- 875 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PANEL
22/11/2008 tarih, günlerden cumartesi küçük bir sahil kasbasına dogru yol aldık, yirmibeş kişilik bir grup, sanki gün bize yarmurla karışık kasımpatılarla karşılamak için gök yüzünde bir güneş, bir bulut, arkadan sagınak bir yagmur bizleri eşlik ediyor...yolculuğumuz boyunca hoşca sohbetler, tatlıca eliştiriler vardı, kah güldük kah hüzünlendik...İnsanoğlunda var olan duygu selini yaşadık, tabiat ananın karşılama senfonisi başkaydı,bu toplandının amacı aynı grub meslek sahibi kişileri, sahillerde yapılaşmanın yanında, kültür ve doğal truzimi konusunda bilgilenmek,ve ülkemizin içinde bulunan yapılaşmanın kıyılarımızda doğayı zarar vermeden kültür ve doğa truzmini geliştirmek için, önce meslek sahiplerini, sonrada vatandaşı bilğilendirmekti, katılımcıların gerçekten panel konuları mühteşemdi.....Olanaklar-Beklentiler ve Endişeler.....Üçü’de sanki seçilmiş konulardı, güzelde aydınlanmıştık.Hangimizin yaşamda beklentilerimiz yok’ki,hepimiz bir amaç için beklentilerimize ortaya koyar ve Olanaklarımız dahilinde,endişelerimize ortaya koyarız,bazen günlük yaşamımızda, bazen çocuğumuzda, bazende işimizde endişelerimize ortaya koyar, olanaklarımızın çerçevesinde beklentilerimizigerçekleştirmek isteriz.Kimi zaman hemen gerçekleşir beklentilerimiz, kimi zamanda uzunca bir yol alır,Tabiki her şeyin başında bilgi ve sabir gerekiyor, bazen beklemekte sıkmıyor değil insanı, hedefi koyarsın, hedef gerçekleşmesi için önündeki çakıl taşlarını yok etmen gerekiyor, bazende çakıl taşları içinizde yaralar açarak yok olur, yaraları sahip olmamak için tek yapmamız gereken karşılaştığımız tecrübelerden ve aldığım öğretilerden koyduğun hedef hakkında bolca bilgi ve iyi bir sunum, yada MEVLANANIN dediği gibi (Ya olduğun gibi görün yada,göründüğün gibi ol)yaşam felsefensinden, insanlığından taviz vermeden, yalansız ve riyasız, insan gibi insan olmak,en doğru’su ama günlük yaşamda hala sen bayansın iş yapmam, ben erkekle iş konuşurum gibi cümlelerle karşı karşıya gelmek,yirmi birinci yüzyılda yaşanmaması gereken davranışda olsa, zaman zaman iş yaşamında karşımıza çıkar oldu.Aslında uğraşılması gereken konular bunlar değil, çalışıp ekonomiyi katkıda bulunmak, eğitim seviyesini yükseltmek,eğitim seviyesini yükseltirken ögretimide ön planı çıkarmak.İnsanları öğreterek eğitmek, anlama ve algılama sisteminiyerli yerine oturtmak, ve bizde var olan sevgi ve saygıyı ortaya koymak.Biz olmakla başlayan sevgimizi büyütmek , gelecek nesilleri’de biz olan sevgimizi ve bilğimizi bırakmak.
Toplantı saat ikide başlayıp, altıda bitti,keyif verici, aydınlatıcı ve bilgilendirici idi,gözlemlerim sonucu insanların sık sık birlikte olmaları gerekiyor, olumsuz düşüncelerini bir arayı gelince konuşup tartışma imkanı bulabiliyorlar, insanlar düşüncelerini olumlu veya olumsuz olarakta ifade edemezlerse, düşünceleri kendilerine düşman olabılıyor, paylaşınca düşüncelerde dost olmayı öğreniyorlar,toplantının arkasından yemekte sabah’ki olumsuz gözlerin, birbrlerini olumlu bakmayı başladıklarını görünce içimdeki çılgın çocuk sevinçten yerinde duramadı, sahil kasabasında denizin yanıbaşında yagmur çisiltileri altında,rüzgarın sesine inat haykırmak istedi. Donüş için otabüse doğru yol alırken insanların gözlerinde ve yüreklerinde rahatlamış olduklarını gördüm,gördüklerim karşısında mutlu oldum.
İnsan olarak geldiğimiz yer yüzünde, insan olarak görevimize tamamlıyarak, insanca yaşayarak sahip olduklarımızı tüketerek değil çogaltarak,sevgisizlikle değil,sevgiyi üreterek birakmak dileğiyle.......mutlu, başarılı ve sevgi dolu yüreklerin sizlerle olası dileğiyle dostca kalın.......23/11/2008 MUĞLA