gözleri olmayan yüzler çizmek
GÖZLERİ OLMAYAN YÜZLER ÇİZMEK
Alerjisi var galiba yeşile baksana sofrada roka yeşil değil hem çimenler mavi.
Diğeri cevap verdi bunda başka mana olmalı yeşille gıcık olsaydı çimenleri sarı yapar ört bas erdi ama başka iş var bunda acaba mavi çimen umudu mu temsil ediyor. Mesela çevrenin insanlara yaşanabilecek kadar umutlu olduğunu ya da insanların bu ekolojik dengeyi bozmaktan kaynaklanan insafsızlıklarının bir gün sona ereceği umudu.
Diğeri gülümsedi bu kez belki de ama çok iyimser bir tablo olur bu bence bunda tepki var
Öbürü şaşkın baktı
Tepki?
Hıhı dedi sarı saçlı genç gazeteci baksana yer ile gökü nasıl ayırmış bence yeryüzüne haksızlık yapıldığını tasvir ediyor. Sonuçta yeryüzü insanların ayaklarının altında…
Oysa bütün nimetler yeryüzünden fışkırıyor. Bence nimetlerin en güzeli bu bastığımız yer onu vurguluyor.
0 sıra da ressam yanlarına geldi. Ellerine göğsüne bağlamış sessizce onları dinliyordu gülümsedi sarışın olan seslendi faik bey bu resimlerinizde neyi anlattınız. Faik gülümsedi anladığınızı.
Öteki atladı. Hayır, onun düşüncesinden ziyade siz burada ekolojik dengenin bozulmayacağına dair bir umudunuz var onu yansıttınız. Bu kez atılan diğeri oldu. Resminize bu kadar basit bir mana yüklemek hem esere hem size saygısızlık olur doğrusu. Bence yeryüzünün gökyüzünden alacağı olduğunu yeryüzünün gökyüzünden daha büyük nimet olduğunu vurguluyorsunuz. Ressam resimlerine göz attı hakikaten bu anlamlar mı çıkıyordu? Omuzlarını sıvazladı. Siz sergiyi gezin devam edin bitince tartışalım. Gazeteciler sergiyi geziyorlardı ki iki tane resimle karılaştılar ikisi de beyninden vurulmuşa döndü. Portreler vardı sarı saçlı uzun çeneli yanaklarında gamzeli suretler ama gözleri yoktu resimlerin bu ne yaaaa dedi sarışın olan
Ressam arkasından seslendi. res
Ne dedi şaşkın diğer gazeteci
Adam güldü.
İm-i yok yarım bunlar.
Ama neden diye sordu diğeri neden gözsüzler?
Benim resimlerimde göz olmaz resimlerim hiçbir şeyi görmemeli benim gördüklerimi görmesinler…
Müptelasıydı yeşil gözlerin. O bir çift yeşil gözler için ne otobüs yolculuklarına çıkmıştı. Ne kadar da çok sevmişti yeşil çimenleri. Hele o küf peynirindeki yeşili. Her nimette onun gözlerini görürü olmuştu. Yeşil zeytinde Antep fıstığında roka da aklına gelen envai çeşit bitkide yosunlar yüzünden denizlere giremez olmuştu. Uzun zaman olmuştu denize girmeyeli. Hele yeşil zeytinli rokalı rakı içmeyeli. Çimenlere oturmayalı belki de bir asır olmuştu.
Sergi günü büyük ilgi vardı resimlerine basın mensupları yorum yapıyorlardı.Resimleri gezerken biri seslendi.Bu adam neyi görmek istemiyor ki bu resimler gözsüz...
Ressam içinden çığlık attı;kimseye duyurmadan."Hayır görmek istemiyor değilim.Bir çift yeşil göz görmek istiyorum.Onun gözlerini."