- 1075 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BeNCiLiZ !
Biz insanlar arklı dünyalarda,farklı mekanlarda yaşıyoruz ...
Hepimizin hayalleri,düşünceleri, amacı,zevkleri vs.farklı...
Hepimiz her daim ve ilk önce kendimizden bahsederiz,
kendi düşüncelerimizden,hayallerimizden ve kendi yaptıklarımızdan söz ederiz hem de
sonuna kadar....
Her ne hikmetse hep kendimizi haklı görürüz diğer insanlara nazaran ve her zaman ilk
önce kendi işlerimizn peşinden koşarız,umursamayız kendimizden başkasını çoğu zaman.
Göz ardı ederiz biz istenen yardımları,geri çeviririz kabullenmeyiz bize yapılan haklı ve haksuız tüm eleştirileri...
Hiç bir zaman bahsetmeyiz insanlara içimizde sakladığımız sırlardan ve onlara karşı olan sinsi düşüncelerimizden..
Asla ve asla üzerinde durmayız ve konuşmayız kendimizden başkasının ..
Çünkü sanarız ki dünyanın tanrısı bizizdir,sanki dünyada kimseye muhtaç olmayacağızdır vs. vs....
Başkası hakkında konuşmak vaktimizin yok olmasına, yaşam kaynaklarımızın ve enerjimizin boş yere tükenmesine neden olacaktır diye düşünürü sanki. Herkeste bu düşünce vardır aslında ve asla kimse bahsetmez bu saklı düşüncelerinden...
Böyle bir insan düşünün; tek amacı kendisi için yaşamak, kendisine daha fazla rahat bir
hayat için ölesiye çalışan öyle ki sevdiği insanlardan dahi günlerce aylarca ayrı kalmanın
verdiği hüznü,hasreti,ızdırabı bile fark edemeyecek kadar bencil ve egosantrik...
Ve öyle bir gün geliyor ki;umursamadığı o insanalrdan uzakta bir köşede sesizce ve kimsenin umurunda olmadan ölüp giden bir zavallı düşünün !
Sorgulayın şimdi kendinizi sonuna kadar nereye ve hangi sonuçlara ulaştınız ?
Acaba siz de kendinizden başkasını düşünmeyenlerden misiniz ?
İşte kendinizi bu tarz bencil bir yaşam tarzının içine gömerek mi yaşıyorsunuz yoksa
arada bir de olsa bir başkasını kendisi kadar umursayan,bencilliği ve egosantrizmi biri
olarak mı yaşıyorsunuz !
Gözlemlerime dayanarak söylüyorum:Hayır!
Çünkü hiçbir zaman ne için ve nasıl yaşıyoruz diye düşünmüyoruz ve öylesine yaşıyoruz hayatımızı.
Hep başkalarından birşeyler bekliyoruz. Şu insanlar şöyle olsa,istediğimiz şeyler gerçekleş se de yeni aldığımız villaya mobilya alsak, arabamızı yenilesek , dünayada bizden üstün insan olmasın vs. vs.....
Düşünün öyleyse lütfen ya hiç beklemediğimiz bir gidiş varsa yolun sonunda ya kendi elimizle geleceğimizi yok ediyorsak bu aşırı bencillliğimizle ?
Lütfen sorgulayın,hesaba çekin kendinizi,analiz ein verileri,tahlil edin çevrenzidekileri nereye varacaksınız bunu düşünün !
SAYGILARIMLA
M.ZAHİD AY(27.11.2008)