YORUMLAR
peygamberimiz adet halini bir "pislik" (necaset) olarak algılamıyor, tabii ve fıtri bir olay (HADES: HADİSE: OLAY: OLGU) olarak algılıyordu. Adını da öyle koydu. Hac yolunda adet gördüğü için ağlayan eşi Hz. Aişe'nin gözyaşlarını dindirmek için "Niçin ağlıyorsun ey Aişe! Bu Allah'ın Adem kızlarına yazdığı bir yazgıdır; tavaf dışında tüm menasiki yerine getir!" diyordu (BUHARİ) Yani mu? Yanisi açık: EFENDİMİZ ADET HALİNİ ALLAH'IN İNSANOĞLUNUN YERYÜZÜNDEKİ BEKASI İÇİN KOYDUĞU İLAHİ BİR KANUN OLDUĞUNU biliyordu. (Yahudileşme Temayülü'nün ilgili bölümüne bakınız).
Allah Rasulü'nün bu tavrından yola çıkan çağımız allamelerinden Musa Carullah, kadının ay hali için ERKEKLER ÖMÜRDE BİR KERE ŞEİT OLMA ŞANSINA SAHİPKEN KADINLAR HER AY ŞEHİT OLMAKTADIRLAR der. Yerden göğe haklıdır. Zira kadın ay halini insan nesli devam etsin diye yaşar. Adeta insanlık adına insanlığın bekası için üstlendiği analık görevini ifa için her ay bu sıkıntılı ve eza verici duruma katlanır. Peki tüm erkekleri bir kadın doğurduğu halde, erkekleri doğurmak için kadınların katlandığı bu haratsızlığa alacakları karşılık YAHUDİCE Mİ OLMALIDIR?
Bin kalbimle hayır? !!
MUSTAFA İSLAMOĞLU