- 1286 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ASLAN VE TAVŞAN
Yüreğinde aslan diye tavşan saklayanlara, pençe atmak yerine, dişlerinizi göstermeniz, onların kendilerini havuç sanmaları için yeterli olacaktır. Zira tavşan havucu yediği zaman, aslan havucu kokladığı zaman mutludur. O nedenle aslanın seni parçalamasını istemiyorsan, tavşanın yediği havuca razı olacaksın.
Unutulmamalıdır ki şapkasından tavşan çıkartan sihirbazların, yüreğinden aslan kükremesi duyulmaz. Çünkü tavşan numarası sihirbazı aslan yapmaz ama aslan numarası sihirbazı tavşan yapar.
Aslanlar için bir orman gecesi ne kadar ıssızsa, tavşanlar için o kadar kuytu ve güvenlidir. Ama yinede gece uyku zamanı gelince aslanla tavşan hep aynı rüyayı görürler. Tavşan av, aslan avcıdır. Aradaki tek fark tavşanın altını ıslatarak, aslanın dudaklarını şapırdatarak uyanmasıdır.
Bir aslan bir tavşan kadar hızlı koşabilir ama bir tavşan kadar güçlü kükreyemez. Onun için tavşana aslan kürkü bol, aslana tavşan kürkü dar gelir. Ama yinede aslanla tavşanın dost olabilmesi için koşmayı hatırlaması ve korkuyla tanışması yeterli olacaktır. Aslanların ininde tavşanlar konuk olduğunda ormanlar barınaktan yuvaya dönüşmeye hazır hale gelecektir.
Aslan yatağından, tavşan ayak izinden belli olur. Orman kanunlarını aslanlar yazar, tavşanlar ihlal eder. Fakat yinede aslanlar uslanmadıkça, tavşanlar şımarmaz. Aslanların da gözyaşı vardır, tıpkı tavşanlar gibi. Ama biri toprağa damlar diğeri yüreğe.
Aslan ağlayınca öldürür, tavşan ağlayınca güldürür. Aslan ve tavşan savaşında gözyaşı tavşanların, gurur aslanların payına düştüğü müddetçe; doğa, doğal afetlerin ev sahibi olmaya devam edecektir.
Aslan kükredikçe, tavşan kaçtıkça yaşar. Tavşan ve aslan farklı şeylere gülüyorlarsa durum normaldir. Aynı şeylere gülüyorlarsa mutlaka birinde problem vardır.
Hiçbir aslanın burnu, hiçbir tavşan kadar iyi koku alamaz ama hiçbir tavşanın yüreği de bir aslanın yüreği kadar cesaretli atamaz. Aslında bir tavşan hikâyesinin bir aslanın hikâyesinden tek farkı bir anlık korku ve bir anlık cesarettir. Aslanları aslan yapan tavşanların varlığıdır. Tavşan, tavşan olduğunu unutursa; aslan, aslan olduğunu hatırlamaz.
Tavşanlar kaçtıkça aslanlar kovaladıkça özgürdür. Havuç tarlasına dalan aslan, ceylan sürüsüne dalan tavşandan daha şanslıdır. Aslanların gölgesi tavşanların varlığından daha güvenlidir.
Aslan yürekli biri sana tavşan derse kaç, yoksa korkudan ölürsün. Tavşan yürekli biri sana aslan derse yine kaç yoksa gururdan ölürsün. Aslanpençesinin yarası, tavşan dişinin çiziğinden daha çabuk iyileşir. Zira aslanla savaşanlar, tavşan kovalayanlardan daha cesurdur. Aslan kadar bir yüreğin olmasa da tavşan kadar bir yüreğin olsun. Ama yeter ki olsun!
Çünkü tavşan olmamak için çırpınanlar, aslan olmak için yüreklerini yeniden formatlandırmaya hazırdır. Tavşan olmak için çırpınanlar ise aslan olmak için kılını kıpırdatmaz.
Tavşan kovalayan tazı olmamak için aslan kovalayacak kadar cesur olmalısın. Tavşana kaç yazıya tut diyenler, aslana gel, kaplana otur diyemez. Tavşan gibi kaçanlar, aslan gibi yürüyenlerin ayak izlerinde kaybolmaya mahkumdur.
Sana “Yiğidim aslanım” diyen sana sığınır. “Sevimli tavşanım!” diyen senin kendine sığınmanı bekler. Nitekim tavşan gibi korunmaya muhtaç olanların, aslan gibi korumayı ihtiyaç hissetmesini çok beklersiniz.
“Aslan kral” masallarıyla büyüyenler, korkak tavşan ninnileriyle uyuyamazlar. Tavşanların aslan olduğu bir dünyada, aslanlar sadece ormanların kralı olarak kalır. Aslan kükreyince orman, tavşan kaçınca yüreğin titrer.
Aslanlı kapıları açmak ne kadar zorsa, tavşanlı sokaklarda yürümek o kadar tehlikelidir. Tavşanların aslan olduğu yerde, aslanların heykeli dikilir. Tavşanların patron olduğu yerde aslanlar gölgeleriyle yaşar. Tavşanlar iflasını ilan edinceye kadar aslanların gölgeleri gerçeğe dönüşemez.
Tavşanlar yüreklerinin büyüklüğünün çaplarıyla ilgisi olmadığını anlayıncaya kadar, hayatın sunduğu şölenlerin aslan payı, aslanların olmaya devam edecektir.
Yürek odaklı güç, akıl odaklı güç, ruh odaklı güç ve mantık odaklı güç bir bütün olarak bulundukça ve bir sarmal olarak bedeninizi sardıkça dünya sizi aslan yürekli, düşmanlarınızı tavşan yürekli olarak tanıyacaktır.
Tavşanın kulağında gül ne kadar sevimli ve komikse, aslanın kulağında gül o kadar mağrur, asil ve ayırt edicidir. Bir adım öne çıkmak için aslan olmak yeterli olmayabilir ama kalabalığa karışmak için tavşan olmak yeterli olacaktır.
Siz bir adım öne çıkmaya yada kalabalığa karışmaya karar verince ruhunuzun aslan yada tavşan yanının harekete geçeceğinden emin olabilirsiniz. Unutmayın hayatınızın geriye kalan kısmını aslan yada tavşan gibi yaşamaya siz karar vereceksiniz.