- 1077 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KUYU
Müfide,üç yaşında güzel şirin bir kız çocuğu,babaanne ile yaşıyor.
Anne babası,o daha birbuçuk yaşında iken resmen boş olmuşlar.
Minik,şirin bir kasabada,otururlarmış.
Boş olayından sonra,baba işi icabı şehire taşınmış, orada,başkası ile yeniden evlenmiş.
Ara sıra,babaanne torun beraber,babaanne oğulu,torun babayı,ziyarete giderlermiş.İşte bir ziyaret günü..
Müfide,başına gelecekleri,hep hisseden biri..Korkular,eyvahlar içinde,minicik,çaresiz,bekleyişte..
Kapıyı çalmışlar ! Tak ! Tak ! Tak ! . . . . . . . . . .Gelenin kim
olduğu,biliniyor mu ne ?Bu kapı,hiç çabuk açılmaz,bizler
çaldığımızda.Sonunda açıldı kapı,girdik içeriye.Müfide
analığımın,buz gibi soğuk bakışları,üzerimizde. .Güzel bir
yüzü var,keşke ruhu da güzel olsa idi .?Gündüz,baba,evde
değil,Babaanne,Müfideyi,Müfide hanıma bırakıp,oğlunun
iş yerine gidiyor.Eyvah ! Ama eyvah ki ! Yine,yine eyvah !.....
(Bir tesadüf eseri ikisinin adı aynıdır,analığı ile.)
Müfide ise,en çok yerli yersiz,çimdikler yiyeceği korkusunda
O da ne ?Müfide annesi,Müfidecik ile,oyun oynamaya hazır
lanıyoreEvin geniş bahçesinde,derin bir kuyu var !
Bir kapaklı sepet,bir uzun urgan,bağlayıp sepetin sapına ur
ganı,oturttu Müfideciği sepetin içine,salladı kuyuya,daldırıp
daldırıp çıkardı,uzun sürdü bu durum,nihayet çıkardı.Sepetin
kapağını açtı,yaşıyordum.Dönüp arkasını,odasına girdi.Müfide
ıslak,Müfide korkunun dik alasında,o henüz üç yaşında!Diğer
odanın en karanlık köşesine büzülmüş,küskün babaanneyi
bekliyor,o da gelir,en nihayet.Müfide!Müfide!Nerde imiş benim
kızım!Cevap yok ama yine de bulur onu,alır gönlünü.Müfide der:
`Babaanne,beni buğakma`. Bırakma demeye dili dönmeyecek kadar minicik
bir bebekti o.
Yıllar öncesi.
Müfide DECDELİ.
YORUMLAR
ÜVEY ANNE ÜVEY ANNEDİR.. ONDAN GÜZELLİK BEKLENEMEZ..RABBİMDE BÖYLESİ KADINLARA GÜN YÜZÜ GÖSTERMEZ İNŞALLAH... YA! MÜFİDECİĞİM... ÖZBE ÖZ ANNENİZ SİZE NASIL BU KÖTÜLÜĞÜ YAPMIŞ... BİR KEDİ KADAR BİLE OLAMAMIŞ MI? KEDİ BİLE YAVRULARINI AĞZINA ALIP DAHA GÜVENLİ BİR YERE GÖTÜRMEK İÇİN CANLA BAŞLA UĞRAŞIR... BEN ÖLEYİM... YAVRUM BÖYLESİ ACILAR YAŞAYACAKSA.. BU NASIL ANALIK... KEYFİ YERİNDEYKEN ANNE... AZICIK KEYFİ KAÇINCA ANALIĞIDAMI KAÇMIŞ.. ASIL BURDA KABAHATLİ ÖZ ANNE BENCE.. KUSURA BAKAMA CANIM BENİM NİYETİM SENİ ÜZMEK DEĞİL YÜREĞİMDEKİLERİ PAYLAŞMAKTI... TIPKI SENİN GİBİ.. GÖNLÜNE SAĞLIK. PAYLAŞIMIN İÇİN SAĞOL... ÖPTÜM.. YÜCE ALLAH'A EMANET OL...
SELAM VE SEVGİLERİMLE
MERYEM ZEMEROT
Hafızalardan çıkarılamıyacak kadar derin izler bırakan bu olayı belki o yaşlarda çocukça duygularınızda bir oyunla karışık korkunun etkisiyle kıskançlık krizleri yaşayan duygusuz bir kadının yaptıkları yıllar sonra da olsa hafızalara kazınmış olmanın ve bizlerler paylaştığınız bu sevgi yoksunu analık diyelim, yaptıkları hiçbir zaman affedilemiyecek bir harekettir. Kutluyorum güzel yazınızı. Küçük bir sevgisi dahi olamıyan ve o sevgiden bir kırıntıyı dahi çok gördüğü o minik kız büyüdü ve bizlerle güzel duygularını paylaşan gönül dostu olarak aramızda, merak ediyorum o kadın yıllar sonra ne haldedir acaba.?
Saç diplerime kadar, sırtımdan ürperdim!..
Canımsınız.. Daha sonra döneceğim, dönebilirsem şayet. Korkunç bir anı çünkü.
Muazzam bir travma ve unutulması mümkün değillerden..
Bakıcımız beni çatıya kapatmıştı. Çok karanlıktı.. Yan ahşabın aralığından gökyüzünün ışığı süzülüyordu ve çığlık çığlığa kuşlar bağırıyordu.. Bağırıyordum ağlayarak.. Altıma yapmıştım korkudan.
Rahmetli Şaheser Teyzem tesadüf eseri ya da Allah tarafından vesile ile gelmiş, kurtarmıştı bendenizi.. Annem gelene kadar beklemiş ve anneme kızmıştı.. O bakıcıyı Teyzem kovmuştu beni kucağına alarak. Zangır zangır titriyordum..
Anneme söylediğimde inanmamıştı çünkü. "Anne sen gidince beni çatıya kapatıyor, beni de götür burada bırakma" demiştimdi. Üç-dört yaşlarındaydım. Henüz kardeşlerim yoktu yani. Hamdiparamyok'un evindeydik o zamanlar.
Hala çatılardan korkarım..
... Ve Müfide ismi, bizim evimizde çok yad edilir. Ayrı bir yeri var çünkü. Vaktiyle babamın İstanbul Hukuk'ta sınıf arkadaşıymış Müfide :)
Siz, babamın torunu yaşındasınız neredeyse. Analığınız Müfide olması mümkün değil!
Takibinizdeydim.. Daha bir takibinizdeyim arkadaşım.
Sevgi ve saygılarımla canım.