- 1372 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
BİR TOPLANTININ ARDINDAN ( 30 KASIM 2008 ANKARA TOPLANTISI)
30 Kasım 2008 Pazar günü Ankara Kızılay Ziya Gökalp caddesi Şeker Lokalinde gerçekleştirilen Edebiyat Defteri interaktif şiir sitesinin Ankara etkinliği ne katılmış bulundum.Başta Ankara ve diğer illerden çok sayıda katılımcının etkinliğe iştirak etmesi elbette ki şiire gönül veren insanların azımsanamayacak derecede çok olması gelecek açısından ümit verici olarak telakki ettim.
Günümüzde Edebiyat la ve Şiir ile uğraşmak bir yerlere taşımak gerçekten zor.Ülkemizin içerisinde bulunduğu ekonomik ve sosyolojik dengesizliğinin içerisinde günlük gazete dahi takip etmeyen,kitap okumayan,ülkenin ve insanlarımızın sorunlarına karşı duyarsızlaştırılan bir kitle haline getirilmişliğimizin neticesi olarak okumaktan araştırmaktan düşünmekten ve üretkenlikten uzak kalınan bir ortamda belli bir sayıdaki gönül erlerinin ortaya çıkıp sanat adına edebiyat adına şiir adına çaba sarf etmesi geleceğimiz açısından karamsar olmamızı engelliyor ve ümitle yarınlara bakabilmemize vesile oluyor.
Bu tür organizelerin güçlüklerini bilenlerdenim.şahsım olarak ta daha evvel bu tür organizelerde bulunmam nedeniyle olaya farklı bir gözle de bakmamı daha objektif olabilmemi sağlamaktadır.Zor şartlar altında ve sorumluluk duygusuyla özveri de bulunan insanları buradan bir kez daha kutluyorum.Başta Edebiyat defteri kurucusu ve yönetici sayın Habib Dağ (ANSIZIN) olmak üzere Sayın Filiz KILINÇ ve Sayın Sema GÜLER hanımları emekleri ve gayretleri nedeniyle tebrik ediyorum.Yapılan Toplantının sunumunu üstlenen Değerli dost ve Şair güzel insan Sayın Filiz KILINÇ ın yorumları ile de renk kattığı güzel sunumu ve başarılı bir performans sergilemesi dikkatleri çekmiştir.Sunum başlı başına artı bir değerdi.
Sayın Prof.Dr. Nurullah GENÇ hocamızın ve Sayın Yelda KARATAŞ hanımefendinin şiir ve şair hakkındaki açıklayıcı ve yönlendirici güzel bilgiler sunması toplantının bana göre en önemli gündem maddesiydi.Şiir yazan insanlarımızın şiir hakkında öğrenecekleri ve paylaşacakları ayrıca sanatlarına yansıtacakları çok yeniliklerin olduğu kanaatindeyim.
Sayın Burhanettin AKDAĞ ve Sayın Pakize ALTAN ın şiirlerini dinlemek, Cumhur KARACA , Neşe DİLDAR ,DÜş yolcusu Sinan TALAY ve Necati ÇELİK in kendi eserlerini mükemmel bir şekilde yorumlamaları ise katılanlar tarafından beğeni ile dinlenmiştir.Elbette ki tüm şiirler tüm yorumlar bir birinden güzeldi ancak en dikkat çekenlerinden bahsetmek istedim.
NE YAZIK Kİ ! şiir dinletisi katılımcılar tarafından gerekli saygı ve gerekli hassasiyetle dinlenmemektedir.Şiire ve Şaire saygı yine beklendiği gibi sağlanamamıştır.Tabii ki bu ne organize edenlerin nede organizede görevlilerin vebali değildir.Bu şair olduğunu belirtip şiirini sunmaya gelen insanların aslında bir birine karşı verdiği değeri ve kültürünü yansıtmaktadır.Şiir sessizlik ve huşu içerisinde anlamlarına ritmine ruhuna girerek dinlenir.Çok sayıda katılımcının bir araya gelmesi sohbet aralarında yetinmeyip okunan şiire ve yazan şaire önem vermeyerek kaldığı yerden sohbetine devam edenler kendisinin sunuma çıktığı zaman da saygıyı bekleyenlerdi, bu ise işin diğer bir komik tarafı.
Sebep her ne olursa olsun, ikiyüz civarında gönül dostlarını şiir gönüllü şair ruhlu insanları bir araya getirmek onların tanışmalarına yeni dostluklar kurmalarına vesile olmak, sanaldan reele bir köprü kurup geçiş sağlamak çok daha samimi ve sıcak ortamlarda bir araya getirebilmek verilen emeklerinde boşa gitmediğini göstermiştir.Bu vesile ile Edebiyat Defteri yönetimi ve organize de görev alan değerli dostları bir kez daha kutluyor ,Her şeyin sanat, Edebiyat ve Şiir için yeni güzellikler getirmesi dileklerimle saygılarımı sunuyorum.
Süleyman KARACABEY
YORUMLAR
bende bu organizasyonda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürlerimi göndermek istiyorum...
ilk kez katıldığım toplantıda en büyük heyecanım ismini gördüğüm insanları yakınen tanımaktı...
elbetteki biliyorum şiire gönül vermiş insanların biraya geldiğini ancak ben şiire ve şaire saygımdan bıkmadan usanmadan ve hatta hemen hemen kimseyle konuşmadan şiirleri dinlediğim için hemen hiç kimseyi tanıyamadan ayrıldım toplantıdan...
zaten şiirleri ve şiirlerimizi daima okuyoruz ben isterdim ki oradaki tüm konuklar serbest olabilsin ve yakınen birbirlerini tanısınlar...
ben yapamadım...bunun için üzgünüm...
bana kızanlar olabilir ama bir daha böyle bir tanışma toplantısı yapıldığında şiir okuma faslı umuyorum ki olmaz...ve bizler birbirimizi tanıma sohbet etme imkanı buluruz...
Süleyman abi, daha önce Ankara da bir toplantının organizesini yapmıştım 170 katılımlı..işin mutfak bölümündeyken herşey ne kolaymış...sahne de olmak gerçekten çok başka ve çok yorucu....saat 12 den akşam 22:30 a kadar ayakta kalmak ve teker teker ilgilenmek konuklarımızla elbette ki yadsınacak bir emek değil....DİNLEME KÜLTÜRÜ demiştim açılış konuşmamda...sık sık verilen molalar ve müzik aralarına rağmen ufak sesler geldi sahneye ( ki buna bin şükür, böyle kalabalık bir toplantıdan daha fazla gürültü bekliyordum açıkcası , tüm katılımcı dostlara bunun için bile teşekkür etmek gerekir zira 200 katılımlı bir toplantının çok curcunaya neden olacağı gibi bir kaygım vardı..beklenenin aksine en az gürültü ve kesinlikle düzeyli davranışlarını bozmayan bir katılım vardı )
:)) Filiz 5 gün ayağa kalkamaz bu yorgunlukla diyen doslarım VALLAHİ HALA AYAKTAYIM VE DÜN YÜZÜMDE TAŞIDIĞIM O GÜLÜCÜK BOZULMADI :))
hepinize duyarlı ve düzeyli katılımız için içten teşekkür ediyorum.
sevgiler.
Hazırlıktan/sunuma...
sunumdan katılımcılara emeği geçen herkezin ayaklarına-yüreklerine-gönüllerine sağlık.Darısı nice toplantılara/davetlere ve birarada olunabilecek mutlu günlere.Kalemine sağlık Karacabey gündemi sayfana taşıdın ve bizleri de bilgilendirdiğin için.
Süleyman abi, oradaki güzelliklerin elbette baş mimarı sunumu ve hanımefendiliği ile Filiz Kılınç'tı. Çünkü bu tür yemekli ve alkol alınan toplantılarda sahneye hakim olmak heleki o kadar kalabalık katılımcının olduğu da düşünülürse, gerçekten kolay ve altından kalkılacak iş değildi. Program akışı, düzeni, sunumu ile harika bir gündü. Öncelikli teşekkürlerimi Filiz Kılınç'a sunuyorum.
Bir diğer güzellik ise katılımcı arkadaşlarımızın nazik ve duyarlı davranışlarının dışında, gerek misafirleri ile ve gerekse kendi edebiyatçı kişiliklerini örnek olacak şekilde göstermeleriydi. Herkesin bir biri ile samimi ve hoş sohbet içerisinde olmaları bu güne kadar yapılan etkinliklerin bir çoğundan daha güzel olmasının sebeplerindendi.
Ayrıca Süleyman abimizin yazısında bizlere göstermiş olduğu teveccühten dolayı teşekkür ediyorum..
Cumhur Karaca
Sebep her ne olursa olsun, ikiyüz civarında gönül dostlarını şiir gönüllü şair ruhlu insanları bir araya getirmek onların tanışmalarına yeni dostluklar kurmalarına vesile olmak, sanaldan reele bir köprü kurup geçiş sağlamak çok daha samimi ve sıcak ortamlarda bir araya getirebilmek verilen emeklerinde boşa gitmediğini göstermiştir.Bu vesile ile Edebiyat Defteri yönetimi ve organize de görev alan değerli dostları bir kez daha kutluyor ,Her şeyin sanat, Edebiyat ve Şiir için yeni güzellikler getirmesi dileklerimle saygılarımı sunuyorum.
oraya katılmamakla
BENİ ÇOK ÜZMÜŞTÜR
ÇOK
hala acısını yaşamaktayım
...
sevgili kirazin dusuncelerine tamamen katiliyorum. Daha once yapilan izmir toplantisina katilmistim. Ankara oplantisi kadar sair yoktu. O kucuk salonda insanlarimizin birbirlerine karsi soguklugu veye icten olmayan tavirlarina kafayi takmistim ve sanirim gecmis gunde birseyler hatirlattim...
Vayyy sen misin bunu diyen birileri buguzlanmisti...
Bu tur toplantilarda RUH olmali. Moton bir toplanti bizlere bir sey kazandirmiyor. Yani; farkli dusuncekte, farkliliklar kendimizde kalsin diyorum..
Insallah gelecek toplantilar harika olacagina eminim. Zamanla oturacaktir ve giderilecektir eksikliler...
Yeni toplantilara yeniden MERHABA demek umidi ile...
Saygilar Uzaklardaki dostunuzdan...
Kıymetli Süleyman Beyefendinin gözlemlerine katıldığım için erken ayrılma durumunda kaldığımı Toynak arkadaşımızın yazısına yaptığım yorumda belirtmiştim.
İşte gerçekleri söylemekten sakınmayan bir yürek ve yazısı diyorum.
Duygu dünyasının zarif insanlarına, gereken ve beklenen saygının gösterilmemiş olması yakışmadı bunca emeğe ve emekçiye diyorum arkadaşlar.
Yorgun dostlara teşekkürlerimle.
Bu güzel duyguları yazan degerli hocama katılmamak elde degıl canı gonulden SÜLEYMAN HOCAMA katılıyorum bu kadar guzel bır ortamı cok basıtlere ındırdık malesef bır tarafta dostlara sunulan şiirler dıger tarafta kahkahalar ve sohbetler ama yınede degerlı dostlarla olmak cok guzel sagolun SÜLEYMAN hocam yakın ılgınız ıcın tesekkurler KAYSERİ ye selamlar