ŞARKILAR KONUŞTURUYORLAR
Şarkılar konuşturuyorlar….sen değil….ben değil…onlar değil….kimsecikler yok etrafımda….tek başıma….bazen sıcak bazen soğuk….sen gibi….harf taşımam cebimde bilirsin…taşısam öncelik sözlükte…virgüller bana kavuşacak ve noktalar yer bulacak….
Aylardır uzağım kendimden…yaklaşırsam sen kopacaksın dilimden….ben gideceğim kendimden….ayrılığım kendimle…başkası uğramaz öyle bir yere…mezar derler tabut içindekine…..tesadüf…olmadı…bilinçsiz her ne varsa baş kaldırtan…ondayım işte……. döndüm geldim yola…dahası yok geriye…
“gitmek mi zor kalmak mı zor?
alıştım mı sensizliğe, unuttum mu sor,
her lafın sonu yine senin haberin,
ya da sorma anlatamaz,
dili yok kaderin”………………………………… içesim geldi şarkıyla kendimi….. öyle… biten bir şeyler olsun…adı biz olmasın da varsın ben olsun…. .korkum bizden değil ….. benden…….tarih tekerrür derler…..ağlar zırlar tepem atar………sonra yine göz yaşı.…. gitme diye çok baktı gözlerim…..diyeceğim….bir daha diyeceksin….üzgünüm diyeceğim… .ağlayacaksın…..sonra açılacak ağzım…..çözülecek elim dilim……söyle …. kalbi delik yiğidim….adım ne benim….
“şimdi kim can katacak canıma, sarılıp yatacak ,
bitmiyor kavgam kaderle,
aramı kim yapacak,
sen de gittin bu diyardan, beni kim sevecek,
şimdi kim bilecek sonumu, yolumu çizecek”……………..evet….haklısın….çok…..sığdı- racak yer yok……yıldızlara tek gideceğim….bir değeceğim….dokunamayacağım……o.. başkaydı….başka zamanlarda nefes aldı…yüzümü saklayarak….gözlerimi kaçırarak…. çünkü utanacağım....ben utanmalık yaşayanlardanım…bilebildin mi…çaktırma…
“min kir ne kir cenebu jiyan devjeberda çu,
dılemın jı bo te helya bu evin devjeberda çu,”…………….çu…gitmelerden ibaret hayat.. korktuğum…bunu sana dilemek …..ve hayır….kalsın bana….bırak….taze çay var ister misin?
“yıkılasın demem sana,
yıkılda ki ölmeyesin,
neler çeker insan neler,
bir düş ki sen de göresin”…………sakalımız yok ki lafımız dinlensin….denir ya bilmem hangi cinsi aklın fikrinden……ama böyle….sakal yok….yaş….taç….baş….vs vs vs.. gel bir sayalım…..dedim ki gidersem pis giderim……son nefesinde olur gözlerim…baka baka….gidersin öbür tarafa….şimdi neyin belası sende a ciğerim neyin sefası bende…… güvendim kendime….söylettim dile…sen güvenemedin kendine dayatıp durdun diline….yukardaki konuşsun burda işte….bıktım ….çünkü….bunu söylemem bilirsin... söylemişsem…..iğrenmişimdir…….mide avare………
“her sevgide bin ah ettim,
gençliğime eyvah ettim,
bilmem ki ne günah ettim,
bilemem bilemem bilemem ben yalan dünya”…… bana sözüm yok…….eyvahlardayım hala…gençliğim uzayıp gitmekte….durup izliyorum geçmişi aklım silik….çok uğraştım.. gelsin göreyim …zihnimi üfleyeyim…baktım ki hiçbir şey yok….günah...uzak kalacağım uzakta yine dermanım….ama saklamıyorum ne fayda….gidecek mi yollarımdan…hayır elbette…… şakacı seni…..
geçen gece saat gelmiş üçe…kalktım ki uykum kırbaçlandı…..anneme geldim yine siya- sette gözleri… maşallah öyle olsam girecem ben de meclise de kendimi halledememişken memleket hali neyime…...oturdum yanına başımı aldım ellerimin arasına “çok dertliyim çoooookk” dedim….gözleri kaydı programdan ve bana geldi….”neyin var kızım” ……... “çoooook dertliyim çoooookkkk” …..diye diye öyle gözlerim aklım yerde….. “kızım nankörlük yapma….bak Allah’a şükür her şeyin var…..her şeyimiz var….annen var….. baban var….okulun var….yarın bir işin de olacak….kardeşlerin var…maşallah güzelsin de”…..ben hala “çooook dertliyim çoookkk” cümlesindeyim….sonrası bir faciaydı…….. “of sen de çok tuhafsın kızım….ne istiyorsun söyle hele….neyin eksik….evimiz var…….. arabamız var….mutfakta çayımız var”…..ki buradan sonra koptum sanırım bir saat nefessiz gülmeye kapıldım……..anneciğimin canı çay çekmişti……arada onuda kaynattı ……… diyemedim ki annecim her şeyim var da ben yokum….her şeyim var da yüreğim yok……bu sohbete benzese hayatım…..altın kuyusudur derim muradım……… şimdi bir şeylerin sonu….şarkılar yoktular bende ve ben böyle gelmezdim dile….öyle ki……… sabahlar sana uzak….sen hep uykuda kal….bir gün uyandığında …..elin ayağın her tarafın………kırık ve bayat….evet onlar bile bayatlar….böyle geçer gider hayatlar……. bende bayatlamışsa ……ya da bu kadarı bana fazla….şöyle olsun ben de boşa dalmışsa.. canlar, cananlar………sana haram olsun uykular……..başka hiçbir şeyin yok…….
Ferman amca var belki tanımazsın …….ben onla uyanık kalıyorum…..son uykum iki saat…..sende bin asra çeker zarar….ziyan yok….ziyanın daha neresi ziyan olsun …….... o konuşsun ……bak ne cici anlatmış beni…….ama sen yoksun…..sen olmayan bir….dolmuş……o da gelmiş sana konmuş….ben acıyorum….dilerim bir gün görürsün dillerine sarılıp kalır……hayır ama olmaz ki…….sen anlamazsın ki bu sana çok….cicim kaldırmaz her bostan çubuklusu…..bizim köydekiler çok güzel…köyümü özledim……... ben köyüme gitmeyeli…..piltanlar bana gelmeyeli çok olmuş….köyüm beni unutmuş…... yaylalarım hatırlarlar ama…ben oralarda doğdum nasılsa….warı konsarik….hira kol… derekeleşon….dal…..qara cahnımı(kara cehennem)…..raştı……oyyyyyoooyyyyoooyy….
“Can yangını akşamlar içimde kıyametler
Acılarım misafir kapımda hüzün bekler
Kimi gün sevgiliden kimi gün benden geçtim
Yoruldum gitmelerden kendime bir son seçtim
Geleni yalan gideni de yalancı
Aşk dediğin ne falancı filancı
Kalp unutup el açan bir dilenci
Yürek yok işin içinde
Çok uzun zaman oldu kapım çalınmayalı
Ne keder ne de hüzün misafir olmayalı
Ağlamayı unuttum gidene yanmayalı
Ne ben ne yürek perişan sevgili gelmeyeli
Geleni yalan gideni de yalancı
Aşk dediğin ne falancı filancı
Kalp unutup el açan bir dilenci
Yürek yok işin içinde
İçimde kıyametler koparttım ne acılar misafir ettim her nasıl lazımsa o içimde
Bunun adı pişmanlık mı adı hüzün mü adı her neyse kalp binbir telaş içinde
Ama anladım ki herşeye ramen yürek yok işin içinde
Geleni yalan gideni de yalancı
Aşk dediğin ne falancı filancı
Kalp unutup el açan bir dilenci
Yürek yok işin içinde”____________tek cümle….yürek yok işin içinde……..
YORUMLAR
duygular ayaklanmış...hüzzam makamında özlemler gördüm...acıya dokunan yürek, isyana dair sessiz çığlıklar..
hisseden yüreğine ve kalemine sağlık..
sevgiler...
affınıza sığınarak:
(bu arada bir ......... krizi yaşanmış. aynı sorun bende de olduğu için dikkatimi çekti.yorum bırakan arkadaşa katılıyorum.
ve sanırım kendi adıma daha dikkatli olacağım..bu.......... lar gözü yoruyormuş..)
viki650 tarafından 1/3/2009 9:44:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
canım yazıdan seçtiğin bölüm gerçekten yaşadığım bişiydi...annemin "mutfakta çayımız var" demesi....beni o gece öylesine delirtti ki iki saat gelemedim kendime gülmekten...aile çok önemlidir...gerçekten...gerçi şimdi belki herşeyim var ...ailemle herşey...yürek azcık eksik var ama eksik....:)))))))))
_______
beni ve hallerimi görmeyi hiç isteme....burda Gizzz adım sadece nick ama hayatta daha beterim....giz yolda yaya çiçeğim...
Off ablacığım o kadar güzel yazmışsın ki... Senin yazım tarzın çok hoşuma gidiyo bi de düşünüyorum hep okurken seni; acaba anlatmak istediklerini gerçek anlamıyla anlayabiliyomuyum diye.... O kadar çok isterdim ki şu yazılarını, şiirlerini yazarken yüzündeki ifadeyi, bulunduğun psikolojiyi, ellerinin titrekliğini...
geçen gece saat gelmiş üçe…kalktım ki uykum kırbaçlandı…..anneme geldim yine siya- sette gözleri… maşallah öyle olsam girecem ben de meclise de kendimi halledememişken memleket hali neyime…...oturdum yanına başımı aldım ellerimin arasına “çok dertliyim çoooookk” dedim….gözleri kaydı programdan ve bana geldi….”neyin var kızım” ……... “çoooook dertliyim çoooookkkk” …..diye diye öyle gözlerim aklım yerde….. “kızım nankörlük yapma….bak Allah’a şükür her şeyin var…..her şeyimiz var….annen var….. baban var….okulun var….yarın bir işin de olacak….kardeşlerin var…maşallah güzelsin de”…..ben hala “çooook dertliyim çoookkk” cümlesindeyim….sonrası bir faciaydı…….. “of sen de çok tuhafsın kızım….ne istiyorsun söyle hele….neyin eksik….evimiz var…….. arabamız var….mutfakta çayımız var”…..ki buradan sonra koptum sanırım bir saat nefessiz gülmeye kapıldım……..anneciğimin canı çay çekmişti……arada onuda kaynattı ……… diyemedim ki annecim her şeyim var da ben yokum….her şeyim var da yüreğim yok……bu sohbete benzese hayatım…..
Araba, ev, iş, okul, ocakta pişecek ekmek; bunlar hayatta olması gereken şeyler evet fakat sadece bir kalıp oluştururlar o kadar, yaşam kalıbı, standart aile kalıbı... Ya huzur, aşk, sevgi, mutluluk; bunlar ise apayrı bir kalıbın içindeler. Bunları kaybettin mi ya da bulamadın mı işte hayat o zaman zor...
Yüreğine sağlık ablacığım...
İçimde kıyametler koparttım ne acılar misafir ettim her nasıl lazımsa o içimde
Bunun adı pişmanlık mı adı hüzün mü adı her neyse kalp binbir telaş içinde
Ama anladım ki herşeye ramen yürek yok işin içinde
bu yazının tek yorumu olur
offff offff
gerçekten yazı da şiirdi
şiir de şiir
o şarkıların da gözü kör olsun
yara azdırmaktan başka bir faidesi yok
çok hüzün
ama tatlı bir kederdi bu
alıştık artık bu tadlara
sevgilerle kalın hep
beğenimle
kaleminiz daim olsun