- 3268 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Etik mi,ahlâk mı?
Günlük dilde olduğu kadar,Türkçe Sözlükte de(TDK Yayınları,Ankara,2005) "etik" ile "ahlak" aynı anlamda kullanılmaktadır.
Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı olan Prof.Dr.Mustafa Erdoğan, bu iki kavram arasındaki farka dikkat çekmekte;"Türkiye Özgürleşebilir mi?"adlı kitabının girişinde de bu konuya açıklık getirmektedir.
Denilen şu:
-Etik saf bir teorik disiplindir ve hayatın nasıl yaşanması gerektiğine ilişkin ilkeler ve değerleri inceler.Etik bu bakımdan günlük dildeki "ahlâk" kelimesiyle benzeşmekle beraber,ondan farklıdır."Ahlâk",genellikle bir toplumda hakim olan değerler bütününü ifade eder;oysa etik,daha doğru ve değerli bir hayatın genel ilkelerini araştırır.Bu bakımdan siyaset felsefesi de ,etiğin,topluma uygulanış hali olarak görülebilir...
Bu anlam farkına dikkat çekilmesini kayda değer bulduğum için paylaşmak istedim.
Ve kendimce şöyle bir çıkarımda da bulundum:Hangi meslekte oursak olalım,yalnızca "meslek ahlakıyla" yetinmek yerine;"meslek etiğini" öne çıkarmanın ve bu alanda daha doğru ve kaliteli sayılabilecek ilkeler peşinde koşmanın gerektiğine inanmaktayım.
Bu bir "ayrıntıdır"deyip de geçmek yerine,Latinlerin,"şeytan,ayrıntıda saklıdır"sözünü kılavuz edinelim derim.
Benim yaptığım/yapmağa çalıştığım tam da budur!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.