- 621 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Ver Elini Öpeyim
Çocukluğunuzda siz de bayramlarda hediyeler alır mıydınız?
Ben mendil zamanından geliyorum, ütülü katları arasına harçlık gizlenmiş.
Ya da bir çift çorap yolladı beni geçmişime, üç beş gün öncesinden saklandığı karanfil kokulu çekmecelerden çıkarılan, bayram sabahları.
Yarın yine bayram.
Geçmişin acı tatlı bir sürü izi olan, koyacak bir yeri kalmamış da heryerden taşan sevgisini, çekilen etlerine rağmen tabiata direnen kabarmış damarlarında taşıyan bir el aktardı mı yanaklarınızdan hiç?
"Ah evladım, nasıl da habersizsin dizlerine çökecek dermansızlıktan, dört gözle beklediğin derin uykun için kendini yatağına atıp da, bir türlü uyuyamamanın ne demek olduğundan?
Nasıl da savunmasızsın, çevrendeki kalabalığın çekildiği, yalnız geleceğinin kaçınılmazlığı karşısında?
Ne kadar biçaresin, zamanın ruh dünyandan kaldıracağı talaşlara karşı ve ne kadar güçsüzsün cevherini örten cüruflardan silkelenmekten?"
der gibi, çukuruna çekilmiş gözlerin müşfik bakışlarıyla karşılaştınız mı hiç?
Yoksa şayet, gidin bu bayram uzaktaki annenizin babanızın yanına...
Ninenizin, dedenizin gönlünü alın.
Hatta komşunuzun, hatta hiç tanımadığınız çocukların ninelerine sarılıp öpün...
El alın yanaklarınıza onlardan.
Güç alın gözlerinden.
Çünkü sizin daha çok ihtiyacınız var buna...
Herşeyden daha çok...
Kaymakam Yıldız, 3 çocuk ve 10 torun sahibi olan, 5 nesli gören 102 yaşındaki Hatice Aktaş’ı bayram dolayısıyla ziyaret etti. Yıldız’ın elini öperek “Bir isteğin var mı, ben kaymakamım, sana yiyecek göndereyim, kömür vereyim” teklifinde bulunduğu yaşlı kadın, “Oğlum, buraya kadar geldin, beni bahtiyar ettin. Allah sana hacıya gitmiş gelmiş sevabı yazsın. Ben hayatta haram yemedim. Çocuklarım bana bakıyor. Sen git yardımını fakir olanlara yap, onların duasını al” dedi.(foto ve haber yenisafak.com.tr/Gundem/?t=06.12.2008&i=154563)
YORUMLAR
“Oğlum, buraya kadar geldin, beni bahtiyar ettin. Allah sana hacıya gitmiş gelmiş sevabı yazsın. Ben hayatta haram yemedim. Çocuklarım bana bakıyor. Sen git yardımını fakir olanlara yap, onların duasını al” dedi
Bizim büyüklerimizden almamız gerekenleri, almamış olmamız ne acı !
Ne yazık bize !!
Komşumuza göre yaşam anlayışımız değişmeli...
Konudan,komşudan çekindiğimiz, aman el görmesin ! diyerek haramı görülmeyen ! yerlerde yemeyi bilenlerden olmak ne acı.
Oysa Vicdan heryerde vicdandır.
Oysa bir insan tek başına kalsa da bilmeli ki o aslında tek değildir. Ona ,şah damarından da yakın biri var. !!
Tebrik ederim arkadaşım bu güzel ve anlamlı yazınızı..
Hayırlı ve Huzurlu Bayramlar dilerim.
O eski topraklar,eski nesiller haramdan o denli korkarken,uzak dururken günümüz nesli kendini -ruhunu teslim etmiş haram olana.. Utanmamız gerek onlardan,utanmalıyız bizler bu toprakları canları pahasına sunanlardan,utanmalıyız geleceğimizi emanet edeceğimiz,yarınların sahibi çocuklarımızdan. Tarihler bu nesli de yazacak,en kara sayfalara !
Duyarlılığınızı tebrik ederim değerli yazar.
Benim sanatçım ; süslenen,süsleyen değil,topluma karşı görevini bilen,onlara bir şeyler verendir,sizin gibi....
Duyarlı yüreğinize sağlık olsun efendim.
Anlatmak istediğiniz mesaj oldukça manidar..
... Ve özledim eski bayramlarımızı..
İşte bu sebeple hala yaşatmaktayım eski alışkanlıklarımızı.
Bir dolu mendil aldım, çiçekli-böcekli.. Eski bir manifaturacıdan.. Kutusunun üzeri bile tozlanmış ne zamandır satılmadığından..
Kim bilir, belki üretimi bile durmuştur mendillerin..
Ne özenirdik, değil mi? Nasıl da mutlu olurduk bayramlarda..
Günümüz zamanında, bayramlaşmalardan adeta kaçar oldu çoğu insan.. Zorsunur oldu ikramlardan.. Gelmeler-gitmeler azaldı ne kerametse..
Oysa; ne güzeldir hal-hatır sormak, gönül almak..
Ne güzeldir, yaşlılarımızdan hayır dua kazanmak..
... Ve ne güzeldir mutluluğu paylaşmak..
102 yaşındaki ninemize Allah sağlıklı ömür nasip eylesin. Onurlu yaşamanın ne olduğunu biliyor.. Yaşıyor, maaşallah.
Ellerini öpmek isterdim doğrusu..
Efendim, size ve aile efradınıza "Hayırlı Bayramlar" dilerim.
Kadim olunuz her daim yazınız.. Yazılı paylaşımlarınızı okumaktan her zaman huzur duyuyorum.
Sağlıcakla kalınız... Saygılarımla...