AMAN DİKKAT KURBAN GELİYOR !..
Kurban bayramı yaklaşırken hali vakti yerinde olanlarımız haç faraziyesini yerine getirmek için dahil olduğu gurupla Sudi Arabistan’a gitmektedirler. Her yıl olduğu gibi yine bazı ’İYİNİYET HIRSIZLARI’ hacılarımıza haç mevsimini zehir etmekte, manevi tadlarına zehir olmaktadırlar. Hava alanlarında, kutsal topraklarda kuralsız ve izinsiz girmelerine engel çıkmatadır. Olan hacılarımıza olmakta, o mübarek topraklardan alacakları manevi atmosferden mahrum bırakılmaktadırlar. Fakat; turizm ruhsatı almamış firmalar ceplerine indirdikleri paracıklarla köşeyi dönmeye tam gaz devam etmektedirler. Devlet nedense suskun !..
Anlayamadığım şu; her yıl bu durumlar olmakta olduğunu basınımızda ve tv’lerde görmekteyiz. İnsanlarımız hala neden bu tür üç kağıtçılara kanmaktadır? Dini duygularını istismar edenlere teslim olmalarına bir anlam verebilmekte çok zorlanıyorum. Her yıl aynı durumlar! Halkımıza öncülük edecek sivil kurumlarımız yeterince çalışsa sanırım mağdurluların sayısı çok aza indirgenebilir.
Haç istismarcıları ve simsarları cirit atarken ülkemizde diğer bir kanayan yaramız var kurban yaklaşırken. Kurban bağışı ! Mantar biter gibi bitivermekteler kurban bayramı yaklaşırken. Koca koca ilanlar bastırılıp sokaklara asılmakta, gazatelere, tv’lere ve radyolara ilanlar verilmektedir. Mahallenizde elektrik direklerine, evlerin duvarlarına ilanlar yapıştırılmakta. Bunlarda yetmiyor; oluşturulan ekipler evlerinize kadar gelmekte ve sizlere ’kurbanı onlara bağışladığın takdirde CENNETİN KAPILARI ARDINA KADAR AÇILACAĞI’ masalı anlatılmaktadır! Eğer sizde dini bilgilerden yeterli bilgilerden yoksunsanız, vicdanınızın sesine kulak verip kurbanınızı ne idiğü belli olmayan kuruluş veya gruplara bağışlıyorsunuz? Sonra; bunların ŞEYTANLIKLARI ayyuka çıktığında da, ’vah, tüh ’ desenizde sizin kurban bağışınızın amacına ulaşmadığına şahit oluyorsunuz üzüntü ile.
Ülkemizde o kadar net ve güzide kuruluşlarımız var ki; KIZILAYIMIZ, MEHMETÇİK VAKFI, DİYANETİMİZ, SİLAHLI KUVVETLERİMİZ, TÜRK HAVA KURUMU vs. Şimdi bu emin olduğumuz devletimizin kuruluşları varken, başka kurumları, din istismarcıları tercih edilmesindeki yanlışlığı halkımıza anlatmalıyız. Her insanımız; kime yardım verildiğini iyi bilmelidir. Memleketimiz adeta ’yol geçen hanına’ çevrilmiştir. Önlemler almak elimizde!
Çok dikkat ettim halkımızı kandıran kuruluşlara. Yardım edecekleri, kurbanları gönderecekleri ülkelere bir göz attım. Bakınız hangi ülkelere yer verilmiş? Endenozya’dan tutun ta Afrika kıtasındaki ülkelere kadar... Ortadoğuda genellikle Filistin öne çıkarılır (acılarımız hep taze kaldığı için bu ülkeye, istismarda kolay oluyor) Tamam; birşey dediğimiz yok! Fakir müslüman ülkelerde bizim kardeşimiz ve muhtaçlarına yardım etmekte boynumuzun borcu diyoruzda; peki bu çok hayırsever (!) kurumların listelerinde benim ülkem TÜRKİYEM yok! neden herşeyi ile BEN olan Türk yurtları yok! Ülkemiz çok mu zengin, halkımızın bir eli balda, bir eli yağda mi? Açlık sefaleti yaşayan evsiz, barksız milyonlara varan insanımız dururken neden yurt dışı tercih edilir?
Anladığım şu; bu hayırseverlerimiz (!) sizleri kesinlikle sevmiyor ve açlıktan ölseniz bile umurlarında olmuyor! Onlar, sadece sizin paranızı sevdikleri için sizlere yakın oluyorlar!ortaya çıkıyor! Lütfen bunu göz önünde bulundurup değerlendirme yapınız!
Kurban fiyatlarında minik bir araştırma yapalım, ortaya ne çıkacak görelim!
Ülkemizde küçükbaş kurbanlıkların ortalama fiyati aşağı yukarı 250 ile 300 ytl. Bu nedenle kurumlarımızdan KIZILAYIMIZIN kurban fiyatı 260, DİYANET VAKFIMIZIN 260, MEHMETÇİK VAKFIMIZIN ise belirlediği kurban fiyati 250 ytl’dir. Peki bu çok hayırsever(!) üçkağıtçıların ülkemizin dışında kesecekleri kurbanlıklar içinde aynı parayı talep etmektedirler. Ama o ülkelerde kurbanlıkların fiyatı 100 ytl ile 150 ytl arasında değişiyor. Aradaki fark bir hayli kabarık. Yani topladıkları paraların yarısına kurbanlık aldıklarını farz edelim! (şüpheli ya ) Peki geri kalan paralar nere gitmektedir?
Siz düşünmeden ben söyleyeyim! CEPLERİNE GİTMEKTEDİR!!! Köşeleri bin kez dönmektedirler. İftar sofralarına son MODEL MERSEDESLERLE giden iki karış sakkallı ermişlerin (!) kapı kapı toplattırdıkları kurbanlıkların hesabını her nedense halkımız soramamaktadır. Hipnotize edilmiş durumdadırlar. CENNET VAAD EDENLERİN sözlerine çarpılıp etkisinde kaldıkça halkımız daha çok kurbanlıklara kurban edilir.
Siz siz olun, bunların sahte sözlerine asla kanmayın! Sizlere tavsiyem kurbanlarınızı öncelikle en yakınlarınız ile paylaşın. Ailenizde varsa fakir önce onları nasiplendiriniz kurbanlarınız ile, yoksa çevrenizdekilere el uzatınız, yardımlarınızı onlara veriniz! Veya yukarıda bahsettiğim kurumlarımıza verebilirsiniz!
Bizden hatırlatması ...
Sevgi ve saygılarımla değerli dostlarım...
Zafer Direniş
...
YORUMLAR
Yazınızı zevkle okudum tebrik ederim.Ama ben kimseyi değil susan toplumu suçluyorum.Camide hoca vaaz ediyor.Belliki kızmış birilerine bağırıyor,oğlu kenarda bekleyip babasının cenaze namazını kılmıyor.ben onun babasının cenaze namazını kılmaya mecburmuyum diye.Kimsede demiyorki mecbursun hoca efendi. kılmaya, üstelik sanada banada farzdır cenaze namazını kılmak.Allah emridir.Çünki sen oğlunun değil babasının namazını kılacaksın.Susan bir toplumuz. Bu suskunluk bize hayır getirmiyecek belli.Saygılar
zaferoğlu tarafından 9/20/2010 8:37:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ve hiç utanmadan/yüzleri bile kızarmadan hala her sayfaya reklam koyuyorlar ne ahlaksızlık.Amma bizim targı da sindirildi......SUS YARGI SUS...Kanadoğlu bile gözaltına alındıktan sonra olacak şey mi bu...
.SAVCILARI HALA NEYİ BEKLİYORLAR...
K / 7 bağlantılı sözde yoksullara/ihtiyaç sahiplerine yardım amaçlı kuruluş ’Deniz Feneri Derneğinin Almanya-Frankfurt ayağında ki soruşturma da her şey net / üstelik yolsuzlukta ulaşılan fahiş rakam olan 17 milyon Avro nun Türkiye’ye elden (isimleri netlik kazanmış) aracılarla getirildiği,ilgili mahkeme iddianamesinde mevcut olup; Göstermelikte olsa bir kaç tutuklama bulunduğu halde...
-Türkiye’de en sıradan olaylara aslan parçası kesilen C.Savcıları nerde...?
-Neden bu olan/bitene suç duyurusu kapsamında gecikiyorlar...
-Susma Yargı.Susma ki / Bağımsız kalsın adın...
-İddianame hazır/veriler somut/Almanya’daki tüm siyasiler/sivil toplum örgütleri/yargı tam gaz hareket ederken...
-Türk Yargı Sistemi gecikmekle/neyi anlatmak istiyor?
-Yoksa Doğan medya grubuna Başbakan tarafından verilen gözdağı /Kızım sana söylüyorum-gelinim sen anla demeye mi geldi.Ben böyle algılıyorum.
-Suç sabit / C.Savcıları hala neyi bekliyor?
-Türk vatandaşlarını/Türk HUKUKUNUN aydınlatması gerekmiyor mu...
-Alındığı kesinleşen bu para gerçekten tusunami mağdurlarına mı gitti, gittiyse nerede belgeler...?
’İYİNİYET HIRSIZLARI’
Her halukarda yüregimizden calinan iyi niyetler!
Ne denli güzel vurgulamissiniz sayin Direnis, tüm gercekleri ve beyinlerimizde ki olusan ? isaretlerini..
Ince eleyip "SIK" dokamk gerektigini bir kez daha gözler önüne serdi bu emekci, sorgulayici ve dahi sorgulatici makaleniz..
Cani gönülden kutluyorum ve tesekkürlerimi sunuyorum bu duyarli paylasiminizdan dolayi...
Saygilar Elifleyin..
çagdaş insanın dikkat etmesi gereken tek şey...dini inancını yurt sevgisini ..sömürtmemektir.......
Vatandaş, inandığı, maksadına uygun değerlendirileceğini düşündüğü kuruma ya da kişiye yardım etmek ister doğal olarak..
Kurban dini bir vecibe ve bu dini vecibeyi yerine getirirken kurumların insanların inanç dünyasına karşı duruşları da elbette etken olmakta bağışlarda..
Ben kendi adıma kurban bağışımla uçak alınmasını istemem mesela.Benim inancıma göre kurbandan sağlanacak gelirlerin ihtiyaç sahipleri insanlar için kullanılması önemlidir.Kurban kesilmeden,yapılan yardım paralarının bu ihtiyaç sahipleri için harcanması da beni kişisel olarak tatmin etmez.Kurban kesilmeli ve elde edilen ürünlerden veya ürünlerin gelirlerinden yardımlar yapılmalıdır inancıma göre.Bu amaçla insanların dini farizaları tam olarak yerine getireceğine inandıkları kurumlara yardım etmesi esastır.Kurban maksadı dışında elbette insani kuruluşlara yine yardım yapılabilir, ancak kurban görevini yerine getirirken dikkat edeceğim husus dini kriterlere uygun olmasıdır.
İnsanlar kurumların web sayfalarını ziyaret etsinler, yardımlar nerede ne şekilde değerlendiriliyor incelesinler.
Sayfalarında varsa geçmiş dönemlerde yapılmış yardımların nerelere ne miktarlarda harcandığının dökümünü, hesabını araştırsınlar.
Allah kurban bağışında bulunanların niyetlerini kabul etsin.
Bağışları değerlendirecek kurum ve kişilerin de niyetlerini halisane eylesin inşallah..
Sevgili direniş,
Aslında şu yazmış oldukların bu günkü durum değil ne yazık ki Halkımız verilen vaadlere inanmakta gerçekleri hiç görmemekte.Birebir bu durumları canlı yaşamışım,kurumlarla gidip oradaki insanlarla konuştuğumda bağıştan bir lokma nasiplenmeyenler verilen kurbanlıkların etlerini tüm kurumdakiler evlerine taşıdıklarına bizzat şahit olmuşumdur.Ama gel gör ki bu durumları anlatamıyoruz ne yazık ki.Gerçekleri yazan yüreğin kalemin varolsun.Tebriklerim çok.
Benim için dört dörtlük bir yazıydı.Puanımla beraber tekrar teşekkürler
Sevgilerimin en derini ile
Bahar