- 2736 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YAĞMUR!..
Hani meleklerin sayısı anlatılırken buyuruluyor ya; “her yağmur tanesini yeryüzüne bir melek indirir. Ve o melek tekrar sıraya girer ama ona bir daha sıra gelmez…
İşte göklerden rahmet yağması bu olsa gerek. Nasrettin Hoca’nın; “yağmur tanelerine basmamak için koşturuyorum” demesi de işte bu yüzden…
Yine bu sebepten, hiçbir yağmur tanesi inerken birbirine çarpmaz. Düşünsenize yumruk gibi ya da top gibi yağmur taneleri gökyüzünden, yere düşse, acaba ne olurdu?..
Ve yağmurla birlikte yer yüzüne rızıklar da inmekte. Ve canlanmakta tüm yeryüzü…
İyi hatırlıyorum ki; küçükken memleketim Isparta/Gelendost/Çaltı’da, yağmur duası etmiştik hep beraber ve at arabamız daha “karakuyu” ya varmadan yağmur başlamıştı.
Can bulmuştu su bekleyen kuyular ve ekinler, bitkiler, ağaçlar…
Aklımda kaldığınca bir hadis-i şerifte, Peygamber efendimiz; (Sallallahü teala aleyhi ve sellem) bir gün yağmur bulutlarını görünce şöyle dua eder; “Ya Rabbi; bu yağmur bulutunu, üzerimize rahmet olarak gönder. Felaket olarak gönderme…”
Yağmur berekettir, rahmettir ama bazen de felaket olabilmektedir. Bu sebeple, nice sel felaketlerine şahit olmaktayız, öyle değil mi?..
Evet; yeryüzü yağmurla can bulur, yağmurla temizlenir, dere, çay ve nehirlerimiz, göl ve barajlarımız yağmurla dolar, hayat bulur. Biz insanlara düşen bu yağmurdan güzel istifade etmesini bilebilmektir. Nehirlerimizi ıslah ederek, taşkınlıkların önüne geçebilmektir. Şehirlerimizin alt yapılarını tamamlayarak, sel ve su baskınlarını önleyebilmektir. En önemlisi yağmurun şükrünü yapabilmektir.
Bu yağan yağmurlarımızın hep, rahmet, bereket ve rızık olması dileklerimle;
Yağmurlar kere yağmurlar
Kadir Çetin 24.11.08 Nazilli
...
BU YAĞMUR
Bu yağmur, bu yağmur, bu kıldan ince,
Nefesten yumuşak, yağan bu yağmur.
Bu yağmur, bu yağmur, bir gün dinince,
Aynalar yüzümü tanımaz olur.
Bu yağmur, kanımı boğan bir iplik,
Tenimde acısız yatan bir bıçak.
Bu yağmur, yerde taş ve bende kemik,
Dayandıkça çisil çisil yağacak.
Bu yağmur, delilik vehminden üstün,
Karanlık, kovulmaz düşüncelerden.
Cinlerin beynimde yaptığı düğün,
Sulardan, seslerden ve gecelerden...
Necip Fazıl Kısakürek
YORUMLAR
Sabah servisle işe gelirken geceden başlayan aşırı lodosun ağaçları yerle bir ettiğini gördüm. Bizim buralarda da LODOS rüzgarı meşhurdur. Sıcak eser ve bazen felaketlere sebebp olur. Ama her lodosun arkası mutlaka yağmurdur.
Havanın sıcak olmasına aldanıp giydiğim tiberland tipi ayakkabılarıma gözüm ilişince içimden "inşallah yağmur yağmaz" diye geçirmişim.
Sonra birden kendime geldim.
nasıl bu kadar bencil olabilirim diye düşündüm.
O yağmur hele de bu mevsimde nasıl da önemliydi.
Canlı cansız herşey nasıl da şevkle istekle bekliyordu bu rahmeti.
Sırf benim ince ayakkabılarım ıslanmasın diye yağmur nasıl yağmazdı.
Zaten yağdıran da mülküne yağdırıyor bana söz mü düşer?
PEH!
selamlar sevgili kardeşim.
Evet; yeryüzü yağmurla can bulur, yağmurla temizlenir, dere, çay ve nehirlerimiz, göl ve barajlarımız yağmurla dolar, hayat bulur. Biz insanlara düşen bu yağmurdan güzel istifade etmesini bilebilmektir. Nehirlerimizi ıslah ederek, taşkınlıkların önüne geçebilmektir. Şehirlerimizin alt yapılarını tamamlayarak, sel ve su baskınlarını önleyebilmektir. En önemlisi yağmurun şükrünü yapabilmektir.
Bu yağan yağmurlarımızın hep, rahmet, bereket ve rızık olması dileklerimle;
Yağmurlar kere yağmurlar
-yağmur yağdı üzerime
ıslandım
...