- 1801 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TRAFİK PİYESİ ---ŞEKER ÖĞRETMEN
ŞEKER ÖĞRETMEN
Sahnede sınıf oluşturulmuştur. Zil sesiyle birlikte öğrenciler daha sonra öğretmen sınıfa girer. Yerleşirler. Her öğrencinin elinde bir çiçek vardır.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Günaydın arkadaşlar ( Akabinde andımız okunur ve oturulur. Ş.Öğretmen Halkalı Şekere dönerek )
ŞEKER ÖĞRETMEN – Nasılsın Halkalı Şeker
HALKALI ŞEKER - Teşekkür ederim öğretmenim. Bal gibiyim
ŞEKER ÖĞRETMEN - Seni çok neşeli gördüm
HALKALI ŞEKER -Bu günü iple çekiyordum
ŞEKER ÖĞRETMEN - Nedenini öğrenebilir miyim?
HALKALI ŞEKER - Son provamızı yapacağız ya öğretmenim
ŞEKER ÖĞRETMEN - Verilen görevi önemseyen öğrencileri çok severim
BAKLAVA - Öğretmenim bizde sınıftayız.
ŞEKER ÖĞRETMEN - Hemen alınganlık gösterdin Baklava
BAKLAVA - Benim tadımda güzeldir öğretmenim dikkat çekmiyor muyum yoksa
ŞEKER ÖĞRETMEN - Baklavanın lezzetli bir Türk tatlısı olduğunu bilirim.
BAKLAVA -Yiyenlere afiyet olsun
BÜLBÜLYUVASI - Öğretmenim sabah sabah Baklava kendini pahalı satmaya başladı birazcık ucuz olsaydı tadına bakardık.(gülüşürler)
ŞEKER ÖĞRETMEN – Senin derdin boğaz meselesi mi?
BÜLBÜLYUVASI - Estağfurullah öğretmenim “Şu boğaz harbi ki var mı dünyada eşi” demiş büyük şair Mehmet Akif Ersoy
ŞEKER ÖĞRETMEN – Doğru söylersin Bülbül Yuvası ancak, sen iki meseleyi birbirine karıştırdın. Biri dünyada günümüzü gün etmek ve midemize bir lokma ekmeği indirmek için uğraştığımız mide yolu, diğeri ise “Şu boğaz harbi ki var mı dünyada eşi” En kesif orduların yükleniyor dördü beşi” diye devam eden Mehmet Akif Ersoy’un dile getirmeye çalıştığı, yedi düvele karşı Türk’ün onur mücadelesi verdiği Çanakkale Savaşını anlatan bir şiir. Onun için konuşurken çok dikkatli olmak gerek bu vatan toprağına seve seve kanını döken yiğitler için yazılmış bir şiiri latife olsun diye söylemek bize yakışmaz şehitlerimizi gazilerimizi şu yiğit insanları incitir.
BÜLBÜLYUVASI - Özür dilerim öğretmenim latife olur zannettim.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Tamam üzülme.
BÜLBÜLYUVASI - Ancak ödevime çok çalıştım öğretmenim
ŞEKER ÖĞRETMEN - Öğrenciye yakışanda bu olsa gerek.
GÜLLAÇ - Öğretmenim
ŞEKER ÖĞRETMEN - Dinliyorum Güllaç
GÜLLAÇ - Provamızı bu ders mi yoksa ikinci ders mi yapacağız
ŞEKER ÖĞRETMEN - Sıkıldın mı yoksa
BAKLAVA - (yerinden kalkarak)Öğretmenim bu Güllaç’ların mayasında nişasta ve süt olduğundan kendilerini erken bırakırlar. Gevşerler. Tam yaşlıların dişine göredirler. Zaten sıkılacak neyi var ki (Kemal Paşa’yı göstererek) Bak benim Kemal Paşama aslan gibi maşallah. Söyleyin bakayım aramızda yaşlı var mıdır?
KEMAL PAŞA - Hop hop Baklava ben bu ayak oyunlarına gelmem. Benim mayamda “yurtta barış dünyada barış” var. Yarın sen de yaşlı olmayacak mısın? Söyle bakalım senin baban kaç yaşındadır.
BAKLAVA - Paşam çok politik konuştunuz.
KEMAL PAŞA - Politik molitik bilmem bizlerin ortak yönü adımızdan da bellidir ki Türk’ün mayası olan tatlıdan şekerden gelir.Tatlının olduğu yerde sevgi vardır saygı var dır.Bunlarda kardeşliğin simgeleridir. Yani bizler kardeşiz. Kardeşler arasında husumet olur mu? Dersimizi kaynatmaya gerek yok. Bu gün küçük kardeşlerimize yönelik Trafikte bisiklet kullanırken nasıl davranmaları gerektiği konusunda hazırladığımız oyunumuzun provasını yapacaktık. Öğretmenimize ayıp etmeyelim
ŞEKER ÖĞRETMEN – Aa Kemal Paşa döktürdün vallahi. Çok teşekkür ederim.(sınıfa yönelerek) Arkadaşlar Kemal Paşa’nın söylediği gibi trafik haftası etkinlikleri çerçevesinde hazırlamaya çalıştığımız etkinliğimizin son provasını bu gün yapacaktık. Ancak her birinizin elinde bir çiçek görüyorum nedenini öğrenebilir miyim? Oyunumuzda çiçek yoktu ki!
HALKALI ŞEKER - Her trafik kuralı çiçektir öğretmenim
GÜLLAÇ - Çiçekler yolunmak için değil koklanmak, sevilmek için vardır.
KEMAL PAŞA - Trafik kuralları da aynen çiçekler gibidirler öğretmenim. Bizlerde okuyacağımız şiirlerimizde trafik kurallarının çiçeklerle ortak yönlerini dile getirmeye çalışacağız. Yani size bir sürpriz hazırladık bakalım beğenecek misiniz?
ŞEKER ÖĞRETMEN – Arkadaşlar oyunumuza güzellik katacağınızı düşünüyorum. Sizler bunu da başarırsınız. İşte öğrenci dediğimiz böyle olmalı. Verilen konu ile yetinmemeli o konuya işlerlik kazandırmak için kendinden de bir şeyler üreterek katkıda bulunmak çok müthiş bir olay olsa gerek. Düşüncenize ve katkılarınıza şimdiden teşekkür ediyorum. (kısa bir yürüyüş yaptıktan sonra) Evet, arkadaşlar şimdi provamıza başlayabiliriz. (Baklava’ya dönerek) Söyle bakalım Baklava Bisiklet konulu şiirle Kırmızı karanfil çiçeği arasında nasıl bir ilişki kuracaksın seni dinliyoruz.
BAKLAVA - (çiçeği göstererek) Öğretmenim Kırmızı karanfil sevgiyi çağrıştırır. Bende küçük kardeşlerimizin bisiklet kullanmayı çok sevdiklerini bildiğim için diyorum ki
Bisiklet seversiniz,
Severek binersiniz,
Kazalar olmayacak,
Kenardan giderseniz.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Baklava bununla çocukların hangi kurala uymaları gerektiğini söylemek istediniz açıklamasını yapar mısın?
BAKLAVA - Şöyle izah edebilirim öğretmenim. Bisiklet kullanan kardeşlerimiz varsa bisiklet yollarını kullanmalıdırlar. Eğer cadde ve sokakları kullanıyorlarsa yol kenarlarını kullanmalıdırlar. Yoksa her an kaza edebilirler.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Teşekkür ederim Baklava (Bülbül Yuvası’na yönelerek)Bülbül Yuvası sen bize ne getirdin.
BÜLBÜLYUVASI – (çiçeği göstererek) Öğretmenim ben Sarı karanfil getirdim. Sarı karanfil hüznü çağrıştırır. İsterim ki kardeşlerimiz bisiklet kullanırken trafik kurallarına uysunlar. Eğer trafik kurallarına uymazlarsa kazalar kaçınılmaz olur. Kazalar üzücüdür. Başta annemiz babamız olmak üzere yakınlarımızı üzeriz diyorum ki
Gitme yol ortasından,
Öğren kural hasından,
Kural öğrenmeyenin,
Ağlarlar arkasından.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Teşekkür ederim çok güzel bir ilişki kurdun Bülbül Yuvası. Peki, şiirini tek cümle olarak ifade etmek istesen bisiklet kullanıcıları hangi kurala uymalıdırlar veya hangi kural ihlalini yapmamalıdırlar?
BÜLBÜLYUVASI -Sadece bisiklet kullananlar için değil öğretmenim yol kullanıcıların tamamı yol ortasından gitmemelidirler. Yayalar yaya kaldırımından motorlu veya motorsuz araçlar yolun sağını kullanarak seyretmelilerdir.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Yol kullanıcıları tabiri kullandın onunda açıklamasını yapar mısın?
BÜLBÜLYUVASI – Elbette öğretmenim karayolunu kullananlara yol kullanıcısı diyoruz.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Evet Güllaç seninde elinde çiçek var. Zaten çiçek gibi bir çocuksun seni dinliyoruz
GÜLLAÇ -(çiçeği göstererek) Öğretmenim ben Beyaz gül getirdim. Beyaz gül masumluk ifadesidir. Çocuklarda öyledir. Masumdurlar. Onlar toplumun en değerli varlıklarıdır. Onun için kardeşlerimizden küçük bir ricam olacak
ŞEKER ÖĞRETMEN – Dinliyoruz Güllaç
GÜLLAÇ -
Yapma yollarda zik zak,
Hız denemeyi bırak.
Kurala uymayanın,
Sonudur kara toprak.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Açıklama yapmak ister misin?
GÜLLAÇ - Elbette öğretmenim. Diyorum ki diğer araç sürücülerinin de yapmaması gereken davranışlardan biri araç kullanırken cadde ve sokaklarda araçlarını sağa sola yönlendirerek yani araçlarını zik zak diye tabir ettiğimiz şekilde kullanmamalıdırlar. Bisiklet kullanan kardeşlerimiz bu kuralı çok ihlal ediyorlar ve kazalara karışıyorlar. Lütfen bisiklet kullanırken dikkatli bir şekilde seyredelim cadde ve sokaklarda dilediğimiz gibi hareket etmeyelim. Zaten böyle bir hakkımız da yok. (heyecanla) Ha unutuyordum öğretmenim hiçbir şekilde cadde ve sokaklarda hız yarışı yapmamalıyız. Biliyoruz ki hız felakettir.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Çok teşekkür ederim Güllaç açıklamasını da güzel yaptınız. (Halkalı Şekere dönerek)Halkalı Şeker sen ne getirdin
HALKALI ŞEKER - Bir çuval oyun getirdim öğretmenim
ŞEKER ÖĞRETMEN- Bir yaşıma daha girdim provamızda oyun var mıydı?
HALKALI ŞEKER - (heyecanla) Yoktu yoktu müsaade ederseniz gösterimi yapayım sonra sorularınıza cevap vereyim olur mu öğretmenim?
ŞEKER ÖĞRETMEN – O ki prova yapıyoruz neden olmasın ki haydi sahne senin
( sahneye halkalı şeker adlı türkü müziği verilir. Veya çocuklar okur. Halkalı Şeker sahneye çıkar ve oynamaya başlar. Arkadaşları tempo tutarak türküye eşlik ederler.)
“Halkalı şeker Şam fıstığı
Aman arpalar gara kılçık
Eğer beni seversen
Aman al bohçanı yola çık
Halkalı şeker hasiretlik çeker
Çok salınma güzel yârim
Cahilim aklım gider
Ben bu yerde haneyim
Aman yel vurmuş pervaneyim
Gidin söylen o yâre
Amanın derdinden divaneyim
Halkalı şeker hasiretlik çeker
Çok salınma güzel yârim
Cahilim aklım gider”………….son nakarat kısmında oynayarak yerine geçer oturur.
ŞEKER ÖĞRETMEN – (türkü bittikten sonra) Arkadaşlar bu türküde nereden çıktı.
HALKALI ŞEKER - (yerinden kalkar) Öğretmenim kızmadınız değil mi?
ŞEKER ÖĞRETMEN – Kızmak olur mu hiç? Bir düşünür şöyle diyor“Düşüncelerle karşılaşınca, zayıflar korkar, aptallar karşı gelir. Akıllılar karar verir.”(Roland)
HALKALI ŞEKER - Öğretmenim bir daha tekrar eder misiniz?
ŞEKER ÖĞRETMEN – Neden olmasın ki; Bir düşünür şöyle diyor“Düşüncelerle karşılaşınca, zayıflar korkar, aptallar karşı gelir. Akıllılar karar verir.”(Roland)
(birlikte alkışlanır)
ŞEKER ÖĞRETMEN – Arkadaşlar çok iyi ettiniz kulağımızın pası silindi neşemize neşe kattınız. Bu katkınızı da aynen kabul ediyorum. Peki, bize başka ne getirdin Halkalı Şeker
HALKALI ŞEKER - (çiçeği göstererek) Öğretmenim ben menekşe getirdim menekşe alçak gönüllülüğü ifade eder diyorum ki alçak gönüllü insan kibar olur kimseleri incitmez kırmaz yani ne incinir ne incitir ve şiirle şöyle ricada bulunmak istiyorum.
Yavaş git bisikletle,
Dolaş bin türlü zevkle.
Karşıya geçer iken,
Sağı solu gözetle………. Şimdi açıklamasını da istersiniz değil mi öğretmenim.
ŞEKER ÖĞRETMEN – Elbette
HALKALI ŞEKER - Bisiklet sürücüleri yolu karşıdan karşıya geçmek isterken bisikletlerinden aşağı inmeli aynı yayalar gibi hareket etmeli. Bisikleti sağ yanlarına alarak soldan ve sağdan gelen araçları kontrol ederek karşıya güvenli bir şekilde geçmelidirler. Yakın mesafeye araç ya da araçlar gelmişse hiçbir zaman yola çıkmamalıyız.
ŞEKER ÖĞRETMEN –Sağ olasın var olasın Halkalı Şeker. Şimdi sırada Kemal Paşa var değil mi arkadaşlar
(hep birlikte) evet öğretmenim
KEMAL PAŞA -(çiçeği göstererek) Öğretmenim ben kırmızı gül getirdim. Kırmızı gül aşkın simgesidir. Aşk karşılıksız sevgidir. Ben insanları karşılıksız seviyorum.(alkışlanır) ve diyorum ki;
Yollar çok tehlikeli,
Biraz dikkat etmeli.
Severim çocukları,
Çocuklar hep gülmeli
ŞEKER ÖĞRETMEN - Açıklamasını yapar mısın Kemal Paşa
KEMAL PAŞA - Elbette öğretmenim. Bisikletimizle dışarı çıkıyorsak mutlaka frenleri sağlam mı, bisikletimizin zili çalışıyor mu diye kontrol etmeliyiz. Hele fren lambası yoksa gece asla yola çıkmamalıyız.
ŞEKER ÖĞRETMEN - Teşekkür ederim
KEMAL PAŞA - Öğretmenim müsaade ederseniz bir dörtlük daha okumak istiyorum
ŞEKER ÖĞRETMEN – Arkadaşlar okusun mu?
HEP BİRLİKTE - Kemal Paşa zekidir, çalışkandır
KEMAL PAŞA - Teşekkür ederim arkadaşlar. Benim dava arkadaşlarımda zekidir, çalışkandır.
(hep birlikte alkışlanır)
ŞEKER ÖĞRETMEN - Arkadaşlar ne bu incelik ne bu iltifat beni kendinize hayran bıraktınız
HEP BİRLİKTE - Başöğretmenimiz belli, sınıf öğretmenimiz belli
ŞEKER ÖĞRETMEN - Beni duygulandırdınız çocuklar. Lütfen konumuza dönelim. Kemal paşa seni dinliyoruz
KEMAL PAŞA - (gür bir sesle)
Paşa’nın sözü size
Kurbandır hepinize
Tatlı tatlı gülücük
Yakışır yüzünüze………..arkadaşları alkışlar
ŞEKER ÖĞRETMEN – Alkışı aldın Kemal Paşa şanına yakışan birde açıklama yaparsan sana bir alkışta seyircilerimizden gelir
KEMAL PAŞA - (sakinleşir) Öğretmenim Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK 17.10.1922 yılında Bursa ilini ziyareti sırasında kendisini karşılayan çocuklara şöyle hitap eder;
“Küçük hanımlar, küçük beyler
Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve ikbal ışığısınız
Memleketi asıl ışığa boğacak olan sizlersiniz
Kendinizin ne kadar önemli değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şey bekliyoruz” der (Atatürk Albümü 1922)
Ben de önderimizin bu güzel sözlerine dayanarak diyorum ki; Geleceğin güvencesi çocuklar Atatürk’ün gösterdiği hedefe ulaşabilmek için bulunduğumuz ortamda en iyi bizler olmalıyız. Ohalde konumuz itibarı ile de trafik kurallarına en güzel şekilde uyan bizler olmalıyız. Kurallara uyarsak geleceğe adım atarız. Gelecek sizlerle daha güzel olur diyorum.
ŞEKER ÖĞRETMEN – (seyirciye dönerek) Arkadaşımız bu ifadeleri ile güzel bir alkışı hak etti zannediyorum.(alkıştan sonra) İnan Kemal Paşa adın gibi hem tatlı söyledin hem de yiğitçe söyledin ve beni duygulandırdın. (seyirciye dönerek) Evet, güllerin en güzeli Kâinatın Efendisi Hz. Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.“Çocuk Cennet nimetlerindendir” başka bir sözünde “Çocuk kokusu, Cennet kokularındandır” buyurmaktadır. Çocuklar sizlerde dâhilsiniz anneleriniz sizleri severken bazen koklayarak (tarif ederek) sever hiç dikkat ettiniz mi? Peygamberimiz başka bir sözünde “ Her ağacın bir meyvesi vardır. Gönülün meyvesi çocuklardır” buyurmaktadır. Çocuklar karayollarını, cadde ve sokakları kullanırken lütfen duyarlı olalım. Yapacağımız küçük bir hata hayatımıza mal olmasa dahi ömür boyu sakat kalmamıza sebep olabilir. İster bisiklet kullanırken ister cadde ve sokaklarda yürürken sakin bir şekilde hareket edelim. Aniden yola çıkmayalım. Cadde ve sokaklar oyun alanları değildir. Sizler bizim için çiçekler gibi güzel çiçeklerin kokusu kadar saf ve temizsiniz. Bu güzellikleriniz vatan gibi ayyıldızlı bayrak gibi gönlümüzde özel ve güzel kalmasını istiyorsanız lütfen trafik kurallarına uyunuz.
LÜTFEN SEVDİKLERİNİZ VEYA SEVENLERİMİZİ ÜZECEK DAVRANIŞLARDA BULUNMMAYINIZ. Ve diyorum ki
Siz benim canımsınız,
Dilimden anlarsınız,
Sözümü dinlerseniz,
Sağlıklı kalırsınız.
Çiçekler seyirciye atılarak veya önde oturan büyüklere verilerek sahneden çıkılır. İmkân varsa bütün misafirlere tek tek çiçek verilmelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.