- 5853 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
Michael Jackson Müslüman Olurken
Bugün bir çayevinde çayımı yudumlarken gözüme ilişti ünlü popçu Michael Jackson’un Müslüman olduğu haberi. Bu haberin içimde yarattığı düşünceleri siz dostlarımla paylaşmak istedim kısaca.
İtiraf etmek gerekir ki; ünlü popçu skandalları ve en az bir skandal kadar güçlü şarkıları ile zelzelelerden ve ekonomik krizlerden daha fazla sarstı dünyamızı. Ama popçunun İslam dinini tercih etmesi bir skandal değil sade bir haberdi. Çünkü o sadece ilahi bir yol seçti kendine.
Umarım öyledir ve bu tür büyük şarkıcılar, söyleyecek bir şarkısı kalmadığında –Yusuf İslam dahil- Müslüman kimliğiyle yeni yaptıkları şarkılarla rant amacı gütmezler. Çünkü halkı Müslüman olan ülkeler sömürülmeye o kadar müsait ki.
Dört büyük melekten Mikail ismini bizde kullanırız. Bu dünyada bazen Mikel, bazen Mişel, ve bazen Maykıl olarak aynı şeydir ve gazete haberine göre, Michael Jackson; kendisine önerilen Mustafa ismini reddederek Mikail ismini almıştır.
Peki nasıl oluyor da en uç sapkın sosyete ile yüz kızartıcı suçları yaşam olarak sürdüren ve alt kültür kurbanı katiller, orospular, fahişeler, hırsızlar, katiller ve bilumum .......ler
ve …...........lar bir tek Kelime-i Tevhid ile bir saniyeda Müslüman olabiliyor? Bunu hiç düşündünüz mü?
Ama bunu düşünmenize hiç gerek yok, çünkü; bunu bizim yerimize Mevlana Celaleddin-i Rumi seneler önce çok düşünmüş ve tüm dünya insanına GEL! Diyerek İslam dinine çok büyük katkıda bulunmuştur.
Peki! İslam dini bu kadar hoşgörüye sahip de neden o zaman bir takım radikal İslamcılar türeyip, İslamı tanınmaz fikir ve kılıklara soktular? Neden cemaatler ülkesi oldu modern Türkiye Cumhuriyeti? Neden insanlarımızın bir kısmı şucu - bucu veya inanmayanlar diye dışlandı? Neden içki haritaları yapıldı? İçki içenler tecrit edildi veya içki içenlerin yüzüne katli vacip bakışlarla nazar edildi?
Umarım Michael Jackson’un bunlardan haberi yoktur veya böyle bir Müslüman olmamıştır.
İbrahim suresinde İbrahim uyuz bir köpeği bile kendisinden aşağı bulamaz iken, günümüzde binlerce sahte İbrahim türedi ve kendi çizgilerine uymayanlara uyuz köpek muamelesini mubah gören davranışlara girdiler.
Onlar böyle yapıyor. Dinleri-amelleri var ama imanları yok
Ama ben inanıyorum
Tanrı her şeyi görüyor
Hey bre cuhela deyip yatıştırıyorum kafamdaki soru işaretlerini
Siz de öyle yapın!
))
Bizim yeni Mikaile de
Hoş geldin diyoruz
Hayırlı olsun
Sevgilerimle
YORUMLAR
yazı önce eklenmiş ama ben yeni farkettim
şimdi ne yazalım?
mikail öldü şeytan da çekti elini
demekki içine doğdu mübarek adammış.gider ayak yaptı yapacağını
bir kaç sene içinde Türkiye den gidenler mezarını türbeye çevirir.hani taa ezelden beri kılıçtan dönenleri el üstünde tutarız.
Dilerim ki gerçekten doğrudur bu haber.İçimde bir şüphe var,hep de olacak.Bana sadece spekülasyon gibi geliyor ama bir yerde de kendime -sana ne- diyorum.Allah işin doğrusunu bildiğine göre bir sorun yok.Eğer gerçekten de böyle bir şey varsa da inşallah Firavun gibi bir iman değildir kendisinin imanı...
Bu yazı için teşekkürler.
size bende bi neden diye soru soruyum;bu ülkenin dini ve kültürel yapısı belliiken neden bu milleti dinini ve kültürünü asimile etmeye kalkıyorlar hemde ordusunu ve hukukunu kullanarak,peki neden camiler fişlendi peki neden insanlar sınıflara bölündü dincidir diye ayırıldılar,peki neden cemaatler bu kadar göze batar,tarikat allaha ulaşmanın bir yoludur nasılki laikler kendi değimleri ile modern olmanın yolunu laiklikten geçtiğini söledikleri gibi,peki neden olmayan mahalle baskısı ile dini afaroz etmeye kalkan müslümanım diyen dinsizlerin içimize sinip bizi bölmeye çalıştıklarını göz ardı ederek islamı karalamak,peki neden türbanlı diye kızların okuyamaması peki neden allahın kanunu şeriatı tutan insanların geri kafalı yobaz muamelesi görmeleri herkes dinini kendine göre yaşar kimseyi kimsenin inancı ve imanı kurtarmaz ama bu ülkede dinin karşısına laikliği çıkarıpta bu kadar baskı ile toplumu sindirmeye çalışmak ve laiklikle halkı çatıştırmak neden,akif boşamı söyledi şu ezenlarki şaadetin dinin temeli ebedi yurdumun üstünde inlemeli diye peki canlarını verenler laiklik uğrunamı şehit düştü yoksa özgürlük,namus,vatan ve allaha olan bağlılıkları uğrunamı şehit oldular;
ben bu ülkede batıdan alınan çakma laiklikle var olsun diye elime silah alıp düşmana yürümem ben hakkın yolunda yürür canımı vatan için onun istediği gibi veririm öle ise ben bu düşüncemle yobaz olmayı kör olmaya tercih ederim ama bana gelipte benim inancımı aşşağılayanlar beni ne silah altına alabilirler nede bana zorla bir şey yaptırabilirler ben kendi hudutlarımı çizer ona göre yaşar ve savaşırım.saygılarımla
Umarım öyledir ve bu tür büyük şarkıcılar, söyleyecek bir şarkısı kalmadığında –Yusuf İslam dahil- Müslüman kimliğiyle yeni yaptıkları şarkılarla rant amacı gütmezler. Çünkü halkı Müslüman olan ülkeler sömürülmeye o kadar müsait ki.
Her satırını gerçekçi ve mantıklıca yazmışsınız. Ben müslüman olduklarına inanmıyorum. Böyle gündeme getirilen kaç kişi varsa Hepsi kendilerinin ayağa düşmüşlüğünü kurtarmak içindir. Bir adamı sevdiği için müslüman olanlar var ki onların da eşlerinin müslümanlığı kadar müslümanlıklarına inananlardanım.
Çok güzeldi... Yaklaşık bir ay olmuş yeni okuyorum arkadaşımın yazısını. (Bir mutfak tadilatıdır gidiyor yazdan beri)
Sevgiler, saygılar sunuyorum.
çok güzel bir yazı herkelimesine katılıyorum bugünlerde üzerinde çok düşündüğüm ama ifade edemediğim konulara değinmişsiniz teşekkürler saygılar
Değerli dostum her kelimesine sonuna kadar katıldığım bir yazı yazmışsın.
Tebrik ederim.
Şiirde olduğu kadar düz yazıda da anlatımın çok güçlü....
sen sonradan olma değil anadan doğma edebiyatçısın....edebiyat defteri sana az gelmektedir. Bence sen şiirleriyle ,yazılarıyla,hayata bakışıyla,felsefesi ve yiğitçe duruşuyla,insan sevgisiyle Edebiyat Kitaplarında yer alması gereken edebi bir şahsiyetsin.... inşallah o günleri görürüm...
Yüreğin dert görmesin.
Selam ,sevgi ve saygılarımla.
çok bilindik; ama gerçek anlamda hiç anlaşılmamış bir konuya değinmeniz sahiden güzel... islamı ne kadar doğru yaşarsak yaşayalım yine de hissedecek çok olgu var içinde... her yanı farklı ve her bakış açısı yeni yeni ufuklar yaratmakta içimizde... michael e gelince sanırım artık huzuru yaşamak istiyor. umarım bu karaında samimidir ve tanrıyı en mükemmel haliyle yaşar...
sevgili dost teşekkürler paylaşımınız için.
sevgili Celal'cigim , yazini okudum ve görüslerimi yazacaktim ki ; degerli arkadasimizin yorumu gözüme carpti . ayni görüsleri paylasiyorum ; Mehmet Çiftçi beyle ...
böyle dünya capinda bir üne sahip sanatcinin islam dinini secmesi islam dinine ne katki saglar bilmiyorum ...
ama zarari da olmaz diye düsünüyorum .
Yusuf Islam konusunda biraz farkli düsünüyorum . yapmis oldugu ingilizce yapitlarini ben de cok zevkle dinledim ama cikar icin mi yapti onlari onu bilemiyecegim . insallah öyle degildir.
cok selam olsun uzaklardan .......... sevgimle ...........
_ZERRE_ tarafından 11/22/2008 9:06:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Evet bizler de insanlık adına ne olusan ol gel diyelim...
İnsanların inançlarını içine geldiği toplum belirler .Ve doğuştan bir dine ait doğarız, daha sonra ki bu örnekler de nadirdir insanlar din değiştirir.Aslında bu konular da fazla konuşmayı sevmem .Bana göre din özeldir...Sonuç olarak insanlar hak olanın yanında olabilmeyi öğrenmeliler...Evrensel hoşgörü hepimizin isteği olmalı.
Paylaşımıza teşekkür ederim...Saygılarımla....
belkide müslümanlıkla empati kurduğu için bu karara varmıştır.kendi ülksesinde sevilmediğinden ve artık avrupa ülkelerindede popülerliği kalmadığından bbu karara varmış olabilir zaten zenciliği reddetmişti, o yüzden müslüman ülkeler de onu sevdiğinden diye düşünüyorum...Adamcağız zaten insan içine ışığa çıkamıyor, kimbilir belkide müslüman bir ülkeye yerleşmeyi düşünüyordur...Onu yargılamak bana yakışmaz haddim de değil elbet...Bu kokuyuda ilk sizden duydum...
paylaşım için teşekkürler dost....sevgimle...
İsteyen istediği inancı seçebilir hatta inançsızlığı da seçebilir. Düşünceler başka düşüncelerin üzerinde bir tahakküm aracı olursa işte o zaman bir daha düşünmek gerekir..Şöyle diyor Hayyam ;
Dert içinde sevinci bul da yaşa;
Haksız düzende haklı ol da yaşa;
Sonu nasıl olsa yokluk dünyanın,
Varından yoğundan kurtul da yaşa.
Sevgilerimle Celal...
:)
islam camiası bir mürit daha kazandı yani...
bu şimdi değişik bir olgu bence müslümanlık hak dinlerin içinde en güzel olanı ama ne kadar yaşayabildiğimiz de önemli tabiki...
ben de müzlümanım ama dinimin gerektirdiklerini ne kadar yapıyorum ve dinimi ne kadar yaşıyorum allah bilir bir de ben:)
malesef her haltı yiyip sonra da dönmeyen dilleriyle
elhamdürillah diyen çakma müslümanlarla birlikte yaşıyoruz yani düşünün daha kelimeyi doğru telaffuz edemiyor...
elhamdülillah demekten aciz...
ama yok abi biz müslümanız ya bize her şey mübah...
yat kalk çal çırp taciz et,hayvanı bie becer
ama yokkkkkk biz müslümanız...onlar tü kaka yani bizden olmayanlar...
içkiye engel koyan,başörtüsülüğü dinsizlik sayan,sigaraya karşı çıkan amaaaaaaaa...
bunun yanında oy kaygısıyla her önüne gelene kömür dağıtıp botaşa borcunu ödemeyen,çalan,çırpan ,yiyen,içenlerin hüküm sürdüğü nadide bir ülkenin müslümanlarıyız...
amannnn boşversene celal abi bu konuda ne söylesek boş...
insanlar işsiz,insanlar aç,insanlar güvensiz...
çünkü başımızdakiler bile müslümanlığı yaşamaktan aciz...
burayı incelese gelip sevgili pop straımız herhalde kendi dinine geri döner:)
ama evet ne güzel demiş mevlana...
gel
ne olursan ol gel...
adı pek çok pislikle de anılsa yine de o onun allahla arasındaki mesele...kimseyi yargılamak kimsenin haddine düşmez...
haberin kaynağını bilmiyorum,şu an senden duydum ama eğer doğruysa da hadi bakalım hayırlısı olsun...
sevgimle hep abim...
güzel yazını kutluyorum...
Celal abi ben gayenin sizin kaygi duydugunuz o bölümde ki, biterken bir seylere sarilmak oldugunu düsünüyorum. CD satmak olabilir mesela. Biz bu sömürüye en acik millet olduk hep. Aslinda O nun islamiyeti secmesi cok önemli degil ama islamiyetin O nu kabul etmesi onun icin önemlidir.Bir dakika da "tevbe ile günahlardan arinmak" belki bir ruhsal rahatlamadir. Ama arinmak olamaz.
Sanatina diyecek yok, begendigim bir sanatci Bence de hayirli olsun. Belki o da islamiyetin nasil kullanildiginin farkina varmistir...Kilik degistirip gelecek, kostüm ariyor simdi.
Peki! İslam dini bu kadar hoşgörüye sahip de neden o zaman bir takım radikal İslamcılar türeyip, İslamı tanınmaz fikir ve kılıklara soktular? Neden cemaatler ülkesi oldu modern Türkiye Cumhuriyeti? Neden insanlarımızın bir kısmı şucu - bucu veya inanmayanlar diye dışlandı?
...........................................................................
Yukarıdaki sorunuzun yanıtı bana son derece açık; kaybolan devlet otoritesini yerini din otoritesi doldurmuştur.ANCAK ŞURASI BİR GERÇEK Kİ ÇAĞDAŞ UYGARLIK YOLUNDA TEOKRATİK OLUNUNCA İLERLEME KAYDEDİLEMİYOR.O NEDENLE ATAÜRK HALİFELİĞİ YASAKLAMIŞTIR. TEOKRATİK DEVLET YAPISINDA BİR ZÜMRENİN SINIFSAL EGEMENLİK KURMASI , YOZLAŞMASI SON DERECE KOLAY OLUYOR.BOZULAN SOSYAL DENGELERİN YERİNE NE YAZIK Kİ ÇAĞDAŞ ÇÖZÜM ARAYIŞI GETİRİLEMİYOR.OSMANLI TEOKRATİK BİR DEVLETTİ VE ŞEYH-ÜLİSLAMIN KARARLARI ÇOK BELİRLEYİCİ İDİ.NEDEN ÇÖKTÜ?
ÇÜNKÜ BİLİMDEN UZAKTILAR.MATBAAYI YASAKLADILAR.AYDINLANMANIN ÖNÜNE GEÇTİLER.O ZAMAN SÖMÜRGELEŞTİRİLDİK DIŞA BAĞIMLI YAPILDIK.BORÇLANDIRILDIK.ÇARESİZ KALAN OSMANLININ DRAMATİK SONUCU AÇISINDAN AŞAĞIDAKİ OLAY ÇOK ENTRESANDIR.
DIŞ BORÇ YÜKÜ ATRTINCA 2.ABDÜLHAMİT ZAMANINDA DEVRİN MALİYE NAZIRI SADRAZAMA ÇIKAR VE FAHİŞELERİN FENA KAZANÇ SAHİBİ OLMADIKLARINDAN BAHİSLE FAHİŞELERDEN DE GELİR VERGİSİ ALINMASINI ÖNERİR, KANUN ÇIKAR BU HUSUSTA.
BAKIN ŞAİR EŞREF NASIL TEPKİ KOYMUŞ BU DURUMA;
GELİR VERGİSİ O KADAR ARTTIRILMALI Kİ
SERVET-İ SAHİP OLANLAR ZÜĞÜRT KALMALI
YALNIZ FAHİŞELER VERGİSİ HAKSIZLIK OLUR
EVLİLERDEN DE .....TİKÇE RÜSÛM ALMALI...
NE YAZIK Kİ TEOKRATİK BİR YÖNETİMİN İŞTE SONU...GERİSİNİ SİZ KARAR VERİN.SAYGIMLA.
Şaban Aktaş tarafından 11/22/2008 6:59:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şaban Aktaş tarafından 11/22/2008 9:07:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Celal Bey , Ben de okumadım ama işittim. İnsanlar eğer günahları üzere ölmemişlerse Allah onlara fırsat vermiş demektir. Son nefesi imanla vermek çok önemlidir. Hayatı boyunca müslüman geçinip kafir ölenler olduğu gibi imanla son anda şereflenip günahyarına samimi olarak tevbe ederek mü'min ölenler de olabilir ve vardır böyleleri.Allah'ın hidayete erdirdiğini kim sapıklığa sevkedebilir ?.
İçki içmek başka günahları işlemek insanı kafir yapmaz işlediği günahı hafife alıp neden günah olsun ki demek insanı kafir yapar.Buyurduğunuz gibi cehaletimizden olacak ki kendimizi denetlemek yerine başkalarının yanlışlarıyla uğraşmak zımmen kendimizi başkalarından üstün görmektir ki bu caiz değildir.Biz müslümanız diye öğünürken Maykıl Mikail olup kurtulur biz de imansız gidip batabiliriz.
Görüşünüzün bir çoğuna katılıyorum.
Selamlarımla