar akan bir ırmak olurdu" buyurmuştur..
daha sonra insan suretli melek Kabe ile müjdeler Hz.Haceri..
…
Günün birinde Allahü Teâlâ, rüyasında H.z. İbrahim’e oğlu İsmail’i kurban etmesini emretti. Bu rüya üst üste üç kere tekerrür edince H.z. İbrahim durumu oğlu İsmail’e bildirdi. Hz. İsmail ise hiç sükûnetini bozmadan sabır içinde babasını bu İlâhî emri yerine getirmeye davet etti. Bu durum gerek anne (Hacer) gerek baba ve gerekse oğlu için büyük bir imtihandı.
Bu olayda da H.z. Hacer şeytanın gözünü kör etmişti.. Bir taş baba, bir taş oğul, bir taşta anne atmıştı.. Ne büyük sınav.
Bunların hepsi Hac ve Kurban ibadetinin özünü teşkil ederler..
Hacca gittiğimizde ve kurban bayramını kutladığımızda bunların idrakini iyi yapmamız gerektiğini ve kendimizi bu anlamda hesaba çekmemiz gerektiğini düşünüyorum.. Biz Hz. Hacer , Hz. İbrahim, Hz. İsmail olamayız ama onların yaşadıkları bu müthiş sınavı irdeleye biliriz..
Unutmayalım, hiç unutmayalım bir ananın şefkati ve bir kadının tevekkülüdür Hac’a sebep.. Bilin anaların neden ayağının altındadır cennet..
İnsanız, evladımızın yere düşmesine yada başka çocuğun yüzüne kum atmasına bile tahammülümüz yok.. Hemen öfkelenir sağa sola dalanır olmadı çocuğumuza kızarız.. Biz bu dinin ve ibadetin neresindeyiz efendim ?
Az dara girsek basıyoruz dil ve ikrar ile isyanı.. Aç mıyız, açık mıyız ? Bayramlarda ve Kurban Bayramında; El öpelim, et yiyelim aman evlatlar gelsin sevinelim de.. desi var bu işin.. Bayramlarda neyin bayramını yapıyoruz bilmeliyiz, bilmeliyiz ki bayramın hakkını verelim.. Şunu iyice aklımıza yazmalıyız; Biz idrakin, tevekkülün ve katıksız imanın bayramını yapıyoruz efendim..
Aslında yapmalıyız demeliyim ve bunun için, şükür için kurbanımızı kesmeliyiz..
…
Evlatlar yok, kapıma gelen yok diye ağlayana kadar biz imanımızı hakkı ile yaşayamadığımıza bu bayramlarda ağlamalıyız bana göre.. Allah bizi affetsin..
Peki biz bu dinin ve imanın neresindeyiz ?
…
Hepinizin Kurban Bayramını kutluyor sağlık, huzur ve neşe ile geçirmenizi diliyorum..
Sevgilerimle..
HAC/ER..
Gün/ah "dur dur"
Çocuk ağlar
Hac/er
Kadınlığına çul
Urba dikilsin
Hac/er
Tevekkül zul
Yol çizilsin
Hac/er
Ayak altına kul
Cennet bilinsin
Hac/er
Hikmet ara bul
Mabed dirilsin
Hac/er
Gün/ah "dur dur"
Çocuk ağlar
Hac/er
Verene kurban
D/ağlama Hac/er
Habibe Ağaçdelen
YORUMLAR
Çok teşekkürler Sevgili Habibe Hanım.
O kadar çok şey öğrendim ki yazınızdan.Çok teşekkür ederim paylaşım için.
Yüreğiniz varolsun.
Sizinde Kurban Bayramınız mübarek olsun.
Sevdiklerinizle ve sevenlerinizle geçireceğiniz nice nice mutlu,huzurlu, sağlıklı bayramlarınız olsun inşallah.
Sevgi ve saygılarımla.
Hem bilgilenme açısından... hem gerçek inancı anlamak açısandan... hem de bir ana yüreği anlamak açısından... Duygularak ve düşünerek çok güzel bir yazıydı kaleminizden okuduğum...
Peki biz bu dinin ve imanın neresindeyiz/ ... diye sorup durdum kendi kendime...
Kutluyorum
Ve bayramınız mübarek olsun
Sevgimle
bayram büyüklerin gönlünü yapmak için ve çocukları mutlu etmenin...ne kırgınlık nede küslük olmamalı bayramda hepsi sona ermeli dinimiz onuda emreder...ve analar en kıymetlimiz ..
yazı önemsemediğimiz ve gözden kaçırdığımız bir noktayı ele almış neyin bayramını yapıyoruz? ...sağolun...kaleminize sağlık...
yazı için teşekkürler...
zaten dolmuştu yüreğim...anam yine gelemiysun demişti az önce...
gelemiyorum anam,deyince;
yaaaa...
kırılgan bir ses ve hüzün doluydu...
yaaa...
nasıl da beklemiş,umutlanmış...
işte bu ruh hali ile okuyunca bu yazıyı
gerisini sen düşün can..
Herşeyin hayırlısı
bayramın kutlu olsun
ailece sağlık ve huzur içinde daha nice bayramlara erişmenizi niyaz ederim yüreği kardeş olanım...
HAC/ER..
Gün/ah "dur dur"
Çocuk ağlar
Hac/er
Kadınlığına çul
Urba dikilsin
Hac/er
Tevekkül zul
Yol çizilsin
Hac/er
Ayak altına kul
Cennet bilinsin
Hac/er
Hikmet ara bul
Mabed dirilsin
Hac/er
Gün/ah "dur dur"
Çocuk ağlar
Hac/er
Verene kurban
D/ağlama Hac/er
Bu şiiri ezberleyeceğim: Söz.
Bayramlar serapa köz
Olmuşların serinliğe sevabıdır
Ya da sevabına serinliği
Ol/durdun HABİBE!
Selam saygı ve özlemle.