- 1108 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
Öptüm Ellerinden !!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bu Bayram da, bundan önceki 12 Bayram gibi, sensiz gelip gidecek. Giderken de biraz buruk gidecek...
Çünkü, öpülesi ellerinden öpüp,sevinemiyorum.
Bayram namazını kılıp da, eşikten içeri girdiğin de, senin ile birlikte gelirdi, bayram bizim evimize.Gülümseyerek.
Hepimiz sıraya girer, öperdik elini, sen de bizim gözlerimizin üstünü öperdin.
Şimdi, ne elini öpeceğim bir babam ,annem, ne de gözlerimden öpecek başka bir büyüğüm var.Bu yüzden olsa gerek,her bayram yüreğim de tarifsiz hüzünler var..
Baba eline benzemiyor diğer eller.Baba gibi sevindirmiyor hiç kimse bu yüreği !..
Bayrama üş beş gün kala alırdın, kurbanı.İtina ile seçerdin.Sevinirdik, onu bağladığımız ağacın etrafında pervane olurduk.Hiç unutmam,bir keresinde kardeşim öyle bağlanmıştı bu kurbana, razı olmamıştı kesilmesine.Sen de ona br kuzu alıp hediye etmiştin.Bu senin, o benim demiştin de kurbanı öyle kesmiştin.
Kurbanımızı sen keserdin hemen ve ilk payından pişirirdik birazcık koksun diye.
Başkaydı seninle olan tüm bayramlar.Kurbanın namazını kılardın, hemen oracıkta, hayran olurdum sana..
Başka oluyordu seninle bayramlar babacığım..Hem de çok başka.Adabını bilirdin her işin.
Her bayram bana seni getirir, sevinirim ama,buruk bir sevinçle..
Giderken de seni beraberinde götürür..
Ben en çok neyi hatırlarım bilir misin. Bayram sabahı, temizinden giydiğin takım elbiseni, yeni bir çift çorabını, süründüğün kokunu ve namazdan dönüşünü...
Bir de o, masmavi gözlerinin içindeki, sevinci gördüğüm o günleri...
Babacığım..
Bayramın Kutlu Olsun, Öptüm ellerinden..
Nur içinde yatın Sen ve Annem
YORUMLAR
Amin ...
Şimdi oldu evet, sözleriyle şefkatiyle uzaklardan bana, öpmem için elini veren , gözlerimden öpen çok değerli bir büyüğüm oldu !
Mahrum kaldığım sevgiyi uzakta da olsa yazılarıyla ,şiirleriyle ve Rabbine olan bağlılığıyla ( babam gibi ) gönderen bir büyüğüm oldu ...Hamd olsun ...
hüzünlüşarkım tarafından 12/28/2008 5:32:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
''' Şimdi, ne elini öpeceğim bir babam ,annem, ne de gözlerimden öpecek başka bir büyüğüm var.Bu yüzden olsa gerek,her bayram yüreğim de tarifsiz hüzünler var..
Baba eline benzemiyor diğer eller.Baba gibi sevindirmiyor hiç kimse bu yüreği !..''''
Allah kendisine dost edinsin senin gibi yürekleri.amin.
kız çocukları babayı daha çok sever dediklerinde düşünürdüm ama gördüm ki bir kez daha doğruymuş.hasret en çok babaya duyulmuş bu bayram, anne ise son satırlara sığmış ancak.ben annenizi babanızdan daha az seviyorsunuz demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın.kızların babaya düşkünlüğü, her zaman daha çoktur.şimdi içim burkuldu bu yazınızı okurken nice insanlar var sizin gibi bayramın gelmesini istemeyen ama Allah beter acılardan korusun sizi ve bizi diyorum.
bayramınız kutlu olsun en güzel hatıralarıyla hatırlayınız bugünü ve iyi geçirin...
darwin teorisi tarafından 12/8/2008 6:24:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
yazınızı okurken gözlerim dolu dolu oldu...
yüreğime tercüman oldunuz...
ben de beş yıldır öpemiyorum babamın ellerinden...
kabrine gittim, yasin okudum, dua ettim....
bayramlar sevdiklerimizle güzel be dost....
derinden hissettirdi...kutlarım efendim...selam ve sevgiyle...
hüzünlü bayarmınızı yürekten kutlarım...
Değerli kardeşim ; hüzünle anlattığınız anılarınız aslında geçmişinizin güzellikleridir. Tabii sisin anımsanız ın şekli de ayrı bir güzellik. Herkesin anıları ne yazık ki bu kadar güzel değil. Büyükleri yanında olanlar da aynı güzellikleri her zaman yaşayamıyorlar. Ölüm ise hepimiz için kaçınılmaz gerçek. Keşke hepimiz gitiğimizde ardımızda güzellikler bırakabilsek, sizin büyüklerinizin bıraktıkları gibi güzellikler.
Mutlu olmalısınız ve aslında mutlusunuz bence. Bayramınız kutlu olsun.
Bitmeye yüz tutmuş bayram sevinçlerinin hüznünü yaşıyorken, bir de bu etkili yazınız, damağımda kalan son tadımı da alıp götürdü:( benim babam sağ ama hep sizin yazınızda yazdıklarınızın olacağını düşünüp , bir yanım buruk olur her bayram. Belki yanlış , gelmeyen acıya üzülmek ama her çocuğun anne , babasını kaybetme endişesi diyelim.
Rabbim rahmet etsin annenize, babanıza. Nur içerisinde uyusunlar. Size ve ailenize de sabır versin. TESELLİ EDECEK BAŞKA SÖZ BULAMADIM:(
kardelen1 tarafından 12/8/2008 2:29:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
EL İÇİNDE ÖKSÜZ YETİM
Öksüzlük nereden belli
Gezerken eller içinde
Boynu bükük gözü nemli
Yetimdir seller içinde
Felek yükün garibe mi
Var mı daha geride mi
Bir kemik bir deride mi
Yanar mı küller içinde
Dışı gülse içi gülmez
Bayramı neşeyle gelmez
Akar gözü eller silmez
Yüzer mi seller içinde ?
El öpülür el gezilir
Boğazına dert dizilir
Öksüz yetim tez sezilir
Kan ağlar evler içinde
Bayram desen bayram değil
Seyran desen seyran değil
Canlar cana kurban değil
Yalnızdır eller içinde
Aktaş nice haller gördü
Kan ağlayan diller gördü
Boynu bükük güller gördü
Bülbüldür güller içinde...
Şaban AKTAŞ
07.12.2008-21.31
Şaban Aktaş tarafından 12/8/2008 2:54:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
bende bugün annemsiz geçecek bir bayramın daha acısını içimde taşıyarak, babamın varlığı için şükretmiştim yaradana...babamı da aldığında ne yaparız biz demiştim...
yaradana sorduğum sorunun bir cevabı gibiydi yazın...
hepimizin yaşadığı ve yaşayacağı yokluk ve eksiklik hissini çok içten verdin...
teşekkürler hüzünlüşarkım...
Bayramın Kutlu Olsun...