EDEBİYAT DEFTERİ / ELEŞTİRİ / DOSTLUK / BAYRAMLAŞMA
YER: EDEBİYAT DEFTERİ
KONU:ŞİİRE(Günün şiiri)YORUMUM(ELEŞTİRİM)
NOT: Yazıda adı geçenlerin kişilik haklarına saygımızdan isimleri .......... şeklinde yazılmıştır.
arıbeyi
Güzel bir şiir gibi.Beni şair olacak biri yazıyor diye bağırıyor ama yersiz ve zamansız bir şiir gibi geldi bana,karda açan çiçek gibi zamansız. .......değil de rus ruletine benzemiş.Ya kardelen olup karı mat edeceksin,yada kar seni ayazın da yakacak.Neden yersiz.
1. .........daki taraf savunmasız.
2.Düelloya yanlız çıkılır.Daha hasmın görünmeden arkana bir ordu eklemişsin.
3.Kendini övdürmüşsün.Bırak tanımayanlar övsünler.Böylesi daha güzel.
4.Övgüyü hak edecek şiir olsa bile günün şiiri olması da zamansız.Çok hızlı çıkılan merdivenlerden de hızlı düşülür ki onu da istemem.Sen sen ol ağır ağır çık merdivenleri.
Ve bir atasözü.’Ağır ol ki batman gelesin.
’NOT: ........... i de tanımam.Birkaç kez şiirlerine rastlamıştım.Aklımdan da geçiyor du.Nereye kayboldu bu adam diye.
SAYGILARIMLA.
şair........
Mesaj gönder Arkadaş listeme ekle Engelle
:) para dağıttım hepsine gelin beni övün dedim sağolsun arkadaşlar kırmadılar ee ne yapacaksın işte şiirde geçim derdi :):):) düşünce tarzınız çok değişik merak uyandırdı bende. açıp bakmak istedim...
şairin annesinin özel mesajı.................
merhaba,.............. ..........lu bir şair, üstelik çok değerli bir şair... adı ......... benim manevi oğlum. ........... ise benim öz oğlum.adı ........... bu iki kardeş birbirlerine çok düşkündür. ........... sert bir yorum uğruna siteden men edildi ve .......... onun geri gelmesini istiyor. biraz haksızlık gibi görüyor. ve bu şiiri onun için yazdı.çünkü ........ yani ......... gözden çıkarılacak bir şair değil.ayrıca çok yönlü bir sanatçı.bu iki genç evladımla gurur duyuyorum.sadece açıklama gereği duydum o kadar ve yaptığınız samimi yorumada teşekkür ederim sayın şair.
sevgimle.
arıbeyi ( ........... )---------------------«»---------------------
...........Hanım açıklamanız beni memnun etti.Biz şair değilde şiir sever olarak konuya baktığımızdan sizin anlattığınız gibi anlamamıştım.Bir çoklarıda benim gibi anlamış zaten.Bizim gibi cesareti olanlar içinden geçenleri yazmışlar.Cesaret gösteremeyenler ise yorum bile bırakmamışlar.Oysaki günün şiiri daha fazla kutlanmış olmalıydı.Nasıl anlamazsınız diyeceksin şimdi.Müneccim değiliz ki .Yorumumu gönderdikten sonra son yapılan açıklamalarıda okuyunca bende yorumumun zamansız gittiğini ve yersiz olduğunu gördüm.
Birde bir anne olarak elbette gurur duyulur evlatlarla.Ama yorumunuzun erken gelmesi yanlış anlaşılmalara neden olmuş bende de olduğu gibi.
Yorumumla üzdümse özür dilerim.Affımı dilerim sizden.
Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
şairin annesinin mesajıma cevabı..............
sevgili şair,lütfen efendim af dileyecek bişey yok. ne kadar ince ve saygılı bir insansınınz böyle.benim yorumum erken değildi, daha önce anlaşılmaz ve üzücü ifadeler oldu. cevap yazdım. ve yazan şahışlar yorumlarını değiştirince benimki boşlukta kaldı.size gelince, sizin gibi saygın biriyle problemim olamaz.şu msj kim olduğunuzun delilidir. tavrınıza şapka çıkarıyorum. sevgiler şair.
arıbeyi
Mesaj gönder Arkadaş listeme ekle Engelle
....... Bey zamansız ve yersiz olduğunu düşündüğüm şiirine yaptığım yorumumun da,yapılan açıklamalardan sonra zamansız ve yersiz olduğunu farkettim.Yanlış anlamışım.Tıp ki senin de benim aklımdan bile geçmeyenleri,düşünüyormuşum diye anladığın gibi.Bu açıklamam da beni anlaşılır yapsın bari.Sevdim seni şairim.Ağır ol saygıyı elden bırakma.
SAYGILARIMLA.
Bu konu burada kapanmıştı.O zaman bu yazılanların değerini pek anlamamıştım.
Bu günlerde gelişen bazı olaylar bu yazılanları hatırlattı bana.Açtım sayfaları yeniden okudum.
Anladım ki bu yazılar basit yazılar değillermiş.
Basit olmadığı için sizlerle paylaşmak istedim.
Hele annemizin ( banada anne olmasını söyleyeceğim) yazdığı satırlar birer ASALET abidesi.Asıl ben şapka çıkarıyorum bu asil davranışın karşısında.
İyi ki eleştiri yapmışım.
Yoksa bu asil insanları nasıl tanıyacaktım,nasıl DOSTum sayacaktım.
Eleştiri de yapalım,eleştiriye cevap ta verelim ama yeterki SAMİMİ olalım.
Ve ekliyorum.
Yaklaşan bayram vesilesiyle edebiyat defterinde olan kırgınlıkları bitirelim.Bayramla birlikte yeni bir aşkla,taze bir şevkle yolumuza devam edelim.
Bu sayfaları magazin,paparazzi ve birbirimize küfür savurma sayfalarına dönüştürmeyelim.
Birer medeni insan gibi sadece ve sadece şiirlerimiz,yazılarımız ve yorumlarımız okunsun bu sayfalardan.
Başta adı geçen annemizin olmak üzere Edebiyat Defteri ailemizin ve okuyucularımızın Kurban Bayramını kutluyor,BAYRAM ın yeni dostluklara yelken açmamız için fırsat olmasını diliyorum.
SAYGILARIMLA.
Resim:Arıcı dostum Şaban Parlak Bey’in çiftlik sakinleri/Ankara
hayyamana.blogspot.com/search?updated-min=2007-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&updated-max=2008-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&max-results=21
YORUMLAR
Sitede fazla paylaşımlarda bununamadığım için olacak olaylardan haberim yok!
Uzun süredir sayfanıza gelememiştim, yeni şiirlerinizi görmek isterken bu anlamlı yazıyla karşılaştım.
Doğrusu adı geçenleri merak ettiğimi itiraf ediyorum.
Paylaşımınız için teşekkür ederim hemşehrim.
YÜREĞİNİZE SAĞLIK GERÇEKTEN MUAZAM BİR YAZI
KOYMUŞSUNUZ ORTAYA TABİ ANLAYAN İÇİN
GERÇEKTEN OKADAR ÇOK HİÇ BİRŞEYDÜŞÜNMEDEN KONUŞUYORUZ Kİ
GERİ GÜNÜP BAKMAKTAN KORKUYORUZ
ÇÜNKÜ DÜNÜP BAKTIĞIMIZDA
ARKAMIZDA BİR MOLOZDAN İBARET HİÇBİRŞEY BIRAKMAMIŞIZ
TEKRARDAN SAYGILIRIMLA YÜREĞİNİZE SAĞLIK
yazıda adı geçen anneyim... ve tavrımın tek açıklamasıda bu ünvandır. başka da izahı yoktur.
sevgili şair ile aramızda ki diyalog ise tamamen samimidir ve o yüzden bu sayfaya taşınmıştır. kendisini tanımış olmanın memnuniyetiyle saygılarımı sunuyorum...
kimseyle( tartıştıklarımla bile) kırgınlığım yok. yasaklı listemi kullanmıyorum. herkesi iyi biliyorum ve öyle bilmek istiyorum, yönetimin ve tüm arkadaşların bayramını kutluyorum.
sevgiler.
Sayın: Arı beyi .. yazınız çok ince mesajlar veriyor..
Anlayan anlamıştır sanırım...
(Yorum yapmak,dogru yorumda bulunmak icin önce yazilan konunun icerigini cözmek gerekir.Onuda bir kac insan belki bilir ama kismetine zeval gelir diye susmayi tercih eder)
Biz üyeler.. kişisel çıkarlarımız doğrultusunda değil de
Sitenin içeriğine amacına uygun paylaşımlarda bulunmamız gerekliliğine inanıyorum...
Saygı ve seviye çok önemli bence eğer bunu korursak sevgi ve dostluklarda kendiliğinden gelir...
Saygılar ........
Arıbey arkadaşım yazınızı okudum aslında inanın birşey anlamadım. Ben kaçzamandır siteye doğru dürüst zaman ayıramıyorum acaba kaçırdığım bir konumu var diye düşündüm yorum yazmıyacaktım ama yinede yazdım merakta ettim doğrusu zahmet olmazsa özelimden beni aydınlatırmısınız konulara hep fıransız kaldım galiba................selamlarımı sunarım
Sevgili dostum olayı kavradım yazınızda
tek anlayamadığım hangi şiir olduğuydu
ama anladım ki şiirin adı ve şairin adı da önemli değil
mesajınız güzeldi
gönül kırmak çok kolay
kürdan kadar basit kırılır
ama kırılan gönlün yapışkanı yok
tüm dostlar dikkatli davranmalı şiirlere
yorum yaparken yorumu şahsileştirmemelidir.
örnem vereyim
bir bayan şöyle şiir yazabilir
gitti gelmedi
yandım küle döndüm
yorum hanesine şu asla yazılmamalı
-Bacım - Hanımefendi
- artık nasıl hitap ediyorsanız
- .... Vah vah
Gelir inşallah
bilirim beklemek kolay değildir falan
şiir bir kurgudur ve insanlar kendi hayatını anlatıyor da
olabilir bir kurgu da yapabilir
Ve bayramdır şimdi
dargnlık olmaz
herkes barışmalı tabi
Dileklerini dileklerimd,ir değerli dost
sevgilerimi bırakıyor sayfanıza
mutlu bayramlar diliyorum
sevgimle
Celal Çalık