- 1110 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NİÇİN YEMEZSİNİZ?
Bir gün zenginin birisi bir âlimi yemeğe davet etti. Âlim geldi, sofraya oturuldu Ancak bir türlü eli yemeğe uzanmıyordu. Ev sahibi merak etti:
—Efendim bu yemekler helâldir, besmele ile pişmişlerdir.
—Onda şüphe yoktur.
—Öyleyse niçin yemiyorsunuz?
—Benim birkaç ciğerparelerim vardır ki, evde aç ve susuz beklerler. Onlar açken nasıl yiyebilirim?
Adam derhal bir sofra hazırlatarak âlimin evine gönderdi. Â-lim ondan sonra gönül rahatlığıyla yemeğini yiyebildi. Ev sahibi-ne dönerek:
—İşte kıyamet günü de böyle olacak?
—Nasıl?
—Hak teâlâ, peygamberini cennete davet eder. Ancak ümme-tin günahkârları mihnet ve zahmettedirler. Allah’ın sevgilisi onla-rı bu halde bırakıp da cennete giremez. Açar ellerini yalvarır:
—Ya Rabbi, ya beni ümmetimle beraber cehennemine gön-der, yahut onları da benimle birlikte cennetine al.
Cenabı Hak buyurur ki:
—Ey Sevgili Resulüm! Cehennemi sana haram kıldım. Al ümmetini de birlikte girin cennetime.
*Ey Muhammet Ümmeti! Bu şefaat ve merhamet karşı-sında yapacağın tek şey, Sevgili peygamberimizin ahlâkı ile ahlâklanmaktır.
*Açları doyur, yetimleri sevindir, kendinde olanı başka-larıyla paylaş, akrabanla ilişiğini kesme, anana, babana hürmette kusur eyleme, komşularına saygılı ol.
***
H.İbrahim Sakarya
YORUMLAR
Güzeldi abim rahmetlik dedemi anımsadım Allah rahmet eylesin.
Dışardaa ne yese evdekilere aynısını getiren yiyin yoksa ben Rabbim in huzuruna kul hakkıyla gitmek istemem diyen.
Yabancı gayri müslim komşum vardı birkaç gün dikkat ettim hiç görmedim hanımı oysa gördükçe nasıl sın bugün melek yüzlü diyen di...
Seste gelmiyordu kapısını çaldım yaşlı saçları bembeyaz eşi zoraki geldi.
Eşini sordum felç inmişti.Yaşlı zoraki yürüyen dedeyse kalbinden rahatsızdı çoğu zamanı hastahanede geçiyordu..
Zaten solunum yetersizliğide varmış.
Burda yardım ederler ama o evinin kapısını açan kimse olmadığından yakınmıştı öyle utanmıştım ki bir adımdı komşumuz..
Sağ elini kullanamıyordu yerken solla beceremiyor eşi yediriyordu..
ALLAH rızası için Ona bakmaya başlamıştım bazan evden götürüyordum bazan evinde hazırlıyordum.Yedirip temizliyordum 82 yaşındaydı hanım.
O bir gün demiştiki keşke genç olsaydım melek yüzlü melek bana öyle derdi ne yapardın demiştim .Müslüman olurdum .
Önce korkardım yaklaşmazdım ama en düşkün anımda sen bakıyorsun karşılık beklemeden .
Ben bunu hiç bir yerde görmedim olsun demiştim..
Teklifte ettim olmamıştı ben yatalakken nasıl ederim ama dualar ediyordu.
Allah müslümanları korusun melek senin sevdiğin ALLAH I bende seviyorum diyordu.
7 ay sonra o aniden vefat etti..
Evde bir yudum su yutamıyordum ya o kadıncağız susuzsa diye .
yiyemezdimde önce o ndan emin olurdum .
Tamam ihtiyacım kalmadı doydum susuzda değilim deyince evime gelir rahatça yerdim.
Komşumuda hatırlattı yazınız..
Ders verir gibi.Aç varken tıkınarak yiyenlere şaşarım,susuzlar varken kanasıya su içenlere...
Allah razı olsun değerli büyüğüm...Selam ve dua ile..
H.İbrahim SAKARYA
Allah Tardımcınız olsun.
Abeyin
H.İbrahim Sakarya
[email protected]