- 856 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Kimsen Olmak İstiyorum !!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Merhaba Kardeşim !
Az evvel, okuduğum bir dost yorumundan çok üzüntü duyarak etkilendim.
Öncelikle, yorum yazan o kıymetli büyüğüme selam ve saygı sunar, yine o dost yüreğinden dökülen yardım ve dualarını yazan ellerinden öperim.
Dünya, bizler için bir sınav yeridir.
Bizi yaratan mevlamız,bizimle ilgili her düzeni de yine bizlerin hizmetine yaratmıştır.
Yaşadığın ve yüklendiğin hayat öylesi zor ve acı ki,tahminle anlaşılmaz.Lakin yaşanılması istenmeyen bir durumdur.
Sen, bir bahane ile kuyuya atılan yusuf misali mevlaya ve inancına sığınıp,etrafında olan bitenin farkına varıp,içinde bulunduğun durumu değiştirmek istersen ki, istemelisin ! O mutlaka sana yardım elini uzatır.Emin ol.
İstersen bulursun, o ışığı tüm karanlık sokakların bir bir aydınlanır. O’ nun ışığı ve merhameti sonsuzdur. Ümidini asla yitirme !
Mektubum sana üzüntü vermesin birtanem, asıl ben üzülmeliyim.
Sana değil yanlış anlama,kendi duyarsızlığıma, kendi rahatlığıma üzülmeliyim..
Utanmalıyım,kendimi acıtmalıyım ki, aklım, nefsimin olur olmaz arzularına cevap vermesin, etrafına baksın.
Kanayan bir yüreğin yarasını sarsın.İnsan olmanın erdeminin farkına varsın !
Utandım, yediğim ekmekten
Utandım uyuduğum döşekten
Utandım aldığım nefesten
Sen kirlenirken
Ben habersiz gülmekten
Mutlu olmaktan utandım
Yanıma gelebilirsen, kardeşim ol,
Canıma yoldaşım ol,
Uzattığım elim kardeş eli
Dost eli, abla eli..Belki de benden küçüksün, yitirdiğin Anne elin olayım.Bilirim Annesizliği !
Oku lütfen bu mektubu ! Okuyup bir köşede unutma olur mu ?
Yeniden başlamak için Allah insana her daim fırsat verir,
Bu yükü taşıyamazsın bile bile...
Gel.
Bir dilim ekmeğimi, bir tas sıcak çorbamı bölüş benimle.
Beni daha fazla utandırma !
O’ nu gücendirme !
Lütfen,gözyaşları içinde yazdım bu mektubu sana.
Her harfini iyi anlamanı istiyorum..
Yüreğimle birlikte şefkatimi yolluyorum sana...
Ben senin kimsen olmak istiyorum, sen de benim kimsem olur musun ?
Dilerim mektubum ulaşır sana....Hemde en acilinden !
Gözlerinden öperim...
YORUMLAR
Değerli Hocam, ben de sizin fikirlerinizin aksini iddia etmiyorum ki..
Sosyal Devlet olmak bize hayal görünse de, İyi günlere doğru gideriz inşallah !...Krize rağmen ümidim var...
Devlet hangisine yardım etsin derken orda (!) eklemeyi ihmal etmişim.Şimdi düzeltirim....Sizin bilgeliğinize, tecrübenize saygım var..konuşmam :))
Yardımın gayesi; insanlara her gün bir balık vermektense balık tutmayı öğretmek gerek.
Sivrisinekle mücadelede sinekleri tek tek öldürmek değil bataklığı kurutmak esastır.
Alanlar hazırcılığa alıştıkça alışkanlık olur; soyanlar da devleti, zaten bu yüzden soygunculuk tiryakisi oldular.
Devlet asli görevini yerine getirirken sosyal adalet ilkelerine sadık kalması gerektiği gibi, sosyal hukuk devleti de olmak zorundadır.Herkese eşirt davranmalıdır.
Osmanlının son dönemlerinde devlet çok kötüydü dış borçlar artmıştı.Fakat ATATÜRK otoritesi ile kısa zamanda büyük sanayi ve tarımsal yatırımlarla Liranın değerini doların üstüne çıkarmayı başardı.Ve en kötükoşullarda bile dış güçlere taviz vermedi ve denk bütçe yaptı.
BU GÜN AVRUPA ÜLKELERİNDE İŞSİZ VATANDAŞLARIN HEPSİNE İŞSİZ KALDIĞINDA İŞSİZLİK PARASI ADI ALTINDA PARA ÖDENMEKTDİR.BU KOŞULLARI YARATAN SOSYAL DEVLETTİR.
Bütünün parçaya tabi olması değil parçanın bütüne tabi olması gerek izlenen politikalalarda.
O nedenle yurttaşların tek tek ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasında devletin rolü esastır.
Devlet fakir düşmüşse düşürenler devletin yöneticileri değil de kim;onlar hepimizin ekmeğinden alınterinden çalarak bankaları hortumlayanlara çanak tutmadılar mı?
Dolandırıcı parti başlkanlarını özel yasa çıkartarak hapislerden salanlar kim?
Hadi konuş ba/kim?
Sellam sevgi ve saygımla.
Tabi ki, bilinçli uzatılan bir yardım eli, o eli uzatananın yüreği ,niyeti salih olmalı.Değilse , yaptığını başa kakıp,yine( ben) derse yardım yardım olmaktan çıkar.menfaate dayanır.
Yardım etmeyi bilmek gerek.Vermek,geçici olarak vermek yardım mı ? bilmem ama,bana göre, yardım etmek akıl vermek olmamalı. Şunu yap yerine, şuraya götüreyim, al sana üç kuruş hadi git yerine, neyin noksan alayım, olmalı,diğeri dilenmeye teşfik ! Güçsüze güç olmak,çaresize çare olmak,verebildiğince rahat,huzur vermek yardımdır.Maneviyat çok önemli yapılan yardımda.Hayır kazanmak amacı ile yapılan yardımda ,yardımın maksadı aşılıyor,gösterişe yarışa gidiliyor.Muhtaç olan kişiyi ya da kişileri deşifre edip, her iki tarafıda istismara maruz bırakıyorlar..Bu mu olmalı yardım anlayışımız ?. Devlet hangisine yardım etsin !?...Bir birey olarak önce, üstümüze düşeni gereğince yapıyor muyuz?..Şahsen, benim ne yurtlara,ne kurslara ne evlere,nede kurumlara güvenim kalmadı...En güvenli yer vicdanım....Gerçekten bu konu en çok istismara uğrayan konu...Akıl vermekle değil destek vermekle olur gerçek yardım...Hocam, benim durumum üst düzeyde değil ama gönlüm de, her yaratılana verebileceğim, gerçek sevgim, ilgim ve yerde de olsa bir bir minderim var.Ben minder üzerinde kalır,misafirimi gereği gibi ağırlarım...
Teşekkür ederim PEK/İYİ geldi...
....Yine daldım derinlere...
......Yok mu bir yudum su ?
Saygılarımla....
hüzünlüşarkım tarafından 12/6/2008 10:09:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
hüzünlüşarkım tarafından 12/7/2008 12:17:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
hüzünlüşarkım tarafından 12/7/2008 12:27:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi vermeyenler kendileri de sevgisiz kalırlar.Verenlerin sevgisi ise alanların sevgisiyle ikiye katlanır.
İnsanlara yardım elini uzatırken dikkat edilmesi gereken kriterler çok önemlidir.Kendilerini olduğundan çok farklı gösterip de yardım dilenenler yok mu var; öncelikle burası çok önemli...Artı bazı şeyleri karşılıksız verebilirsiniz; fakat iş madddiyata gelince onları da karşılıksız vermeye kalkarsanız genellikle de siz zarar görürsünüz. Ve yeni bir menfaatçi kişiliğin, üstelik sizin kanınızı emerek ortaya çıkmasına da yol açmış olursunuz böylece;Devlet ne güne duruyor?
İNSANLARA GEÇİCİ VE YOL GÖSTERİCİ AKLI YARDIM YAPMAK AYNI YARDIMDAN ÇOK DAHA AKLI EVVELDİR.
SELAM SEVGİ VE SAYGIYLA GÜL PEKİYİ SENİ OKUL BİRİNCİSİ YAPTIM BU GÜN.ESENLİKLE...
Şaban Aktaş tarafından 12/6/2008 5:35:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazının konusu biraz dağınık gibi gözükmekle birlikte, imla hatalarının yok denecek kadar az oluşu yazıyı okunası kılmış. Bir de,
..........
Utandım, yediğim ekmekten
Utandım uyuduğum döşekten
Utandım aldığım nefesten
Sen kirlenirken
Ben habersiz gülmekten
Mutlu olmaktan utandım
..........
bu bölümünü özellikle beğendim...
Tebriklerimle..