Yeni bir Umut
03.12.2008 tarihinde Milli Eğitim Müdürü Zülfü TOMAN başkanlığında Orta Öğretim Kurumu Müdürleriyle bir toplantı yapıldı.Lise düzeyinde eğitim öğretimin sorunları ele alındı, başarının yolları arandı.Edindiğim bilgiye göre ilk sefer böyle ciddi bir toplantı yapılmaktadır.Bil Tek Anadolu lisesi müdürü hafif reklamla karışık kayda değer bir konuşma yaptı “akıllı tahta” kullanımının yararlarına değindi, akıllı tahtanın hem maliyet açısından hem de öğretmenlerin kullanmakta zorlanacağı vesilesiyle pek makbul görülmedi.500 evler lisesi müdürü söz aldı çalışmalarından bahis etti emekle ilgi göstererek liseye çok şey kazandırdıklarını somut, kısa ve net örneklerle ifade etti.
1-58 öğrenci yüksek öğretime gönderdikleri
2-382 aileyi evlerinde ziyaret ettikleri
3-Okul bahçelerini asfalt ve yeşillendirmeyle güzelleştirdiklerini.
4-20 günde bir öğretmenlerin informal bir ortamda bir araya geldikleri hem eğlendikleri hem de bir nebze okul sorunları ele alındığı
5-Okul sinema günlerinin olduğu
………..vs.
Milli Eğitim Müdürü bu çalışmanın örnek alınabilecek bir çalışma olduğunu başka okullarımızda da oluyorsa güzel çalışmaların örnek alınabileceğini ancak bu tür toplantılarla bu konuda haberdar olmamızın mümkün olacağını söyledi ve bu toplantıların en az ayda bir olması gerektiğini dile getirdi.
Toplantının 2.etabında kendini tanıtan eğitim öğretimden sorumlu yeni Şube Müdürü Faysal YAŞA,vizyon sahibi bir müdürün sahip olması gereken en önemli özellik heyecandır, heyecanını yitiren bir kimsenin okula kayda değer bir artısı olması düşünemiyorum,ayrıca ekip çalışması da insanı başarıya güttürür. Çünkü, ekipte istişare ve ortak akıl vardır..... dedi.
Ziya Gökal p Lisesi müdürü, benzer okulların müdürleri bir araya gelirlerse toplantının daha faydalı olacağını söyledi, ancak genel liseler için bu mümkün olabilir fakat diğer liseler sayı olarak bu tür toplantıları yapmaya uygun olmadığı kanaatine varıldı. bununla birlikte aynı kategorideki liselerin genel toplantı dışında bir araya gelebilmelerinin yararlı olacağı dile getirildi.
Alparslan Lisesi müdürü söz aldı:
”Söz sırası bana gelmeyecek diye korktum” diyerek konuşmaya başladı,
Süre, çok şey söylemeye müsait değil.ama bazı önemli şeyleri dile getireceğim:
Efendim Diyarbakır ÖSYS sayısalda 1995 te 35. 1996 da 11. 1997 de 3.sırayı yakalamış bir kenttir.1997yılda TM de de 34.sırayı almıştı.(Ben o zaman özel öğretimde çalışıyordum).Bu günkü öğrenciler onarın akrabaları kardeşleridir,zeka açısından benzer bir genetik potansiyelimiz vardır.
Halk eğitim aracılığıyla okullarda açılan kurslar pek faydalı olamıyor,ben bir ara milli eğitimde görevliyken hafta sonu kursu veren 40 okul üzerinde anketle inceleme yaptım araştırma dosyası eğitim öğretim şubesindedir.Bu hafta sonu kursu, idari ve öğretim kadrosu belirlenerek eğitim öğretime uygun birkaç okulda açılabilir.
Özel öğretimde çalışırken idareciler her yıl en az iki gün seminere alınırdı, şu anda müdürleri yetiştirmeye dönük bir çalışma yapılmıyor.Bizde maalesef 9.sınıf sonunda “alan yönlendirilmesi” iyi yapılmıyor .Ortada kalan öğrenciler arkadaş tavsiyesi yada kulaktan duyma bilgilerle alan seçiyor sonra da sorun oluyor tabi.
Ayrıca öğretmenin kendini yenilene fırsatı yok halbuki özel öğretim her yıl en az bir hafta zümre çalışmaları yaparak öğretmenlere eksiklerini giderme fırsatı veriliyor.İlimizde ise zümre çalışmaları yapılmıyor zümre başkanı seçilirken de bilgisine değil daha çok kıdemi dikkate alınıyor.Zümre çalışmalarının başarıya etkisini özelikle Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Semineri(PİSA)da öğrendim.Acaba dünya ne yapıyor biz ne yapıyoruz? Diye düşünmek lazım.Bu günlük bu kadar yeter.diyerek konuşmasını tamamladı.
Milli Eğitim Müdürü Zülfü TOMAN ,Alan seçimini kendisinin de çok önemsediğini,gelecek toplantıda Orta Öğretim Kurumları Meclisini kurup daha iyi çalışmalar dileğiyle toplantıyı kapattı.
Bu çalışmayı duyunca sevindim, mutlu oldum ilimiz için yeni bir umuttur yeni bir heyecan diyorum. Hayırlı olsun, inşallah devamı gelir.
Çünkü okullarımız var,
Öğrencilerimiz var
,Öğretmenlerimiz var
Bir inovasyonla bu varlardan yarar sağlamak elimizde.
E.KAYA
İnovasyon:Bir mal yada proğram üzerinde yapılıcak ufak bir değişiklikle fiat yada verimini arttırmak anlamında kullanılır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.