- 982 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DERSE DEVAM
Aklı sırra hiç ermeyen babalara
Müspet ilme yol vermeyen babalara
Okula kız göndermeyen babalara
Usanmadan hesap soran öğretmenim. `
BU DÖRTLÜĞÜNÜZ BİR ANIMI HATIRLATTI YAZMADAN GEÇEMEDİM.
İKİNCİ KÖYÜME ATANALI ÇOK FAZLA OLMAMIŞTI. NÜFUS SAYIMI İÇİN TÜM ÖĞRETMENLERİ GÖREVLENDİRMİŞLERDİ. BEN DE PAYIMA DÜŞEN BİR MAHALLEYİ DOLAŞIRKEN BİR EVİN NÜFUSUNU YAZARKEN 8 - 9 YAŞLARINDA BİR KIZ ÇOCUĞU DİKKATİMİ ÇEKTİ. HANE REİSİNE DEDİM Kİ, AMCA BU KIZ NEDEN OKULA GELMİYOR. O ZAMAN BEN DE 19 YAŞIMDA FİLANDIM. VERDİĞİ CEVAP BENİ ÇİLEDEN ÇIKARMIŞTI. ` AMAAAAAAANN HOCAANIM OKUYUP DA NOOOLOCAK, YARIN NİŞANLISINA MEKTUP YAZAR OKURSA `
ANLAYIŞA BAKINIZ.
OKUR YAZAR OLMAYI SADECE NİŞANLIYA MEKTUP YAZMAK İÇİN OLDUĞUNU ZANNEDEN ZİHNİYETE BAKAR MISINIZ, MUSTAFA KEMAL`İN BUNCA YENİLİĞİ NASIL KABUL ETTİRDİĞİNİ, KİMBİLİR NE ZORLUKLAR ÇEKTİĞİNİ HATIRLADIM BİRDEN.
DEDİM Kİ, AMCA YAZARSA NİŞANLISINA YAZAR, SEN VERİRSİN O DA YAZAR. BIRAK YAZSIN NE MAHSURU VAR BUNUN, AMA OKUMAZSA HERKESE YAZAR, BEN BU KIZIN ADINI ALIYORUM, OKULA KAYDEDİYORUM, YARIN DA OKULDA GÖRMEK İSTİYORUM.
NEYSE FAZLA İTİRAZ ETMEDİ ERTESİ GÜN YAVRUM BİR ELBİSE İLE OKULDAYDI, ÖNLÜK FİLAN SONRADAN DİZİLDİ.
ASIL MESELEYE GELELİM. İÇİME DOĞMUŞ GİBİ. BU EVİN BU YAVRUDAN BÜYÜK İKİ ABLASI DAHA VARMIŞ İLERLEYEN ZAMANLARDA AİLELERİ TANIDIKÇA ÖĞRENDİM. KIZIN BİRİ EVLERİNDE ÇALIŞAN KAMYONLARINA SOFÖRLÜK EDEN EVLİ BARKLI ADAMLA DUYGUSAL İLİŞKİYE GİRER. KENDİSİ DE NİŞANLI OLDUĞU HALDE. DÜĞÜNÜNÜN OLDUĞU GECE BOHÇASINI ALARAK O ADAMA KAÇAR ŞİMDİ KUMA OLARAK AYNI EVDE ÖMÜR TÜKETİYOR.
DİĞER KIZI DA DUYDUK Kİ KÖYÜN TEK BAKKALININ OĞLUYLA İKİ BOYALI ŞEKER, FINDIK, LEBLEBİYE KANARAK AHIRDA, SAMANLIKTA KENDİNİ REZİL EDİYOR.
DUYDUĞUMDA İÇİM ACIDI. DEDİM Kİ ARKADAŞLARIMA, ŞİMDİ GİDİP BU ADAMIN SURATINA TÜKÜRMEK YAKIŞIR AMA KENDİME YAKIŞTIRAMIYORUM. OKUTMADIĞI KIZLARININ BU HALİNDEN MEMNUN MUDUR ACABA.....
HANGİ ÇAĞA GELİRSEK GELELİM, BU ZİHNİYETTE OLAN İNSANLARIMIZ HÂLÂ VARDIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. ALLAH ISLAH ETSİN.
BURHANETTİN AKDAĞ`A TEŞEKKÜR EDİYORUM VESİLE OLDUĞU İÇİN,
ŞİİR İÇİN.
SAYGILARIMLA.
BENİ ZİYEDESİZ MUTLU EDEN BİR YORUMU DA PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
"" Şahsiyeti de kalemi kadar güçlü ve cetvel gibi dosdoğru olan, Eğitimciliği kanına işlemiş, şiirlerinde bile hâlâ ders veren sevgili Zübeyde Kardeşimi yine tebrik ediyorum.
Bizlere örnek olacak kadar güzel şiirlerle seslenmeye devam ediyor, DERSE DEVAM EDİYOR desek daha doğru olur.
Esenlikler efendim. """ İSA KAHRAMAN / DÜŞRENKLERİ )
YORUMLAR
Kazandığı parayı fazlası ile hakeden nice Öğretmene, Saygı ve selâmlarımı bildiriyor;
Öğretmenevlerinde, kendini çürümeye terkedenleri de aldığı emekli maaşının hakkını vermeleri için,
fahrî görevli bekleyen kurumlara dâvet ediyorum.
Şu sıralar, sık-sık konuşup sohbet ettiğim bir 78'lik Öğretmen emeklisi var.
Trabzon'da, mahallî bir gazetede, makâle başlığı;
"Kim Alırsa" ile memleket sıkıntılarını dile getirmekle kalp ameliyatından sonra
insanlık gereğini lâyıkı ile yerine getirmeye çabalıyor...
"Muallimler, yeni nesiller sizin eseriniz olacaktır. Başöğretmen ve Gâzi, Mustafa Kemâl Atatürk"
Kadir Yeter.14.7.2010- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=32284
Zübeyde Gökbulut