Bayraminiz mübarek sevinciniz daim olsun dilerlerimle...
-Bayram arafesinde bu hadis-i serifisi sizlerle paylasmak istedim... Belki bildigimiz az gibi görünsede Allahu teala lütfetmis ve bize cok bilgi nasip etmis...
***
"Yaptigi bir iyilikten dolayi KALBi surur ile dolan, bilmeyerek isledigi bir günah sebebiyle de GÖNLÜ burkulan iyi bir Mü’min demektir" *Tirmizi*
***
-Aslinda cok bilmek degildir isin asli, bildigiyle amel etmektir; Yapilan iyilikte, ameldede, zikirdede azda olsa daim olmaktir... ihlasli olmaktir... ilimi/iyiligi nasip edene teslim olmaktir...
-Yapilan iyilik kum tanesi kadar olsada KuL anlamayip nankörde davransa veya yaptigini unutsada, Yaradanin katinda hic ziyan olmayacaktir... Yaptigi iyilige 10-700 misli ecrini/sevabini alacaktir...
-Ama her birimizin bilipte belkide zamanla unuttugu bir gercek; Yapilan hayirda/iyilikte yanlizca Allah rizasini düsünmek makbul olandir...
-Ne demisler ’bir elin verdigini diyer el’ bilmeyecek... Yapilan her ibadette oldugu gibi iyliktede RiA olmayacak... Yani aciktan oldugu kadar gizliden de yapalacakki Allah rizasi tecelli olsun...
-Ria’da benlik’ten ileri gelir... Bu ’benlik’ hevesi aliskanlik haline gelirse kisinin helak olmasina sebep olur... Bilhassa sirk yapmislikla beraber, bencilik/kibir/gurur sarar ruhuda bihaber yasar durur ve yazik eder kendine / ahiretine...
-Yapilan iyilikten kisi huzur duymali, memnun olmali... Rabbinin rizasini kazandigi icin icden bayram yapmali...
-Yapilan iyilikleri mümkünse Kimseye bildirmeden gizliden yapmali, hava atmamali...
-Ve Kur’ada yüce Rabb’in bahsettigi gibi, bir mü’min "iyiligi emredecek, kötülükten men edecek." Ve kendisi güzel örnek olup yaptigi iyiligi yanlizca Allah rizasi icin yapacak... Yoksa sagligida, parasida hatta niyeti bile ziyan olur gider...
-Aklima gelen bir sey oldu onuda ilave etmek isterim;
-Bazilari yaptigi iyilige karsilik bekler ve karsi taraf nankör davraninca kizar delirir...
-Egerki bir bilse, ona bu iyiligi yapmasina vesile oldugu icin asil o ona minenet duymali/tesekkürde bulunmali...
-Baziari bi care cahil davranir hakliyim demekle birlikte Yapilan iyiligi basa kakar ama bu yapilan iyiligin kabul görmesine engeldir...
-insan beserdir ve sasar ve istemedende olsa sürekli günahlarla karsi karsiya gelir... Bazilarda günaha israr ederken, bazilarida pisman olur üzülür... Pismanlik gönülden olursa buna basta ’Yaradan sevinir’ ve KuL hic günah islememis gibi olur...
Ve Mü’minin asil bayrami, Rabbinin Cennetini ve cemalini görmesiyle olur, buda ebediyata kadar BAYRAM tadinda kalir...
*Aklima bir KISSA geldi hatirimda kalaniyla sizlerle paylasmak istiyorum...
______Bir Allah dostunu Seytan Sabah namazina alikoyar ve o kisi o gün öyle ici erircesine üzüntülü dolasirki, göz yaslari sel olur gider... Ertesi sabah namaza kalkar ve sonra Seytana ’neden bana mani olmadin diye sorar’ ve Seytanda " seni bir sabah namaza kaldirmadim, cok üzülüp kahroldun ve bunun icin sevabin gerekenden cok yazildi... Artik senin sabah namazina mani olmayacagim der"______
-Anlasildigi gibi ibadetimizi/kullugumuzu Yapamadigizda öyle üzülmeliyizki sevabimiz cok hatta yapilan ibadetten/amelden fazla olsun (insallah)... iste o zaman sen ondan degil Seytan senden korksun... insallah...
-Egerki KuL günah isler hata yaparsa hemen Allah’a siginarak pisman olmali ve zaman gecirmeden hemen bir sevap ve hayir ile günahini örtmeli ...
-Nasilki hayri vesile olan hayiri islemis gibiyse, günaha sebep olanda günahi islemis gibidir...
-insan her zaman hayatini düzenli bir sekilde gözden gecirip ’nefsi muhasebe’ yapmalidir... Belkide yastiga basini koydugu her GECE...
*Hepinize... Baris, huzur ile icice, sevdikleriyle BAYRAM tadinda mutlu PAZARLAR diliyorum...
*Pazarinizin ve Bayraminizin hayirlara vesile olmasi temennisi ile... selam ve dua ile kalin efendim...
Sahinde Hülya Kahraman/7.12.2008
YORUMLAR
Yapilan iyilikten kisi huzur duymali, memnun olmali... Rabbinin rizasini kazandigi icin icden bayram yapmali...
Egerki bir bilse, ona bu iyiligi yapmasina vesile oldugu icin asil o ona minenet duymali/tesekkürde bulunmali...
-Ve Mü’minin asil bayrami,
Rabbinin Cennetini ve cemalini görmesiyle olur,
buda ebediyata kadar BAYRAM tadinda kalir...
Efendim ne güzel bir yazı,ne güzel dilekler,ne güzel bir anlatım.Hepsine hayran kaldım.
Yarın ki bayramımızda önce içten bayram yapmamızı ve bayram yapmamıza vesile oldukları için onlara minnet duyarak,
asıl bayram olan Rabbimin cennetini görmeyi nasip etmesini dileyerek bu güzel yazınızdan dolayı sizlere minnettar kaldığımı ileteyim.
Allah cümlemizin dualarını kabul etsin.
BAYRAMINIZI KUTLUYORUM.
SAYGILARIMLA
SAYGILARIMLA