- 1263 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK AYDINLARI.. SOYKIRIM YAPTIK/ERMENİSTAN'dan ÖZÜR DİLİYORUZ
1915 Ermeni tehcirinde yaşananlar imza kampanyasıyla yeniden gündeme taşınıyor. Kampanyanın öncülüğünü akademisyenler Ahmet İnsel, Baskın Oran ve Cengiz Aktar ile gazeteci Ali Bayramoğlu yapıyor.
Yılbaşında internette başlatılacak imza kampanyasının adı “Özür diliyorum.” Kampanya metninde “1915’te Osmanlı Ermenileri’nin maruz kaldığı Büyük Felaket’e duyarsız kalınmasını, bunun inkar edilmesini vicdanım kabul etmiyor. Bu adaletsizliği reddediyor, kendi payıma Ermeni kardeşlerimin duygu ve acılarını paylaşıyor, onlardan özür diliyorum” yazıyor.
G.saray Ünv.den Prof.İnsel, kampanyayı tarihi sorumluluk karşısında bireysel bir tavır olarak tanımlıyor.İnsel “Resmi politikadan bağımsız olarak biz yurttaşların Türkiye tarihi ile ilgili görüşlerini beyan hakkı var. Kampanyayı bir politika malzemesine dönüştürmemek gerekir”diyerek öncülük te sözlerini tamamlıyor.
-Şimdi sormazlarmı adama hanginiz 100 yıl önceki kayıtları okuma-tercüme etme detaylandırma ya da uluslararası bir akademik kurula inceletme yeterliliği gösterdiniz.Dahası konuya ilişkin net/somut verilere sahipseniz önce kamuaoymuzla paylaştınız mı ? sonuç aldınız mı.? Mutlak birileri çıkıp diyecektir TC aleyhine yaptığınız "Vatana ihanettir"
-Vay be............
Aydın saydığımız bir avuç insan neler başlattılar biz uyumağa devam ediyoruz.
-Ermenistan’dan özür dilemek için kolları sıvadılar/tehcir/soykırım yapıldı denecek ve özür dilenecek...YUH olsun bizim azim ve kararlılıkla yürüttüğümüz bu ammansız mücadeleye...yuh olsun bizi tarihin gerçek sayfalarındaki mücadele de yalnız bırakanlara.
-Aydın diye geçinenlerin yaptıkları Çok yalnış/aptalca hatta bir o kadar gereksiz.O Halde bu demektir ki halen sözde olan soykırımı kabulleniyoruz.Yani En ateşli savunucuları olan Saroz’u onaylıyoruz.
-Ama karşı gruptan akademisyen çoğunluk olan bizler de varız asla ve asla tasvip etmiyor/katılmıyoruz.Tehcir sonucu tesbitlerimizin de daima arkasındayız.
Fransa.Cezayir’den
Almanya..polanya/Rusya/Hollanda/İngiltere/Fransa/Avusturya’dan
-ABD...Japonya/Küba/Kore/İran/Irak’tan özür dilemeden
-Ermenistan...Azerbeycan’dan
-Irak....Kuveyt’ten
-İsrail..Filistin’den
-Suriye..Lübnan’dan
-Rusya...Gürcistandan/Osetya’dan özür dilemeden biz hangi akla hizmet özür diliyoruz.Biz karşıt Akademisyen ve Aydınlar adına hiç kimseye özürdileme hk doğmuyor.YUHHHH OLSUN ÖZÜR DİLEYENLERE.
-Eeeee yarın 2.Selimden günümüze 400 yıllık yavru Vatanımız olan Kıbrıs için de özür diler alın sizin olsun deriz...
-Sonra bu sözde aydınlara uyarsak ki bu tehlikeli bir başlangıç.G.doğuyu da alın deme cüreti göstermeyeceklerini kim temin edebilir ...
-Bu gidişe dur denmesi acil ve gerekliliktir.
YORUMLAR
Ben yıllarca okudum ama hala aydın olmanın kriterleri nedir inanın bilmiyorum. Ama bize özgü aydın tanımında en iyi ifadesini bulan şey "ihanet" ihanet ederseniz ödül alırsınız, ihanet ederseniz (sözde) aydın olursunuz. Ülke menfaatlerini şahsi menfaatlerinin üzerinde tutan, kendini yetiştirmiş bir çobanın aydın olma şansı yok mu? Bu kerameti kendinden menkul kıytırık ihanet budalalarına aydınlık sıfatını yakıştıran zihniyete lanet olsun. Bakın şimdi; Müjde AR aydın kesiminde anılıyor! oysa Müjde AR'ın aydınlığı eski filmlerinde baldırından yansıyan güneş ışığından ibarettir...
Aslında onlarda bal gibi biliyorlar bir soykırım yaşanmadığını. Geçenlerde izlediyseniz Ruhat MENGİ programında bir belge sundu. Söz konusu belge yanlış hatırlamıyorsam 1918 tarihli, Ermenistan'ın ilk başbakanının imzasını taşıyordu. Bu belge Fransız arşivinde halen mevcutmuş. Belgede soykırım yapılmadığını, fransız ve ingilizlerin oyununa gelerek ermenilerin ayaklanması sonucu çıkan olaylarda kayıp verdiklerini yazıyor. Bu sözde kıçıkırık aydınlar bunu bilmiyorlar mı? Elbette biliyorlar. En başta Prof. Baskın ORAN denen şahsiyetsiz şahsiyet nerde Türk ve Türkiye düşmanı faaliyet varsa koşup en ön safta yerini alan adi bir sahte aydındır. Bunlar soykırım olmadığını bildikleri gibi, asıl amaçları hümanist bir yaklaşımdan ziyade Türkiye'yi uluslararası platformda zor duruma düşürmek ve Diasporanın kendilerine sunduğu imkanların hakkını vermektir.
Mevlam bu ülke insanına sabır ihsan etsin diyorum...
mirim tarafından 12/25/2008 3:10:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bizim ülkemizde iki çeşit aydın var bir gerçek aydınlar birde aydınlık budalaları.
Günümüzde aydınlık budalalığı moda bu modayı nobele kadar taşımadıkmı bundan daha güzel örnek olurmu merak ediyorum bu şahsiyetlere ne vaad ettiler.
Konu ve hassasiyetiniz çok güzeldi Kutluyorum.
...........................
"Yine kendilerini aydın olarak nitelendiren Sayın, Ahmet İnsel, Baskın Oran, Cengiz Aktar,Ali Bayramoğlu,na soralım. "
..............................
toplum eğeitimi için böylesi hassas bir konuyu gündeme taşıdığınız için yürek dolusu teşekkürler değerli yazar...
ben başka bir noktaya dikkat çekmek istiyorum...
sayın yazar
şimdi bu şahıslara ne olduklarını görmemiz için
( kendini aydınlatanlara ...(!).. ) ben de soruyorum ....
velev ki yaptınız böyle bir şey diyelim...
" bu ülkeler arası akademik " karşılıklı bir özür müdür ..? "
yoksa ayan beyan
" kendi özrünüz müdür...(!)..!. ? ..."
çıkarsız ...birlik beraberlik içinde ....herkesin biribirini düşündüğü.... hissettiği... empatik bir dünya diliyorum....
bu bayram gününde ...
hep birlikte mutlulukta kalmamız dileğiyle
sevgim saygım sonsuz kere ...size ve herkese...
Kafkaslar/Dinçer DEMİREL'in bana gönderdiği detaylar
Paylaşım için teşekkür ederim,emeğine yüreğine sağlık,bugün bu konuya ilgili bende ekendi bloglarımda yazdım,,,,,,,,,,,,,,,,*****
Şimdi bu kampanyayı başlatan ve kendilerini aydın olarak nitelendiren Sayın, Ahmet İnsel, Baskın Oran, Cengiz Aktar, Ali Bayramoğlu,na soralım
n Ermeniler Anadolu’da binlerce masum Müslüman Türk halkını katletmişlerdir
n Sadece Anadolu’muzun bir ili olan Kars’ta katlettikleri masum Müslüman Türk Halkının sayısı OTUZBİN den ( 30,000 ) fazladır.
n Burada Ermenilerin yaptığı katliamlarla ilgili sadece birkaç tane resim yayınlıyorum ki okuyucularımızda bu özür kampanyasını başlatan aydınlarımızın ne kadar aydın olduklarını gerçek yönüyle görsünler.—
n Yine kendilerini aydın olarak nitelendiren Sayın, Ahmet İnsel, Baskın Oran, Cengiz Aktar,Ali Bayramoğlu,na soralım.
n Sizler gerçekten Anadolu’da Ermeniler tarafından katledilen masum insanlarımıza ait toplu mezarları gözlerinizle görüp o mezarlardan çıkan masum insanlara ait kafası koparılmış, kolu, bacağı kesilmiş, akla gelmeyecek şekilde işkencelerle katledilmiş yüz binlerce insanımıza ait üst üste yığılarak toprağa gömülmüş kemikleri gördünüz mü ve bu insanlarımızın kemiklerinden özür dilediniz mi?
n Peki, katledilen bu insanlarımızın torunlarından özür dilediniz mi?
Siz kendine aydın sıfatını ekleyerek aydın geçinmeye çalışan beyler!!!!! (burada gerçek vatansever aydınlarımızı tenzih ediyorum)
n İngiliz, Fransızlar ve Rusların kukla piyonları olarak aldatılmış o günkü devletimize ve milletimize karşı kışkırtılmış Ermenilerin masum olduğunu iddia ediyor veya böyle düşünüyorsanız çok yanılıyor ve yanlış yerde yaşıyorsunuz.
SON SÖZ OLARAK ŞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUZ.
Sayın, Ahmet İnsel, Baskın Oran, Cengiz Aktar, Ali Bayramoğlu
sizler Türkiye Cumhuriyeti Devletinden,Türk Milletinden ve 1914-1921 tarihleri arasında Ermeniler tarafından hunharca katledilen masum Müslüman Türklerin kemiklerinden ve bugün yaşayan torunlarından özür dileyin.
ERMENİLERİN VAHŞİ ,İNSANLIK DIŞI, KATLİAMLARINI BİZ DEĞİL TARİHİ BELGELER SÖYLÜYOR..HAYVANLARIN BİLE ERMENİLERDEN MEDENİ OLDUĞUNU BİZ DEĞİL TARİHİN BELGELERİNİ OKUDUĞUMUZDA GÖRÜYORUZ.
İŞTE HER ZAMAN MEZALİMDEN BAHSEDEN VE BATININ SİNSİ DESTEKLEMESİ SONUCU KENDİLERİNİ HAKLI GÖSTERMEYE ÇALIŞAN ERMENİLERİN VE ONLARIN İŞBİRLİKÇİSİ BATILI MEDENİ DEDİĞİMİZ DOSTLARIMIZIN TARİHTE MÜSLÜMAN TÜRK HALKA YAPTIĞI İNSANLIK DIŞI DAVRANIŞLARIN BELGELERİ
BURADA YAYINLADIĞIMIZ BELGELER SADECE KARS VE YÖRESİNDE YAPILAN VAHŞİCE İNSANLIK DIŞI KATLİAMLARDI.YA DİĞER İLLERİMİZDE YAPILAN VAHŞİCE KATLİAMLAR VE BU KATLİAMLARIN FOTOĞRAFLARI.
ERMENİLER SOYKIRIM YAPILDI DIYE DÜNYAYI AYAĞA KALDIRIYOR BİZİM TARİHİMİZDEN HABERİMİZ YOK.
Bu resme bakında gerçekleri görün
(KAtliamlarla ilgili resimler )
25 Nisan 1918'de, Subatan'da Ermeniler tarafından öldürülen Türk çocuklar, kadınlar ve karınları deşilerek bebekleri çıkarılan anneler.
Kaynak:Massacre Exerted By The Armenian On The Turks During World War I Pictures.
1914-1921 tarihleri arasında Kars ve çevresinde Ermeniler tarafından Müslüman Türk halkına yapılan katliam belgelerini ve resimlerini http://kafkaskentikars.blogcu.com/ sitesinde bulabilirsiniz.
Ne yazıkki bu tür dolaplar kapalı kapılar arkasında oynanıyor tek perdelik piyes gibide sunuluyor.Verilen Milli mücadele hangi noktalara geldiği gözler önünde aydınlık Türkiyemin sözde aydınlarının işlediği hatta bakılırsa
cahilimize ne diyeceğiz
anlamlı ve içerikli bir makaleydi kutlarım kaleminizi bizlerle paylaştıınız için dost bu arada Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum
saygılarımla
Dikkat edin... bu kadar güçlü ve ısrarlı talepler hangi iktidar zamanında geldi ?
Önce bu ayrıntıyı gözden kaçırmamak gerekir...
Dedelerimiz ve ninelerimiz yıllardır birlikte kardeş gibi yaşadıkları ermenilerin gizli saldırısına muhatap oldu !
Kimi öldürüldü, kimi ise tecavüze uğradı... hem de, birlikte yaşadığı ülke içindeki ermeniler düşmanlarla bir olarak yaptılar !
Bizler hâlâ bu gibi konularda başımızı deve kuşu gibi kuma görüp gerçeği öğrenmekten korkuyoruz... dedelerimize ve nenelerimize yapılanları duymamazlıktan geliyoruz... neden ?
Millet olarak Kurtuluş savaşı dönemindeki imanımız kalmadı maalesef
Saygılarla
Rom@ntik tarafından 12/7/2008 10:32:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
hem yazınızı hemde Neşe dildar hanımın yorumunu tüylerim diken diken olarak okudum...
aydınımız ha
neyin aydını bunlar
neden hep kendi milletini aşağılar rencide eder tavır içindeler
kardeşim beğenmiyorsanız bırakın bu milliyeti diyorum ki sizlerin bize yaptığınız atıf özgürlüğü kadar bizlerinde size bunu deme özgürlüğü var...
bu milliyeti siz seçmediniz doğarken tamam ama
hala yaşamak için ısrarınız niye derler adama..
biz kalanlar savunuruz tarihimizi gösümüzü gere gere
ve ONURLA GURURLA ...
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ay/dın zavallı aydınım.. Bir zamanlar geceyi parlatacak kadar Ay/dın.. Şimdi ise kendine ihanet edecek kadar insanlıktan kAydın..
Yazıklar olsun..
Yazar olmanın, alim olmanın, hele hele akademisyen olmanın ilk şartıdır araştırmak.. Tarihçiler arşivleri açmış açabildikçe, belgelenmiş istenenler.. Neyin ihanetir bu, neyin inkarı..
Ben böylelerini magazin müptelası hasta kişiliklere benzetiyorum.. İsim yapmak için kendilerinden katacak bir şeyleri olmadığı için çamur at izine yapış politikasıyla kalıcı olmaya çalışan zavallılar..
Maalesef böyle zavallılar yüzünden geliyor başımıza gelen her nedense..
her nedense de nedeni belli olduğu halde uyuyoruz, uyutmalarına izin veriyoruz.. Yazık/lar olsun ne diyeyim ...
Böylelerinin karşısına mutlak diri çıkmak gerekiyor. Bu aşamada da şunu gördüm.. Bizler bencilliğimizden sıyrılamadan "bir" olmayı beceremiyoruz.. Ne hikmet ise özgürlük anlayışını yani başkalarının haklarının sınırına kadar olan hak alanımızı hep aşma çabası içerisine giriyoruz.. Eğer ki bundan tez zamanda vazgeçmez isek sonumuz çok daha vehim olacaktır.. "Bir"lik için biraraya gelirken bile biz demeyi beceremez isek, alttan çatlak sesler ile hala egomuzun türküsünü söylersek çıktığımız bu yolda baştan kaybederiz.. Bundan vaz geçmek ve gereğini yapmak gerekiyor.
Bu şu demektir;
Birlik için bir araya geldiğimizde sadece amaca yönelik düşünmeli kendimizi köşeye koymalıyız .. Benim dinime ben sarılayım, öteki de kendi dedesine sarılsın ee o zaman nere de kalırki birlik.. Biz hep birlikte bizi biz yapan ve bir yapan amaç ve hedefe sarılmak zorundayız..
_ Vatanımıza
_ İlkelerimize
_ Dilimize
_ Milli Ahlağa
Bizi Ulus yapan değerlere sarılmak zorundayız.. Bunu yaparken kişisel yargılardan uzak durmak zorundayız ki içimizdeki taşlar dibe çöksün ve biz onları eleyebilelim..
Haklı ve yerinde bir yazı..
Teşekkürler canım benim.. Sevgimle..
Ermenilerden Özür dilememiz gerekir.....neden mi .?
___Bizi katletmenize izin verdiğimiz için
___Size Vatanımızda özgürlük tanıdığımız için
___Size serbest ticaret hakkı tanıdığımız için
___Sizi Türk vatandaşlığında " Türk" lerden ayırt etmediğimiz, 2. sınıf insan muamelesi yapmadığımız için
___Dininizde özgür bıraktığımız için ..
___Sizi koruyup kolladıgımız için
___Hepimiz Hırantız ...diye sokaklarda pankart açacak kadar benimsediğimiz, insan olarak değer verdiğimiz için.
___Ve tüm bunları göz ardı edip , yüz yıl öncesinde yaşananlar kiiii olamdığı belgelenen( o tarihte Türk topraklarında o kadar insan yoktu , kaldı ki Ermeni olsun :) soykırım için sizden özür dileyerek , olduğu belgelenen tarafımıza yapılan soykırım için bizden kimsenin özür dilemesini ise düşünemeyecek kadar yandaş aydınlar yetiştdiğimiz için ....
___Ve bu gerçeği gidip hapse girmek pahasına adı bilinen ülkede haykıran vatan severleri, şimdilerde " vatan haini " olarak yargıladığımız için....
TÜM ERMENİ MİLLETİ VE TÜM DÜNYA
______________________
SİZLERDEN ÖZÜR DİLİYORUZ.........
Evet sevgili Atiyem işte gerçekler ve bunu yazacak kadar cesur şair gönüller...ve baskıların altında ezilerek aydınlığını karanlığa çevirmeyi yeğlemiş " gölgeli " aydınlar.
Suskunun ödülü olan esir alınmış özgürlük tercih ediliyor artık...
yazdıklarıma ilavesi olan varsa eklesin altına benim beynim artık çalışmıyor.Tüm değer yargılarım ve doldurulmuş bilgilerim , yaşadıklarımla kıran kırana savaş halinde çünkü.
Ve puan mı demişti yukarıdaki şerit:))))))
Sanırım açık ve nettir o duyarlı gönül dilinden dökülenlere verilecek puan...
Zehiri bayram şekerinden çıkartıp, Hacıbekir akidesi tadında bir bayram geçirmeyi , kurban olmaktan vazgeçip insanlığını takdir etmeyi başaracak gönüllerinize sevgilerimi yolluyorum.
Neş''e Dildar tarafından 12/7/2008 5:50:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
sizi konuya duyarlı kılan yüreginizi kutlarım
tarihimizi de gelecegimizide takip etmek adına
tartışılması gereken bir konu evrensel yaşamda insanı insan yapan dünya görüşünden uzaklaşan bir topluma çevrildik
zamanın hatalarını bu güne mal edip hala çıkar politikaları var dünya soguk bir savaştayken gelecegi kurtarma yolunda bile düşünceler çok geriye dönüyor
genel olarak baktıgımda kınıyorum özür dileniceksede yada aksi olacaksada bunun topluma getirisi yada zararı bir bütün olarak verilmeli kanınca igrenç oyunlar oynanıyor tarih tekrarı yaşıyoruz
insanların artık ırkçılıgı milliyetçiliği kelle avcılıgını bırakması tarafındayım
dünyayı yeteri kadar karanlığa sürükledik objektif bakınca
bu dünya hepimizin geçmişin hesabını yada özrünü bize mal etmesinler o dönemin şartları cografyası yada mahrumiyetiyle ilgili karşılıklı geçilen bir dönem ve tarihtir
şimdi kalkıp kurtuluş savaşını çıkaranlardan özürmü dileyelim vatanı müdafa ederken sizi katlettikmi diyecegiz
ya saldıranların suçunu kim ödeyecek bizler hala bedel öderken bunu kabul etmiyorum ve aydın olduklarına inanmıyorum barışın kardeşliğin olmadıgı yerde aydın olunmaz bunlar türlü çıkarların oyunudur gelecegimize bakmak neler yapılmalı ve yapıcı bakmalıyız yaşama tarihe ve olaylara
saygılarımla
sevgiler
Öncülük eden sözde aydınların kökenini araştırın mutlaka bir ermeni dönmeliği bulursunuz. Çünkü o dönemde aramıza sızan bayağı bir ermeni vardır. Gelelim soykırıma, nefsi müdafa hakkı kutsaldır. Osmanlı soykırım yapsaydı en başından yapardı. Türk ermeni komşusuna el kaldırsydı en başından kaldırırdı. Kurtuluş savaşı hemen öncesinde ermeniler, rumlar işgal güçlerinden kuvvet alarak Ege ve Doğu Anadolud'a soykırıma girişmişleridir. Bunun karşılığında ise Türkler ve Türkiye meşru müdafa hakkını kullanmışlardır.
Siz herşeyi yapacaksınız sonra insanlar meşru müdafa hakkını kullanınca soykırım diyeceksiniz.
BUNA BEBEKLER VE DELİLER BİLE İSYAN EDER
BİTSİN ARTIK BU KOMEDİ
VELEVKİ ÖZÜR DİLEYECEKSİNİZ BRE ALİ KEMALLER ONLARLA AYNI ANDA KARŞILIKLI YAPINDA BİR FAYDANIZ OLSUN IRKINIZA...
AMA ONLAR BUNU YAPMAKTAN BİLE ACİZDİR.
ben tarihçi değilim
diyelim ki soykırım yaptık
ne olacak
onlar böylesi komitacılık yaparken bizim onca üniversitemizde bince tarihçimiz ne yapar
ya da usd nin her eline geçen fırsatta bunu kullanmasına neden müsade ederiz
milli bir kararımız, kararlılığımız, bu konuda anayasamız yok mudur
neden her amerikan seçiminde bu koz olarak kullanılır hocam
yani neden hesap vermek durumundayız
on yıllardır,
elimiz kolumuz bağlı
PAÜ den bir araştırmacı Adana daki mezalimi yazmış
adres verirseniz yolayayım
saygılarımla
Evet Veladet yorumuna katılıyorum.Dedim ya biz karşı akademisyenler somut belgelere sahibiz.Benim arşivim de dediğiniz olaylara dair sayfalar dolusu dosyalar var tani o kadınların o yıllarda dünyaya getirdikleri çocuklar ?...Yani tüm erkeklerimizin öldürüldüğü ve çaresiz kızlarımızın/kadınlarımızın hertür tecavüze uğradığı çok gerçek.Arkamızda bizi destekleyen güç/sesimizi duyuracak finans ve nota verecek sistem yok.Para bu günlerde farkındamısınız hırsızlığın avrupa ayağındaki en büyük boyutu olan Deniz Feneri KURBAN TOPLAMA reklamlarında tıkladığınız her sayfa da/zapladığınız her kanal da Hırsız/yolsuz deniz fenerinin kurban paralarımızı istemesi.Oysa gerçek istatistikçi ve arşivcilere/gönüllü akademisyenlere bütce ayrılsa bizim çığlığımız DÜNYAYI SARSAR...saygılarımla
Peki üstadem ermenilerin Türklere yaptığı mezalim ne olacak... Ermeni komitacılar tarafından tecavüz edildikten sonra türlü işkenceler ile öldürülen kadınlarımızdan kim özür dileyecek... Ermeniler 600 yıl Türklerin egemenliği altında yaşarken kendilerinin kılına zarar gelmemişte, 1915 temi soykırıma maruz kalmışlar... Hemde en zayıf olduğumuz zamanda... Bunların hepsi safsata. Bölücü oyunu bunlar... Topraklarımızı işgal eden doğuda ruslarla, güneyde fransızlarla birlikte olmadık mezalime ortak olup Türklerin kadınına, kızına tecavüz edeceksin... Çoluk çocuk, yaşlı genç demeden türlü işkencelerle öldüreceksin, ondan sonra onların yaptığı meşru müdafaya soykırım diyeceksin...
Onlar elbette diyebilirde ya bizim içimizde ki hainlere ne demeli... Yarın kıbrıs için rumlardan özür dilerler... Ondan sonra dersimde de soykırım var kürtlerden de özür dileriz derler... Bu işin sonu nereye gidecek bilemiyoruz...
Daha geçen gün Reyisi Cumhurumuz Yıllardır Türk Milletini aşağılayan birinden; Sözde geçmişte gördüğü muameleden dolayı özür dileyip devlet madalyası taktı...
Üstadem taş uzaktan değil herzaman yakından gelir...
Hassasiyetiniz ve güzel makalenizden dolayı sizi kutlar saygılar sunarım...
veladet tarafından 12/7/2008 3:17:57 AM zamanında düzenlenmiştir.