- 1388 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Ey Türk GeNCi !
İlk olarak Ahmet ağabeyin türküsüyle başlayayım istedim:
Yıllar önce böyleydi, şimdi de böyle
Alnımız ak, başımız dik yaşıyoruz biz.
Oğuz kağan, Alparslan, Fatih`ten beri
Memleket derdini taşıyoruz biz.
Bosna-hersek, Azerbaycan ve Çeçenistan
Unutulmaz Kerkük, Musul, Doğu Türkistan.
Yaşanılır yavrum anlatılmaz bu destan
Ölüm soğuk üşüyoruz biz.
Düşman geçmiş karşımıza gülüyor
Dağlarımda çoluk-çocuk ölüyor.
Namerdin yaptığı kâr mı kalıyor
Düzen bozuk şaşıyoruz biz.
Selçuklu, Osmanlı şimdi Türkiye
Dört yanımı düşman sarmış ne diye?
Allah, kitap, vatan, millet ve bayrak ile
En büyük hedefe koşuyoruz biz.
Türküdede geçtiği üzere yıllardır akl-ı selimiyle,mertliğiyle,şecaat ve cengaverliğiyle en önemlisi imanıyla kainata meydan okuyan şanlı bir milletin bir evladı olmaktan gurur duymaktayım...
Lakin şurası da su götürmez bir gerçektir ki;Her şeyin ve her topluluğun içinde olduğu gibi bizim içimizden de çürükler,niteliksizler,bize bizden uzak ve bizim değerlerimize düşman olan,kendi kütür ve medeniyetine karşı tamamen yabancılaşmış insanlar çıkmıyor değil....
Ama her şeye rağmen biliyorum ki;Şu paramparça ve kendimizden uzaklaşmış halimizle dahi dünya üzerindeki birçok milletten daha iyi bir durumda olduğumuz da bir gerçek...(belki ecdadın duasıyladır kim bilir)
Düşünüyorum bunları her daim acaba ne oldu diye? Birkaç yüzyıl öncesine kadar dünyanın atının ayakları altında ezildiği ve her milletin üstün niteliklerinden ve terbiyesinden dolayı takdir ettiği ve aynı zamanda korktuğu o azametli ve yüce Türk milleti nereye gitti diye?
Acaba ne oldu da birkaç yüzyıl içinde insanlarımız kendine böylesine yabancılaştı ,böylesine ecdadından bi haber bir hale düştü....
Tarihini bilmeyen,yarınını sorgulayamayan bir hale düşürüldü diye...
Zaten düşünmemek elde mi ki?
Öğretmen olmam hasebiyle binlerce genç dimağa ulaşabilmekteyim lakin gördüğüm manzara elbette ki hiç iç açıcı değil...(daha genç bir öğretmen olmama rağmen bu kanaate ulaştığımı ayrıca belirtmek isterim)
Neden,niçin diye sorgulama ihtiyacı duymayan,kendisi de dahil olmak üzere kimseye saygı duymayan,geçmişinden habersiz geleceğine ise ümitle bakamayan bir nesil var karşımda ben nasıl olur da bu durumda başka bir düşüncede olabilirim ki !
Neredeyse dünyanın yarısından fazlasında hakimiyet kurmuş,gittiği her yere medeniyet götürmüş bir milletin evlatları nasıl olur da bu duruma düşer anlamak mümkün değil...
Acaba genlerimizle mi oynandı yoksa yürğimizen imanımız mı söküp alındı yoksa beynimizi açıp yerine saman mı koydular ?
Ne oldu,ne oldu da bu hallere düştük?
Düşünmekten kaçan,okumaktan nefret eden,kendi öz tarihine ,ailesine küfreden,gayesiz,hedefsiz bir nesil türettik....
Daha düne kadar düşmanının dahi elinden tutan,her kesimden insana gönlünü açan ve yardım eden bir milletin evlatları nasıl oldu da kendi öz anne ve babalarını dahi sokaklara,huzur evlerine atar hale geldi...
Yine daha bir kaç yıl öncesine kadar aman dileyene el kalkmaz diyen bir milletin evlatları kendi öz anne ve babasına silah çeker hale geldi?
Ne oldu da herkese yardım için kendini tehlikye atmış bir milletin evlatları,gözlerini önünde ölen veya yaralan bir kişiyi hiç umursamadan yollarına devam eder oldu?
Size sesleniyorum ey Türk milletinin üyeleri,öğretmenleri,gençleri !
Ne oldu söyleyin size ne oldu Allah aşkına ?
Derdiniz ne sorununuz ne ? Küreselleşme mi,seküler dünya mı,kapitalizm mi ne söyleyin Allah aşkına....
Nasıl olur da bunu çözümleyebilirim diye düşünmekten yoruldum artık her gün onlarca saygısız öğrenciyle uğraşmaktan güçsüz düşmeye başladım...
Elbet direneceğim sonuna kadar ama netice de insanım öyle değil mi ?
Derdinizi söyleyin ki ona göre ilacını,çaresini bulalım değil mi?
Genç bir öğretmen olarak daha şimdiden bu cümleleri sarfediyor olmaktan utanıyorum,hicap duyuyorum lakin öyle yorgun düştüm ki anlatmam mümkün değil !
Türk milletinin karakterine,öz niteliklerine aykırı şekilde yaşadığımız bu hayat tarzının ne inancımızla ne de diğer değerlerimizle o kadar farklı ve onlara o kadar yabancı ki nerde yaşadığımı dahi şaşırıyorum desem yalan olmaz...
Ey asil ve aziz bir milletin evlatları !
Neden kendinize çeki-düzen vermiyor ve eski şaaşalı ve kudretli günlerinizi geri getirmeye gayret etmiyor ve niye herkesin nefret ettiği bir toplum değil de düne kadar olduğu gibi gıptayla baktığı bir millet olmaya çalışmıyorsunuz ?
SAYGILARIMLA
M.ZAHİD AY(22.11.2008)